Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Spotřeba při jízdě s klimatizací

Hotové riešenia, návody, postupy, zvyklosti, odporúčania a rady z reálneho života...

Moderátor: George

Spotřeba při jízdě s klimatizací

Poslaťod Lukemob » Štv Jún 10, 2010 6:47 pm

Ahoj,

měřili jste někdy nějak spotřebu při jízdě s klimatizací? Zvedá se to o hodně? Nebo je to nepatrné..

Poslední dobou, když jsou teploty okolo 30 °C tak se ta klima hodí no.

Díky za odpověď
* Minulost *: Mazda 626 GF r.v. 2000 Sedan

Mazda 6 GG hatchback, r. v. 2006, 2.0 benzin 108 kw
Lukemob
Pisateľ
 
Príspevky: 55
Registrovaný: Uto Jan 19, 2010 5:28 pm
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod TomAnt » Štv Jún 10, 2010 7:50 pm

Do pol do jedneho litra vseobecne...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod laki » Štv Jún 10, 2010 8:53 pm

Čím väčší a silnejší motor, tým nižšie zvýšenie spotreby.
Moje skúsenosti
Motor 1,3 ; 1.5 medzi 0,6 -1,0 liter (staršie typy motorov)
Motor 2.0 medzi 0,2-0,5 litrov
Pri novej M2 1.5 ešte nemám odsledované.
laki
Prispievateľ
 
Príspevky: 354
Registrovaný: Ned Apr 18, 2010 8:24 pm
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod 1neroamd » Pia Jún 11, 2010 8:07 pm

Cim vacsi krutiaci tim lepsie.A ked je klima zapata zavret okna.
1neroamd
 

Poslaťod MrSix » Pia Jún 11, 2010 10:18 pm

1neroamd píše:...A ked je klima zapata zavret okna.

Teda, toto sú rady skoro ako "nesušte mačku v mikrovlnke"... :-D
Mazda6/Sport, CD143, Plusline (2007)
Mazda6/SportCombi, G194, Revolution (2019)
MrSix
Prispievateľ
 
Príspevky: 486
Registrovaný: Ned Dec 30, 2007 7:33 pm

Poslaťod dabel » Sob Jún 12, 2010 9:22 am

MrSix: co chces... dneska na krabici mlieka som nasiel nasledovne poznamky: "Obsahuje: mlieko. Spracovane v zavode, ktory spracovava: mlieko". Skoro ma vystrelo :)
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod majki » Pia Jún 18, 2010 10:09 am

Taky je treba rozlisovat manualni klimu (kompresor jede na plne kule furt) a automatickou.
Na Puntu s 1.2 16ventilem s r.v. 2000 mi manualni klima pridala na spotrebe kolem 0.7l/100km, ted u Mazdy2 kde je 1.3 a automaticka klima, tak to dela obvykle do 0.5l, spis mene.
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Peacemaker » Sob Júl 10, 2010 1:50 pm

Čisto hypotetická otázka. Ovplyvňuje spotrebu aj fakt, že na kolko stupňov je klíma nastavená?
MAZDA6 nero, r.v2003, diesel 2.0, 100kW
Boh stanovil medze ľudskej múdrosti,ale nestanovil žiadne medze pre ľudskú hlúposť-a to nie je fér.
Obrázok užívateľa
Peacemaker
Komunikátor
 
Príspevky: 729
Registrovaný: Štv Feb 26, 2009 8:08 pm
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod majki » Sob Júl 10, 2010 9:45 pm

Pokial hovorime o automatickej klime, tak samozrejme ze ano, zalezi vzdy na rozdielu stupnov venku a vo vnutri, cize na tom, ako tazke je pre klimu chladit interier na poziadovanu teplotu. Podla toho sa spina kompresor a riadi sa jeho vykon.
U manualnej klimy nikolvek, pretoze tam facha kompresor klimy imrvere na plne gule furt.
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Peacemaker » Sob Júl 10, 2010 10:02 pm

Výborná odpoveď. Ďakujem. :palec
MAZDA6 nero, r.v2003, diesel 2.0, 100kW
Boh stanovil medze ľudskej múdrosti,ale nestanovil žiadne medze pre ľudskú hlúposť-a to nie je fér.
Obrázok užívateľa
Peacemaker
Komunikátor
 
Príspevky: 729
Registrovaný: Štv Feb 26, 2009 8:08 pm
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod Krenštík » Ned Júl 11, 2010 2:30 am

Jen doplnim ze automaticka klima muze fungovat taky stale, chladit na maximum a vystupni teplodu donastavovat pridavanim tepleho vzduchu.....
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2186
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod laki » Ned Júl 11, 2010 6:37 am

majki píše:....
U manualnej klimy nikolvek, pretoze tam facha kompresor klimy imrvere na plne gule furt.

Plati to najmae pre auta z VW Group a spol.
.
V Mazda aj manualna klima ma spinac teploty, ktory vypina-zapina kompresor cez spojku, pri dosiahnuti urcitej teploty na vymennikovom radiatore .
laki
Prispievateľ
 
Príspevky: 354
Registrovaný: Ned Apr 18, 2010 8:24 pm
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod majki » Ned Júl 11, 2010 9:14 am

Krenstik: s takovou jsem se jeste nesetkal, ale dobre vedet.
Laki: Hmmm, dobre vediet, to vies, ja mal v naposledy v Mazde manualnu klimu v GDcku :ho:
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod laki » Str Júl 14, 2010 5:47 pm

Dnes som sa informoval u mojho znameho odbornika na klimy o "imrvere na plne gule furt" klimatizaciach.
Existuju vraj klimatizacie v novsich, lacnejsich autach, ktore su bez spojky na kompresore a stlacanie/nestlacanie (chladenie/nechladenie) plynu je riadene otvaranim/zatvaranim akehosi kondenzacneho (?) ventilu v systeme klimy.
Odpada tym charakteristicke cukanie na motore auta pri zapinani a vypinani kompresora klimy,
ale kompresor je tak neustale zapnuty, takze jeho zivotnost je vaecsinou kratsia, ako ked sa vypina/zapina kompresor.
.
Nepatri to sem, k tejto teme , ale sa mi nechce hladat.
Podla jeho skusenosti k unikom plynu u starsich vozidiel 4-6 rokov a viac, najcastejsie dochadza cez poskodene lamely chladica klimy umiestnene na čele auta, pred chladicom motora.
Muchy, chrobaky, kamienky a podobna smršť smerujúca na predok auta dava zabrat aj klima systemu, nielen prednym svetlam a kapote.
laki
Prispievateľ
 
Príspevky: 354
Registrovaný: Ned Apr 18, 2010 8:24 pm
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod wewek » Uto Júl 20, 2010 3:57 pm

co je lepsie (z hladiska spotreby): zapnuta A/C alebo otvorene okno(a)?
Nasiel som zaujimave nazory. Skoro vsade pisu inak, ale tento clanok je zaujimavy:
http://auto.howstuffworks.com/fuel-effi ... /printable

Komu sa nechce citat: nad 80km/hod je lepsie mat zapnutu klimu, ak je rychlost nizsia a sa premavate napr. po meste, je "lacnejsie" mat otvorene okna. :)
Obrázok Mazda - 3 - Sedan 2.0 MZR i-stop
Obrázok užívateľa
wewek
Prispievateľ
 
Príspevky: 152
Registrovaný: Ned Máj 16, 2010 7:29 pm

Ďalší

Späť na Ako na to?

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť