Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Mazda 6 2005 vs VW Passat 2005

Hotové riešenia, návody, postupy, zvyklosti, odporúčania a rady z reálneho života...

Moderátor: George

Mazda 6 2005 vs VW Passat 2005

Poslaťod minomi » Štv Feb 04, 2010 11:35 pm

Ahoj, chcel by som sa Vas spytat na Vas nazor, v com vidite kladne a zaporne stranky tychto aut. Ktory sedan by ste si vybrali a preco prave ten? Rocnik uvazujem 2004-2006 ale pre porovnanie skuste napisat Vas nazor na:
Mazda 6 2005 benzin
VW Passat 2005 benzin
Mazda 6 2005 diesel
VW Passat 2005 diesel
Dakujem za vsetky nazory a rady.
minomi
Čitateľ
 
Príspevky: 10
Registrovaný: Štv Feb 04, 2010 11:11 pm

Poslaťod TomAnt » Pia Feb 05, 2010 1:45 am

Zaporna stranka Passatu je to, ze je to Passat, a zaporna stranka dizla ktory nie je novy je, ze nevies ako s tym predosly majitel jazdil.
Takze nam zostava Mazda 6 benzin.

Tolko v kratkosti :)
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod minomi » Pia Feb 05, 2010 4:12 am

No ty si ale vtipalek :o) Ale napis preco nie passat a preco ano mazda 6, skus dat argumenty nejake.
A este dalsia vec, ked mas ojazdeny benzin tiez nevies ako s nim predosly majitel jazdil, alebo nie? Skus vysvetlit preco si myslis co si myslis, budem ti vdacny :palec
minomi
Čitateľ
 
Príspevky: 10
Registrovaný: Štv Feb 04, 2010 11:11 pm

Poslaťod TomAnt » Pia Feb 05, 2010 9:12 am

:ho:

No, hned vo vedlajsej diskusii, odporucam precitat, sa riesilo uz tusim 3 dni, preco nie diesel. Dabel to tam moooc pekne popisal

TU > viewtopic.php?f=26&t=14943

No a preco Mazda 6 a nie Passat? Hadam neocakavas ze na tomto fore da niekto prednost Passatu :ho:
No ale vazne, Mazda je japonska produkcia, overena kvalita, jej oblubenost medzi zlodejmi je ovela mensia ako u Passata, nahradne diely su cenovo rovnake, Mazda je krajsia (aspon pre mna) a Passatov tu beha po cestach cela kopa, ale stretnut peknu Mazdu, to je uloha dna :)

Tolko z mojho pouzivatelskeho pohladu, snad napisu chalani aj nieco technickejsieho :palec
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod dabel » Pia Feb 05, 2010 12:26 pm

Passat 2005 ma jediny dobry motor: 2.0 TFSI. Ostatne je dost bieda. Traktoroidne motory cerpadlo-tryska hrcia a drncia ako stare hrce, to sa s common rail neda porovnat. A benzinovymi motormi bez turba VW koncern nikdy moc nevynikal... 1.6 je utrpenie, 2.0FSI bieda, 3.2V6 zaostava za papierovymi udajmi (doporucujem test na autorevue.cz). No a ked nechas v noci na ulici Passata a vedla M6, tak hadaj, ktore rano nenajdes :)
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod leichnam » Pia Feb 05, 2010 1:18 pm

Prassaky od 2005 su alfabetatestovacie vozidla a maju hrozne kazove naftove motory, natlacis tam penazi az budes sedivy :prdel
Jediny dobry benzin je ako pisal dabel, tam ale nie je rozvod retazou a kazia sa zapalovacie cievky :prdel
Diagnostika, upravy a opravy DPF, nahradne diely a servis BA-TT-NR
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod minomi » Pia Feb 05, 2010 4:35 pm

http://www.zavolantom.eu/2009/12/22/aut ... ocne-auta/
A co poviete na toto? 61. Passat (9,7 %) 70. Mazda 6 (10,1 %)
Podla statistik TUV sa teda medzi autami 2005-2006 passaty kazia menej ako M6. :hmmhmm
minomi
Čitateľ
 
Príspevky: 10
Registrovaný: Štv Feb 04, 2010 11:11 pm

Poslaťod TomAnt » Pia Feb 05, 2010 4:40 pm

Kto robi statistiku TUV? Nemci alebo Japonci?

Zabudli napisat, ze kym na Passate je to povedzme zadrety motor, odidene turbo a podobne, na Mazde su to prehryzene kable od lasic (realne)... cisla nie su vsetko...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod minomi » Pia Feb 05, 2010 5:25 pm

TomAnt píše:Kto robi statistiku TUV? Nemci alebo Japonci?

Zabudli napisat, ze kym na Passate je to povedzme zadrety motor, odidene turbo a podobne, na Mazde su to prehryzene kable od lasic (realne)... cisla nie su vsetko...

Podla toho co som cital, TUV hodnoti len zavazne nedostatky. Ja sa nechcem hadat len som sa spytal :)
A este sa chcem spytat co hovorite na Avensis (v porovnani s M6)? To je tiez japonec a je v TUV reporte medzi 2-3 aj 4-5 rocnymi autami v prvej dvadsiatke. Ake ma M6 klady a zapory oproti Avensisu (ak posudzujeme 4-5 rocne auta)?
minomi
Čitateľ
 
Príspevky: 10
Registrovaný: Štv Feb 04, 2010 11:11 pm

Poslaťod dabel » Pia Feb 05, 2010 5:29 pm

TUV je statistika toho, ake percento aut daneho typu a veku preslo STKckou (TUV a DEKRA su 2 spolocnosti, ktore robia STK v ramci celeho Nemecka). Cislo ako take Ti povie dokopy nic, podstatnejsie je rozpisanie na jednotlive casti (podvozok, karoseria atd.), z coho si vies odvodit slabe miesta konkretneho modelu. A rozhodne nehovori nic o spolahlivosti auta...

TUV Ti nikdy nepovie:
- ako sa na danom type sere elektronika (asi najvacsia slabina nemeckych aut)
- kolkokrat necha majitela lezat na ceste (toto hovori ADAC, aj ked aj tam su vysledky skreslene, kedze nemecke znacky ponukaju vlastne asistencne sluzby)
- kolkokrat muselo ist auto do servisu

Celkom dobre su testy na 100000km, kde sa dozvies, co na konkretnom aute museli servisovat a riesit. Nie je to 100% (kedze sa jedna o jediny kus a ked maju "stastie", tak aj najvacsi pruserak moze dopadnut dobre), ale mas aspon zhruba predstavu.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod dabel » Pia Feb 05, 2010 5:35 pm

Aby si nepovedal, tak rozmyslam o plusoch pre Passat...
- vacsi vnutorny priestor
- mierne lepsie sedacky (dlhsi sedak - nevadi, pokial nemas 190cm)
- montuje sa aj V6
- lepsi image, ked na to chces balit baby (csabovec v Passate je hned inak brany ako typek v "dakom japoncovi")
- lepsia ponuka druhovyroby ND
- pokial chces automat, tak Passat ma DSG, kdezto Mazda je oproti tomu o par dlhych rokov dozadu
- pokial chces kombinaciu automat+diesel, tak si u Mazdy nevyberies...

Hm a inak ma uz moc nenapada.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod minomi » Pia Feb 05, 2010 6:44 pm

dabel píše:Aby si nepovedal, tak rozmyslam o plusoch pre Passat...
- vacsi vnutorny priestor
- mierne lepsie sedacky (dlhsi sedak - nevadi, pokial nemas 190cm)
- montuje sa aj V6
- lepsi image, ked na to chces balit baby (csabovec v Passate je hned inak brany ako typek v "dakom japoncovi")
- lepsia ponuka druhovyroby ND
- pokial chces automat, tak Passat ma DSG, kdezto Mazda je oproti tomu o par dlhych rokov dozadu
- pokial chces kombinaciu automat+diesel, tak si u Mazdy nevyberies...

Hm a inak ma uz moc nenapada.

OK dik za vysvetlenie. BTW nepotrebujem balit kurvy na moje auto :o) Na to by som si asi nekupoval passata, ale bavoraka alebo mercedes.
Teraz viem ake su plusy a minusy passatu. Ale mohol by si napisat plusy a minusy M6 (zatial tu padlo iba ze sa kradnu menej ako napriklad passaty) a skus porovnat plusy a minusy s Avensis (benzin sedan 2005-2006). Nechcem zakladat zbytocne novu temu :pray Thanx. :palec
minomi
Čitateľ
 
Príspevky: 10
Registrovaný: Štv Feb 04, 2010 11:11 pm

Poslaťod leichnam » Pia Feb 05, 2010 7:08 pm

Plusy pre mazdu 6 po FL - vychytane chyby predoslych modelov, cez 700 technickych zmien oproti staremu modelu, co sa o Passate 2005 povedat neda :o)
A Avensisu sa moc nevenujem, Toyotu nemam rad odkedy sa montuje ci uz v Polsku, Turecku a neviem kde :prdel
Diagnostika, upravy a opravy DPF, nahradne diely a servis BA-TT-NR
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod Sedvo » Pia Feb 05, 2010 9:24 pm

Passat 2.0 TDi
jeho mínusy, co řešíme v práci
- motor je totální průser, hlavně dvouvačková verze (spotřeba oleje je cca 5 litrů na 30000 km a 1litr/600,- Kč)
- praskání hlavy válců, odcházející turbo
- totálně vrzající interiér (při 160000 km je to něco tragického a že měkčené plasty)
- systém DPF (filtru pevných částic - využívá aditiva, takže pokud člověk neví, jestli tam aditivum tam je či není a jezdí, tak odejde filtr za cca 45000,- Kč)

Mazda 6 2.0 MZR-CD
její mínusy
- rezavějící lemy
- nepropracované funkce palubního počítače oproti Passatu
- sedačky nejsou tak dobré jak u Passatu, ale dají se (po 800 km v kuse záda neboleli, takže špatné nejsou)
- DPF od F/L (ale je lépe vyřešen jak u Passatu)
- odhlučnění interiéru oproti passatu

její plusy
- jízdní vlastnosti (passat umí jezdit jenom rovně)
- motor - kultivovaný, tichý, tahá v dosti širokém spektru otáček
- jednodušší elektronická konstrukce

a osobní skušenost s Mazdou 6 2.0 MZR-CD 100 kW - najeto 70000 km bez investic (a to jsem ji prodával se 160000 km)

V současnosti mám Mazdu 6 2.0 MZR-CD 103 kW - najeto již 60000 km bez poruch (investice neřeším je záruka, ale nic jsem neřešil)
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod dabel » Pia Feb 05, 2010 11:19 pm

ad Avensis: neviem, nejak mi to auto nesedi... zatialco prvy Avensis bolo prijemne auto, ktore som takmer kupil namiesto 626, tak od druhej generacie mi pripada bezpohlavne. Vraj je velmi prijemne tiche, komfortne. Vyhoda je obrovske pozdlzne miesto, takze ak casto vozis vzadu ludi s dlhymi nohami, ti to ocenia. Inak motoricky... 1,8i je vraj OK, spolahlivy a relativne usporny. 2.0i je priame vstrekovanie, tomu by som sa radsej vyhol. 2.4i nic extra, 160k a nemoderny automat ho velmi brzdia. 2.0D4D je vraj relativne OK, hlavne po modernizacii (93kW namiesto 85), kedy vymenili remen za retaz. Inak sa montuje v Anglicku, akorat motory D-CAT sa montuju v Polsku. V Turecku sa robia Corolly Verso.

Davam Ti este do pozornosti Hondu Accord 7G, v kombinacii 2.0i Executive (155k) ma velmi dobry motor, zivy a velmi usporny a skvelu vybavu. A je to podobne ako Mazda6 pravy Japonec :) Pripadne turbodiesel i-CTDi, jeden z najlepsich turbodieslov v tej dobe.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Ďalší

Späť na Ako na to?

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron