Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

50km rychlostou 120km/h

Hotové riešenia, návody, postupy, zvyklosti, odporúčania a rady z reálneho života...

Moderátor: George

Re: 50km rychlostou 120km/h

Poslaťod Suky » Štv Máj 26, 2011 9:37 am

No tak jsem trochu kecal, ale zase ne moc. Při 120 km/hod je to asi 2100, při 140 km/hod asi 2500. Samozřejmě, že 140 km/hod tacho je tuším 133 km/hod na GPS.
Viz fotky:
2011-05-25 16.30.36.jpg

2011-05-25 16.29.30.jpg
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod majki » Štv Máj 26, 2011 9:57 am

1neroamd píše:Chcem vediet vas nazor a ako jazdite na R1 medzi Trnavou a Nitrou.Ja tuto trasu chodim pomerne casto a to takto -za znackou koniec obce to rozbehnem na 120km/h so zaradenim 5 stupnom a zapnem tempomat.Pocas celej cesty rychlost nemenim.Pred znackou zaciatok obce vypnem tempomat vyradim a dokotulam sa do mesta a po meste normalka.To co chcem vediet je ci aj vy takto neustale tocite motor alebo idete chvilu rychlo a potom pomalsie aby ste nechali motoru trochu oddychu a potom zasa rychlo.Neni taketo zatazovanie pre motor a prevodovku nevhodne.pripadne vyfuk alebo spojku diferencial hocico :hmmhmm

To by byl docela nesmysl, jet 10km rychlosti rekneme 140km/h a pak na dalsich 10km jakoze nechat odpocinout motor a jet 100km/h, nemyslis? :ho:

V Nemecku, kde se da, tak na M6 1.8 se nahodi tempomat, rychlost 170km/h (pri vyssi rychlosti uz pak slabe dycha do stoupani) a jede se s vetrem v zadech, v Rakousku v noci se da se 140tkou na tachaci takhle frcet treba i 100-150km v kuse. Ono cim konstantnejsi otacky motor po dlouhou dobu ma, tim lepe...takze zadne strachy :).
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod TomasVFR » Štv Máj 26, 2011 6:51 pm

:dobry :dobry :dobry pobavil som sa dik :lol :lol
Mazda 6 2.0 MZR-CD 100kw 04
Obrázok užívateľa
TomasVFR
Forum Guru
 
Príspevky: 1093
Registrovaný: Sob Jan 03, 2009 8:16 pm
Bydlisko: Banka
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod 1neroamd » Štv Máj 26, 2011 7:56 pm

Podla man je drzat benzinovy motor v 4500 otackach hodinu trapenie toho motora a vznetoveho ulpne devastovanie. Do takych otacko idem akurat tak pri predbiehani alebo ked sa chcem povozit a na sr cestach ist 190 no to by som si nedovalil takto aj tich 130 je niekedy vela.
Ja som na tej R1 isiel max 210 ked som skusal auto ked som ho kupoval ale inak max dlhodobo do 3500 na max. krutiacom omente a ked sa na mna niekto tlacil tak aby som sa mohol zaradit doprava tak som este trochu pridal.
1neroamd
 

Poslaťod TomasVFR » Štv Máj 26, 2011 8:54 pm

japonsky inžinieri sa snazili jak kokoti aby ten motor tocil 6ot.min a ty povies ze je to trapenie? ty si neni kompletny doba 120-cin skoncila :blee
Mazda 6 2.0 MZR-CD 100kw 04
Obrázok užívateľa
TomasVFR
Forum Guru
 
Príspevky: 1093
Registrovaný: Sob Jan 03, 2009 8:16 pm
Bydlisko: Banka
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod dabel » Pia Máj 27, 2011 7:13 am

nero, mozno by si sa cudoval, ako si benzinovy motor, obzvlast "japonska vysokootackova potvora" vysoke otacky uziva. So 626 som najazdil 180000km v otackach 4000 a viac a ver mi, ze to auto nebralo ani kvapku oleja a nikdy s nim ziadny problem motoricky (ani nijak inak) nebol. Mimochodom, jazdi doteraz, ma okolo 300tkm a je spokojne. Takze Tvoja veticka mozno platila v case 120tiek a Favoritov :)
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod mirage » Pia Máj 27, 2011 7:15 am

Ja mám v TP maximálku 235 km/hod, tak potom je to tam napísaná blbosť?
mirage
Prispievateľ
 
Príspevky: 191
Registrovaný: Pon Sep 06, 2010 8:58 pm

Poslaťod TomasVFR » Pia Máj 27, 2011 10:01 am

dabel netrus tu nemiestne poznamky o favoritoch tie uz nemali motor z blata jak skoda 120, ked som predaval moj tak mal 160tkm a na vlozkach zretelne stopy po honovani :spik2 a jeho bezna cestovna rychlost bola 130 km/h a bol som na nom niekolko krat v mnichove v taliansku svajciarsku a juhoslavii :ho: a este stale ho stretavam na cestach
Mazda 6 2.0 MZR-CD 100kw 04
Obrázok užívateľa
TomasVFR
Forum Guru
 
Príspevky: 1093
Registrovaný: Sob Jan 03, 2009 8:16 pm
Bydlisko: Banka
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod dabel » Pia Máj 27, 2011 10:08 am

Tomas: nechcel som urazit :) Moja prva a posledna skusenost s Fackom bola v autoskole a bolo to dost depresivne :)
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod 1neroamd » Pia Máj 27, 2011 10:24 am

No moj ma 370tis a ked som vo vysokich ot. tak si ten olej spapa a nikdy nemozem vediet kolko takze zachvilu by sa mohlo stat ze pojdem nasucho a to nexistuje aby som spravil. Ja to berem tak ze do 4000 je kludna jazda a nad 4000 sa ide ked je pri mne nejaky frajer na oktavke. Ja viem ze japonske motory su nato stavane. Ale taky remen na diesliku je namahany 1400kilogramamy a ked tomu budete davat kotle zachvilu sa roztaha rozlady. Neviem ako vy, ale rozvody neviem spravit a auto musime zverit do servisu a asi preto sa nam teraz stalo ze sa posunul remen a motor moze ist na generalku, lebo klepe. Napinacia kladka bola sponovana z druhej strany. A to sa na nom chodilo do rakuska (nie ja ale sestra) a ta si tich 150 valila ked mohla takze ja to nebudem riskovat ak nemusim :blee
1neroamd
 

Poslaťod dabel » Pia Máj 27, 2011 11:34 am

OK, ked sa bavime o veteranoch, tak to setrenie asi bude na mieste :) Ked som mal kedysi Talbota, tiez som sa bal, ze sa rozsype a radsej som jazdil max. 3000 rpm = 90kmh po dialnici. Ale moderne auto mozes nahanat na dialnici kolko chces (samozrejme v ramci moznosti daneho auta, pocul som uz o Yarise, ktory pri nahanani stale okolo maximalky zhruba po 100tkm klakol), musi vydrzat: bavme sa teda napr. o dlhodobom cestovnom tempe 160kmh s beznym motorom 1.8-2.0l: benzin bude tocit cca. 4000-4500rpm, diesel cca. 3000-3200rpm.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod erokube » Pia Júl 01, 2011 7:24 pm

A co ak by som jazdil 120kmh (tacho/gps to je jedno) na trojke cele hodiny?
znicilo by to motor?

lebo ako je mozne, ze na 5000rpm trojke a 5000rpm patke (len vyssia rychlost) to v prvom pripade znici a v druhom uz nie?

este jedna otazka, je pravda ze ak idem na okrske povedzma patkou a chcem predbehnut, tak nemozem preradit do trojky?
resp musim predbehnut na 4ke, alebo cez 4ku sa dostat do 3ky? (fakt som taketo nieco pocul, no ja si myslim ze to mohlo platit pradavano, aj ten clovek mi povedal ze moze mat outdated info)

resp, vezmime si este raz tu trojku a max rpm.. na aky cas je odporucane tak jazdit? resp za aky cas to znici motor? :) a preco ho znici ? (rpm nie v cervenom)
erokube
Pisateľ
 
Príspevky: 99
Registrovaný: Pia Júl 01, 2011 7:00 pm
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Rainbow » Pia Júl 01, 2011 7:37 pm

Preco by sa mal motor pri 5000 otackach na trojke znicit? Je logicke, ze pri 5000 ot. sa motor viac opotrebuva ako napr. pri 3000.

Z patky kludne mozes zaradit trojku, len pozor na maximalne otacky.
Mazda 323 BA 3HB, Z5
Obrázok užívateľa
Rainbow
Forum Guru
 
Príspevky: 1837
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 9:52 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod erokube » Pia Júl 01, 2011 7:49 pm

Cize ono je to ako keby mal motor zadefinovane ze "mam presne 789 473 684 otacok a skonci mi zivotnost" ?
A teraz je na mne ze ako miniem tie otacky? :)
erokube
Pisateľ
 
Príspevky: 99
Registrovaný: Pia Júl 01, 2011 7:00 pm
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Predchádzajúci

Späť na Ako na to?

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť