Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Rady pri kupe ojazdeneho sedanu

Hotové riešenia, návody, postupy, zvyklosti, odporúčania a rady z reálneho života...

Moderátor: George

Re: Rady pri kupe ojazdeneho sedanu

Poslaťod dabel » Pia Feb 12, 2010 11:10 am

Vyhladavaj normalne cez www.mobile.de alebo www.autoscout24.de a ked sa Ti auto zapaci, tak si preklepni dealera.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod andrejko » Ned Feb 14, 2010 2:45 pm

dabel píše:Vyhladavaj normalne cez http://www.mobile.de alebo http://www.autoscout24.de a ked sa Ti auto zapaci, tak si preklepni dealera.

Co povies na tuto M6 2.0? Nasiel som to cez mazda.de (gebrauchtwagen), tam by mali byt len znackovi dealeri nie?
http://www.mazdagebrauchtwagen.de/go.to ... &pic_name= Je to rocnik 2003, 146.890 km, 7.890 €
andrejko
Čitateľ
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Sob Jan 30, 2010 9:20 pm

Poslaťod dabel » Pon Feb 15, 2010 8:54 am

Na pohlad je pekna, ak je cez oficialnu stranku Mazdy, tak asi OK, ale:
- ten bodykit: nepouzitelne na SK cestach
- zda sa mi byt znizovana - nepouzitelne na SK cestach
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod andrejko » Uto Feb 16, 2010 1:50 pm

dabel píše:Na pohlad je pekna, ak je cez oficialnu stranku Mazdy, tak asi OK, ale:
- ten bodykit: nepouzitelne na SK cestach
- zda sa mi byt znizovana - nepouzitelne na SK cestach

Ma prilis nizky podvozok vsak? Kolko by mal byt cca cm, aby bolo auto u nas pouzitelne?
andrejko
Čitateľ
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Sob Jan 30, 2010 9:20 pm

Poslaťod dabel » Uto Feb 16, 2010 3:26 pm

Standardny. Akekolkek znizovanie je na Slovensku blbost. Viem o com hovorim: mal som Hondu Accord znizenu o 5cm :( a po prechode na SUV si chrochtam blahom ;)
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod cheiron » Uto Mar 02, 2010 10:08 pm

Ahojte

pridam vlastnu skusenost. Minuly rok v lete som sa rozhodol ze si kupim svoje prve auticko. Mal som rozpocet cca 7,000- ale vobec som netusil co si kupim, len som vedel ze potrebujem vacsi kufor lebo mam malu dcerku ktora sa este kocikuje. :o) Po dvoch mesiacoch hladania na slovensku, pozeral som stranky obehal x bazarov kde som videl tolko podvodov ze mi az zle doslo som bol fakt bezradny. ked sa mi zrazu ozval jeden chlapik, ze dovaza auta z DE. troska sme podebatovali, vysvetlil mi co, ako za kolko /vybavil mi komplet papiere v De aj na SVK/. tak som pozeral stranku mobile.de a vtedy som sa rozhodol chcem mazdu. kedze som mal pomerne maly budget, a chcel som pomerne nove auto s vacsim kufrom vybral som si mazdu 3 sedan. A tak zacalo konkretne hladanie. Od prveho auta, ktore som nasiel ma rychlo odhovoril, bol to turecky dealer a to je velke nebezpecenstvo. Druhe auto pozrel - original autohaus, auto 4 rocne, akurat po leasingu, serviska, cca hodina jazdy od hranic z CR. Zavolal, zarezervoval a rano o 5 sme vyrazili z BA. Najhorsie bolo mat u seba tolko Euro cash a ist s cudzim clovekom, preto som nesiel sam. Ale clovek bol uplne super, zaviedol nas tam, vybavil zlavu, prepis a o 13,00 uz som vyrazal z DE na svojom novom aute. na to, ze to bol rok 2004 a mala okolo 80 000km bola fakt ako nova, interier, exterier, motor, proste nemci su v starostlivosti o auta niekde uplne inde ako my. preto som rad ze som si kupil auto zo zahranicia a po vsetkom co som videl a zazil - uz nikdy viac slovenske bazary /samozrejme cest vinimkam/
cheiron
Opytovateľ
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Uto Jún 30, 2009 9:38 pm

Poslaťod Sedvo » Str Mar 03, 2010 8:38 am

Jestli se můžu zeptat a není to tajné, kolik si ten dovozce vzal provizi? Jeho přístup je velmi chválihodný.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod roman9848 » Str Mar 03, 2010 8:35 pm

Sedvo píše:Jestli se můžu zeptat a není to tajné, kolik si ten dovozce vzal provizi? Jeho přístup je velmi chválihodný.

No to by aj mna zaujimalo :jo
Mazda 6 GG 2.3i Hatchback Sport 2002 Yellow Canary
Obrázok užívateľa
roman9848
Prispievateľ
 
Príspevky: 101
Registrovaný: Str Jan 21, 2009 8:24 pm
Bydlisko: Nové Zámky
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod cheiron » Štv Mar 04, 2010 2:40 am

No presne na 100 percent vam to nepoviem, uz si to nepamatam, ale bolo to tusim 10 percent z ceny auta /ale min 700 Euro/ plus benzin + peniaze na prepis. Ak mate zaujem mozem vam dat kontakt.
Naposledy upravil cheiron dňa Štv Mar 04, 2010 7:30 pm, celkovo upravené 1
cheiron
Opytovateľ
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Uto Jún 30, 2009 9:38 pm

Poslaťod dabel » Štv Mar 04, 2010 8:44 am

Hm tak na to bacha, to je potom danovy podvod...

(ale ked to takto dovozcovia robia, tak uz chapem, preco nemecki dealeri ani v pripade, ze naozaj mozes kupit auto bez DPH, robia fory a chcu najprv DPH zaplatit a vyplatia ju az po potvrdeni, ze DPH bola odvedena u nas...)
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Sedvo » Štv Mar 04, 2010 9:43 am

Tak toto bych moc nahlas neříkal. Je to daňový podvod. A přesně jak píše Dabel, potom na základě takových je problém koupit bez DPH. Chtějí potvrzení o zaplacení DPH, tedy 2x cesta do němec.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod josephko » Štv Mar 04, 2010 10:44 pm

Ja som v októbri minulého roku kúpil Mazdu 6 kombi 105 kW za 11.000 € od súkromného majiteľa v Berlíne. Mala 3 roky aj 2 mesiace - necelých 80.000 km, serviska, 2 sady gúm vrátane ALU ráfikov, po prehliadke za 500 € (doložené dokladom). Nová stála 28.000 €. Mala trochu striekaný zadný pravý blatník, ale len ten. Ja som na nete priebežne sledoval ponuky niekoľko mesiacov (auto by si nemal kupovať v časovej tiesni) - rozhodoval som sa medzi Mazdou 3, Toyotou Avensis a Mazdou 6. Rozmýšľal som aj o benzíne 1.8 Avensis, ale ten sa nedal zohnať s tempomatom - a tak som zostal pri diesli. O benzínových šestkách som mal informácie, že im nadmieru chutí olej (známy bazárista ich kvôli tomu aj prestal vykupovať), ale to neviem posúdiť, to ti povedia majitelia benzínových šestiek. Pre diesel som sa rozhodol hlavne preto, že subjektívne si myslím, že pre malé autá je vhodný benzín, pre veľké diesel (Je to samozrejme len môj názor, veľa ľudí si bude myslieť niečo iné.) A ďalším dôvodom bolo, že som nemal spoľahlivé informácie o spotrebe benzínových verzií.

Čo by som ti odporúčal (a nielen tebe, ale každému, kto si chce obstarať ojazdené auto), kúpiť si merač hrúbky laku. Známy si dal z Nemecka doviezť cez nejakú slovenskú firmu malý, prenosný merač laku na baterky (veľký ako menšia pištoľka) a vyšiel ho na nejakých 70 €. Pri hľadaní auta som sa bez neho nepohol. Dôležitý je ani nie tak kvôli tomu, aby si našiel auto úplne bez ťukanca, ale aby si si mohol urobiť názor na predajcu. Nechal som si od predávajúceho najskôr popísať auto a jeho históriu, potom som si na kľúčových miestach zmeral hrúbku laku, a mohol som si porovnať rečičky predávajúceho so skutočnosťou. A ak zavádzal hneď na začiatku (auto je úplne bez škrabanca atď, alebo bolo ťuknuté len tam a tam) a nebola to pravda, o auto som hneď stratil záujem. Bolo jasné, že nemôžem veriť ani kilometrom ani ďalším rečičkám. Mimochodom bolo veľmi zaujímavé sledovať prekvapenie obchodníkov, keď som ich konfrontoval s mojimi zisteniami.
Samozrejme tým nechcem povedať, že pri kúpe auta je najdôležitejšie zistiť si hrúbku laku auta. Skôr to považujem za pomôcku, ako si doplniť mozaiku o aute, o ktoré mám záujem a o serióznosti predávajúceho.
Ak by si mal záujem, môžem ti od toho známeho zistiť kontakt na predajcu.
Po niekoľkomesačnom sledovaní ponúk na slovenskom trhu (či už na webe, alebo v bazároch) som sa rozhodol autám zo Slovenska vyhýbať. Jedinou výnimkou by bola kúpa auta od človeka, ktorého poznám a ktorý má to auto ako prvý majiteľ. Okrem bazárov tu existuje veľké množstvo priekupníkov (ich počet má našťastie klesajúcu tendenciu), ktorí kúpia auto, trochu ho dajú do kopy, samozrejme stočia kilometre a predajú. Pár známych sa tým živilo - rekord bol jeden Seat Cordoba 1.4 benzín, keď kilometre išli zo 240.000 na 80.000. Vymenil čosi na riadiacej páke, aby nebola taká voľná, upravil ďalších pár drobností, auto poriadne vyčistil, a nový majiteľ si ho nevedel vynachváliť.
Bol som autá pozrieť dva krát aj v Taliansku na auto, ale po svojich skúsenostiach by som auto odtiaľ nebral.
V Nemecku vo veľkých bazároch (napr. Autohus) je veľmi veľká ponuka a pôsobia navonok veľmi profesionálne, ale aj tam si treba auto poriadne preklepnúť. Konkrétne v tomto bazáre si vyhliadneš auto, poznačíš si jeho číslo, zájdeš do budovy bazáru, tam ti dajú kľúčiky od auta a auto si sám môžeš pozrieť, dokonca sa na ňom aj povoziť v areáli bazáru - v úzkych uličkách medzi zánovnými BMW 5, A6-kami a pod. Známy tam ale kúpil auto (konkrétne Astru H) a postupne sa začali objavovať poruchy. Keď ich mailom a telefonicky reklamoval (mal zaplatené aj nejaké poistenie na pokazenie auta), kašlali na neho. A cesta do Nemecka s neistým výsledkom zase nestála za to. Takže aj v peknom nemeckom bazáre sa dá kúpiť pekná šunka.
Ja by som ti odporúčal ako jednu z metód pri kúpe auta (samozrejme nie jedinú) sústrediť sa na ponuky od súkromných nemeckých majiteľov. Auto z takejto ponuky väčšinou nie je firemné, slúžilo na rodinné účely a často malo jedného šoféra (manželka má zvyčajne svoje auto). Väčšinou má aj servisnú knižku a menší počet kilometrov je ľahšie uveriteľný ako pri firemnom aute. Samozrejme takýchto ponúk nie je veľa a treba byť trpezlivý. Po objavení inzerátu odporúčam hneď nevolať (auto s objektívnou cenou sa určite nepredá hneď a keď je cena podozrivo nízka, tak je zbytočné sa o auto zaujímať), nechať to pár dní (alebo aj týždeň, dva odležať), predávajúci je potom ochotnejší zľaviť z ceny.
josephko
Prispievateľ
 
Príspevky: 154
Registrovaný: Pon Nov 09, 2009 11:40 pm

Poslaťod cheiron » Pia Mar 05, 2010 12:53 am

Ale chcem este dodat ohladne kupi auta z nemecka ja som mal na kupnej zmluve klauzulu ze pri predaji auta do zahranicia pada zaruka na auto. A ked som sa pytal co to ma znamenat tak som zistil, ze toto je bezna prax vsetkych predajcov. Sice neviem ako je to po pravnej stranke ale na zmluve to je. :ko
cheiron
Opytovateľ
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Uto Jún 30, 2009 9:38 pm

Poslaťod dabel » Pia Mar 05, 2010 10:10 am

Zaruka sa vztahuje LEN na predaj nemeckym fyzickym osobam. Pri predaji firme, zivnostnikovi alebo do zahranicia sa neuplatnuje - doporucujem vyuzit na stiahnutie ceny. Osobne sa vzdy najprv zaujimam o zaruku a ked mi predajca potvrdi, ze ano, na auto zaruka je, tak vtedy chcem dolu cenu za to, ze je to na export.

Auta, na ktore nechce bazar dat zaruku, su oznacene bud "nur für Export" alebo "Verkauf nur an Gewerbetreibende".

A na rozdiel od vyssie uvedeneho prispevku si myslim, ze najlepsia kupa je v DE od znackoveho dealera.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod josephko » Pia Mar 05, 2010 10:56 am

Ešte by som pridal nejakú poznámku k typu auta:
Ak chceš vyslovene sedan (s kufrom) a oželieš pikošky ako tempomat, dažďový senzor, potom veľmi zaujímavou voľbou by mohla aktuálna verzia Toyoty Corolla 1,6 benzín. Myslím, že sa vyrábala od roku 2007 a tento ročník sa dá kúpiť v Nemecku od 10.000 €. Mal som predchádzajúcu generáciu (tiež sedan - ročník 2003) a bol som s ňou veľmi spokojný. Výkonný motor (ja som mal 81 kW, ročník 2007 má zdvihnutý na 91 kW) - zrýchlenie z 0 na 100 za 10 sekúnd, zaujímavá spotreba (ja som mal dlhodobo cca 6,5), tichý motor, komfortné pruženie a celkovo spoľahlivé auto. Motor mal taký zaujímavý zvuk (niekto to nazval mixérový), ale mne bol príjemný. V meste motor nebolo takmer počuť, trochu hlučnejší bol na diaľnici. Taká drobnosť - ale poteší - motor mal bezúdržbovú reťaz, a tak nie je potrebné meniť rozvody. U Corolly by som o nafte vôbec neuvažoval.
Auto som servisoval v Toyote za vcelku rozumné peniaze (200 - 250 €). Neviem, či to funguje aj u iných značiek - ale u Toyoty bola presne stanovená cena na každý typ prehliadky a typ vozidla (cenník bol voľne dostupný), takže nehrozilo prekvapenie v podobe zvýšených nákladov.
Je to síce nižšia stredná trieda, ale rozvor má 2600 mm a dĺžku niečo cez 4,5 metra (model od r. 2007). Oproti strednej triede (Mazda 6, Avensis) má v priemere Corolla podobného veku najazdených o dosť menej kilometrov.
josephko
Prispievateľ
 
Príspevky: 154
Registrovaný: Pon Nov 09, 2009 11:40 pm

PredchádzajúciĎalší

Späť na Ako na to?

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť