Stránka 1 z 4

Rady pri kupe ojazdeneho sedanu

PoslaťNapísal: Sob Jan 30, 2010 9:28 pm
od andrejko
Ahoj, zaujimaju ma vase nazory a rady pri kupe ojazdeneho dieseloveho sedanu (2003-2006) za 8 000-11 000 € ( Mazda 6 pripadne ine auto z rovnakej kategorie, napriklad BMW 3, Audi A4, Toyota Avensis). Podstatny pre mna je dobry pomer vykonu a spotreby a hlavne spolahlivost (neporuchovost) auta resp. motora. Pre mna je neporuchovost viac dolezita ako vykon, kedze mam vodicak par mesiacov a co sa tyka jazdenia som zaciatocnik, tak tomu autu asi najblizsie mesiace moc nedam zabrat a nepotrebujem az tak velky vykon.
Potrebujem poradit:

Je podla vas lepsie kupit novsie auto, ktore ma viac najazdene, alebo starsie auto, ktore ma menej najazdene (viem ze zalezi pripad od pripadu ale pytam sa vseobecne)? Ktore rocniky Mazdy 6 su najspolahlivejsie (2003-2006) ? Su podla vas v tomto smere doveryhodne TUV reporty?

Preco si myslite (alebo nemyslite) ze je lepsie kupit Mazdu 6 ako ostatne auta v rovnakej kategorii (BMW 3...)? Ake su vyhody (a nevyhody) Mazdy 6 oproti jej ostatnym konkurentom?

Co by som si mal vsimat pri kupe ojazdeneho auta v zahranici (v Nemecku alebo Holandsku)? Vsade pocujem o tom ake auta predavaju turci a podobni zahranicni predajcovia v Nemecku. Je to u nich naozaj az take zle?
Ako zistim ze autobazar vlastni turek a nie nemec?

Budem rad ak mi date aj konkretny typ na vase idealne auto (co sa tyka vykon-spotreba a spolahlivosti) do 10 000-11 000 euro. (Napiste znacku, typ, rocnik, km a krajinu napriklad Mazda 6 2005 120 000 km z DE). Mozete dat po pripade aj link na nejaku ponuku.

Diky moc.

Re: Rady pri kupe ojazdeneho sedanu

PoslaťNapísal: Ned Jan 31, 2010 4:23 pm
od dabel
Myslim, ze tu najdes celkom dost protichodnych nazorov.

Moj prvy nazor: ak chces spolahlivost, zober radsej atmosfericky benzin. Vseobecne turbomotory su ovela citlivejsie na zaobchadzanie a pokial natrafis kus, ktory malo "prasa", tak si mozes buchat hlavu o stenu este dlhe roky. Common raily navyse okrem turba trapia vseobecne vstrekovace (spotrebny material - zivotnosti medzi 80 a 150tkm) a rozne senzory, novsie aj filtre pevnych castic. Ked uz turbodiesel, tak zisti, ktore modely maju turba chladene vodou (vyssia zivotnost) a ktore maju najmenej problemov pri vyssich najazdoch. Za jedny z najrobustnejsich sa myslim daju povazovat prave mazdacke 2.0 MZR-CD (Mazda6) a hondacke 2.2 i-CTDi (Honda Accord). Fajn su aj diesle v Avensisoch, akorat pozor na 177k D-CAT, ktory moze mat problemy so zlozitym systemom cistenia vyfukovych plynov (filter pevnych castic, system odstranovania oxidov dusika). BMW3 su urcite fajn auta, ale pozor na poddimenzovane predne napravy a aj na ich oblubenost u "poulicnych pretekarov" so siltovkami dozadu, ktori musia byt vsade prvi a pojmy ako dochladzovanie turba ci nenahananie za studena povazuju za marketingovy nezmysel.

A preco Japonca? Ziadne exprerimenty, pri ktorych je majitel beta-tester, spolahliva technika, vysoko spolahliva elektronika (mal som Accorda prespikovaneho vsetkym moznym a nikdy elektronika ani naznak zavahania), dlhokanska zivotnost spotrebnych materialov (vyfuky, tlmice...)

Osobne si auta vozim z Nemecka, sam, bez sprostredkovatela:
- stacanie tachometrov je tam trestny cin, to si tam netrufnu uz ani posledni bazarnici
- pokial chcu predat auto fyzickej osobe - Nemcovi, musia poskytovat (sice obmedzenu) 2-rocnu zaruku, takze si velmi dobre rozmyslia, ktore auto budu predavat
- z toho vyplyva vyhybat sa autam oznacenym v inzeratoch ako "Nur fur Export" ci "Verkauf nur an Gewerbetreibende oder Export": od tychto dava predajca ruky prec
- su tam Turci, Poliaci, Juhosi, ale aj x serioznych dealerov. Vsetko zavisi od ceny: ked je rozpocet velmi napaty, asi sa kupe u Turka nevyhnes. Turka ako Ti ho popisovali vacsinou spoznas podla nazvu bazaru (napr. Automobile Hassan), podla gramatickych chyb v inzerate (ak vies aspon trochu nemecky)
- celkom dobre (tak 90% pripadov) sa mi osvedcilo pozriet si celu ponuku daneho bazaru, co Ti spravi obraz o tom, co je dany bazar zac

Moje osobne dva tipy:
- Mazda 6 2.0i 147k (po facelifte, 6-stupnova prevodovka)
- Honda Accord 2.0i (155k, model siedmej generacie, od r.v. 2003)

Re: Rady pri kupe ojazdeneho sedanu

PoslaťNapísal: Ned Jan 31, 2010 4:38 pm
od 1neroamd
Ja len kratko.Asi pred rokom sme kupili opel vectra B rocnik 98 z bazaru stal 150 000 najazdene 147000KM ale cez lizing VIAC o moc viac.Nepitaj sa co sme do toho auta este museli vrezit cca 4500 sk!a este neni v poriadku je sice pravda ze bolo parkrat tuknute po kupe ale tie vzdavky som nezaratal.
Bolo najkrajsie zo vsetkych vectier co mali v bazari asi 7 aut od 80 do 160 tisic tak ze zobereme trosku drahsie nie sak za kvalitu sa plati no nie...
Ale neplati to.
Tak som si teraz kupil xedosa za 2000eur nemam ho sice dlho ale urcite sa to oplatilo viac ako kupit drahsie lebo nech kupis akekolvek budes muset neskor do niecoho investovt, je len otazka casu kedy a ked si to zratas ak nazaciatku kupis drahie a este drahsie udrzba a oprava vzde ta to aj 3 krat viac ako ked kupis lacnejsie a budes menit odchadajuce suciastky .Ale ajtraj je to iba o stasty.Radsej si kup CISTO NOVE AUTO KTORE PRAVE VYSLO Z VYROBY PORIADNE SA ONHO STARAJ KVALITNY SERVIS GARAZ atd. a vydrzi tie pekne dlho alebo mas este moznost kupit hocijake lepsie vyzerajuce auto 2 roky sa vozit chytro predat a kupit ine mladsie na dalsie roky a kolotoc.
Preco si kupit mazdu namiesto inej znacky? Pretoze dobra mazda neni zla a mazda je naj :palec

Re: Rady pri kupe ojazdeneho sedanu

PoslaťNapísal: Ned Jan 31, 2010 9:31 pm
od dabel
No ono to je pekne kupit nove auto, ale ak je rozpocet 10000E, je lepsie kupit mierne jazdene o dve triedy vyssie ako low-cost nove najnizsej triedy. Osobne som nove auto este nikdy nemal - a nie je to tym, ze by som "nanho nemal" :)

Re: Rady pri kupe ojazdeneho sedanu

PoslaťNapísal: Pon Feb 01, 2010 12:10 am
od 1neroamd
Ano chapem ze na cisto nove niesu peniaze ale s tvrdenim ze radsej si kupit starsie vyssej triedy ako nove najnizsej triedy moc nesuhlasim.
Ak chcete auto iba na tuto vec Nasadnut nastartovat odviest sa zaparkovat hotovo konec tak urcite kupit nove.
AK ale ste takyto aaa dneska si zasoferujem moju mazdicku idete 30 aby ste sa co najdlhsie vozili a nechce sa vam vysadnut tak viem pochopit preco nekupite nove aj ked nanho mate proste sa vam ziadne nove nepaci.Lenze v tom prvom pripade a takych je viac auto sluzi iba ako dopravny prostriedok a ten ma zarucit presun z jedneho miesta na druhe a nato staci hocijake auto.A nove auto je nato najlepsie lebo bude najdlhsie spolahlive.
Moj pripad je to druhe-nech sa pokazi hocico nebude mi to prekazat lebo je to moja pekna mazdicka :jupi

Re: Rady pri kupe ojazdeneho sedanu

PoslaťNapísal: Pon Feb 01, 2010 1:02 am
od dabel
Suhlasim, preto je na SK cestach tolko Renaultov Thalia :)

Inak co do spolahlivosti su najlepsie tak 6-12 mesacne auta, ktore uz maju prec pripadne vyrobne chybicky :)

Re: Rady pri kupe ojazdeneho sedanu

PoslaťNapísal: Pon Feb 01, 2010 1:12 am
od Rainbow
Mna pred 3 rokmi presviedcali, ze nech si kupim novu Fabiu. Kupil som radsej staru Mazdu a vidim, ze som dobre urobil. Samozrejme, ze nejake opravy to chcelo - ale nenechala ma nikde a pocit z jazdy je uplne iny ako z Fobie HTP :ho:

Re: Rady pri kupe ojazdeneho sedanu

PoslaťNapísal: Pon Feb 01, 2010 9:51 am
od leichnam
Avensis - nic moc, ta 177HP verzia je poruchova az az, okrem toho je to hrozny zrut nafty. Ak uz D-4D tak tu 93kW alebo 110kW verziu. Vseobecne ale Toyota v poslednej dobe smeruje do :prdel Darmo, made in Poland, Turkey a neviem kde este dava pocitit na kvalite :)

Re: Rady pri kupe ojazdeneho sedanu

PoslaťNapísal: Pon Feb 01, 2010 11:14 am
od Martin791203
Ja len v kratkosti k tomu BMW A Audi A4.Moj sef si kupil uplne nove audi A4 v 2.0 TD roku 2007 a poviem vam pravdu neni moc spokojny.Hlavne na garancky.Ked bol na prvej garancke tak si oznacil vsetky casti co by sa mali vymenit:A co sa nestalo napr. olejovy filter nikto ani len nepovolil nie to vymenil.Olej len doliali.No a stazovat sa mozete kolko chcete.Oni si tvrdili ze ho vymenili a ze si to poznacil potom.Alebo dolial si vodu do ostrekovacov co som videl na vlastne oci a co nebolo na fakture?Viete asi co.O druhej garancke ani nehovorim.Dalsia vec je ze mu tam stale nieco bucha a nikto nevie prist na to co to je.Ojej zerie tak 1.5 litra na 10 tis. co si myslim ze je to dost na auto ktore ma naj. 60 tis.BMW 3 2.0 TD ma moj spolupracovnik asi dva roky a zatial nemal nejaky zavazny problem akurat ze on za tie dva roky najazdil asi max.10 tis tak asi sa ani nemalo co pokazit.Vacsinou to auto stoji.Kedysi som aj ja rozmyslal o BMW ale odradil ma hlavne ten interier.Podla mna je max. hnusny ale to je len moj nazor.Ked som isiel kupit 6 tak pred tym som mal len dve volby a to ako napisal Dabel.
Moje osobne dva tipy:
- Mazda 6 2.0i 147k (po facelifte, 6-stupnova prevodovka)
- Honda Accord 2.0i (155k, model siedmej generacie, od r.v. 2003)

Nakoniec som sa rozhodol pre Mazdu uz zas len koli tomu interieru. :jupi :jupi

Re: Rady pri kupe ojazdeneho sedanu

PoslaťNapísal: Pon Feb 01, 2010 11:43 am
od dabel
leichnam: vsak pisem: pozor na D-CAT 177k :) Inak najlepsi do Avensisu z dieslov je asi novy 2.0D4D 93kW, ten je evoluciou 85kW, kedy vymenili remen za retaz.

Re: Rady pri kupe ojazdeneho sedanu

PoslaťNapísal: Pon Feb 01, 2010 12:29 pm
od 1neroamd
Thalia ha ha aj na tu ma nahovarali nech si kupim novu ale ja ze nie nie pekne si kupim starsie ale mazdu.
A kupit si nove ale skodovku tak to ma vyznam akurat ze neni tak hrdzava.
Nuz ale radsej by si mal pozerat na take veci ako vyfuk,ci auto netaha do strany ked pustis volant a je dobre aj trosku pribrzdit,nejaky podivni zvuk,cistotu motoroveho priestoru,skontrolovat ci niesu vin cisla prebrusene,Datumi bezpecnostnych pasou a datumy na sklach nech su rovnake ako rok vyroby uvadzani v dokladoch,stlpiki popripade ci niesu deformovane aby si zistil ci nebolo na streche,troska auto rozhojdat koli tlmicom,pozret ci je na pednej maske znak mazdy a nie nejaki iny :lol atd atd
A pomodlit sa aby predchadajuci majitelia neboli svine

Re: Rady pri kupe ojazdeneho sedanu

PoslaťNapísal: Pon Feb 01, 2010 12:37 pm
od TomAnt
Pri tej kupe nove vs ojazdene je velmi dolezity aj fakt, na aku dlhu dobu si clovek planuje to konkretne auto ponechat.
Ja som napriklad vzdy kupoval ojazdence, jednak som nemal na nove a jednak som nevidel zmysel v kupovani noveho.

Ale ked som kupoval zabu (vid galeria), tak som ju kupoval novu, pretoze to auto bolo a je planovane ako druhe auto v rodine na dlhu dobu, takze som chcel nove, aby som vedel ako s nim bolo zaobchadzane. Zatial je to prve auto v rodine, casom bude druhym, ale odpada mi ten aspekt kupy dalsieho a dalsieho auta v nejakych 3 rocnych intervaloch (ako doposial).

Zhrniem to, ak by som kupoval auto na 3-5 rokov, kupim ojazdene. Ak viem, ze to auto budem mat dlhsie (teda aspon to mam v plane), kupim nove. Ja dufam ze zaba vydrzi minimalne 10 rokov, co pri mojom terajsom najzde robi cca 120.000 km. Ked to bude druhe auto, tak to moze byt kludne menej, cize do 100 tisic...

Re: Rady pri kupe ojazdeneho sedanu

PoslaťNapísal: Pon Feb 01, 2010 10:29 pm
od leichnam
Dabel, ja som len dopisal co este ine sa s tym deje aby to nemal take jednoduche, alebo zlozite? :o)

Re: Rady pri kupe ojazdeneho sedanu

PoslaťNapísal: Pon Feb 01, 2010 10:31 pm
od dabel
Hehe niekto vidi vo vymene auta kazde tri roky nechcene zlo, u mna je to naopak radost :) Mat rovnake auto 10 rokov by ma tak neskutocne nudilo, ze by som si ku koncu uz asi uzival jazdu Ikarusom :)

Leich: jojo, kamoska ma D-CAT 177k v RAVke a uz riesi filter pevnych castic, ktory je upchaty a servis jej nuka vymenu za novy bratu za 15 zelenych eurobankoviek :)

Inak este mam jeden tip z vlastnej skusenosti, auto, s ktorym som bol velmi spokojny: Accord 2.4i. Super motor, spotreba od 7 do 12l, celkom dracik na ceste :)

Re: Rady pri kupe ojazdeneho sedanu

PoslaťNapísal: Str Feb 03, 2010 2:05 am
od andrejko
Ja si urcite nechcem kupit nove auto, za 10-11k € si neviem predstavit co by som si mohol dovolit. Chcem si kupit 4-6 rocne auto.
BMW3 su urcite fajn auta, ale pozor na poddimenzovane predne napravy a aj na ich oblubenost u "poulicnych pretekarov" so siltovkami dozadu, ktori musia byt vsade prvi a pojmy ako dochladzovanie turba ci nenahananie za studena povazuju za marketingovy nezmysel.
Mohol by si vysvetlit co to znamena poddimenzovana naprava? Inac je to naozaj s dieslami az take zle, ked mi kazdy hovori nech si kupim benzin?
A chcem sa este spytat ak porovnas napriklad Mazda 6 2.0i 2005 a BMW 320i E90 2005 v com vidis hlavne hlavne vyhody (nevyhody) Mazdy?