Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Palubní počítač Mazda 626

Hotové riešenia, návody, postupy, zvyklosti, odporúčania a rady z reálneho života...

Moderátor: George

Palubní počítač Mazda 626

Poslaťod Alef » Uto Jún 09, 2009 12:32 pm

Měl jsem ve své Mazdě 626GF pouze hodiny, ale na vrakovišti se dá sehnat palubní počítač za lidové ceny. Myslel jsem si, že vyměním pouze modul hodin za modul s PP, ale inženíři v Mazdě si řekli, že když tam davají hodiny, nač tahat kabeláž pro PP. Tak jsem začal shánět dokumentace a všechny možné informace a tady máte výsledek.

Pokud není plná kabeláž (10 nebo 12 dratků) v konektoru palubního počítače, je potřeba další signály vytáhnou z ŘJ. Doporučuji napřed zkontrolovat podle tohoto schematu, co všechno je zapojeno do konektoru. V mem případě tam nebylo skoro nic (až na napájení a stmívání podsvětlení).
Obrázok

Pokud potřebné signály v konektoru nejsou (informace o vstřiku a rachlost auta), musíme je natahat. Pokud tam signáli jsou, tak staci jenom pripojit PP.

Doporučuji vše dělat při odpojené baterii

ŘJ je pod nohama spolujezdce. Stačí oddělat boční plastové kryty a poté odhrnout koberec. Pak odšroubovat 4 matky krytu ŘJ. Potom nadzvednout kryt a zespodu povolit 4 matky, co drží ŘJ na krytu. Potom lze již kryt sundat úplně.
Obrázok
Dostaneme se do k ŘJ a ve svazku kabelů najdeme světle zelený (signál vstřiku paliva) a tmavě zelený s červeným proužkem (informace o rychlosti vozu).
Obrázok
Na drátky napojíme další drátky, který povede k palubnímu počítači. Způsob napojení je na vás, já jsem horkou páječkou odtavil asi 1 cm izolace a oholenou část za použití pájecí kapaliny pocínoval. Na tyto místa jsem napájel ten drátek co povede k palubnímu PC. Poté jsem to zalepil izolační páskou
Obrázok
Doporučuji si označit který drátek je který. Potom protáhneme tyto dva drátky středovým sloupkem až k palubnímu počítači.

ŘJ můžeme zase celou zakrytovat.

Teď nám už jenom zbývá zapojit kablíky do palubního počítače. Ten co vede od světle zeleného drátku napojíme na palubní počítač na kontakt K (vštřik) a od zeleného s červeným pruhem na kontakt L (rychlost auta). Napájení by mělo být zavedeno i do hodin, takže by mělo fungovat. U mě se ještě vyskytl problém, že palubní počítač se nechtěl zapnout a řešením bylo napojit kovový kryt palubního počítače na kostru auta asi mu nestačilo uzemnění co je v kabelu. Udělal jsem to tak, že pod jeden šroubek PP jsem dal drátek a druhý konec jsem přišrouboval ke kovovýmu rámu středového sloupku.

Takhle nám funguje měření spotřeby. Pro zobrazení dojezdu je potřeba dotahnout signál množství paliva v nádži. Zatím jsem ještě nezapojoval, ale podle dokumentace je to šedý drátek vedoucí do palubní desky. Není potřeba rozdělávat celou palubní desku, dá se k němu napojit ve svazku pod volantem stejným způsobem, jako na signály u ŘJ. Signál o stavu paliva napojíme na palubní počítač na kontakt I, kontakt F uzemníme na kostru auta (nebo spojíme s kontaktem E. Ještě jsem to netahal, jak to budu mít, dodám fotky. Poslední co palubní počítač umí je měření teploty. Čidlo v autě nemám, tak teprve shnáním specifikace. Standartně se čidlo umisťuje na přední nárazník. Pokud ale chceme měřit teplotu v autě, lze ho umístit kdekoliv v interiéru. Teď už jenom nastartovat a rozjet auto (spotřeba se neukazuje, pokud auto nejede alespoň 5km/h). Pokud vše funguje tak jsme :vict a můžeme si :tlesk:

Přeji hodně štěstí a upozorňuji že je to postup jak jsem to řešil já a neručím za škody způsobené tímto zásahem do elektroinstalace. :o)

Pokud to budete zkoušet na vlastním autě, klidně napište, rad pomůžu.

Ještě přikládám kousek dokumentace o elektroinstalaci
Obrázok
Obrázok
Obrázok
EX Mazda 626 GF 1.8 16V 68kW/92k
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 120kW
Obrázok užívateľa
Alef
Prispievateľ
 
Príspevky: 141
Registrovaný: Štv Máj 07, 2009 7:53 am
Bydlisko: Brno
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Späť na Ako na to?

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Bing [Bot] a 1 hosť

cron