Pri individuálnom dovoze automobilu zo zahraničia v rámci členských štátov EÚ to funguje nasledovne:
1.Automobil si objednáte u dílera v danej krajine,zaplatíte ho v hotovosti ale bez DPH a v prípade Maďarskej republiky tiež bez registračného poplatku pre občanov krajiny.
2.Dealerovi poviete že auto bude na export,to znamená mal by vám vybaviť prevozné značky a poistenie na prevoz automobilu.Treba to vopred dohodnúť na mieste.
3.Dealer by vám mal dať k autu nasledovné doklady:faktúru,ktorá slúži ako doklad že ste auto zakúpili,zo správnou cenou samozrejme,preto že tá ďalej slúži ako doklad na výpočet DPH na Slovensku,COC nepotrebujete vybavovoať lebo nové autá ho majú automaticky,a tým by papierovanie v zahraničí malo byť ukončené.
4.Na Slovensku potrebujete zaplatiť DPH z predajnej sumy-faktúry,myslím že do siedmich dní,ďalej poplatok do fondu za zošrotovanie automobilu v budúcnosti vo výške cca 66 EUR,(na Slovensku sú tieto poplatky už zahrnuté u predajcov v cenách nových automobilov)
5.Nepotrebujete absolvovať ani STK ani EK ani K.O pokiaľ sa jedná o automobil maximálne pol roka starý alebo s maximálnym počtom 6 000 km.Reči o tom že je to potrebné sú hlúposť,nový automobil nepodlieha v rámci EÚ následnej technickej kontrole ani ostatným kontrolám,je to rovnaké ako keby Vás niekto presviedčal že musite ísť s novým autom na STK,EK,alebo K.O hneď po jeho zakúpení...
6.Potom už postupujete ako je zvykom pri zakúpení auta na Slovensku,zákonné poistenie a dopravný inšpektorát kvoli prideleniu ŠPZ.
Skopírované od kakafka.