Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Ako v zime ist po nastartovani v mrazoch

Hotové riešenia, návody, postupy, zvyklosti, odporúčania a rady z reálneho života...

Moderátor: George

Re: Ako v zime ist po nastartovani v mrazoch

Poslaťod Bootleg » Štv Jan 15, 2009 5:46 pm

Vsade ludia pisu, ze studeny motor je potrebne drzat v spodnych otackach. Ja ho osobne studeny drzim od 2000 do 2500 pre rychlejsie zohriatie. Vsimol som si to na automate pri V6, ze dalsi stupen nepreradi, kym sa nedostane na cca 2500 rpm. Tak neviem.
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Rainbow » Pia Jan 16, 2009 12:50 am

Studeny motor nevytacam (cize do 3000), ale ani nepodtacam - pod 2000 sa snazim vobec nejazdit, podla zvuku sa to motoru nepaci.
Mazda 323 BA 3HB, Z5
Obrázok užívateľa
Rainbow
Forum Guru
 
Príspevky: 1837
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 9:52 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod MrSix » Pia Jan 16, 2009 8:29 pm

Moj osobny nazor (okrem toho ze po nastartovani treba hned ist, nestat na mieste) je asi taky:

Treba ist s mierne vyssimi otackami (napr. v meste 60-70km/h na trojke, myslim ze mne vtedy toci tak ~2300rpm), ale nezatazovat prilis motor (ziadne dupanie na plyn, ziadna prudka akceleracia). Vyssie otacky zabezpecia dobry tlak v mazacom okruhu, aj rychlejsie zohriatie motora samotneho. Ked sa rucicka meraca teploty "odlepi" od dorazu, uz idem prakticky normalne, bez dakeho velkeho obmedzovania...
Mazda6/Sport, CD143, Plusline (2007)
Mazda6/SportCombi, G194, Revolution (2019)
MrSix
Prispievateľ
 
Príspevky: 486
Registrovaný: Ned Dec 30, 2007 7:33 pm

Poslaťod Mikey626 » Ned Jan 18, 2009 10:39 pm

Nuz ja osobne teda motor "zohrievam".. tak klasicky ako uz bolo popisane, nastartovat, oskrabat skla a idem.. cca 3 minuty.
Neviem ci je zohrievanie motoru zdrave alebo nie.. nazorov je vela ale v kazdom pripade tu bolo spomenute, ze pri volnobehu sa nezohrievaju ostatne komponenty hlavne prevodovka. Tak kurnik ako ju mam zohriat? :-( V manuali je napisane, ze prevodovka (automat) by sa nemala pouzivat pokial teplota prevodoveho oleja nieje minimalne 11 stupnov :hmmhmm
Driving Xedos is like flying without taking off...
Obrázok užívateľa
Mikey626
VIP 2009
 
Príspevky: 725
Registrovaný: Sob Dec 08, 2007 2:58 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod sumiman » Str Máj 13, 2009 8:56 pm

To je ono :o) Vsetko je spravne ide iba kombinaciu ako parfem.Ja to tiez neviem ale pracujem v oblasti kondenzacnych plynovych kotlov a odtial sa nazdavam...Ak nastartujem, voda je studena a prudko pridavam zahrievam motor, voda urobi svoje (mozno aj pukliny v blokoch, niekto tvrdi ze vyrazi,praskne hlavu) Potrebuje svoju teplotu kym nezacnu klesat otacky motora a moze sa ist. Ak sa hned rozbehnem je pravda ze vsetko sa zahrieva rovnomerne ale so studenym motorom...Aj tak sa to zohreje (cele je to AL) Mam kamosa co to zohrieva leto zima cca10min. Skoda paliva, casu, motora :ho:
sumiman
Opytovateľ
 
Príspevky: 15
Registrovaný: Sob Máj 03, 2008 6:44 pm

Poslaťod Klubo » Str Feb 17, 2010 12:11 pm

Zapnem bufika nastupim a v aute je pekne teplucko:)
Mazda 6 2.3i sport
Obrázok užívateľa
Klubo
Opytovateľ
 
Príspevky: 38
Registrovaný: Pia Okt 02, 2009 4:46 pm
Bydlisko: Prievidza
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod misko42 » Str Feb 17, 2010 1:15 pm

MrSix píše:Len tak pre informaciu, toto je napriklad v Nemecku zakazane. Nesmies nastartovat, a nechat motor bezat, zatial co ty ides oskrabavat skla. Ak si to rano daky nervozny sused vsimne a zavola policajtov, tak platis pokutu. Odhliadnuc od toho, myslim ze to ani nie je pre motor dobre. Na volnobeh sa pomalsie zohreje (benzin aj diesel) a tiez je problem s mazanim - olejove cepradlo ma pri volnobehu problem natlacit do mazacieho okruhu dostatok oleja, ktory je od nizkej teploty stuhnuty.


v nemecku je zakazane akurat pre kamiony mat len tak nastartovane,cize ked tam stojis v zime e nejde ti bufik alebo cez leto ked nemas pridavnu klimu . . . tak jak tusim v spanielsku,tam bez pridavnej klimi ani nepustaju,alebo neuznaju pauzu,a je to vsetko o zivotnom prostredi. a a aaaa to by potom mali nemci zhasnut aj ked stoja na cervenu??!! :ho:

FERRARI fan
Obrázok užívateľa
misko42
VIP 2007
 
Príspevky: 3631
Registrovaný: Pia Jún 23, 2006 10:23 am
Bydlisko: NR

Poslaťod dabel » Str Feb 17, 2010 1:57 pm

misko: pokial v Nemecku nastartujes a potom skrabkas, tak dostanes pokutu 5EUR.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7472
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod misko42 » Str Feb 17, 2010 2:18 pm

:shock to som teda ozaj nevedel,vedel som len o kamionoch. tak teda beriem spat predosli prispevok.

FERRARI fan
Obrázok užívateľa
misko42
VIP 2007
 
Príspevky: 3631
Registrovaný: Pia Jún 23, 2006 10:23 am
Bydlisko: NR

Poslaťod misko42 » Str Feb 17, 2010 2:19 pm

aj ked by ma zaujimalo preco to tak maju..

FERRARI fan
Obrázok užívateľa
misko42
VIP 2007
 
Príspevky: 3631
Registrovaný: Pia Jún 23, 2006 10:23 am
Bydlisko: NR

Poslaťod 1neroamd » Str Feb 17, 2010 6:00 pm

Ja zahrievam.Nastartujem,pooskrabujem -take 2minutky.Potom pomalinky vyrazim max do 40km/h(otacky max2000).Ked zbadam ze sa rucicka teploty posuva tak viem ze sa uz aj termostat otvoril tak potom to rozbeham.
Ja si myslim ze hlavne by sa motor nemal vytacat.Darmo ho budem krutit aby sa rychlejsie zohrial olej ked ho timto krutenim vyderem a potom uz mazat nemusim.A ked auto stoji na volnobehu tak sa prevodovka zohrieva prestupom tepla po kovovom plasty viac ako za jazdy.Jazdou je ochladzovana prudiacim vzduchom.A ked sa aj neohriema tak ju tou pomalou jazdou tak neposkodim.
Ak budeme pouzivat kvalitne olej s peknymy cislami pre zimu, aspon 1minutu nechame zohrievat nase motory si nas urcite oblubia :zerute:
1neroamd
 

Poslaťod Rainbow » Str Feb 17, 2010 6:03 pm

Inak ja to mam asi kilometer hore kopcom a potom mozno dalsi (mozno aj dva) dolu kopcom - brzdenie studenym motorom mu asi nerobi velmi dobre, ze? Toci sa, ale nezohrieva.
Mazda 323 BA 3HB, Z5
Obrázok užívateľa
Rainbow
Forum Guru
 
Príspevky: 1837
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 9:52 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod 1neroamd » Str Feb 17, 2010 6:14 pm

Bud ho zahriat este pred kopcom alebo dolu kopcom na neutrale.Najlepsie asi iba ubrat plyn :hmmhmm
1neroamd
 

Poslaťod miko613 » Štv Feb 18, 2010 12:37 pm

dabel píše:misko: pokial v Nemecku nastartujes a potom skrabkas, tak dostanes pokutu 5EUR.

Su to hlupy Germani preto to tak maju.Tak ked si prdnes na verejnosti tak pojdes sediet. :blee A chcel by som vidiet kamion ktory po 11 hodinovej pauze nema baterky vystavene tak akurat na jeden dva starty.
MYCKEY to si kde nasiel ze sa nesmie pouzivat prevodovka pokial nemam 11 stupnov? Vsak to by som si mohol auto dat do vitriny jak ta Audina na Donovaloch.Ja som cital ze netreba dupat na plyn pokial ti pri nizkych teplotach nezhasne TCS OFF.
Ja osobne oskrabem okna start,a na sytici idem asi tak kilometer,tolko mam ku hlavnemu tahu po vedlajsej ceste.Potom to uz drzim okolo 2000 otacok a ked vidim ze sa zacne zdvihat rucicka teploty uz mu pridavam postupne.
Xedosik to je V6 ako ináč.Ale uz nie sú dva.
Obrázok užívateľa
miko613
Komunikátor
 
Príspevky: 769
Registrovaný: Sob Aug 04, 2007 10:56 pm
Bydlisko: Kežmarok,SLOVAKIA
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Krenštík » Štv Feb 18, 2010 8:52 pm

1neroamd píše:Ked zbadam ze sa rucicka teploty posuva tak viem ze sa uz aj termostat otvoril tak potom to rozbeham.


Termostat se ti neotevrel a jeste hodnou chvili neotevre, ten otevre k chladici az ma motor teplo...... ( cca 85°C - 95 °C - zalezi dle auta)
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2186
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

PredchádzajúciĎalší

Späť na Ako na to?

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť