Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Ako v zime ist po nastartovani v mrazoch

Hotové riešenia, návody, postupy, zvyklosti, odporúčania a rady z reálneho života...

Moderátor: George

Ako v zime ist po nastartovani v mrazoch

Poslaťod Ivan BA » Sob Jan 10, 2009 10:46 pm

viewtopic.php?f=2&t=12550

transka píše:Ked je vonku pod nulou, tak mam ten isty problem, ale riesim to tak, ze necham motor po nastartovani bezat na volnobeh tak 1 az 2 min (zalezi podla vonk. teploty) a potom pedal chodi uplne lahko. Uz som si na to zvykla a motoru to tiez myslim prospeje, ked ho hned nenahanam (M626 GE ,2.0i 16V) :drivs

Pre benzín je asi lešie asi opak, len ho treba držať v nízkych otáčkach a nevytáčať - naštartovať a vyraziť - piánko :ho:
Moje teória - olej ztuhnutý, takže málo ho pretlačí na voľnobeh a benzínu je príliš veľa, takže ho dokonale zmýva, s touto praktikou som dohnal k dokonalosti aj Š 100 - nepapala olej ani po 130 000 km :jupi a to boli iné motory ako Mazda :o)
Mazda 626 GF 14S2 2.0i 136 PS, Chrysler Voyager 2,5 CRD 143 PS
Obrázok užívateľa
Ivan BA
VIP 2009
 
Príspevky: 699
Registrovaný: Pia Jún 23, 2006 8:11 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod Trax » Sob Jan 10, 2009 10:57 pm

Ja som tiez viac krat pocul ze je dobre hned pianko vyrazit. Nie zahrievat motor. Cital som to aj v nejakej prirucke. Dokonca to bolo na diesel.
Mazda 626 coupe, 2,2i 85kw, r.v.1989
Obrázok užívateľa
Trax
Prispievateľ
 
Príspevky: 217
Registrovaný: Pia Jún 20, 2008 6:01 pm
Bydlisko: Prievidza
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod cingo » Pon Jan 12, 2009 4:29 pm

Trax píše:Ja som tiez viac krat pocul ze je dobre hned pianko vyrazit. Nie zahrievat motor. Cital som to aj v nejakej prirucke. Dokonca to bolo na diesel.

A nie je to tym, ze diesel sa na volnobeh velmi, velmi tazko zahrieva? :hmmhmm
ex- Mazda 323BJ 1,8 sedan, Mazda 6 1,8 sedan
Mazda MX-5 NC 2.0
Obrázok užívateľa
cingo
VIP 2007
 
Príspevky: 403
Registrovaný: Pia Feb 09, 2007 10:53 am
Bydlisko: BA

Poslaťod Trax » Pon Jan 12, 2009 9:42 pm

cingo píše:
Trax píše:Ja som tiez viac krat pocul ze je dobre hned pianko vyrazit. Nie zahrievat motor. Cital som to aj v nejakej prirucke. Dokonca to bolo na diesel.

A nie je to tym, ze diesel sa na volnobeh velmi, velmi tazko zahrieva? :hmmhmm


To uz ja neviem. Snad to je aj tym. Ale odporucanie nezahrievat motor na mieste som pocul aj na benzin aj na diesel. Mozno to zohrievanie na mieste bolo dobre pre stare dieslove motory ale novsim typom uz to nerobi dobre. Kamos ma 2,2 DCI a kym ma studeny motor tak ho elektronika ani nepusti na plny vykon. Takze sa nemusi bat vyrazit so studenym motorom. A v prirucke ku autu je: nezahrievajte motor na mieste ale pomaly vyrazte...
Mazda 626 coupe, 2,2i 85kw, r.v.1989
Obrázok užívateľa
Trax
Prispievateľ
 
Príspevky: 217
Registrovaný: Pia Jún 20, 2008 6:01 pm
Bydlisko: Prievidza
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Batman » Pon Jan 12, 2009 9:49 pm

Momentalne ked rano prechadzam cez mesto tak si mozem dat na strechu napis autoskola :o) tak mi to za studena chvilu zadrhava.
Mazda 6, 1.8, 2003, GroundZero, Mio C720 IGO8
Obrázok užívateľa
Batman
Komunikátor
 
Príspevky: 565
Registrovaný: Štv Mar 06, 2008 9:55 am
Bydlisko: Trenčín
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Trax » Pon Jan 12, 2009 10:14 pm

Batman píše:Momentalne ked rano prechadzam cez mesto tak si mozem dat na strechu napis autoskola :o) tak mi to za studena chvilu zadrhava.


Mozno bude stacit nalepit to Z v trojuholnicku na sklo :o) Potom ti vodici prizmuria ocko :wink

Ale nemusis nic hovorit. Viem aky je to pocit ked koli technickym problemom auta vyzera clovek ako nejaky magor. A tie pohlady ostatnych vodicov akoze co som za hnupa :ho:
Mazda 626 coupe, 2,2i 85kw, r.v.1989
Obrázok užívateľa
Trax
Prispievateľ
 
Príspevky: 217
Registrovaný: Pia Jún 20, 2008 6:01 pm
Bydlisko: Prievidza
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Rainbow » Pon Jan 12, 2009 10:24 pm

Ja som zase musel niekedy "restartovat" na krizovatke motor. Niekedy sa totiz rozsvietila kontrolka ABS a do dalsieho startu ABS nefungovalo. Ale je vymene prave predne cidlo, tak je to hadam vyriesene.
Mazda 323 BA 3HB, Z5
Obrázok užívateľa
Rainbow
Forum Guru
 
Príspevky: 1837
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 9:52 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod MrSix » Uto Jan 13, 2009 9:32 am

transka píše:Ked je vonku pod nulou, tak mam ten isty problem, ale riesim to tak, ze necham motor po nastartovani bezat na volnobeh tak 1 az 2 min (zalezi podla vonk. teploty) a potom pedal chodi uplne lahko. Uz som si na to zvykla a motoru to tiez myslim prospeje, ked ho hned nenahanam (M626 GE ,2.0i 16V) :drivs

Len tak pre informaciu, toto je napriklad v Nemecku zakazane. Nesmies nastartovat, a nechat motor bezat, zatial co ty ides oskrabavat skla. Ak si to rano daky nervozny sused vsimne a zavola policajtov, tak platis pokutu. Odhliadnuc od toho, myslim ze to ani nie je pre motor dobre. Na volnobeh sa pomalsie zohreje (benzin aj diesel) a tiez je problem s mazanim - olejove cepradlo ma pri volnobehu problem natlacit do mazacieho okruhu dostatok oleja, ktory je od nizkej teploty stuhnuty.
Mazda6/Sport, CD143, Plusline (2007)
Mazda6/SportCombi, G194, Revolution (2019)
MrSix
Prispievateľ
 
Príspevky: 486
Registrovaný: Ned Dec 30, 2007 7:33 pm

Poslaťod dopr » Uto Jan 13, 2009 10:28 am

No jde taky o to, ze kdyz nechas auto zahrat pri stani na volnobeh, nezahreji se ti krome motoru ostatni komponenty, predevsim prevodovka (olej v ni), lozsika atd. Je uplne jedno, jestli je benzin nebo kamna. Ja nechavam auto bezet, jen kdyz odskrabuju okna, nastartuju a hodim ventilaci na plno na skla. Takze v prubehu sekrabavani ledu se mi na celnim uz zacne led pomalu menit v brecku a nemusim se pak tak drit, navic se mi aspon trosicku ohreje interier. Je to ale otazka max. 2 minut, pak vyrazim.
.: MX-5_NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino :. Obrázok
Obrázok užívateľa
dopr
Forum Guru
 
Príspevky: 1234
Registrovaný: Uto Jún 26, 2007 4:49 pm
Bydlisko: Senetářov, BRNO
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod majki » Uto Jan 13, 2009 10:34 am

To mas garazovane? Nebo ti to stoji venku? Nechce se mi verit, ze behem dvou minut na volnobehu zacne ventilace pri mrazech v noci -10st poustet na predni sklo takovy vzduch, aby to bylo schopno delat s namrazy "brecku".
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod dopr » Uto Jan 13, 2009 10:36 am

majki : Stojim venku. Ale jo zacne, samozrejme to neudela na celem skle, ale hlavne dole, odmrznou sterace a cca 15cm pas skla nad nimi ;)
.: MX-5_NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino :. Obrázok
Obrázok užívateľa
dopr
Forum Guru
 
Príspevky: 1234
Registrovaný: Uto Jún 26, 2007 4:49 pm
Bydlisko: Senetářov, BRNO
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Rainbow » Uto Jan 13, 2009 10:52 am

Presne tak. Zacnem oskrabavat na bokoch, potom prejdem dozadu, kde to vyhrievanie uz roztopilo a nakoniec predne sklo, tam to dovtedy zacne aspon nieco robit. A ked nastupim, tak mi uz neprimrzaju ruky na volant :o)
Mazda 323 BA 3HB, Z5
Obrázok užívateľa
Rainbow
Forum Guru
 
Príspevky: 1837
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 9:52 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod dopr » Uto Jan 13, 2009 11:24 am

Rainbow píše:Presne tak. Zacnem oskrabavat na bokoch, potom prejdem dozadu, kde to vyhrievanie uz roztopilo a nakoniec predne sklo, tam to dovtedy zacne aspon nieco robit. A ked nastupim, tak mi uz neprimrzaju ruky na volant :o)

Yes :jo
.: MX-5_NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino :. Obrázok
Obrázok užívateľa
dopr
Forum Guru
 
Príspevky: 1234
Registrovaný: Uto Jún 26, 2007 4:49 pm
Bydlisko: Senetářov, BRNO
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Sedvo » Štv Jan 15, 2009 12:34 pm

Oškrábu čelní sklo a boční okýnka (řidič, spolujezdec), nastartuju, zapnu vyhřívání sedaček :jupi , vyhřívání zadní skla a vzduch na čelní sklo.

Jelikož můj nafťák má přídavné topení, tak cca po 2 km (to je když vyjedu z vesnice), tak už topím. :ho:
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod tomasicek » Štv Jan 15, 2009 2:04 pm

Mne stacia tiez cca. 2km a topim tiez a to nemam ani pridavne vyhrievanie. No to bude skor tym ze mam pod kapotou taky zotrvacnik co sa hned zahreje.

Inac v mrazoch po nastartovani a zapnuti svetiel cakam kym sa sytic nenasyti a klesne na 1500ot. resp. pod tu hranicu. Potom lahka noha na plyne do 2500-2800ot. max. kym neni tepla voda. Nemal som zatial problem klop klop
tomasicek
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2705
Registrovaný: Str Nov 02, 2005 6:28 pm

Ďalší

Späť na Ako na to?

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron