Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Ako v zime ist po nastartovani v mrazoch

Hotové riešenia, návody, postupy, zvyklosti, odporúčania a rady z reálneho života...

Moderátor: George

Re: Ako v zime ist po nastartovani v mrazoch

Poslaťod leichnam » Pia Feb 19, 2010 1:26 pm

Nastartuj a chod, okna neutieraj ani neoskrabuj :lol
Najskor sa hreje maly okruh, odlepenie rucicky nie je otvorenie termostatu.
Diagnostika, upravy a opravy DPF, nahradne diely a servis BA-TT-NR
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod Peacemaker » Pia Feb 19, 2010 3:15 pm

V návode ku M6, ktorý sem tuším dával Leichnam bolo napísané (jestli se nepletu), že treba naštartovať, počkať pokiaľ motor stíchne (asi to prvotné typické dízlovské klepotanie pri studenom motore) a potom ísť v nie vysokých otáčkach. Čiže nejaké to státie sa odporúča aj priamo v návode. :hmmhmm
MAZDA6 nero, r.v2003, diesel 2.0, 100kW
Boh stanovil medze ľudskej múdrosti,ale nestanovil žiadne medze pre ľudskú hlúposť-a to nie je fér.
Obrázok užívateľa
Peacemaker
Komunikátor
 
Príspevky: 729
Registrovaný: Štv Feb 26, 2009 8:08 pm
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod 1neroamd » Ned Feb 21, 2010 12:19 am

To som teraz pako. :shock Ja som bol v tom ze ten ukazovatel ukazuje teplotu chladiacej kvapaliny na chladici.To znamena ze ak sa tato rucicka posuva, tato kvapalina je teplejsia a teplejsia.Cize je otvoreny uz velky okruh.
Takto si to predstavujem: 1.studeny nenastartovany motor,termostat zatvoreny ,rucicka na nule
2.nastartovane, maly okruh sa ohrieva,motor stichne je pekne premazavany,termostat este zatvoreny, rucicka na nule
3.nastartovane,maly okruh sa prehrieva,otvara sa termostat,otepluje sa kvapalina vo velkom okruhu,rucicka stupa
4.nastartovane,termostat naplno otvoreny motor ma prevadzkovu teplotu.
mam xedos9
Ako to teda je? :hmmhmm
1neroamd
 

Poslaťod Rainbow » Ned Feb 21, 2010 12:32 am

Ukazuje to teplotu kvapaliny v motore, nie v chladici.
Mazda 323 BA 3HB, Z5
Obrázok užívateľa
Rainbow
Forum Guru
 
Príspevky: 1837
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 9:52 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod miko613 » Ned Feb 21, 2010 2:02 pm

Tak to je ako to pise RAINBOW cidlo teploty motora mas na pravej strane ako su rozvody,teda ak mas KL 2,5L V6. Pred nim ve nalievacie hrdlo na chladiacu kvapalinu,nemozem pridavat obrazky inac by som to tu flakol.
Xedosik to je V6 ako ináč.Ale uz nie sú dva.
Obrázok užívateľa
miko613
Komunikátor
 
Príspevky: 769
Registrovaný: Sob Aug 04, 2007 10:56 pm
Bydlisko: Kežmarok,SLOVAKIA
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod 1neroamd » Ned Feb 21, 2010 5:11 pm

Dobre vedet.Teraz aspon viem ze ked sa ta rucicka pohne ajtak moze byt termostat zalepeny.Dakujem za poucenie chalany :palec :mikro:
1neroamd
 

Poslaťod Klubo » Pon Dec 20, 2010 2:33 pm

Jednoznačne je lepšie proste naštartovat a ist len zlahka. Aj v manuali ti píšu ked je studeny motor nezahrievat na mieste ale pomaly sa pohnut a to bez plynu bo sitič drží vyššie otáčky. Ja to tak robim vždy ked je zima pohnem sa len na sitiči a po cca 1 min. už trochu pridam.
Mazda 6 2.3i sport
Obrázok užívateľa
Klubo
Opytovateľ
 
Príspevky: 38
Registrovaný: Pia Okt 02, 2009 4:46 pm
Bydlisko: Prievidza
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod andree » Str Dec 22, 2010 12:18 am

to jako minutu jedes jen na sytic bez plynu? :lol
just kidding...
andree
Prispievateľ
 
Príspevky: 119
Registrovaný: Pon Feb 09, 2009 9:34 pm

Poslaťod Krenštík » Str Dec 22, 2010 12:33 am

A proč ne?

Nastartuju, zapnu světla, zařadím jedna a pustím spojku, nechám tak 50-100 m a pak zařadím 2. jedu tak 300 m než se dostanu z boční uličky, pak přidávám do 1800 ot. :spik2
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2186
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod andree » Str Dec 22, 2010 11:24 am

Proc? No nerekl bych o sobe, ze mam necitilivou nohu, ale na vsech autech rozjet se bez plynu = malinkate priduseni motoru POD volnobeh. Nemam ten pocit, ze zrovna to je neco co by vymrzly motor ocenil. Proto ja zasadne davam nepatrne plynu, tak na +300 ot. nad volnobeh. Samozrejme jina situace je treba u benzinove 1.5, kde ji dokaze sytic vyhnat i na snad 2000/min, tam ji klidne "pridusim" ale porad davam tolik plynu, aby otacky neklesly treba po 1300-1500. Pokud to bylo mysleno takhle, tak to je druha vec. Ja jsem si to rovnou predstavil na dieslu.
andree
Prispievateľ
 
Príspevky: 119
Registrovaný: Pon Feb 09, 2009 9:34 pm

Poslaťod Krenštík » Str Dec 22, 2010 12:53 pm

JA citoval rozjezd na 2,5 Tdi V6 :ho: tam to nema poc tendenci klesat pod tech 1000 ot. co si drzi po startu.

S Mx-5 je zimni start s lehkou nohou a pridavanim, tam by to sytic asi neudrzel.... :hmmhmm
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2186
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Kubis » Str Dec 22, 2010 3:30 pm

Tak to mam asi megahustokrutěcitlivou nohu když se dokažu v pohodě rozjet po rovině ma sytič.
ObrázokObrázok Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
Audi A6 Avant 2,5TDi QUATTRO
Obrázok užívateľa
Kubis
VIP 2007
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: Ned Mar 06, 2005 2:30 pm
Bydlisko: Ostrava, CZ
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod dopr » Str Dec 22, 2010 3:49 pm

ja z baraku vyjizdim primo na hlavni silnici, takze nejaka jizda bez plynu nehrozi. Motor ale tocim max do 2500 RPM. S olejem 10w40 je krasne uchem poznat, kdy uz je motor prohraty a kdy jeste ne :)
.: MX-5_NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino :. Obrázok
Obrázok užívateľa
dopr
Forum Guru
 
Príspevky: 1234
Registrovaný: Uto Jún 26, 2007 4:49 pm
Bydlisko: Senetářov, BRNO
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Krenštík » Str Dec 22, 2010 6:04 pm

Kubis píše:Tak to mam asi megahustokrutěcitlivou nohu když se dokažu v pohodě rozjet po rovině ma sytič.



Ne, máš řadový pětiválec... :ho: :ho: :ho:
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2186
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Kubis » Str Dec 22, 2010 7:47 pm

neni problem aji s 323ojkou :jo
ObrázokObrázok Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
Audi A6 Avant 2,5TDi QUATTRO
Obrázok užívateľa
Kubis
VIP 2007
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: Ned Mar 06, 2005 2:30 pm
Bydlisko: Ostrava, CZ
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

PredchádzajúciĎalší

Späť na Ako na to?

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť