Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Čistenie škrtiacej klapky (MAZDA 323 BA 1.5)

Hotové riešenia, návody, postupy, zvyklosti, odporúčania a rady z reálneho života...

Moderátor: George

Čistenie škrtiacej klapky (MAZDA 323 BA 1.5)

Poslaťod rumy » Pon Okt 27, 2008 2:03 pm

Čistenie škrtiacej klapky (MAZDA 323 BA 1.5i DHOC)

Materiál: sprej na čistenie klapky, kľúč 10-tka, kombinačky alebo justovačky , lieh, handra
ObrázokObrázok

1. Ako prvé dáme dole vlnovec, to je tá čierna rúrka, ktorá ide od vzduchového boxu po klapku.
ObrázokObrázok

2. Odpojíme konektor, hadičku ktorá je uchytená na klapke a lanko, stačí ho len povoliť a krásne sa dá vytiahnúť, nič si netreba značiť.
ObrázokObrázok

3. Odkrútime 4 skrutky ktoré držia celý mechanizmus.
ObrázokObrázok

4. Opatrne vytiahneme, pripadne si skontrolujeme, či sme všetko odpojili.

5. Keď máme vybranú klapku mimo auta, tak vyznačenú časť nastriekame sprejom alebo prípadne môžme použiť technický benzín. A chvíľku necháme pôsobiť .
ObrázokObrázok

6. Potom zoberieme handru a poriadne to vyčistíme.
ObrázokObrázok

7. Pootvoríme si uzáver ktorý prepúšťa vzduch a okolo neho to poriadne prečistíme.
ObrázokObrázok

8. Za ďalšie môžeme ale aj nemusíme prečistiť otvor na motore kde sa uchytava klapka.
ObrázokObrázok

9. Keď to máme vyčistené, tak už len namotujeme.
ObrázokObrázok
ObrázokObrázok

10. Prvú vložíme klapku, zakrútime ju.
11. Zapojíme konektory a hadičku.
12. A nakoniec pripojíme vlnovec.
13. Resetujeme si ECU .
14. Naštartujeme auto, necháme zohriať motor a uvdíme ako sa budú správať otáčky.
ObrázokObrázok

15. Ak by aj tak nedržali otáčky, tak je na to skrutka.
ObrázokObrázok

16. Musíme si nastaviť auto do diagnostického stavu, tzn: prepojíme si GND a TEN. Naštartujeme auto, zakrútime skrutku a pomaličky začneme točiť kým nedostaneme požadovanú hodnutu cca 750 otáčok.
ObrázokObrázok
Naposledy upravil rumy dňa Pon Okt 27, 2008 10:17 pm, celkovo upravené 2
Obrázok užívateľa
rumy
Prispievateľ
 
Príspevky: 130
Registrovaný: Sob Aug 30, 2008 4:04 pm
Bydlisko: BB

Poslaťod leichnam » Pon Okt 27, 2008 9:02 pm

:tlesk:
Pekný návod.

1, Je k tomu treba ešte krížový skrutkovač, 12ku orech a golu.
2, Ako tak kukám na spodné fotky, tak čistenie klapky si odflákol, ale to neni moja vec, ja sa ti do toho nebudem miešať. :tma
3, Pri čistení klapky si zabudol prečistiť jednu vec, jeden kanál na ktorý každý serie a potom sa čudujme, že musíme štelovať skrutkou:

Obrázok
Diagnostika, upravy a opravy DPF, nahradne diely a servis BA-TT-NR
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod dopr » Pon Okt 27, 2008 9:24 pm

Pekny navod :jo

jinak si myslim, ze pokud klapku vycistim, musim "zresetovat" ECU, protoze ta by po okamzitem nastartovani pocitala se starymi udaju, kdy bylo krdlo klapky v podstate zmensene a diky tomu potom bude volnobeh vysoky. Pokud ale zresetuji ECU, mela by si sama po naslednem nastartovani nacist nove udaje a podle toho zestelovat volnobeh ;)

P.S. Tento navod se da aplikovat v podstate na vsechny Mazdy a vetsinu aut jinych produkci.

Debatu k téme nájdete tu:
viewtopic.php?f=17&t=12170
.: MX-5_NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino :. Obrázok
Obrázok užívateľa
dopr
Forum Guru
 
Príspevky: 1234
Registrovaný: Uto Jún 26, 2007 4:49 pm
Bydlisko: Senetářov, BRNO
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Späť na Ako na to?

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť