Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Kurenie a klimatizacia - vonkajsi a vnutorny okruh

Hotové riešenia, návody, postupy, zvyklosti, odporúčania a rady z reálneho života...

Moderátor: George

Kurenie a klimatizacia - vonkajsi a vnutorny okruh

Poslaťod DominikB » Ned Dec 30, 2007 4:21 pm

Vie mi niekto strucne poradit, ako idealne striedat vnutorny a vonkajsi okruh pre:

1. najrychlejsie vyhriatie auta v zime
2. najrychlejsie vychladenie auta v lete spolu s klimatizaciou

Teraz v zime mam problem s rosenim skiel vo vnutri, vnutorny okruh mi okamzite zarosi vsetky skla, takze mam konstatne vonkajsi a prepinam fukanie medzi nohy+skla a nohy+vodic/spolujazdec.
DominikB
Pisateľ
 
Príspevky: 87
Registrovaný: Sob Nov 24, 2007 6:19 pm

Poslaťod Rainbow » Ned Dec 30, 2007 4:32 pm

Teraz v zime to riesim tak, ze nastartujem, dam ventilator naplno, teplotu tiez, fukanie na sklo a vnutorny okruh. Potom oskrabem skla od ladu (resp. odhadzem sneh). Potom nasadnem a idem, ked sa zacnu rosit skla, tak prepnem na vonkajsi okruh.
Mazda 323 BA 3HB, Z5
Obrázok užívateľa
Rainbow
Forum Guru
 
Príspevky: 1837
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 9:52 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Kubis » Ned Dec 30, 2007 5:29 pm

v zimě prostě zapnout topení na plno a nechat vnější okruh
a v letě je na vychlazení nejlepší stahnout okýnka kousek autem projet at se vyvětra, a pak zapnout vnitřní cirkulaci a klimu
ObrázokObrázok Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
Audi A6 Avant 2,5TDi QUATTRO
Obrázok užívateľa
Kubis
VIP 2007
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: Ned Mar 06, 2005 2:30 pm
Bydlisko: Ostrava, CZ
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Zeneva » Ned Jan 06, 2008 1:20 pm

V zime: Kdyz prijdes do vymrzlyho auta, tak se Tvym dechem a teplem okamzite okna zarosi. Ja zapnu foukani na predni okno naplno - zvenku a studenej vzduch a vyjedu, kdyz je motor zahratej a rucicka teplomeru zacina jit nahoru, pustim topeni a ohrivam interier. Motor je zahratej po dvou trech km, navic je to lepsi pro motor, ze neni tak dlouho studenej jako kdyz bys hned pustil topeni a ubiral teplotu z okruhu chlazeni. 2. moznost je opet se studenym vzduchem - pustit klimu na vnitrni okruh - zabranis roseni, protoze klima vzduch vysusuje.
V lete je idealni vyvetrat nejvej¨tsi vedro jizdou s otevrenyma oknama a pak zapnout klimu. Lepsi je jen na vnitrni okruh - klima nasava chladnejsi vzduch nez je venku, ale za nakou dobu to chce vzduch vycistit - vyvetrat
Zeneva
Pisateľ
 
Príspevky: 57
Registrovaný: Uto Okt 19, 2004 1:53 pm
Bydlisko: Brandýs nad Labem

Poslaťod romanhaha626 » Pon Mar 03, 2008 5:00 pm

DOTAZ : Je prawda ze po spusteni klimy sa zvyši spotreba paliva , pocul som to od kamarata a moc sa mi to nezda :twist:
a mam nejak zaseknutu tu packu co sa meni snou vnutorny a vonkajsi okruh ale podla mna to nejak newadi teda zatial nie . vadi ci nie ?
Mazda 626 1.8i 16V DOHC 98rv
romanhaha626
Opytovateľ
 
Príspevky: 41
Registrovaný: Štv Feb 14, 2008 9:09 pm
Bydlisko: Martin

Poslaťod Kubis » Pon Mar 03, 2008 5:03 pm

to je jasne že se ti zvýši spotřeba, je sepnuty kompresor klimatizace a ten zatěžuje motor, tudíž má motor větši spotřebu
ObrázokObrázok Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
Audi A6 Avant 2,5TDi QUATTRO
Obrázok užívateľa
Kubis
VIP 2007
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: Ned Mar 06, 2005 2:30 pm
Bydlisko: Ostrava, CZ
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod dopr » Pon Mar 03, 2008 5:06 pm

Spotreba se zvysi. Podle me to jde nejvic poznat ve meste, pri kratsich cestach, kde si to mjz vzit treba o litr vic. Na dalnici, kdyz pojedes na dovolenou by to nemelo byt nejak markantni
.: MX-5_NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino :. Obrázok
Obrázok užívateľa
dopr
Forum Guru
 
Príspevky: 1234
Registrovaný: Uto Jún 26, 2007 4:49 pm
Bydlisko: Senetářov, BRNO
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod romanhaha626 » Pon Mar 03, 2008 5:17 pm

Takze je to pravda . dik
Mazda 626 1.8i 16V DOHC 98rv
romanhaha626
Opytovateľ
 
Príspevky: 41
Registrovaný: Štv Feb 14, 2008 9:09 pm
Bydlisko: Martin

Poslaťod enakki » Uto Mar 04, 2008 9:53 pm

taktiez zavisi od toho ako solno mas klimu pustenu. rovnako sa to prejavi na vykone auta.
MX-5 NBFL
Obrázok užívateľa
enakki
Opytovateľ
 
Príspevky: 26
Registrovaný: Pia Jún 01, 2007 12:25 am
Bydlisko: bratislava

Poslaťod Lukask555 » Pia Jún 27, 2008 9:30 am

Zeneva píše:V lete je idealni vyvetrat nejvej¨tsi vedro jizdou s otevrenyma oknama a pak zapnout klimu. Lepsi je jen na vnitrni okruh - klima nasava chladnejsi vzduch nez je venku, ale za nakou dobu to chce vzduch vycistit - vyvetrat


no ja keď dám cez leto keď je aj 30 stupňov na automatiku tak mi automaticky spustí vnútorný okruh,ale mám pocit že keď ho prepnem na vonkajší tak z klímy fúka chladnejší vzduch ako pri vnutornom okruhu..mám mazdu 626
Lukask555
Čitateľ
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Pia Jún 27, 2008 9:23 am

Poslaťod TomAnt » Pia Jún 27, 2008 9:35 am

Ked mas vzduch vnutri v aute rozpaleny po dlhom parkovani na slnku, tak na tom nie je ani moc nic prekvapive. Idealne je vystartovat s vypnutou klimou, pootvarat vsetky okna, vzduch vymenit a ked je vnutri vymeneny vzduch, tak potom zapnut klimu (a zatvorit okna)
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Lukask555 » Pia Jún 27, 2008 9:58 am

TomAnt píše:Ked mas vzduch vnutri v aute rozpaleny po dlhom parkovani na slnku, tak na tom nie je ani moc nic prekvapive. Idealne je vystartovat s vypnutou klimou, pootvarat vsetky okna, vzduch vymenit a ked je vnutri vymeneny vzduch, tak potom zapnut klimu (a zatvorit okna)



ale nemala by ta klima vnutorny vzduch vychladit ? proste aj ked je zapnuty vnutorny okruh, nemala by klima nasavany vzduch chladit a postupne jeho cely objem bychladit ?
Lukask555
Čitateľ
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Pia Jún 27, 2008 9:23 am

Poslaťod Bedro » Pia Jún 27, 2008 10:14 am

Ja vzdy po starte pustim klimu (aby sa aj tie armatury zohriate troska schladili) plne na celne s vnutornym okruhom a otvorim okna a po chvilke jazdy zavrem a skludnim klimu. Btw zatial na vsetkych autach mi vychladilo s vnutornym okruhom skor ako bez neho. Aj na japancoch aj na nemcoch.
МАЗДА MX3 V6 2,5 KLDE
Serblolet kruz 1,8
Bramborak 2,5 turbokachle
Obrázok užívateľa
Bedro
VIP 2008
 
Príspevky: 273
Registrovaný: Pon Jan 07, 2008 5:34 am
Bydlisko: Bratislava, Raca

Poslaťod Lukask555 » Pia Jún 27, 2008 10:27 am

Bedro píše:Ja vzdy po starte pustim klimu (aby sa aj tie armatury zohriate troska schladili) plne na celne s vnutornym okruhom a otvorim okna a po chvilke jazdy zavrem a skludnim klimu. Btw zatial na vsetkych autach mi vychladilo s vnutornym okruhom skor ako bez neho. Aj na japancoch aj na nemcoch.


takkze ten vzduch co cirkuluje v aute pri zapnutom vnutornom okruhu sa posupne chladi , vsak ?
Lukask555
Čitateľ
 
Príspevky: 13
Registrovaný: Pia Jún 27, 2008 9:23 am

Poslaťod TomAnt » Pia Jún 27, 2008 11:16 am

Ano chladi, ta vnutorna cirkualcia ano, ale... ovela rychlejsie to bude, ked otvoris okno...

Alebo inac povedane, predstav si, ze mas v aute vzduch rozohriaty na 50 C. Vonku je nejakych 35 C.

Co potrva kratsie, kym klima vychladi 50 C vzduch vnutri na 35, alebo otvoris okna a vzduch sa za par senkund vymeni a mas vnutri 35? (a potom mozes klimovat o 106)
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Ďalší

Späť na Ako na to?

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť