Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

salon de l'auto Geneve 2005 / Genfer motor show 2005

Diskusie k článkom publikovaným na webe...

Moja Mazda story --- diel IV

Poslaťod inacovcan » Str Mar 09, 2005 3:23 am

Toto uz zacina pripominat brazilsku telenovelu :)

Nez sa prepracujem k negativam, mam tu este zoznam problemov, ktorych som sa zbavil skrz firemnu zaruku:
----
1/ vymenena izolacia palivovej nadrze (mazda recall);

2/ meneny kardanovy prevod v stlpiku riadenia (mazda recall) -- problem sa zacal po 35kkm prejavovat obcasnym jemnym tuknutim v riadeni pri pohynani sa z miesta. Nebolo to vyrazne a dalo sa to lahko prehliadnut. Nestazoval som sa, ale upozornili ma v servise pocas servisnej prehliadky, ze je to mazda recall;

3/ menene predne brzdove dosticky -- po 30kkm zacali pri cuvani spojenom so zatacanim vydavat pisklavy zvuk. Reklamoval som to a vymenili ich v zaruke.

--- pokracovanie niekedy nabuduce ---
inacovcan
Opytovateľ
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Uto Mar 08, 2005 1:15 am
Bydlisko: SK, CH a F

Poslaťod dabel » Str Mar 09, 2005 10:27 am

Dik za obsiahle info. Dlhodoby test M6 2.3i najdes na hlavnej stranke pod testy/dlhodobe testy uuuuplne dolu. PO nemecky, ale mam taky pocit, ze to pre Teba nie je problem ;)

No preto sa pytam, lebo som robil rozhodovanie o buducom aute (hoci s inymi konkurentami) a opat mi vysla M6 ;) Napriek tomu, ze sam som nejak extra vysky nepobral, velkym kriteriom pre mna je miesto v interieri, najma vzadu (holt ratam s tym na dalsich par rokov a tak to uz musi splnit aj funkciu "rodinny kombik"); MP3 je pre mna tiez nevyhnutnostou (najvacsi konkurenti Accord a Legacy to neponukaju, najnovsie to ponuka tusim akorat Ford do Mondea) nuz a samozrejme japonska kvalita (kamarat sa vcera viezol a nesetril slovami chvaly, ako moja Mazda vyzera po 192tkm :lol )

Sam som si vybral momentalne M6/FL s novym trubo-ropakom. Takisto ma laka 2.3i s 6-kvaltom, som benzinovy a vytocena trojka na okreske je famozna - pri 60tkm rocne ale ropak dostava na svoju stranu hodne plusov ;) Ostava mi len dufat, ze sa ksefty budu darit a niekedy v juli ju budem objednavat ;)

Inak ad vykon: skus sa previezt v turboropaku. Mal som kratko po sebe (cca. tyzden) pozicanu M6 2.0i a M6 100kW MZR-CD. A mal som taky pocit, ako Ty z porovnania s Volvom 2.0T ;)
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Lubos1 » Str Mar 09, 2005 11:32 am

to inacovcan:

skusim sa vyjadrit k niektorym tvojim postrehom, ak nemas nic proti :o)

k tym plusovym bodom:
----------------------------
1) som nizsi ako ty (185 cm), ale ked sa posadim 'za seba', tak sa jemne dotykam kolenami prednej sedacky. bud mas extremne kratke nohy, alebo musis sediet velmi blizko valantu. Ale inak musim uznat, ze na pomerne kratky razvor je priestor uspokojivy

2) karakuri system - suhlas

3) CD-MP3 - to som chcel, ale kedze som mal vo vybave CD menic, tak som sa na to vykaslal, ale aspon bolo vo vybave BOSE audio, co je oproti standadu pokrok (aj ked to nie je nic extra - napr. subwoofer je v kufri v rezerve)

4) Velmi prakticky rieseny interier s dostatkom ulozneho priestoru -s tymto by som nesuhlasil. nemam si kde odlozit mobily (davam ich do priestoru na pohare), nie je kde odlozit 1,5l PET flasu. na zadnych dverach nie su ziadne odladacie priestory. Schranka pred spolujazdcom je priserne mala a nie je klimatizovana.

5) Radenie - nemam vyhrady, az na to, ze je preradovanie pomerne hlucne

6) riadenie je OK

zapory:
---------
1) extra elektricka zastrcka v kufri - hodila by sa
2) dialkovy start - nemam k tomu doveru - riesil som to nezavislym kurenim od Webasto
3) dvojzonova klima - nechyba mi
4) lepsi motor - to neposudim, mam diesel :lol a vyhovuje mi (mam ale slabsiu verziu)

trochu mi vadia kratke operadla a tym aj nizke opierka hlavy, mohlo by byt aj lepsie bocne vedenie. Co je vsak absolutne nedoriesene, je velmi slaba izolacia od aerodynamickeho hluku a hluku od pneumatik.
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod majki » Str Mar 09, 2005 11:59 am

Co je to to KARAKURI?

Lubos1: TEn hluk od pneumatik, jsi si jisty, ze je to nejakym tesnenim? Ono tady v tomhle silene zalezi prave na penumatikach.
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Black » Str Mar 09, 2005 12:03 pm

majki píše:Co je to to KARAKURI?

Lubos1: TEn hluk od pneumatik, jsi si jisty, ze je to nejakym tesnenim? Ono tady v tomhle silene zalezi prave na penumatikach.

Karakuri je systém sklápění zadnich sedadel. Je to oficiální název sklápění zadních sedadel,přišel mě letáček z AP Praha na Mazdičku 6 a tam je to psáno.Tím jak je sklopíš,tak zvětšíš ložnou plochu a máš z toho parádní postel.Vyzkoušeno v Jelce,jem mě tlačila v GD rezerva :ho: ,jinak naprosto super.
Jedna Mazda nestačí :-)

www.cx7.cz
Obrázok užívateľa
Black
NadMazďák
 
Príspevky: 13851
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 5:05 pm
Bydlisko: Tihany, Morva
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod dabel » Str Mar 09, 2005 12:13 pm

Black píše:Karakuri je systém sklápění zadnich sedadel. Je to oficiální název sklápění zadních sedadel,přišel mě letáček z AP Praha na Mazdičku 6 a tam je to psáno.Tím jak je sklopíš,tak zvětšíš ložnou plochu a máš z toho parádní postel.Vyzkoušeno v Jelce,jem mě tlačila v GD rezerva :ho: ,jinak naprosto super.

Karakuri je skor "system sklapania zadnych sedadiel stlacenim jedineho tlacitka, ktore vytvori uplne rovnu loznu plochu". Da sa to vidiet len u M6 HB a kombi, sedan to nema. Stlaci sa gombik na zadnom sedadle a sedadlo sa poslusne zlozi, je tam pravdepodobne nejaka pruzina alebo take daco.
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod majki » Str Mar 09, 2005 12:16 pm

dabel píše:Karakuri je skor "system sklapania zadnych sedadiel stlacenim jedineho tlacitka, ktore vytvori uplne rovnu loznu plochu". Da sa to vidiet len u M6 HB a kombi, sedan to nema. Stlaci sa gombik na zadnom sedadle a sedadlo sa poslusne zlozi, je tam pravdepodobne nejaka pruzina alebo take daco.

Aha, takze to, co bylo ve starych Mercedes 220 kombi nekde z pocatku 80. let? No to je gol :chi:. Jeste dnes si pamatuju, jak jsme v tom jako decka spavali, zatimco rodice chrapali ve stanech :mrgreen Proste po sklopeni zadnich sedadel totalne rovne lehatko :o)
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod dabel » Str Mar 09, 2005 12:20 pm

majki píše:Aha, takze to, co bylo ve starych Mercedes 220 kombi nekde z pocatku 80. let? No to je gol :chi:. Jeste dnes si pamatuju, jak jsme v tom jako decka spavali, zatimco rodice chrapali ve stanech :mrgreen Proste po sklopeni zadnich sedadel totalne rovne lehatko :o)

Sklopne zadne sedadla ma uz pomaly kazde auto ;) Karikuri je o tom, ze stlacis dzindzik, ktory bezne iba zadne sedadla "odomkne" (a caka Ta mordovanie sa s operadlami) a sedadlo sa samo spusti az dolu a nemusis sa s tym trapit ;)
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod majki » Str Mar 09, 2005 12:23 pm

dabel píše:Sklopne zadne sedadla ma uz pomaly kazde auto ;) Karikuri je o tom, ze stlacis dzindzik, ktory bezne iba zadne sedadla "odomkne" (a caka Ta mordovanie sa s operadlami) a sedadlo sa samo spusti az dolu a nemusis sa s tym trapit ;)

Jo, ted uz jo, ale 20 let zpatky to nemelo kazde a u toho Mercedesu to bylo vyreseno tak, ze se jen na kazde strane oddelala takova pojistka a sedadla samy "spadly" do vytouzene lehatkove polohy :o), taky se nemuselo nic slozite skladat a kdovi co :). Bylo to v ty dobe neco neskutecne uzasneho, kdyz jeli dva dospeli (+ dite) nekam kempovat, nemuseli ani brat stan, proste se jen sklopily zadni sedadla, natahly se karimatky a byla loznice hotova :ho:
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod dabel » Str Mar 09, 2005 12:29 pm

majki píše:Jo, ted uz jo, ale 20 let zpatky to nemelo kazde a u toho Mercedesu to bylo vyreseno tak, ze se jen na kazde strane oddelala takova pojistka a sedadla samy "spadly" do vytouzene lehatkove polohy :o), taky se nemuselo nic slozite skladat a kdovi co :). Bylo to v ty dobe neco neskutecne uzasneho, kdyz jeli dva dospeli (+ dite) nekam kempovat, nemuseli ani brat stan, proste se jen sklopily zadni sedadla, natahly se karimatky a byla loznice hotova :ho:

Hehe no jo... to uz tak 35 rokov dozadu mal Renault 16 posuvnu zadnu sedacku (bud viac miesta na nohy, alebo vacsi kufor), co teraz s velkou slavou uvadzaju niektori vyrobcovia... ci system vypinania valcov, co pred par rokmi s velkou pompou uviedol MB, mal niekedy zaciatkom 80-tych rokov Cadillac ;)
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod majki » Str Mar 09, 2005 12:31 pm

dabel píše:Hehe no jo... to uz tak 35 rokov dozadu mal Renault 16 posuvnu zadnu sedacku (bud viac miesta na nohy, alebo vacsi kufor), co teraz s velkou slavou uvadzaju niektori vyrobcovia... ci system vypinania valcov, co pred par rokmi s velkou pompou uviedol MB, mal niekedy zaciatkom 80-tych rokov Cadillac ;)

Njn, je to takovy maly hyenismus :ho:. Byznys je byznys :?: :o)
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod tgala » Str Mar 09, 2005 12:32 pm

JA by som len dodal, ze tie dzindziky su dva. Jeden priamo na sedacke, ako ma asi kazde auto, a druhy su vlastne 2 packy na boku v kufri, za ktore ked zatiahnes, tak sedadlo sa posklada. Velmi pohodlna vecicka, ides s velkou vecou do kofra, otvoris, polozis velku vec na hranu, zatiahnes za packy a dosunies velku vec do kufra. Uplna parada, nemusis nikam odbiehat nic robit, len zatiahnut za packy. :o)
Mazda 6 2,0i
Obrázok užívateľa
tgala
VIP 2008
 
Príspevky: 1363
Registrovaný: Pia Júl 23, 2004 12:05 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod inacovcan » Str Mar 09, 2005 1:16 pm

Lubos1, vdaka za reakciu.

Lubos1 píše:3) CD-MP3 - to som chcel, ale kedze som mal vo vybave CD menic, tak som sa na to vykaslal, ale aspon bolo vo vybave BOSE audio, co je oproti standadu pokrok (aj ked to nie je nic extra - napr. subwoofer je v kufri v rezerve)


BOSE ma tiez dost lakalo, ale dal som prednost CD-MP3. Dnes som so standardnym mazda-audio som celkom spokojmy. Nie je to v triede ziaden audio-trhak, ale pri hlucnosti M6 povazujem update za zbytocne vyhodene peniaze.

Mas zle skusenosti s M6 subwooferov?

Lubos1 píše:4) Velmi prakticky rieseny interier s dostatkom ulozneho priestoru -s tymto by som nesuhlasil. nemam si kde odlozit mobily (davam ich do priestoru na pohare), nie je kde odlozit 1,5l PET flasu. na zadnych dverach nie su ziadne odladacie priestory. Schranka pred spolujazdcom je priserne mala a nie je klimatizovana.


S tou klimatizovanou schrankou suhlasim, na nu som, priznam sa, zabudol. Keby som toto pisal v lete, tak sa to nestane.

Inak je riesenie ulozneho priestoru velmi subjektivna zalezitost, lebo neuspokojis kazdeho. Chces z nej mat prakticke rodinne auto? Go for Nissan Tino, Mazda 5, ... .
Povodnym zamerom M6 bolo nasit ju na mieru yuppies a z toho pohladu sa na nu divam, preto 1,5 PET flasa nie je pre mna argumentom. Na mobil mi velmi dobre slusi skrynka nad stredovou konzolou, ale ak mas zabudovany mazda-GPS, tak s Tebou suhlasim.

Lubos1 píše:2) dialkovy start - nemam k tomu doveru - riesil som to nezavislym kurenim od Webasto


S Tvojou nedoverou sa plne stotoznujem. Ale je to pre mna velmi prakticka vec, preto by som privital, keby mazda prisla so svojim riesenim.

Lubos1 píše:4) lepsi motor - to neposudim, mam diesel :lol a vyhovuje mi (mam ale slabsiu verziu)


Na treajsich diesloch ma rozculovalo, ze k nim bola iba 5-stupnova prevodovka (suvisi s mojim stylom jazdy, poviem viac v dalsom pokracovani Mazda story), inak ano, aj to je riesenie.

Lubos1 píše:trochu mi vadia kratke operadla a tym aj nizke opierka hlavy, mohlo by byt aj lepsie bocne vedenie. Co je vsak absolutne nedoriesene, je velmi slaba izolacia od aerodynamickeho hluku a hluku od pneumatik.


Hluk pneu --- stotoznujem sa s Tvojim nazorom.

Vela zdaru,
Emil
Naposledy upravil inacovcan dňa Pon Mar 21, 2005 1:30 pm, celkovo upravené 1
inacovcan
Opytovateľ
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Uto Mar 08, 2005 1:15 am
Bydlisko: SK, CH a F

Poslaťod Black » Str Mar 09, 2005 1:35 pm

tgala píše:JA by som len dodal, ze tie dzindziky su dva. Jeden priamo na sedacke, ako ma asi kazde auto, a druhy su vlastne 2 packy na boku v kufri, za ktore ked zatiahnes, tak sedadlo sa posklada. Velmi pohodlna vecicka, ides s velkou vecou do kofra, otvoris, polozis velku vec na hranu, zatiahnes za packy a dosunies velku vec do kufra. Uplna parada, nemusis nikam odbiehat nic robit, len zatiahnut za packy. :o)

A je to super věc.Jen to čtu ,tak se mě chce spát :ho: v M6.
Jedna Mazda nestačí :-)

www.cx7.cz
Obrázok užívateľa
Black
NadMazďák
 
Príspevky: 13851
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 5:05 pm
Bydlisko: Tihany, Morva
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod dabel » Str Mar 09, 2005 1:50 pm

inacovcan píše:BOSE ma tiez dost lakalo, ale dal som prednost CD-MP3. Dnes som so standardnym mazda-audio som celkom spokojmy. Nie je to v triede ziaden audi-trhak, ale pri hlucnosti M6 povazujem update za zbytocne vyhodene peniaze.


Kua chuapi, to akoze nemozem mat BOSE a MP3 naraz????? To hadam nyjeeeee! To by ma nastvalo, sklamalo a vsetky ine negativne pocity vyvolalo :chol :evil

inacovcan píše:Povodnym zamerom M6 bolo nasit ju na mieru yuppies a z toho pohladu sa na nu divam, preto 1,5 PET flasa nie je pre mna argumentom.


M6 na mieru "yuppies"? No to snad nie... M6 je "klasicky rodinny kombik strednej triedy" s dobrym podvozkom a atraktivnym vzhladom. Pre "yuppies" su auta ako BMW3, ktorych "prakticka hodnota" sa v limite blizi k nule ;)

inacovcan píše:Na treajsich diesloch ma rozculovalo, ze k nim bola iba 5-stupnova prevodovka (suvisi s mojim stylom jazdy, poviem viac v dalsom pokracovani Mazda story), inak ano, aj to je riesenie.


Skusal si sa s nimi previezt? Ta patstupnova prevodovka vobec nerusi, je to dobre sprevodovane ;) Skor ma rusila strasne kratka patka na benzinovych motoroch :(
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

PredchádzajúciĎalší

Späť na Diskusie k článkom

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť