Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

salon de l'auto Geneve 2005 / Genfer motor show 2005

Diskusie k článkom publikovaným na webe...

Poslaťod Lubos1 » Str Mar 09, 2005 6:09 pm

majki píše:Kdyz uz je tu rec o "kureniu", jak je mozne, ze nektere auta zacnou i v mrazech topit (ale TOPIT, zadny vlazny nic, ale poradny horky vzduch) tak cca. do tri minut od nastartovani, a nektere (mluvim stale o vozech stari max. 8 let) to nezvladnou ani po 15minutach jizdy???


Vacsinou maju s tymto problemy diesle, preto tam davaju ten prihrievac seriovo. S benzinom by nemal byt problem, tie zacnu kurit vazne do par minut.
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod dabel » Str Mar 09, 2005 6:42 pm

majki píše:Kdyz uz je tu rec o "kureniu", jak je mozne, ze nektere auta zacnou i v mrazech topit (ale TOPIT, zadny vlazny nic, ale poradny horky vzduch) tak cca. do tri minut od nastartovani, a nektere (mluvim stale o vozech stari max. 8 let) to nezvladnou ani po 15minutach jizdy???

Myslim, ze vseobecne plati: cim uspornejsie auto, tym horsie kuri. Je to jednoducho odvoditelne z fyziky: cim lepsie spalovanie, tym menej zbytkoveho tepla, ktore sa pouziva na kurenie. Tym by som vysvetlil rozdiel diesel-benzin.
U roznych benzinov je ale tiez rozdiel. Tu vidim hlavne rozdiel medzi motormi s liatinovym a hlinikovym blokom: hlinik (a teda cely motor) sa rychlejsie zohreje a preto to auto rychlejsie kuri.
...od Mazdy (uz nevlastny) bratranec so spravnym poctom valcov + jedna japonska symetricka stvorkolka
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7455
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod inacovcan » Str Mar 09, 2005 6:50 pm

Lubos1 píše:Nezavisle kurenie ma aj moznost len vetrakom ochladzovat interier bez kurenia....


Vdaka za info. Pre diesel to je skutocne rozumna alternativa. Mna Magicar vysiel asi na 20tis aj s montazou a je v tom dialkovy-start a alarm s pager. Nevyhodou je korejska kvalita -- po ani nie dvoch mesiacoch mi odisiel dialkovy ovladac/pager, nastastie ho vymenili v zaruke, ale velku doveru v Magicar odvtedy nemam.

Lubos1 píše:Dialokovy start musi nejako obchadzat imobilizer a nemozes mat zamknutu rychlost, tam vidim pomerne velke bezpecnostne riziko.


Pokial ide o obchadzanie imobilizeru, musel by si mat skoleneho mazda-mechanika, aby to vedel vyuzit. Ale ak mas takeho odbornika, tak Ti dokaze udrbat auto aj bez dialkoveho-startu. Dokonca lahsie, lebo pri tom nemusi zneskodnit nestandardny alarm. Prave pri montazi Magicaru som sa nechtiac dozvedel, ze bezpecnostne prvky zabudovane v motore M6 sa daju okaslat (nadratkovali mi ho v Mazda servise), chce to len chlapika, ktory sa vyzna. Veru, proti autickarskej mafii si nepomozes. Najlepsim bezpecnostnym prvkom auta preto aj nadalej zostava dobra poistovna, ktora nepyta vela a bez zbytocnych potahovaciek uhradi skodu. Vsetko ostatne sluzi iba na odradenie amaterov.

Zamknuta rychlostna paka -- ano, ale tu kde teraz zijem mi to neprekaza. Pred firmou tu v lete bezne vidavam parkovat nadupane Audiny, Saaby, Mercedesy so stiahnutymi oknami, aby sa im neprehrieval interier. Ked som sem pred 5-timi rokmi dorazil na starom Formane, tak som pri vystupovani uplne podvedome zo zvyku svihol zamok na volant a zamkol prevodovku. Kolega anglican, ktoremu som potom ponukol, ze ho odveziem domov sa nestacil cudovat :lol
Medved-blok odradi aj tak iba amatera, takze je to jedno.
A dufam ze ani na Slovensku zatial nastastie M6ka nie je stredobodom zaujmu autickarov, alebo sa mylim?

Emil
Naposledy upravil inacovcan dňa Pon Mar 21, 2005 1:39 pm, celkovo upravené 1
inacovcan
Opytovateľ
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Uto Mar 08, 2005 1:15 am
Bydlisko: SK, CH a F

Poslaťod majki » Str Mar 09, 2005 8:06 pm

To je sice pekne, dekuji Dabel a Lubos za vysvetleni, ale porad mi nejde do hlavy jedna vec. Zabyvejme se ted vyhradne benzinaky. Stryc mel jednu z prvnich Felicii na Severni Morave, 1.6, proste tehdy takove ceske delo :o). Ta "kurila" do tri minut po nastartovani a nezalezelo na tom, kolik a jak se ujelo km. Na druhou stranu nase Vectra 2.0 z '97 zacala poradne "kurit" az tak po 10 - 15 minutach, ale v porovnani s Feldou to byl vlaznej vzduch :(. A nase Vectra nebyla jedina, jel jsem v nekolika a vzdy to stejny. To same bych mohl rict o novym Puntu, o Suzuki Grand Vitara atd. Navic ted mi Krenstik rikal, ze to jejich Vento taky "kuri" skoro hned a taky poradne. Achich ouvej :( a to me pak sere, kdyz moje Majda zacne "kurit" az nekde v Ostrave (takze po 25 - 30km) :brek
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Krenštík » Str Mar 09, 2005 8:32 pm

:jo :jo Vento topi po kilometru a kousku, pro prirovnani v ostrave, od Mazdy smerem k Brodway mi to uz po prejezdu tech koleji zacina topit, 929 to trva dyl, ale davam to za vinu te velikosti motoru, hold se prvne musi zahrat sam :peklo a pak muze zahrat az me. :peklo
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2173
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Hosť » Štv Mar 10, 2005 12:03 am

Aby som dokoncil moju mazda story, mam tu este prispevok o tom "co soudruzi z Japan nedomysleli".

Veci lahko otravne:

1/ poloha displeja stredneho panelu je dost neprakticka. Malym japonocom asi vyhovuje, ale pri mojej vyske je uz dost daleko zo zorneho pola.

2/ lacno posobiaci interier (Touring). Pekny design. Aj vyber materialov a prepracovanie detailov je oproti predchadzajucim modelom o generaciu dalej, ale v porovnani s Toyota, Honda, BMW stale pozadu. Podla mna M6 chyba zmysel pre jemny detail. Kontrastuje v tomto dokonca aj s M3 a RX-8.

3/ chybajuce osvetlenie zrkadiel v slnecnych clonach. Mne je to jedno, ale skuste to vysvetlit vasej polovicke :)

4/ tlacidla vedla displeja stredovej konzoly zacali po 45kkm pri stlacani drhnut. Zatial sa to prejavuje iba jemnym vrzganim, takze pokial nieste cholerik, da sa to odignorovat.

5/ vybracie motora. Ja to naopak mam rad -- asi uz moj trvaly postih z toho ze som vyrastal na soc-modeloch -- ale zacalo mi to prekazat az vtedy, ked ma neznejsie pohlavie castejsie nez je to normalne ziadalo aby som zastavil, lebo je jej zle (nie, ani jedna z tychto prislusnicok neznejsieho pohlavia nebola tehotna). Priznavam, z casti za to moze byt zodpovedny aj moj styl jazdy.

6/ dodnes som nepochopil ako sa nastavuje hlasitost TA pri audio -- ziaden popis v dokumentacii, dokonca aj v autorizovanom servise pri mojej otazke iba bezmocne krcili ramenami. Prihodilo sa mi raz pri prejazde Nemeckom, ze sa do tichej noci zrazu spustilo TA na svoje default obratky. Driemajuca posadka mojej mazdy v sekunde stala v pozore ... teraz humorna epizodka, vtedy to nebolo nic prijemne :) ... odvtedy TA na noc pre istotu vypinam.


Veci zneprijemnujuce zivot o cosi viac:

1/ zatvaranie dveri chce poriadnu davku svihu a drzosti -- s 5-tich cm ako na Toyote ich veru nezavriete :). Kedze priatelom ktorych obcas odveziem drzost chyba (kto by sa aj odvazil mlatit do noveho auta pred jeho majitelom), musia ich vzdy zatvarat na dva-krat. Ja mam po skodovackom detstve zakoreneny zlozvyk tresnut a pred sebou sa neokunam, dokazem ich preto zavriet aj z tych 5cm, ... ale boli to :-)

2/ skripajuce a oslabnute vzpery piatych dveri po vzore Skoda-Favorit. Zacalo to po 40kkm, kritizoval to aj AutoBild. Robila to aj moja stara GV-cka -- zeby sucast image znacky?

3/ kratke sprevodovanie, hlavne 5-ka -- chce to 6-stupnovu prevodovku.
Cruise je s M6 2.0i zoom-zoom iba do 130km/h. Pri 140km/h prelomi magickych 4000rpm, auto sice ozije ale s tym vyleti spotreba a hlucnost. Pri mojej cruising speed 150-170km/h napriec Europou to skrz spotrebu ide do penazenky (10,5-11l/100km oproti 7,5l pri 120km/h). Moja stara GV-cka to iste urobila s 8,5-9l/100km pri rovnakom style jazdy. Na hlucnost je nas narod odchovany na soc-skodovkach viac zvyknuty. Hluk, ako to uz na tomto fore uz bolo spomenute, je vsak pri M6 viac z pneumatik, ako z motora.


Veci vylozene vytacajuce:

1/ vystrazny signal pri odopnutych bezpecnostnych pasoch. Preboha Iwao, sadni si do Toyoty POCUVAJ a UC SA! Budem vdacny kazdemu, kto mi poradi ako sa toho nervy drasajuceho pipania rozumne zbavit. Neviem pochopit, ze sa doteraz nenasiel ani jeden american, ktory by mazdu zazaloval sa "psychological damage" :-)
A hotovy des: nova M6 FL vraj bude mat signalizaciu nezapnutych pasov aj pre spolujazdca a zadne sedadla!

2/ vrchnak hlavice radiacej paky s perforaciou stupnov radenia je z velmi lacneho cesta. Strieborna farba sa z neho zacala zosuchavat uz po 15kkm a pri 50kkm uz po nej niet ani stopy.

3/ system merania spotreby paliva spolu s palubnym compom chce seriozne prepracovat. Z casu na cas uleti a ukazuje vylozene hluposti. Raz pri ceste z Talianska na Slovensko sa mi to stalo osudnym. Asi 50km pred Blavou mi tvrdil, ze mam este tesne pod 1/4 nadrze a dojazd 110km. O niekolko kilometrov dalej motor skapal. Nasledoval odtah do rakuskej mazdy, test motora a vysledok -- dosiel vam benzin. Pri resete systemu v servise vsak uz bola rucicka palivomeru na nule a svietila zlta kotntrolka. Vyzeral som ako neschopny idiot. Nepresvedcil som ich o chybe, aj ked trip comp stale tvrdil, ze mam este 98km. Odvtedy jazdim iba na kilometre. Trip-comp (alebo riadiaca jednotka?) zpravidla fici fajn, ale tak raz za mesiac-dva bez vystrahy uleti, ci hore, alebo nadol (buffer overflow?).

V prirucke uzivatela mi mazda odporuca, aby som nikdy nenechal klesnut stav palivovej nadrze pod 1/4! Asi vedia preco to tam napisali. Stazoval som sa v mazda-servise. Na Slovensku ma s tym poslali do haja, svajciari sa citili povinni s tym "nieco" urobit. Vysledom je, ze mi iba preciachovali parametre riadiacej jednotky a tak sa teraz moja M6 tvari, ako by mala iba 55l nadrz a ukazuje o 10-15% vyssiu spotrebu. No dakujem :). Tak dalej jazdim na kilometre, ako som bol zvyknuty.

4/ obcasna nestabilita pri bocnom vetre pri vyssich rychlostiach (nad 120km/h). Niekedy to plava. Trochu mi to pripomina pocit z pred niekolkych rokov, ked som sa trhavymi tahmi na volant snazil udrzat v priamom smere na dilalnici Formana pri rychlosti nad 130km/h ... V tej istej situacii po tej istej ceste som sa presiel Volvom V40 -- drzal ako na kolajniciach.
Bolo mi poradene vo swiss-mazde ze z casti za to mozu aj Turanza pneumatiky, ktore su vraj zname tym, ze pri vyssich rychlostiach nedrzia dobre stopu. V lete ich menim, tak som zvedavy, co to urobi. Ale tento problem sa uz objavil aj bez bocneho vetra a tak si myslim, ze to ide ruka v ruke s vytunovanim podvozku M6 a nedokonalostou posilovaca riadenia (plava len niekedy, inokedy drzi stopu ako prikovana) Pozri aj nasledujuci bod.

5/ tendencia ist z cesty. Ked bola nova, bolo mi z toho do placu. Neustaly tlak na jednu stranu -- odhadom 80% na pravu obcas ale tahala aj do lava, nikdy vsak nie priamo.
Nebol som sam, podobne postihnutych som nasiel po internete viacerych roztrusenych po celom svete. Raz ma dokonca pristavil na ulici jeden francuz a pytal sa, ci aj ja mam tento problem. V kosickej mazde hrali mrtveho chrobaka a v spojitosti s problemom v bode 4 som ich iba dotlacil aby mi urobili geometriu. Ci nieco spravili, neviem, ale nemalo to ziaden efekt. Po asi 25kkm tento problem zmizol a objavi sa uz iba obcas, nie vsak tak intenzivne ako ked bola nova. M6 je v globale dost citliva na naklon a nerovnosti vozovky -- dan za tvrdsie vytunovany podvozok a lahsie riadenie?

Spominam si, ze podobne problemy s bocnym tahom mal pred 5-timi rokmi aj Ford Mondeo ked vysiel ako novy model. V anglicku ho, ak sa dobre pamatam, koli tomu aj ktosi zazaloval po tom ako na nom havaroval. Cital som o tom v novinach, ale nepamatam sa uz, ako to skoncilo. Takze u Ford-korporacie asi nic noveho :)
Do strany tahala aj moja stara GV-cka, ale tam som mal predne prave koleso po havarii, takze som vedel cim to je. A GV-cka tahala zasadne iba do lava -- pochopitelne, co ine by ste ocakavali od auta cervenej farby :).


Ine zaujimavosti:

1/ Uz som stihol vymenit predne sklo -- predbiehal som v zime kamion na jednom strkom posypanom horskom prechode. Skoncilo to 20cm prasklinou akurat v zornom poli vodica -- tj. neopravitelne. V tomto smere ma zaujala rovnaka skusenost pri dauerteste AutoBildu. Ale nezvaloval by som to hned na nekvalitny material, skor ide o nahodu.

2/ Kontrolka airbagov sa mi z casu na cas asi na jednu minutu rozblikala a potom ostala natvrdo svietit. Po vypnuti a znovu-nastartovani motora (novy check-in systemu) to bolo OK. Neskor som si vsimol, ze ak sa tak stane, je to vzdy na tom istom useku cesty. Patral som preto, cim je vynimocny. Objavil som: 300m od cesty ma slovenska armada radarovu stanicu proti-vzdusnej obrany a system airabagov reaguje ak je v prevadzke jeden typ radaru. Neviem ake signaly to na zbernici systemu airbagov dokaze naindukovat, ale asi by som mal byt rad, ze mi pri tom este airbag nevystrelil do ksichtu :)

Tot vsjo.
Emil
Hosť
 

Poslaťod dabel » Štv Mar 10, 2005 10:22 am

S tymi prednymi sklami ide skor o nahodu... ja som na mojej 626 menil 2x v priebehu cca. 2 mesiacov, potom som skla poistil Teilkaskom a odvtedy maximalne dubky po sutroch. Teraz prezilo sklo dost silny sutrisko iba s dubkou, idem to dat buduci tyzden zalepit ;)

Inak dakujeme za perfektne review - tak ako Lubosove prispevky, aj Tvoje povazujem za objektivne. Este by som sa Ta spytal, aky mesiac a rok vyroby Tvoja Mazda je.

A potom by sme z toho mohli spravit clanok na web, nieco ako "Prakticky test Mazdy6" ako protiklad mojho emotivneho ;)

Inak je zaujimave, kolko drobych problemov M6 ma. Az ma to tak nejak naplnuje nepokojom - z mojej nie som na taketo opicky zvyknuty, hoci si semo-tamo nieco vymysli (napr. obcas trpi paranoiou a stale sa zamyka), ale ide o hluposti, ktore v principe nerusia.
...od Mazdy (uz nevlastny) bratranec so spravnym poctom valcov + jedna japonska symetricka stvorkolka
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7455
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Lubos1 » Štv Mar 10, 2005 11:34 am

to inacovcan:
skusim sa vyjadrit k tvojim bodom, ako to vidim ja (predsa moja M6 je predpokladam trochu novsia):

Veci lahko otravne:

1) poloha displeja stredneho panelu - vyhovuje mi, ako som spominal, som nizsi ako ty :)
mal som s nim ale problemy - prebloval mi a onjavovali sa mi tam nezmyselne znaky - menili mi ho cely
- potom mi pstaval svietit cas na displayi aj po zamknuti auta - vraj to uz vyriesili, ale uvidime
2) lacno posobiaci interier (Touring) - ja mam verziu, ktora sa do SR nevozi - takze mam potahy z verzie Sport 2.3, takze cierne okraje a prepletany sivy stred. Paci sa mi este aj polokoza - tzn kotene okraje a rovnaky sivy stred. Celokoza je pekna, ale neprakticka - smyka sa po nej clovek aj vsetky veci - ak si das dozadu bundu, za chvilu je na zemi :)
Touring vyzera lacno (tak nejako korejsky) a ak by som nevidel moju verziu, M6 by som urcite nekupil.
3) chybajuce osvetlenie zrkadiel v slnecnych clonach - ja ich mam, v obidvoch clonach, zacali sa montovat tusim iba nedavno
4) tlacidla vedla displeja stredovej konzoly zacali po 45kkm pri stlacani drhnut - auto mam zatial iba pol roka a 18000 km, takze zatial nic
5) vibracie motora - no u mna su vacsie ako u Teba, predsalen je to traktor :), ale vibruje to iba na volnobeznych otackach...a citit to viac menej iba na volante
6) ako sa nastavuje hlasitost TA robilo mi to aj pri byvalom aute (Peugeot 307) a nenasiel som nikde moznost hlasitost TA nastavit

Veci zneprijemnujuce zivot o cosi viac:

1) zatvaranie dveri - nemam s tym problem, dokonca som si dal zadne dvere viac pritiahnut ku karoserii kvoli aerodynamickemu hluku a stale je to OK
2) skripajuce a oslabnute vzpery piatych dveri - zatial ziadny problem
3) kratke sprevodovanie, hlavne 5-ka - u sucasnych dieselov ziadny problem, pri vyssich rychlostiach motor nepocut, ozyva sa az okolo 160, aj to len vzdialene, prehluci ho aerodynamicky hluk a hluk z pneu

Veci vylozene vytacajuce:

1) vystrazny signal pri odopnutych bezpecnostnych pasoch - suhlas!!! - bolo by to v poriadku, keby sa zysila rychlost, od ktorej to ma piskat a uz vobec to nema pipat pri cuvani !!! v servise mi to nechceli vypnut, ale malo by to nejako ist
2) vrchnak hlavice radiacej paky - uvidime, zatial pohoda
3) system merania spotreby paliva spolu s palubnym compom chce seriozne prepracovat - zatial ziadny problem az na to, ze je PP zhruba o 0.7 litra optimistickejsi - ukazuje 5,9 :)
4) obcasna nestabilita pri bocnom vetre pri vyssich rychlostiach - suhlasim, ale nevidel by som to az tak tragicky - ked som mal P307, tak som pri takomto vetre lietal z pruhu do pruhu - dan za vyssiu karoseriu - ale je pravda, ze pocit je dost neprijemny, pochybujem vsak, ze by take Volvo V50 malo mensie problemy, pretoze je tusim vyssie a uzzsie. Podvozok oboch aut je rieseny podobne.
5) tendencia ist z cesty - nemal som vela aut (M6 je moje tretie), ale moja skusenost hovori, ze kazde auto niekde trochu taha. Ale nevidim to tragicky. M6 je vazne trochu citliva na sklom sesty , ale prakticky to nevnimam.
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod matey » Štv Mar 10, 2005 11:39 am

majki píše: :( a to me pak sere, kdyz moje Majda zacne "kurit" az nekde v Ostrave (takze po 25 - 30km) :brek
To je divný, mně moje GV topí než se vymotám z parkoviště!?!
Po Oktávce TDI to pro mě byl šok, ta topila až tak po 5 km...[color=darkblue]
:wink
Obrázok užívateľa
matey
Komunikátor
 
Príspevky: 739
Registrovaný: Ned Jan 30, 2005 1:05 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod dej-f » Štv Mar 10, 2005 11:57 am

Rád bych na ten článek viz výše reagoval, ale byl bych asi zaujatý :lol Jen proadím co s pásy když pána - anonymního rozčiluje jejich pípavý zvuk. Zapínej se při jízdě, pásy jsou k tomu jak dělané, vždyť je to dokonce i v pravidlech silničního provozu. A "soudruh z japan" :lol myslí na tvou bezpečnost
bez podpisu - anonym
Obrázok užívateľa
dej-f
Komunikátor
 
Príspevky: 769
Registrovaný: Uto Dec 28, 2004 10:25 pm
Bydlisko: Ostrava / doma

Poslaťod tgala » Štv Mar 10, 2005 11:58 am

Tak pridam svoju trosku aj ja.

Veci lahko otravne:
1/ - mne poloha displeya nejak problem nerobi a mam 190 cm
3/-osvetlenie mne osobne samozrejme nechyba, ale u spolujazdca by sa naozaj ziadalo, by to tam bolo
4/- mam auto rok a pol, najazdene 20tkm a tlacitka zatial v poriadku

Veci zneprijemnujuce zivot:
1/S tym zatvaranim dveri s Tebou uplne suhlasim, naozaj treba obcas trosku viac sily a pasazierom sa stava, ze nezavru na prvy krat
2/- Vzpery to robia aj mne, chod si to dat do servisu v ramci zaruky vymenit. Teraz ako som bol v servise, tak mi povedal, ze prvych neviem kolko kusov to malo chybove a ze to vymienaju. Cize novsie by to robit nemali
3/- sprevodovanie sa mi zda ok, aj ked je pravda, ze niekedy by sa ta 6tka fakt hodila,hlavne na dialnici

Veci vylozene vytacajuce:
1/ tak toto sere aj mna. Jedine riesenie je prehovorit nejaky servis, aby ti to deaktivovali. Viem ze moc chcciet nebudu, ale vsetko sa da ked sa chce :o)
2/ mne sa tiez osupal, ale v pohode mi ju vymenili za novu a ta nova vyzera, ze to uz robit nebude, tak necham sa prekvapit
4/ nestabilita pri bocnom vetre je, ale nie nejak dramaticka, zazil som uz aj podstatne horsie


Chlapci, uvedomme si, ze ziadne auto nieje dokonale. Kazdemu nieco chyba a kazde ma nieco naviac. Vela veci je subjektivny dojem ( interier). Takze zaver: Skoda ze nas nieje viac, viac prispevkov, viac nazorov, viac skusenosti, objektovnejsi pohlad na to, ake auto ta m6 vlastne je :o)
Mazda 6 2,0i
Obrázok užívateľa
tgala
VIP 2008
 
Príspevky: 1363
Registrovaný: Pia Júl 23, 2004 12:05 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod Lubos1 » Štv Mar 10, 2005 12:08 pm

dej-f píše:Rád bych na ten článek viz výše reagoval, ale byl bych asi zaujatý :lol Jen proadím co s pásy když pána - anonymního rozčiluje jejich pípavý zvuk. Zapínej se při jízdě, pásy jsou k tomu jak dělané, vždyť je to dokonce i v pravidlech silničního provozu. A "soudruh z japan" :lol myslí na tvou bezpečnost


samozrejme suhlasim, ja si pasy davam skor ako nastartujem. ale ked cuvam, tak mi to nekedy vadi. vtedy ani podla pravidiel pasy mat nemusis.
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Lubos1 » Štv Mar 10, 2005 12:09 pm

to tgala
jasne, ziadne auto nie je dokonale a ani nechcem, aby bolo, potom by sa nebolo o com bavit :)
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Hosť » Štv Mar 10, 2005 1:10 pm

Vecer pri vypinani auta pred domom som si uvedomil, ze som zabudol na este jednu iritujucu zalezitost:
Ventilator chladenia motora je hlucnejsi, nez by bolo rozumne. V interieri, pokial nemate otvorene okno to nepocut, ale za volnobehu s tym mazda okolo seba budi dojem "lacneho" auta. Presviedcal som sa, ze by som nemal byt tak precitlively na svoje veci, ale niekolko ludi sa pri spusteni ventilatora, ked stali pri mojom aute, uz nad tym pozastavilo a nezdrzalo komentara, takze az taka citlivka asi nebudem.

dabel píše:Este by som sa Ta spytal, aky mesiac a rok vyroby Tvoja Mazda je.


Tusim 05/2003 (mozno az 06), pozriem to doma.

dabel píše:A potom by sme z toho mohli spravit clanok na web, nieco ako "Prakticky test Mazdy6" ako protiklad mojho emotivneho ;)


Samozrejme, budem rad, ak to pouzijes. Apropo, tvoj emotivny test: za to vytacanie M6ky pri najazdenych 2700km by si si zasluzil po usiach. Trhalo ma zo stolicky, ked som to cital. :o) Sorry, som v tomto stara skola a fabrickemu predzabehu az tak neverim. Podla mna sa motor a ine casti pohonu este stale potrebuju usadit. Na Tvoju obranu sluzi len to, ze to bolo auto na test-drive, takze si urcite nebol jediny, kto sa k nemu takto spraval. :)

dabel píše:Inak je zaujimave, kolko drobych problemov M6 ma. Az ma to tak nejak naplnuje nepokojom - z mojej nie som na taketo opicky zvyknuty, hoci si semo-tamo nieco vymysli (napr. obcas trpi paranoiou a stale sa zamyka), ale ide o hluposti, ktore v principe nerusia.


M6 FL ma vacsinu zo mnou spominanych nedostatkov vyriesenych a na 4 a 5 z mojho posledneho emailu sa podla mojich info stazovali iba ludia s M6 z priblizne prveho roku produkcie a aj to len mala cast. Neskorsie sa problem vytratil. Bohuzial, chytil som v tomto cierneho petra.
Jednoducho som sa poucil: nikdy nekupuj novy model auta, pockaj aspon dva roky, kym sa na nom vychytaju problemy. Najlepsie su update-y ako nova M6 FL: vacsina veci opravene, lepsia a kvalitnejsia vybava a mnozstvo reviews, takze vies do coho ides. Nevyhodou je iba, ze nejazdis uz na hot dizajne. Ak chces nieco hot, musis sa v tejto cenovej triede aut vzdy pripravit, ze to bude chciet istu davku tolerancie.

Potom, ber zoznam mojich nedostatkov aj trochu s rezervou, lebo:
1/ mame tendeciu zvyraznovat negativa a pozitiva berieme ako samozrejmost. Ak si citas iba moj ostatny prispevok, je to vytrhnute z kontextu -- opat opakujem, je vela pozitiv, pre ktore M6 povazujem stale za dobru volbu;

2/ moj zoznam je trochu poznaceny perfekcionizmom. M6 dost casto porovnavam s autami mojich kolegov ako Saab, Volvo, BMW a tie su vsak cenovo a standardom inde a ani ony po nabehu vyroby neboli bezproblemove. Z priamej konkurencie M6 je tu Toyota Avensis, ktora M6 v dokonalosti predbehla, ale nevyhovuje mi az tak svojim dizajnom (vec vkusu). A potom M6 FL ju uz dobehla, az na malickosti: regulator intenzity ohrevu sedadiel, vyssie polozeny a rozmernejsi displej s prepracovanejsim trip-compom, ovela elegantnesia signalizacia nezapnutych pasov a pod.

Ak pojdu ksefty ako doteraz, tak o rok zvazujem upgrade -- moja M6 by uz vtedy mala tahat k 100kkm (koniec zaruky). M6 FL 2.0CD je teraz so 6-stupnovou prevodovkou dost silny konkurent. Som zvedavy na finalne podoby vybavy v Euro-krajinach, lebo na zenevskom autosalone sa casto prezentuje vybava speciane upravena pre svajciarsky trh. Dalej, velkou vyhodou mazdy v niektorych Euro krajinach je tiez, ze si za rozumny priplatok dokupite zaruku na 5-rokov.

Ale nezatvarma oci ani pred konkurenciou: podobne ako Lubosa1 ma zaujal novy Lexus IS 220d a tiez ma prekvapil dizajn noveho Seat Leona. Alfa-romeo skola ich noveho sef-dizajnera je vidiet.

Na dnes je to vsetko a asi aj na tento tyzden. Odchadzam na dovolenku a k slubenemu opisu M6-FL sa uz asi pred nou nedostanem.

Maj sa,
Emil
Hosť
 

Poslaťod dabel » Štv Mar 10, 2005 3:26 pm

Anonymous píše:Apropo, tvoj emotivny test: za to vytacanie M6ky pri najazdenych 2700km by si si zasluzil po usiach.

Nemam ten pocit a to hned zo styroch dovodov:
a) po 2700km uz je cas dat autu "poza usi". Je to Japonec, stvorventil, tak si musi na otacky zvykat ;)
b) islo o testovacie auto
c) islo o testovacie auto ;)
d) islo o testovacie auto :lol

Btw kamarat, co si kupil Audo A4 1.8T dostal od dealera doporucenie "nandavat tomu stale s plnym plynom", aby sa to dobre zabehlo. Ten dealer by zasluzil poza usi ;)

Anonymous píše:M6 FL ma vacsinu zo mnou spominanych nedostatkov vyriesenych


V to pevne dufam ;)

Anonymous píše:M6 dost casto porovnavam s autami mojich kolegov ako Saab, Volvo, BMW a tie su vsak cenovo a standardom inde a ani ony po nabehu vyroby neboli bezproblemove.


Joooo tak so Saaaaaabom... tak to musi M6 dopadat uplne vynikajuco, kedze Saaby su s kvalitou na tom hoooodne zle ;) - ako som uz tutok na fore velakrat popisoval ;) Ale je fakt, je ze tam mnozstvo detailov, ktore cestovanie sprijemnuju. Len keby sa to tak nesralo...

Anonymous píše:Ale nezatvarma oci ani pred konkurenciou: podobne ako Lubosa1 ma zaujal novy Lexus IS 220d a tiez ma prekvapil dizajn noveho Seat Leona. Alfa-romeo skola ich noveho sef-dizajnera je vidiet.

Nie, oci pred konkurenciou som nezatvaral a M6 si musela miesto opat vydobit. Konkurentov bolo mnoho, postupne som ich z roznych dovodov zoskrtal a ostala len M6 a Accord kombi.
...od Mazdy (uz nevlastny) bratranec so spravnym poctom valcov + jedna japonska symetricka stvorkolka
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7455
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

PredchádzajúciĎalší

Späť na Diskusie k článkom

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron