Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

salon de l'auto Geneve 2005 / Genfer motor show 2005

Diskusie k článkom publikovaným na webe...

salon de l'auto Geneve 2005 / Genfer motor show 2005

Poslaťod inacovcan » Uto Mar 08, 2005 1:54 am

Zdravicko mazdou postihnuti!

Nenasiel som na tomto fore rubriku o novinkach a debata o expanzii znacky mazda v najblizsich rokoch zdochla uz pred dvoma mesiacmi, tak som si dovolil nacat novu temu. Bol som si v sobotu pozriet Zenevsky autosalon. Nedalo mi a tak si ty vyklopim zopar osobnych dojmov.

Mam tu link na foto z zenevskych mazda-noviniek:
http://media.mazda.ch/salons/Geneva%200 ... to%20D.htm

Cez nasledujucu linku sa dostanete na oficialne prezentacie mazdy na doterajsich autosalonoch (vcetne Zeneva 2005):
http://www.mazdamotorshows.com/

A tu je info o Mazda6 FaceLift (angl.):
http://www.autoweb.com.au/cms/A_104002/newsarticle.html

Mazda6 je mne srdcu najblizsia tema, mam na nej najazdenych uz nieco vyse 50kkm a tak sa v dalsich prispevkoch radsej pridrzim pri nej, aby som netrepal o veciach ktorym nerozumiem. Vy si samozrejme diskutujte, co vam klavesnica raci.

Emil
Naposledy upravil inacovcan dňa Pon Mar 21, 2005 1:12 pm, celkovo upravené 1
inacovcan
Opytovateľ
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Uto Mar 08, 2005 1:15 am
Bydlisko: SK, CH a F

Poslaťod inacovcan » Uto Mar 08, 2005 3:23 am

Idem takto per-partes, lebo nerad klepem dlhe texty do web-interfaceov.

Zacnem naj-sexy temou: MPS
... nadhera ...
Az na ten trochu zbytocne vycnievajuci zadny naraznik, zeby funkcna nevyhnutnost?
... inak nadhera ...

Nerad sa odbavujem na autach, ale tento kus ma bez mensej namahy vratil o 20-rokov spat do pred-pubertalneho vyvinoveho stadia mojej osobnosti. Podla slov obdalec znudene postavajucej priatelky som jej svojim spravanim pripominal maleho chlapca, ktory prvy-krat v zivote nazivo uvidel lietadlo :o)

Moje highlights:
1/ fantasticka predna maska a kapota motora -- Iwao, toto Ti vyslo;

2/ konecne dizajnovo dobre vclenene bocne prahove listy.
Doterajsi mazda6 sport-trim bol v tomto podla mna ako z dizajnerskej pomocnej skoly -- OK pre nact-rocnych pubertakov, ale ak sa nemylim, povodny mazda6 zamer bol konkurovat BMW 3-kovej rady, co je kategoria 30-rocnych yuppies ... toz ehm ...

3/ velmi dobre decentne zakomponovany zadny spojler.
To terajsie mazda6 kridlo na sedane a hatchbacku je pre mna heavy-nevkus.


4/ cool vyzerajuce svetla s tmavym podkladom a dymovym vrchnym sklom.

5/ KONECNE prepracovany interier, ktory je navyse TOTOZNY (aspon podla vystavenych modelov) s mazda6 FL -- vyborne, chvalim a k interieru poviem viac pri komentaroch na mazda6 FL

Mazda uvadza priemernu spotrebu MPSky 10,2l/100km, co je v tejto vykonovej triede slusna hodnota (pre porovnanie pozri Volvo modely s T5 a Saab Aero). Cena zatial nie je znama, ale vraj nemieria prilis vysoko.

Co ma vsak zarazilo, na vystavenej MPS-ke sa nedali sklopit zadne sedacky ... chcem verit, ze je to iba nedostatok pre-produkcneho modelu, aj ked chlapci zo svajciarskej mazdy sa tvarili, ze by to takto malo zostat.
No, "soudruzi v Japan zrejmne neco nedomysleli", lebo ak je dovodom marketing, tak ja tymto tahom prestavam rozumiet.

V dalsom diely mazda6 FL ... ale najskor az zajtra.

Dobru noc,
Emil
Naposledy upravil inacovcan dňa Pia Mar 11, 2005 1:42 pm, celkovo upravené 1
inacovcan
Opytovateľ
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Uto Mar 08, 2005 1:15 am
Bydlisko: SK, CH a F

Poslaťod dej-f » Uto Mar 08, 2005 9:11 am

Emil, vdaka za zaujímavý text. cena MPS v čechach by sa mala pohybovat do 1 mil Kč a tie sedadla asi naozaj budu niesklopné. SDN je limoška a to je bussines clas, tuhost karoserie atd. Vzpomenme X9, také nemala sklopné opieradla.

Omlouvám se za slovenčinu, predchozí příspěvek by motivující a překlopil mne do jiného světa :)
bez podpisu - anonym
Obrázok užívateľa
dej-f
Komunikátor
 
Príspevky: 769
Registrovaný: Uto Dec 28, 2004 10:25 pm
Bydlisko: Ostrava / doma

Poslaťod dabel » Uto Mar 08, 2005 10:42 am

Presne ako pise Dej-f, MPS bohuzial bude iba sedan a bez sklopnych sedadiel: prave kvoli tuhosti karoserie.

Inak super linky, konecne poriadne fotky M6 FL... :lol
...od Mazdy (uz nevlastny) bratranec so spravnym poctom valcov + jedna japonska symetricka stvorkolka
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7455
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod dabel » Uto Mar 08, 2005 11:04 am

Inak dakujeme za postrehy... v Zeneve z nas nikto nebol, TomAntovi kolegovia este fotky nedoniesli, takze clanok o novinkach moze vzniknut, az ked bude viacej info (nerad cerpam len z jedneho zdroja, aj clanok o buducnosti Mazdy vznikol na zaklade asi piatich roznych zdrojov ;) ).

No a este par otazok: aku M6 mas, aky motor, v akej vybave? Ako si spokojny, co spolahlivost, problemy atd.? A preco este nie je nafotena a medzi nasimi Mazdami ;) ?
...od Mazdy (uz nevlastny) bratranec so spravnym poctom valcov + jedna japonska symetricka stvorkolka
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7455
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod TomAnt » Uto Mar 08, 2005 3:29 pm

Kolega ide do Zenevy stvrtok piatok...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17875
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod inacovcan » Uto Mar 08, 2005 5:21 pm

TomAnt píše:Kolega ide do Zenevy stvrtok piatok...


Prakticka rada, ak sem pricestuje autom: Nechat auto pri hoteli a cestovat MHD (v Zeneve sa to vola TPG). Hodinovy listok na TPG stoji 3,60 CHF a dostane ho v automatoch na kazdej zastavke (POZOR treba mat presne -- automat nevydava!). Parkovne na Palexpo parkoviskach vsak stoji az 20,-CHF/den: http://www.salon-auto.ch/en/pratiques/acces.php

Plus, ak pocestuje k Palexpo autom, hrozi mu, ze stravi min 2xhodinu v dopravnej zapche (rano aj vecer), tak ako sa to stalo mne. TPG jazdi vyhradenymi jazdnymi pruhmi takze je rychle a obchadza upchate cesty.

Ak potrebuje ine prakticke rady pre Zenevu, nech sa mi ozve na mailto:inacovcan@gmail.com.

Emil
inacovcan
Opytovateľ
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Uto Mar 08, 2005 1:15 am
Bydlisko: SK, CH a F

Poslaťod inacovcan » Uto Mar 08, 2005 5:37 pm

dabel píše: ... clanok o novinkach moze vzniknut, az ked bude viacej info (nerad cerpam len z jedneho zdroja, aj clanok o buducnosti Mazdy vznikol na zaklade asi piatich roznych zdrojov ;) ).?


Dabel, videl si uz Mazda6-100'000km-Dauertest od AutoBild? Dostanes sa k nenu az cez tento link: http://www.mazda.ch/de/default.asp

dabel píše:No a este par otazok: aku M6 mas, aky motor, v akej vybave?


Tolko otazok a je na to jedna jednoducha odpoved; citujem moju mladsiu sestru: "modru" :spik2

dabel píše:Ako si spokojny, co spolahlivost, problemy atd.?


Spokojnost zatial o poznanie prevazuje veci, ktore ma na nej irituju. Ak bude cas, napisem o tom viac.

dabel píše:A preco este nie je nafotena a medzi nasimi Mazdami ;) ?


Okuna sa, vraj nie je nicim vynimocna :o)
inacovcan
Opytovateľ
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Uto Mar 08, 2005 1:15 am
Bydlisko: SK, CH a F

Poslaťod TomAnt » Uto Mar 08, 2005 6:00 pm

inacovcan píše:
TomAnt píše:Kolega ide do Zenevy stvrtok piatok...


Prakticka rada, ak sem pricestuje autom: Nechat auto pri hoteli a cestovat MHD (v Zeneve sa to vola TPG). Hodinovy listok na TPG stoji 3,60 CHF a dostane ho v automatoch na kazdej zastavke (POZOR treba mat presne -- automat nevydava!). Parkovne na Palexpo parkoviskach vsak stoji az 20,-CHF/den: http://www.salon-auto.ch/en/pratiques/acces.php

Plus, ak pocestuje k Palexpo autom, hrozi mu, ze stravi min 2xhodinu v dopravnej zapche (rano aj vecer), tak ako sa to stalo mne. TPG jazdi vyhradenymi jazdnymi pruhmi takze je rychle a obchadza upchate cesty.

Ak potrebuje ine prakticke rady pre Zenevu, nech sa mi ozve na mailto:inacovcan@gmail.com.

Emil


Dik for info, urcite pojde lietadlom a nasledne urcite taxikmi :o) (ako vsetci ked sme na sluzobke :o) )
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17875
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod dabel » Uto Mar 08, 2005 6:34 pm

inacovcan píše:Dabel, videl si uz Mazda6-100'000km-Dauertest od AutoBild? Dostanes sa k nenu az cez tento link: http://www.mazda.ch/de/default.asp

Ano, samozrejme som videl, cital, prestudoval. Islo o "najholejsiu" M6, aka sa da v Nemecku kupit (1.8 Comfort). Na nasej stranke najdes aj scan dlhodobeho testu M6 2.3 Top z auto motor und sport, kde sa par chybiciek naslo (napr. nefungujuci tempomat). Takisto Lubos1 ma viacere problemy s M6 (opat vyssia vybava). Preto ma zaujima, aku M6 mas a ako si s nou spokojny ;)
...od Mazdy (uz nevlastny) bratranec so spravnym poctom valcov + jedna japonska symetricka stvorkolka
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7455
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Poslaťod Hosť » Str Mar 09, 2005 2:28 am

TomAnt píše:Dik for info, urcite pojde lietadlom a nasledne urcite taxikmi :o) (ako vsetci ked sme na sluzobke :o) )


Aaaaha. :potichu

Ale aj tak sa moze ozvat, skocime aspon na pivo. Som teraz prechodne v Zeneve a vecery tu byvaju dlhe a nudne :)
Hosť
 

Poslaťod Hosť » Str Mar 09, 2005 2:32 am

dabel píše:Na nasej stranke najdes aj scan dlhodobeho testu M6 2.3 Top z auto motor und sport, kde sa par chybiciek naslo (napr. nefungujuci tempomat). Takisto Lubos1 ma viacere problemy s M6 (opat vyssia vybava). Preto ma zaujima, aku M6 mas a ako si s nou spokojny ;)


Dabel, mozes mi poslat link na ten M6 2.3 test? Neviem to najst.
Vdaka.

K mojem M6 ... uz sa na tom pracuje, ale chvilu to potrva, lebo som teraz dost pracovne vytazeny. Podobne aj koment k M6 FL musi nejaky cas pockat.

Emil
Hosť
 

Poslaťod inacovcan » Str Mar 09, 2005 2:54 am

Chcel som tu dnes pisat o Mazda6 FL, ale dabel ma vyprovokoval (od toho je asi dabel dablom) a tak vam tu po castiach vyklopim nieco z mojej mazda historie. Mozno pre niekoho trochu od veci, ale vacsina to bude o mojom zivote s M6 a tak dufam, ze to pomoze pochopit aj moj nazor na M6 FaceLift a MPS.

Svoju prvu mazdu som kupil pred piatimi rokmi: cervene nemecke kombi GV, rocnik 1990 s 2.2i motorm a 170kkm. Neviedol ma k tej kupe ziaden mazda-sentiment, iba holy pragmatizmus. Kupil som ho od kolegu spolu so sadou kolies na zimne pneu, stresnym nosicom a zabudovanym Blaupunkt kazetakom za neuveritelnych 1000,-Euro (nie, nebol to slovak, ale zapadny-nemec, takze tych 175kkm bolo realnych :-)). Auto malo zniceny lak, vyblednutu farbu a okraje zadnych blatnikov na spoji hned za kolesami chytali hrdzu (oboje vyrobna chyba mazdy). Predne prave koleso bolo raz naburane a havaria bola podla servisnych dokumentov zreparovana vo svajciarskom mazda-servise. Motoricky -- jedna basen. Vrazil som dalsich 1500,- Euro do velkeho servisu brzd, motora, vyfukoveho potrubia, vymenil pneu a vyrazil do Europy.

Za tri a pol roka som sa pri 280kkm modlil, aby moj kombik dosiel po vlastnej osi na skladku a ja som nemusel volat odtahovku -- uplne znicene kineticke klby na prednych kolesach, ktore sa v zapadnej Europe nevymienaju, iba reparuju. 280kkm a moj agresivny styl jazdy ich uplne dorazil. Priznavam, spraval som sa ku kombiku ako maly grazel, ani chvilu som ho nesetril -- typicky osud lacnych veci, ktore sa mi v zivote pripletu do cesty. Ale bola za tym aj ista davka kuriozity: chcel som vediet, ci mazda obstoji svojej reputacii. Na 90% sa jej to podarilo. Mechanikom na skladke (specializovana na demontaz starych aut) som opisal stav mojho auticka. Zjavne ich potesil a ja sa preto stavim, ze dnes moj kombik brazdi este kdesi africku pust :-).

U dealera ma vsak uz vtedy cakala nova M6 2.0i 5HB Touring. Prvy krat som M6 videl pri premiere WGN na Zenevskom autosalone v 2002 a sadla mi ako "rit na serbel". Po vyse roku, ked sa tlacou preprali vsetky pozitivne M6 reviews a 6-ka po svete vyplienila regale s auto-oceneniami, som ja uz bol definitivne rozhodnuty pre upgrade mojho jedno-vozoveho parku. Vyber bol preto dost jasny. Moje zvazovane alternativy v tej dobe: Volvo V40 a S60, Saab 93, Lexus IS, BMW trojkovej rady, Audi A4 boli pri tej istej vybave cenovo o triedu--dve vyssie (predajna cena a popredajny-servis), nez som povazoval za rozumne vrazit do auta. Navyse, kazdy z nich mal iste "vady", ktore mi vtedy nevyhovovali. Preto som nemal o com spekulovat. Poziciu M6 u mna iba na chvilu "ohrozila" vtedy este nova Honda Accord (kvalitnejsie vypracovany interier, avsak podstatne menej miesta, ziadna 5HB verzia a ziadne reviews).

Takze opat rozhodol cisty pragmatizmus: vedel som presne co chcem a co som za to ochotny dat. M6 bola v tej dobe jedine auto ktore najlepsie splnalo moje kriteria. Nechcem tu na tomto fore nikoho urazat, iba chcem povedat, ze nezdielam "only mazda" sentiment, ktory tu s niektorych prispevkov obcas citim. Pre mna je auto nevyhnutny prostriedok k zivotu a bud splna kriteria ktore nan kladiem, alebo sa s nim rozlucim, nezalezi na znacke. Samozrejme, vsetko v medziach mojich momentalnych financnych moznosti.
Ked som pred 3-mi rokmi povedal svojmu dobremu priatelovi z japonska, ze uvazujem o kupe novej mazdy, vystruhal nechapavy ksicht a spustil: "Co je to mazda? ... Pockaj, ahaaa uz viem ... Sibe Ti? Kup si radsej poriadne auto. Ved u nas na tom nikto nejazdi. Nechapem preco si tie spartanske vozy Ti drbnuti americania a europania vobec kupuju."

Keby som ja mal penazi ako Japonec a keby u nas boli nove auta tak lacne ako v Japonsku, starsie mazdy by u mna asi tiez neobstali. Pre ferovost voci mazde musim dodat, ze po troch rokoch som z ust toho isteho priatela pocul ody chvaly na M6 2.3i ... takze mazda sa dnes podla vsetkeho vracia aj na svoj rodny ostrov :-)

Pre dabla a pre poriadok dodavam zoznam extras mojej M6:
blue-pacifc metaliza; CD-MP3; hmlovky; medved-blok; alarm s dvojcestnym ovladacom a denne pouzivanym dialkovym startom (posledne menovana vecicka nie schvalena mazdou).

--- pokracovanie nabuduce ---
inacovcan
Opytovateľ
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Uto Mar 08, 2005 1:15 am
Bydlisko: SK, CH a F

Poslaťod inacovcan » Str Mar 09, 2005 3:06 am

Pokracujem v mojej Mazda strory.

O M6 sa toho popisalo vela. Nechcem to tu vsetko opakovat, iba poviem ze zdielam nazor vacsiny pozitivnych reviews. Aj u mna pozitiva vysoko prevysuju negativa.

Zopar mojich najplusovejsich bodov:

1/ vnutorny priestor -- pri svojich 195cm ho potrebujem vela a M6 v tomto vo svojej triede daleko predbehla konkurenciu. Len pre zaujimavost, ak si nastavim polohu predneho sedadla pre moju postavu, mozem si presadnut na sedadlo za vodicom a stale mam pred kolenami priestor asi 10cm. Toto som doposial v ziadnom inom aute tejto triedy nezazil. Uz stvrty rok je to moj "maly uchylny test" aut na zenevskom autosalone a dodnes som M6-ke v tomto nenasiel konkurenta :-). K tomu pohodlne sedacky s dobrym bocnym vedenim, prijemna poloha pri soferovani => absolutna spokojnost. Jazdim niekolko krat rocne 1600km napriec Europou a za rok spravim asi 40kkm, takze to velmi ocenujem. Naozaj nemam obavu nalozit dalsich styroch dospelych mojej velkosti a vybrat sa na niekolko 100km trasu. Pri takom BMW 3-kovej rady by to vsak bola nocna mora.

2/ karakuri system -- v zime som skoro kazdy vikend na snowboarde a toto leto planujem snowboard zamenit za surf; ich nakladanie a vykladanie je jedna basen. Vyhody karakuri si vsak uvedomite az ked presadnete do ineho auta a zacnete v nom maturovat so sedackami. Nieco vam zrazu velmi chyba :-) Smutne ze MPS je pre moj zivotny styl tym padom mimo hru :-(

3/ CD-MP3 -- rok a pol spat bola mazda JEDINA v tejto triede, ktora ponukala tento upgrade. Dokonca aj BMW vam za mastny priplatok domontoval iba AUX konektor na externy MP3-player, Saab to takto robi dodnes a ak sa na MP3 skusite opytat u Volva, vyvola to iba previnily uskrn na tvari dealera. Prave tento pondelok som jeden taky zazil, ked som kolegyni pomahal pri vybere jej V50-ky :-).
Aj tymto marketingovym tahom ma Mazda dostala a ja jej dakujem, ze som sa mal moznost nechat chytit.

4/ Velmi prakticky rieseny interier s dostatkom ulozneho priestoru -- ocenite hlavne pri dlhych cestach. Pre porovnanie, skuste si sadnut do Volvo S60. Aj ked to asi nie je najlepsi priklad; pri nom sa podla vsetkeho riadili filozofiou postavenou na tom, ze auto ma byt od Volva, vsetko ostatne od MasterCard a na MasterCard vam staci zadne vrecko nohavic. Nechapem preco potom stracali cas s kufrom na batozinu :-)

Dalej k mechanike:
5/ Super presne radenie, az na spiatocku, ta uz teraz po 50kkm obcas nesadne.

6/ Pohodlne a lahke riadenie, co vsak pri prvych asi 25kkm, kym sa podvozok usadil chcelo na moj vkus poriadnu davku trpezlivosti (neskor, v niektorom dalsom diely sa k tomu vratim, ked budem hovorit o obcasnej tendencii ist z cesty). Potom je tu perfektna bocna stabilita v zakrutach -- na klukatych horskych cestach je M6 ako ryba vo vode. Mam vsak obavu, ze tam pre mna zoom-zoom konci a dalej je M6 2.0i iba prakticke rodinne auto so zaujimavym dizajnom. Tuto temu doplnim neskor v casti kde hovorim o 2.0iTurbo.


--- pokracovanie neskor ---
inacovcan
Opytovateľ
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Uto Mar 08, 2005 1:15 am
Bydlisko: SK, CH a F

Poslaťod inacovcan » Str Mar 09, 2005 3:17 am

Zopar veci, ktore mi v M6 chybaju:
(niektore su fakt iba drobnosti, ktore sa v jej triede uz stavaju standardom, ine su zasa prakticky luxus, ...)
----

1/ extra elektricka zastrcka v kufri, alebo v casti stredovej konzoly pred zadnymi sedackami -- potrebujem na dlhych cestach zapojit cestovnu chladnicku, alebo laptop; obzvlast potrebne ked mate v prednej napojeny mobil, alebo prenosny GPS.

2/ alarm s dialkovym startom ako mazda doplnok. Videl som to myslim iba u BMW alebo Lexus? Ja mam nahackovany korejsky Magicar. Parkujem pod sirakom, preto v zime rano pred odchodom do prace nahrievam a v lete cez den chladim. Vyborna vecicka, odporucam.

3/ dvojzonova klima by bodla -- stava sa obcas, hlavne pri dlhej nocnej jazde v zime, ze spolujazdec chce v teple spat a vy potrebujete chladit, aby ste nezaspali. Ja viem ze mi tu vacsina asi odvrkla "kup si deku, fajnovka". Ale preco by som si ju musel kupovat, ked polovica novych aut v tejto triede uz dnes vie chladit aj dvoj-zonovo?

4/ 5HB verzia s 2.0iTurbo s vykonom okolo 140kW.
Aby to bolo skutocne zoom-zoom, chyba mi pri terajsej mazde krutiaci moment Turba pri rozumnom vykone (zachovani rozumnej spotreby) a vyhod terajsich modelov (karakuri, ...). MPS je uz trochu privela a pre mna neprakticka. Pre ilustraciu: pri minulorocnych MS v Hokeji sme s partiou do Ostravy denne dochadzali cez Makov striedavo na mojej M6 a kamosovej V40-ke s 2.0T, takze som ich mal moznost dokonale porovnat v tych istych podmienkach (dialnica, horske sedlo, mesto, mimomestske komunikacie). Bez urazky musim priznat, ze ked som po jazde V40-kou presadol do mojej M6, citil som sa tak trochu ako by vam po jazde sportiakom dali soferovat autobus :-(.

--- pokracovanie nabuduce ---
inacovcan
Opytovateľ
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Uto Mar 08, 2005 1:15 am
Bydlisko: SK, CH a F

Ďalší

Späť na Diskusie k článkom

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron