Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Reproduktory

Ať to (nejen) pořádně duní !!!

Moderátor: George

Poslaťod Bootleg » Pia Dec 03, 2004 5:01 pm

No každý v kufri bordel nemá.. :o) Z môjho koberca v kufri by sa dalo aj jesť, veď som ho aj tri hodiny tepoval a vysával namokro.. :o)
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod George » Pia Dec 03, 2004 5:07 pm

Steve píše:No každý v kufri bordel nemá.. :o) Z môjho koberca v kufri by sa dalo aj jesť, veď som ho aj tri hodiny tepoval a vysával namokro.. :o)

ty chloupky v jídle by nebyly good :nene
Jinak já tam mám taky pořádek pořád - a hlavně v kufru krom muziky nic nevozím.Na vožení něčeho mám tátovo Citroena C 15ku
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Atenza » Sob Dec 04, 2004 7:26 pm

Sumko píše:
Atenza píše:
Sumko píše:Do 626 GE pasuju namiesto orig. repro iba reproduktory nestandardnych rozmerov tzv. custom fit. Viem to, lebo sam som ich zhanal. Su o nieco mensie ako bezne ovaly 6x9 palcov ktore bezne kupis od hociakeho vyrobcu. Orig. nahrady pre mazdu a ford ich vyraba napr. Kenwood, Pioneer alebo Sony USA. Su ale o dost drahsie ako tie klasicke 6x9 ktore kupis v kazdom elektroshope... Navyse nemaju ani taky vykon :?:
Takze som radsej zapasoval nove repro do zadneho plata a do dveri + subwoofer a zosilnovac do kufra. Vyslo ma to menej ako keby som kupoval Custom fit speakers od spominanych znaciek.
http://www.mazdaklub.sk/gallery/jelka_2 ... ily/18.jpg


Ja ti do toho nechci kecat nebo ti brat iluze o kvalitnim zvuku ale jestli to je tvoje co jsem videl na ty fotce tak to me staci! To bych si tam radsi nic nedal. Nez tam mit takovej brajgl. Vzdyt ty repraky nemas ani v poradny dreveny desce!!! A ver tomu ta deska dela divy! Ale verim ze tobe asi ne!
Nezlob se ale jinak to neslo.


Tak ako som si vsimov http://mazdaklub.sk/gallery/m6_atenza/04.jpg, ty tam tu dosku mas a podla usporiadania repro tam mas 3 pasma. Ale dovol mi otazocku. Kde je bassreflex?
A neboj sa na doske sa uz pracuje, len nema kazdy znameho truhlara aby mu ju vystruhal za den. A to ze mam bordel v kufri mi nevadi. Obcas ho tam ma kazdy. Urcite aj George. A ked nie tak auto nepouziva na ine ucely iba na vozenie.
Ja som sa vobec nechcel chvalit tym ze mam high eng v aute, len som chcel ukazat Steveovi ze namiesto Custom fit repro do GE sa da kupit lacnejsie a lepsie riesenie. :jo


Neber to osobne nechtel jsem nikoho urazit.Jen mam proste zkusenosti z reprakama v original platu.Je to proste fuj zvuk.Bassreflex nemam ani nepotrebuju dunni to jak kravai bez nej.Az bude nekdy nejakej sraz tak si to muzes osobne vyzkouset.
Obrázok užívateľa
Atenza
Komunikátor
 
Príspevky: 631
Registrovaný: Uto Nov 02, 2004 1:53 pm
Bydlisko: Nove Mesto pod Smrkem/Dingolfing

Poslaťod Jarda.t » Sob Jan 29, 2005 2:05 pm

Do 626 GE nejlepší reproduktory Magnat 6x9 palců 140W cena asi 2000Kč za pár.Měl jsem je v mazdě GE v zadním platu a v předních dveřích.Repro jsou třípásmové a mají vynikající zvuk.Vyrábí se ve dvou verzích, jedna je určena pro připojení přímo k autorádiu (levnější verze cca 2000,-Kč) druhá k připojení přes zesilovač (dražší verze cca 4500,-Kč) Levnějších repro je na trhu nepřeberné množství, jde o to co člověk od toho očekává, jestli mu stačí aby to pouze hrálo nebo chce trochu kvalitnější zvuk. Dále záleží i na stylu muziky kterou posloucháte.Pro rockovou muziku je Magnat asi to pravé.
Jarda.t
 

Poslaťod Bootleg » Sob Jan 29, 2005 2:29 pm

Dík Jarda, popozerám sa po nich, keby si mi vedel napísať aj presný typ, bolo by to "so good".. :wink
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Harry FE3 » Pon Jan 31, 2005 12:53 am

Přední dveře u GE jsou špatně řešený,je tam neobvyklej rozměr oválů,kterej jen tak nenahradíš než setem od nějaké renomované firmy.Jedině pak podnikání s dřevotřískou a laminátem ti umožní dát tam cokoliv jinýho,ale to je už na firmu,nebo na moc hodin práce,pokus seš dost zručnej a šikovnej kutil.Pak se dá dveře i tlumit tlumícím materiálem-např. dynamat extreme,ale to je už spíš high-end.Jde o to,že dveře zatlumíš,címž získáš kvalitní ozvučnici a zároveň ke dveřím tím dynamatem vše přilepíš a nemůže ti pak nic drnčet.Takže předek bude nejlevnější pro tebe řešit tím setem od nějaké běžné firmy-pioneer atd...pokud nejseš moc náročnej.Vzadu můžeš dát jedině něco do plata,ty originální prostory u sloupků nemají budoucnost.Plato pak jedině z dřevotřísky,kterou si můžes potáhnout materiálém ze stejné barvy jako interiér.Do toho plata bych pak doporučil něco s malým RMS výkonem,abys to repro dostatečně rozhýbal zesilovačem v rádiu,kterej má v dnešní době kolem 25W RMS na kanál.My montujeme do plata,pokud má zákazník jen rádio bez externího zesilovače 6X9 palců dvoupásmové repro značky Alpine.Cena okolo 3tis. a zvuk naprosto skvělej.Jejich kouzlo je v tom,že mají malý RMS výkon,takže je tím rádiem dostatečně rozhýbeš.Jinak TVM je velice kvalitní repro v poměru výkon cena.Ovšem v tomto případě by do předních dveří určitě nešly,tam je ten rozměr dost abnormální.U X6 jsou tuším 16.5cm kulatý,takže tam je to o.k.TVM se dělá do kvalitních reprosoustav za ceny desítek tisíc,používá se v nich jen basové repro od nich.Soustavy se prodávají pod značkou Authentic Voice a je to Brněnská značka,jejíž zakladatelem je můj známej.Firma teď vyhrává už pár let v testech časopisů Stereo&Video atd. a dostala se i do zahraničí.V autech má TVM pár nevýhod.Repro je vetšinou dělané do malých objemů a do uzavřených ozvučnic,ne do typu basreflex.Repro má měkké závesy a např ve dveřích,kde je jejich objem docela dost velký a hlavně netěsný pak mají zbytečně velkou výchylku membrány a ztrácejí tím výkon.V platě jsme pak u stejného problému,kde kufr má moc velký objem a nevhodnou akustiku.Setkal jsem se s auty,kde když jsme s kamarádama dali do plata 4X ARN 6618-20cm 8 ohmů kulaté,vždy 2 paralelně,tak v jednom autě hráli dobře,hlavně v sedanech a v hatch to hrálo hrozně.Další nevýhodou TVM v autě je jeich neodolnost proti vlhkosti-ve dveřích a proti slunku-v platě.Vyschnou pak závesy,které jelikož jsou měkké a jsou ve vodorovné poloze,tak se prověsí.TVM do auta je ryskantní záležitost,ale někdy to vyjde a hrají dobře i v aute.Na dom. použití,když se umí navrhnout vyhýbka a ozvučnice tak,jak se to dělá u firmy Authentic Voice hrají skvěle.Hodně zdaru!Napiš pak,jak jsi se rozhodl.
Obrázok užívateľa
Harry FE3
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2774
Registrovaný: Sob Dec 04, 2004 12:24 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod jarda.t » Štv Feb 03, 2005 9:42 pm

Steve píše:Dík Jarda, popozerám sa po nich, keby si mi vedel napísať aj presný typ, bolo by to "so good".. :wink


Repro je Magnat Bull Power 693 (třípásmový triaxiál) Je to již delší doba tak nevím jestli se ještě dá tento model sehnat.Ale určitě jsou na trhu novější reproduktory které na tuto řadu navazují. Výhoda těchto repro ja i nízká montážní hloubka , proto se dají použít i do předních dveří, kde je omezený prostor.
jarda.t
 

Poslaťod PCnity » Uto Feb 08, 2005 6:16 pm

CAFFte setci...
Taaak po dlhom case som sa pustil do uprav...
Takze sumar mazdy 626 GF:
Predne dvere: 6*8"
Zadne dvere: 6*8"
Zadne plato: 6*9"
(Vsetky su bud KOAX alebo 1-pasmove...)

Vysky to ma hrozne... Samotny stereo dojem je este horsi... A ako tak su vykreslene iba stredy... U mna je namotovane nejake stare autoradio ALPINE a v plate mam PIONEER 25W MAX 4OHM repro (1pasmove). Napojene su cez ultra tenucke kabliky... Dost onicom. K ostatnym som sa nedostal (neviem ako mam rozobrat dvere), akurat som zistil ze mam iba 4 repro... Zadne dvere nie su z nejakeho dovodu osadene...

Ako prve som si objednal autoradio CLARION DXZ-748 RMP... Dalej mam vybraty zosilnovac pre satelity macAudio Z4200... Do zadneho plata chcem VIBE QB69 alebo nejake macAudio (protector). Avsak starost mi robi vsetko ostatne... Urcite chcem do dveri pouzit 165 kompo reproduktory... Takze treba niekam upychnut vysky... Robili ste to uz? Kam odporucate? (Do toho trojuholnicka de byva ovladanie zrkadiel? Alebo niekam inam?) A potom ako uchytim 165 kruhy na miesto tych hnusnych ovalov? Mate s tym skusenosti? (Chcelo by to redukcie pre mazdu...)

Este by som poziadal o radu ako postupovat pri vymontovavani repro z plata... Mriezku som vytrhol ale neviem sa dostat ku srobom... Su pod tym chlpatym dacim co je nad tym plechom... Diky moc.
---> Mazda 626 GF 2.0i 16V 99'<--- The x00r Tuning project will be launched soon... || Searching for specs...
Obrázok užívateľa
PCnity
Pisateľ
 
Príspevky: 77
Registrovaný: Pia Jún 25, 2004 12:55 pm
Bydlisko: SK-BA-(Samorin)

Poslaťod PCnity » Uto Feb 08, 2005 6:18 pm

---> Mazda 626 GF 2.0i 16V 99'<--- The x00r Tuning project will be launched soon... || Searching for specs...
Obrázok užívateľa
PCnity
Pisateľ
 
Príspevky: 77
Registrovaný: Pia Jún 25, 2004 12:55 pm
Bydlisko: SK-BA-(Samorin)

Poslaťod Harry FE3 » Štv Feb 10, 2005 12:30 am

PCnity píše:CAFFte setci...
Taaak po dlhom case som sa pustil do uprav...
Takze sumar mazdy 626 GF:
Predne dvere: 6*8"
Zadne dvere: 6*8"
Zadne plato: 6*9"
(Vsetky su bud KOAX alebo 1-pasmove...)

Vysky to ma hrozne... Samotny stereo dojem je este horsi... A ako tak su vykreslene iba stredy... U mna je namotovane nejake stare autoradio ALPINE a v plate mam PIONEER 25W MAX 4OHM repro (1pasmove). Napojene su cez ultra tenucke kabliky... Dost onicom. K ostatnym som sa nedostal (neviem ako mam rozobrat dvere), akurat som zistil ze mam iba 4 repro... Zadne dvere nie su z nejakeho dovodu osadene...

Ako prve som si objednal autoradio CLARION DXZ-748 RMP... Dalej mam vybraty zosilnovac pre satelity macAudio Z4200... Do zadneho plata chcem VIBE QB69 alebo nejake macAudio (protector). Avsak starost mi robi vsetko ostatne... Urcite chcem do dveri pouzit 165 kompo reproduktory... Takze treba niekam upychnut vysky... Robili ste to uz? Kam odporucate? (Do toho trojuholnicka de byva ovladanie zrkadiel? Alebo niekam inam?) A potom ako uchytim 165 kruhy na miesto tych hnusnych ovalov? Mate s tym skusenosti? (Chcelo by to redukcie pre mazdu...)

Este by som poziadal o radu ako postupovat pri vymontovavani repro z plata... Mriezku som vytrhol ale neviem sa dostat ku srobom... Su pod tym chlpatym dacim co je nad tym plechom... Diky moc.



Výběr všech komponentů je podle mě dost kvalitní.Proto by si tyto komponenty zasloužily kvalitní montáž.Na zes. a vše použij kvalitní kabely(signálové,napájecí i výkonové),pojistky na zes. a možná bych tam aj prdl kondenzátor,protože tento zes už má dost velký výkon.Plato asi určitě z dřevotřísky,kterou bych potáhl tkaninou stejné barvy,jako interiér.Dveře bude nejjednodušší vyřešit tou redukcí,jakou jsi uváděl na těch stránkách.Nebude problém ji sehnat v nějakém lepším montážním středisku autohifi.Dají se zamozřejmě řešit i jinýmy způsoby-kroužky z dřevotřísky,laminát,ale to už upravuješ celý dveře.Možná bych v tvým případě zauvažoval nad zatlumením dveří,jestli bude přední repro podobné kvality,jak to zadní.Hodně to přidá a když nezatlumíš klasicky jen prostor za reprem,ale i celý dveře,tak ti nic nedrnčí a obecně zatlumení přidá hodně na výkonu a kvalitě a čistotě zvuku.Ale používej jen materiály k tomu určený,který nesajou vlhko,aby ti nehnily dveře.Nejnámější značky jsou Zeelum a Dynamat.Jejich dovozci jsou pobočky firmy ACR.Jinak výškové repro můžeš umístit buď nekam do tapecu dveří,nebo do těch trojúhelníčků u zrcátek.Bez složitějšího laminování ale repro dobře nenasměruješ,budou hrát ploše podle tvaru tapecu,nebo trojúhelníčku.To není ideální,protože výšky jsou směrové.Takže pokud se ti nechcou dělat z laminátu domečky na ty troúhelníčky,což není zas tak složitá záležitost,tak bude nejjednodušší je připevnit do rohů palubovky,kde si je i ideálně nasměruješ.Sice hrají z úplně jiného místa než 16.5cm umístěné dole ve dveřích,ale je to nejjednodušší umístění s dobrým nasměrováním.Takže asi tak,jinak se klidně ptej,rád odpovím.
Obrázok užívateľa
Harry FE3
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2774
Registrovaný: Sob Dec 04, 2004 12:24 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod PCnity » Pia Feb 11, 2005 7:50 pm

Dik za rady... Nad tym zatlmenim uvazujem... Kondenzator... Hmm... Neviem...

Teraz riesim jeden mensi problem... Je piatok vecer a uz mi doslo to autoradio... S radostou vymontujem to stare... A co nezitim? Nepasuju mi konektory! Grrrr... Bol som v tom ze ta mazda ma ISO konektory!

Tak v pondelok sa asi pojdem pozriet do njakeho car hifi shopu ci nemaju nejaky installation kit alebo take daco...
---> Mazda 626 GF 2.0i 16V 99'<--- The x00r Tuning project will be launched soon... || Searching for specs...
Obrázok užívateľa
PCnity
Pisateľ
 
Príspevky: 77
Registrovaný: Pia Jún 25, 2004 12:55 pm
Bydlisko: SK-BA-(Samorin)

Poslaťod Suky » Pia Feb 11, 2005 8:14 pm

Harry FE3 píše:... a možná bych tam aj prdl kondenzátor,protože tento zes už má dost velký výkon
...


Pořád mi neleze do hlavy, proč někdo strká do auta kondenzátor.
Moc si toho z průmky už nepamatuji, ale autobaterie je v principu kondenzátor s kapacitou snad v jednotkách F.
Na co ještě kondenzátor, který o srovnatelné kapacitě s baterií by musel vypadat podobně jako baterie.
Myslím si, že postačí vodiče dostatečného průřezu.
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod toy » Pia Feb 11, 2005 10:00 pm

Suky píše:
Harry FE3 píše:... a možná bych tam aj prdl kondenzátor,protože tento zes už má dost velký výkon
...


Pořád mi neleze do hlavy, proč někdo strká do auta kondenzátor.
Moc si toho z průmky už nepamatuji, ale autobaterie je v principu kondenzátor s kapacitou snad v jednotkách F.
Na co ještě kondenzátor, který o srovnatelné kapacitě s baterií by musel vypadat podobně jako baterie.
Myslím si, že postačí vodiče dostatečného průřezu.


Kapacitor je velice důležitej komponent :!!:
pokud používáš aspon 1 výk.zes. k wooferu tak takovou věc oceníš.
Funguje PODOBNĚ jako baterie-né stejně.
Větší průřezy kabelů tak to je samozřejmě bez diskuze
Ovšem celý systém bude hrát pouze jako jeho nejslabší článek,tozn. pokud budeš mít našláplý rádio,zesi,repra ale místo kabelů tkaničky - tak z toho stejně nic nedostaneš ..... :(
toy
Čitateľ
 
Príspevky: 2
Registrovaný: Str Feb 09, 2005 10:07 pm
Bydlisko: ČR

Poslaťod George » Pia Feb 11, 2005 10:50 pm

Suky píše:
Harry FE3 píše:... a možná bych tam aj prdl kondenzátor,protože tento zes už má dost velký výkon
...


Pořád mi neleze do hlavy, proč někdo strká do auta kondenzátor.
Moc si toho z průmky už nepamatuji, ale autobaterie je v principu kondenzátor s kapacitou snad v jednotkách F.
Na co ještě kondenzátor, který o srovnatelné kapacitě s baterií by musel vypadat podobně jako baterie.
Myslím si, že postačí vodiče dostatečného průřezu.

Velkej rozdíl je v rychlosti.Baterie nestíhá tak rychle dodat energii ve špičce.A tu energii která chybí a která by se projevila ve zvuku dodá kapacitor.
Kondenzátor a baterie není to samé.Je to nebe a dudy :ho:
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Suky » Pia Feb 11, 2005 10:59 pm

George píše:
Suky píše:
Harry FE3 píše:... a možná bych tam aj prdl kondenzátor,protože tento zes už má dost velký výkon
...


Pořád mi neleze do hlavy, proč někdo strká do auta kondenzátor.
Moc si toho z průmky už nepamatuji, ale autobaterie je v principu kondenzátor s kapacitou snad v jednotkách F.
Na co ještě kondenzátor, který o srovnatelné kapacitě s baterií by musel vypadat podobně jako baterie.
Myslím si, že postačí vodiče dostatečného průřezu.

Velkej rozdíl je v rychlosti.Baterie nestíhá tak rychle dodat energii ve špičce.A tu energii která chybí a která by se projevila ve zvuku dodá kapacitor.
Kondenzátor a baterie není to samé.Je to nebe a dudy :ho:


Tak prrrrr.
Baterie má špičkový proud až několik set ampér.
Chtěl bych vidět (cenu) srovnatelného kondenzátoru.

Co nevím (a k čemu se taky přiznám, že nevím) je rychlost přeběhu.
Ale můžu to v práci změřit.

Pořád vidím jen jeden důvod pro použití kondenzátoru - slabé vodiče které díky své délce způsobí napěťovou ztrátu při velkých proudech.
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

PredchádzajúciĎalší

Späť na Auto HiFi

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť