Moderátor: George
George píše:tak ti to nakreslím
obrázek jedna je zesilovač při napěťové špičce
obrázek dva: černá čára je to co ti udělá autobaterie při napěťový špičce.Prostě nestihne dodat tak rychle to co zesilovač potřebuje a proto v tu chvíli nastupuje kondenzátor kterej je dost rychlej na to aby tu díru "zaplác" (červená čára)
U baterie je ti špičkových 500A k ničemu když ti je nestihne dodat včas
Jinak v profi sestavách kde se kondík používá se používají zároveň kabely silné jako malíček takže v nich to není.
George píše:z AHC
Stabilizace napájení
Pro stabilní napájení audio systému s vyšším výkonem lze použít kapacitor který je schopen velmi rychlé dodávky proudu pro systém při výkyvech napájení (zapínání a vypínání jednotlivých spotřebičů ve vozidle – světla, stěrače, ventilátor topení atd.). Potřebná kapacita tohoto zařízení se stanoví z RMS výkonu zesilovačů tak, že na 100 W výkonu je třeba 0,1 Faradu kapacity kapacitoru.
Příklad: RMS (sin) výkon zesilovače (součet všech kanálů) = 400 W. 0,1 x 4 = 0,4 F. Použije se kapacitor 0,5 F.
Kapacitor je velmi vhodný doplněk pro zkvalitnění výsledného zvuku. Není ale bezpodmínečně nutný. Pouze u velmi výkonných systémů je jeho použití nezbytné. Kapacitor poslouží i jako odrušovací prvek. Připojí se do napájecí cesty (+ pól i – pól) co nejblíže k zesilovači. Vzdálenost kapacitoru od zesilovače by neměla přesáhnout 30 cm
PCnity píše:Ja by som to proste vyjadril tak ze mas 2 moznosti:
Dat hned k AMPu CAP... alebo AKUMULATOR... Najdolezitejsia je asi ta vzdialenost zdroja od spotrebica...
PCnity píše:Inac neviem ci trepem totalnu blbost... Ale skusili ste niekto skratovat (spojiy na kratko) poriadnu 12V bateriu (ale nie zas az taku poraidnu ako je auto akumulator ... Pekne to zaiskri a pokial je ten vodic hodne hruby, nezhori hned... A skuste skratnut 1F CAP... (Poriadna svetelna show [ak len ta :]) Kondik je hned na nule... Teda rychlost vybitia je enormna...
toy píše:No jo kdyby byl cap na prd tak by nebyl slyšet ani rozdíl s a bez.
Ale slyšet jde a je obrovskej
PCnity píše:Z toho som usudil ze by bolo asi najlepsie umiestnit stredobasovy a vyskovy reproduktor co najblisie k sebe (nad seba do dveri) a pre zdanlive zdvihnutie umiestnit este ambietne vysky do zrkadlovych trojuholnickov...
Kris píše:PCnity píše:Z toho som usudil ze by bolo asi najlepsie umiestnit stredobasovy a vyskovy reproduktor co najblisie k sebe (nad seba do dveri) a pre zdanlive zdvihnutie umiestnit este ambietne vysky do zrkadlovych trojuholnickov...
Clovece, ved si tymto uplne znicis stereo a priestorovy dojem.
Praveze co najdalej o seba, sirka auta je podla mna tak na hrane co sa tyka vzdialenosti ze je to este dobre vhladom na to kde sedi posluchac.
Jedine pri nizkych frekvenciach je jedno odkial su vyziarene, lebo to ucho nedokaze lokalizovat.
Harry FE3 píše:Kris píše:PCnity píše:Z toho som usudil ze by bolo asi najlepsie umiestnit stredobasovy a vyskovy reproduktor co najblisie k sebe (nad seba do dveri) a pre zdanlive zdvihnutie umiestnit este ambietne vysky do zrkadlovych trojuholnickov...
Clovece, ved si tymto uplne znicis stereo a priestorovy dojem.
Praveze co najdalej o seba, sirka auta je podla mna tak na hrane co sa tyka vzdialenosti ze je to este dobre vhladom na to kde sedi posluchac.
Jedine pri nizkych frekvenciach je jedno odkial su vyziarene, lebo to ucho nedokaze lokalizovat.
No právě,že při nízkých frekvencích je to jedno,protože tyto kmitočty nedokážeme lokalizovat.Ale při vyšších středních kmitočtech a vyskokých tzn. středobas a výškové repro už lokalizaci rozeznáme.Proto by měli být středobas a výšky co nejblíž u sebe.Protože když to budeš mít jak já nedávno-středobas dole ve dveřích a výšky na palubce,tak při nějakých vokálech to zní fakt divně.Já jsem se dřív zajímal o domácí audio a tam se hodně probírala problematika vzdálenosti jednotlivých pásem v reprosoustavě.Každopádně je dát co nejblíž sobě,jinak to zní špatně.
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť