Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Reproduktory

Ať to (nejen) pořádně duní !!!

Moderátor: George

Poslaťod George » Pia Feb 11, 2005 11:09 pm

tak ti to nakreslím

obrázek jedna je zesilovač při napěťové špičce
obrázek dva: černá čára je to co ti udělá autobaterie při napěťový špičce.Prostě nestihne dodat tak rychle to co zesilovač potřebuje a proto v tu chvíli nastupuje kondenzátor kterej je dost rychlej na to aby tu díru "zaplác" (červená čára)
U baterie je ti špičkových 500A k ničemu když ti je nestihne dodat včas

Obrázok


Jinak v profi sestavách kde se kondík používá se používají zároveň kabely silné jako malíček takže v nich to není.
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod George » Pia Feb 11, 2005 11:15 pm

z AHC
Stabilizace napájení

Pro stabilní napájení audio systému s vyšším výkonem lze použít kapacitor který je schopen velmi rychlé dodávky proudu pro systém při výkyvech napájení (zapínání a vypínání jednotlivých spotřebičů ve vozidle – světla, stěrače, ventilátor topení atd.). Potřebná kapacita tohoto zařízení se stanoví z RMS výkonu zesilovačů tak, že na 100 W výkonu je třeba 0,1 Faradu kapacity kapacitoru.

Příklad: RMS (sin) výkon zesilovače (součet všech kanálů) = 400 W. 0,1 x 4 = 0,4 F. Použije se kapacitor 0,5 F.

Kapacitor je velmi vhodný doplněk pro zkvalitnění výsledného zvuku. Není ale bezpodmínečně nutný. Pouze u velmi výkonných systémů je jeho použití nezbytné. Kapacitor poslouží i jako odrušovací prvek. Připojí se do napájecí cesty (+ pól i – pól) co nejblíže k zesilovači. Vzdálenost kapacitoru od zesilovače by neměla přesáhnout 30 cm
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Suky » Pia Feb 11, 2005 11:20 pm

George píše:tak ti to nakreslím

obrázek jedna je zesilovač při napěťové špičce
obrázek dva: černá čára je to co ti udělá autobaterie při napěťový špičce.Prostě nestihne dodat tak rychle to co zesilovač potřebuje a proto v tu chvíli nastupuje kondenzátor kterej je dost rychlej na to aby tu díru "zaplác" (červená čára)
U baterie je ti špičkových 500A k ničemu když ti je nestihne dodat včas

Obrázok


Jinak v profi sestavách kde se kondík používá se používají zároveň kabely silné jako malíček takže v nich to není.


Sorry George. To první je nejspíš proudový odběr zesilovače buzeného obdelníkovým signálem z ideálně "tvrdého" zdroje.

To druhé asi bude průběh napětí při odběru ze zdroje o definovaném odporu ovšem prostém indukce a kapacity.

Červená čára ukazuje napětí zdroje o nulovém výstupním odporu (včetně napájecích vodičů), kapacitě a indukčnosti.

Mohu ti poslat záznam startu naftového motoru, kdy je odběr stovek Ampér a napětí klesne z 24 voltů jen na 22-23 voltů.

Takže jsi mne nepřinutil změnit názor, že kondenzátor je buď past na prachy nebo nahrážka špatných napájecích vodičů.

Špiškový odběr připadá v ůvahu jen při nízkých frekvencích (už jsem zapomněl, ale asi do 300 Hz je 80 % výkonu - teď plácám), a to musí baterie s dobrým přívodem stihnout.
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Suky » Pia Feb 11, 2005 11:25 pm

George píše:z AHC
Stabilizace napájení

Pro stabilní napájení audio systému s vyšším výkonem lze použít kapacitor který je schopen velmi rychlé dodávky proudu pro systém při výkyvech napájení (zapínání a vypínání jednotlivých spotřebičů ve vozidle – světla, stěrače, ventilátor topení atd.). Potřebná kapacita tohoto zařízení se stanoví z RMS výkonu zesilovačů tak, že na 100 W výkonu je třeba 0,1 Faradu kapacity kapacitoru.

Příklad: RMS (sin) výkon zesilovače (součet všech kanálů) = 400 W. 0,1 x 4 = 0,4 F. Použije se kapacitor 0,5 F.

Kapacitor je velmi vhodný doplněk pro zkvalitnění výsledného zvuku. Není ale bezpodmínečně nutný. Pouze u velmi výkonných systémů je jeho použití nezbytné. Kapacitor poslouží i jako odrušovací prvek. Připojí se do napájecí cesty (+ pól i – pól) co nejblíže k zesilovači. Vzdálenost kapacitoru od zesilovače by neměla přesáhnout 30 cm


Jo souhlas, pokud máš napěťové ztráty na přívodech, potřebuješ kondenzátor :-)
Ale ten samý kondenzátor se zrovna nehodí na odrušení, protože z neovlivnitelných fyzikálních důvodů nestíhá vysoké frekvence (stejně jako baterie :-)). Na to se pak použije další, o menší kapacitě, ale rychlejší.
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Suky » Pia Feb 11, 2005 11:27 pm

Ale možná je tato dišputace o ničem.

Je možné, že použít natolik kvalitní přívod vyjde dráž, než pořádný kondenzátor, který je těsně u zesilovače.

To taky nevím a možná si zbytečně plácám játra :lol
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod George » Pia Feb 11, 2005 11:30 pm

Jenže ty ampéry se nemusí dodat v tak krátkém časovém intervalu jako u zesilovače.Nejde tak ani o extrémní ampéry ale o to jak rychle je dodáš.Budeš-li mít v autě výkonný zesilovač a subwoofer tak v momentě kdy to udělá velký BUM tak zesilovač spotřebuje špičkově hodně ampér.A ty mu baterie v tu chvíli není schopna dodat páč není tak rychlá.V tu chvíli ji supluje kondík páč je prostě tu energii v tom okmažiku dodat ihned a to BUM proběhne v pořáku.
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod PCnity » Pia Feb 11, 2005 11:41 pm

Ja by som to proste vyjadril tak ze mas 2 moznosti:
Dat hned k AMPu CAP... alebo AKUMULATOR... Najdolezitejsia je asi ta vzdialenost zdroja od spotrebica...

Inac neviem ci trepem totalnu blbost... Ale skusili ste niekto skratovat (spojiy na kratko) poriadnu 12V bateriu (ale nie zas az taku poraidnu ako je auto akumulator :) ... Pekne to zaiskri a pokial je ten vodic hodne hruby, nezhori hned... A skuste skratnut 1F CAP... (Poriadna svetelna show [ak len ta :]) Kondik je hned na nule... Teda rychlost vybitia je enormna...

---> Ale odveci... Mam na vas jednu otazocku...

V mazde 626GF nie su ISO konektory na napojenie autoradia?
---> Mazda 626 GF 2.0i 16V 99'<--- The x00r Tuning project will be launched soon... || Searching for specs...
Obrázok užívateľa
PCnity
Pisateľ
 
Príspevky: 77
Registrovaný: Pia Jún 25, 2004 12:55 pm
Bydlisko: SK-BA-(Samorin)

Poslaťod Suky » Pia Feb 11, 2005 11:59 pm

PCnity píše:Ja by som to proste vyjadril tak ze mas 2 moznosti:
Dat hned k AMPu CAP... alebo AKUMULATOR... Najdolezitejsia je asi ta vzdialenost zdroja od spotrebica...


O tom celou dobu mluvím :jo

PCnity píše:Inac neviem ci trepem totalnu blbost... Ale skusili ste niekto skratovat (spojiy na kratko) poriadnu 12V bateriu (ale nie zas az taku poraidnu ako je auto akumulator :) ... Pekne to zaiskri a pokial je ten vodic hodne hruby, nezhori hned... A skuste skratnut 1F CAP... (Poriadna svetelna show [ak len ta :]) Kondik je hned na nule... Teda rychlost vybitia je enormna...


V popisovaném případě je rozdílem počet Ampér/hodin, tedy množství dodatelné energie. Proto se kondík rychle vybije.
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod toy » Sob Feb 12, 2005 3:56 pm

No jo kdyby byl cap na prd tak by nebyl slyšet ani rozdíl s a bez.
Ale slyšet jde a je obrovskej :!!: :!!: :!!:
toy
Čitateľ
 
Príspevky: 2
Registrovaný: Str Feb 09, 2005 10:07 pm
Bydlisko: ČR

Poslaťod PCnity » Sob Feb 12, 2005 8:26 pm

toy píše:No jo kdyby byl cap na prd tak by nebyl slyšet ani rozdíl s a bez.
Ale slyšet jde a je obrovskej :!!: :!!: :!!:


To je pravda... Pocul som poriadny Ground Zero Band Pass Subwoofer na GZ zosilnovaci s a bez CAPu a bol tam fakt velky rozdiel... :jo (A to bol uplne obycajny 0.5F)
Naposledy upravil PCnity dňa Pon Feb 21, 2005 2:54 am, celkovo upravené 1
---> Mazda 626 GF 2.0i 16V 99'<--- The x00r Tuning project will be launched soon... || Searching for specs...
Obrázok užívateľa
PCnity
Pisateľ
 
Príspevky: 77
Registrovaný: Pia Jún 25, 2004 12:55 pm
Bydlisko: SK-BA-(Samorin)

Poslaťod PCnity » Pon Feb 21, 2005 2:48 am

Zaoberali ste sa uz dakedy kvalitou priestoroveho zobrazenia v aute? Vacsina ludi si asi nechava originalny audio system -> k tomu sa nie je moc co vyjadrovat... Ale ked si uz upravujete reproduktory v aute dbate aj na ich spravnu polohu? Na to ako budu spatne reprodukovt stereo obraz? A ake bude celkove priestorove zobrazenie hudby?

Prepokladam ze vacsina z tych co upgraduje svoju audio zostavu preferjuje komponentne reproduktory... Napriek tomu ze oproti koaxom su roztrusene jednotlive pasma... A zapojenie off axis...
---
Trosku som sa zamyslal nad tym, co vlastne chcem dosiahnut... Ci iba duc duc bum bum alebo aj skutocne kvalitny zvuk... Rozhodol som sa pre to druhe... Kedze uz samotne pouzitie komponentnych kruhovych reproduktorov si vyzaduje upravu dveri, zacal som vaznejsie rozmyslat o tom ako a ake reproduktory tam chcem umiestnit aby to uz stalo za to...

Ako uplny laik som si precital par obdbornejsich textov a dosiel som na to ze to asi nie je take jednoduche ako som si povodne myslel... Samotna smerovost vysok ich predurcuje byt co najvhodnejsie umiestnene pre posluch sofera (vo vyske usi a v presne rovnakych vzdialenostiach by asi bolo najidealnejsie)... Lenze potom mozu byt (a casto aj su) vysky velmi prezentne... Vyskytuje sa problem s natocenim fazi... Velka vzdialenost... A tak dalej same problemy... Podla vsetkeho by sa mal najst vhodny kompromis ich umiestnenia... Ale este stale tu zostava problem ze su mimo osi...

Z toho som usudil ze by bolo asi najlepsie umiestnit stredobasovy a vyskovy reproduktor co najblisie k sebe (nad seba do dveri) a pre zdanlive zdvihnutie umiestnit este ambietne vysky do zrkadlovych trojuholnickov...

Teraz otazka este zostava otazka da sa na to pouzit 3 pasmova zostava? Alebo by mala byt pouzita bezna 2 pasmova ako main system a osobitne zakupene vysky ako ambient system... (Podla mna je to to iste... Nie?)

Velmi zaujimava 3 pasmova sustava je:
http://www.hificar.cz/item.php?id=1136 (Oxygen Audio Sphere 83 100/200W RMS/MAX)
---> Mazda 626 GF 2.0i 16V 99'<--- The x00r Tuning project will be launched soon... || Searching for specs...
Obrázok užívateľa
PCnity
Pisateľ
 
Príspevky: 77
Registrovaný: Pia Jún 25, 2004 12:55 pm
Bydlisko: SK-BA-(Samorin)

Poslaťod Kris » Pon Feb 21, 2005 10:28 am

PCnity píše:Z toho som usudil ze by bolo asi najlepsie umiestnit stredobasovy a vyskovy reproduktor co najblisie k sebe (nad seba do dveri) a pre zdanlive zdvihnutie umiestnit este ambietne vysky do zrkadlovych trojuholnickov...


Clovece, ved si tymto uplne znicis stereo a priestorovy dojem.

Praveze co najdalej o seba, sirka auta je podla mna tak na hrane co sa tyka vzdialenosti ze je to este dobre vhladom na to kde sedi posluchac.

Jedine pri nizkych frekvenciach je jedno odkial su vyziarene, lebo to ucho nedokaze lokalizovat.
Obrázok užívateľa
Kris
VIP 2008
 
Príspevky: 6765
Registrovaný: Pon Aug 16, 2004 9:41 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Harry FE3 » Pon Feb 21, 2005 11:44 am

Kris píše:
PCnity píše:Z toho som usudil ze by bolo asi najlepsie umiestnit stredobasovy a vyskovy reproduktor co najblisie k sebe (nad seba do dveri) a pre zdanlive zdvihnutie umiestnit este ambietne vysky do zrkadlovych trojuholnickov...


Clovece, ved si tymto uplne znicis stereo a priestorovy dojem.

Praveze co najdalej o seba, sirka auta je podla mna tak na hrane co sa tyka vzdialenosti ze je to este dobre vhladom na to kde sedi posluchac.

Jedine pri nizkych frekvenciach je jedno odkial su vyziarene, lebo to ucho nedokaze lokalizovat.


No právě,že při nízkých frekvencích je to jedno,protože tyto kmitočty nedokážeme lokalizovat.Ale při vyšších středních kmitočtech a vyskokých tzn. středobas a výškové repro už lokalizaci rozeznáme.Proto by měli být středobas a výšky co nejblíž u sebe.Protože když to budeš mít jak já nedávno-středobas dole ve dveřích a výšky na palubce,tak při nějakých vokálech to zní fakt divně.Já jsem se dřív zajímal o domácí audio a tam se hodně probírala problematika vzdálenosti jednotlivých pásem v reprosoustavě.Každopádně je dát co nejblíž sobě,jinak to zní špatně.
Obrázok užívateľa
Harry FE3
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2774
Registrovaný: Sob Dec 04, 2004 12:24 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod Kris » Pon Feb 21, 2005 5:45 pm

Harry FE3 píše:
Kris píše:
PCnity píše:Z toho som usudil ze by bolo asi najlepsie umiestnit stredobasovy a vyskovy reproduktor co najblisie k sebe (nad seba do dveri) a pre zdanlive zdvihnutie umiestnit este ambietne vysky do zrkadlovych trojuholnickov...


Clovece, ved si tymto uplne znicis stereo a priestorovy dojem.

Praveze co najdalej o seba, sirka auta je podla mna tak na hrane co sa tyka vzdialenosti ze je to este dobre vhladom na to kde sedi posluchac.

Jedine pri nizkych frekvenciach je jedno odkial su vyziarene, lebo to ucho nedokaze lokalizovat.


No právě,že při nízkých frekvencích je to jedno,protože tyto kmitočty nedokážeme lokalizovat.Ale při vyšších středních kmitočtech a vyskokých tzn. středobas a výškové repro už lokalizaci rozeznáme.Proto by měli být středobas a výšky co nejblíž u sebe.Protože když to budeš mít jak já nedávno-středobas dole ve dveřích a výšky na palubce,tak při nějakých vokálech to zní fakt divně.Já jsem se dřív zajímal o domácí audio a tam se hodně probírala problematika vzdálenosti jednotlivých pásem v reprosoustavě.Každopádně je dát co nejblíž sobě,jinak to zní špatně.


ahaa..ja som to zle pochopil ...sorry...jasne ze LAVY stredobas ku LAVYM vyskam co najblizsie... a PRAVY ku PRAVEMU zase...ja som myslel ze sa mysli ze LAVY KU PRAVEMU obidva co najblizsie ..co je zle samozrejme.. :-)
Obrázok užívateľa
Kris
VIP 2008
 
Príspevky: 6765
Registrovaný: Pon Aug 16, 2004 9:41 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Harry FE3 » Pon Feb 21, 2005 6:17 pm

Obrázok užívateľa
Harry FE3
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2774
Registrovaný: Sob Dec 04, 2004 12:24 pm
Bydlisko: Brno

PredchádzajúciĎalší

Späť na Auto HiFi

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť