Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

spätna väzba, slucka a rusive zvuky elektrospotrebicov

Ať to (nejen) pořádně duní !!!

Moderátor: George

spätna väzba, slucka a rusive zvuky elektrospotrebicov

Poslaťod azet » Ned Apr 19, 2009 9:34 pm

kedze som kvoli centralu musel rozobrat polku auta, rozhodol som sa nainstalovat rovno aj hudbu, ktoru som mal vymontovanu este zo stareho auta a sadal na nu prach v pivnici.

instaloval som zosilnovac, 1F kondenzator a subwoofer. vyuzil som povodne repro vo dverach a zadnom plate a centralu tvori stare povodne autoradio alpine.

vsetko funguje a hra tak ako ma, avsak pri nastartovanom motore pocujem z repro dost hlasno alternator a jeho otacky, prip. ventilator na chladici a tak... :ko

plus je tahany 10mm kablom priamo od baterky, zosik a kondenzator su uzemnene v uchyteni zadneho bezpecnostneho pasu kablom rovnakeho priemeru. plus je tahany cez lavu stranu, signalove kable som tahal cez stred...

co poradite, ako to odrusit?
MX-6, KL-DE 2.5 DOHC V6, r.v. 1995
Obrázok užívateľa
azet
VIP 2009
 
Príspevky: 269
Registrovaný: Str Nov 28, 2007 5:51 pm
Bydlisko: BA

Poslaťod Rainbow » Ned Apr 19, 2009 11:09 pm

Problem moze byt v tom, ze si natiahol len + a nie -. Na kostre pri takychto prudoch vznika ubytok napatia. Skus odpojit napajanie zosilnovaca a pripojit ho na nejaku bateriu (aby si to nemusel cele rozoberat) - ak to prestane robit, tak je jasne, ze to je v napajani.
Mazda 323 BA 3HB, Z5
Obrázok užívateľa
Rainbow
Forum Guru
 
Príspevky: 1837
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 9:52 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod solino2 » Pon Apr 20, 2009 12:08 am

Mne to robilo v 323ke ale robilo to len trochu, len ja som mal 2 zosiky a na radiu iba jeden výstup čiže som tam musel dať rozdvojku ale keď som to napojil na radio ktoré malo dva vystupy čiže to išlo priamo bolo to v pohode a nič nebolo počuť čiže to bol dôvod prečo mi to robilo.
Ale su aj rušičky napr. od Ground Zero cca 15eur jedna napája sa to medzi radiom a zosikom len to je na chuja že nefunguje to pri každom radiu alebo zosíku proste ti to musí sadnuť, napr ja som to kúpil a nešlo mi to ale kamošovi na inom radiu a zosíku zase hej takže tak no.
Mazda 6 2,3i Sport
Obrázok užívateľa
solino2
Komunikátor
 
Príspevky: 547
Registrovaný: Pon Okt 13, 2008 2:01 pm
Bydlisko: Slovensko - Vráble
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod leichnam » Pon Apr 20, 2009 7:58 am

azet píše:pri nastartovanom motore pocujem z repro dost hlasno alternator a jeho otacky, prip. ventilator na chladici a tak...


To može byť romantický orchester :o) Ja som to tiež kedysi zažil na Fku, problém bol v ukostrení :skler
Diagnostika, upravy a opravy DPF, nahradne diely a servis BA-TT-NR
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod Casper » Pon Apr 20, 2009 12:42 pm

1.brni aturadio alebo zosilnovac?
skus zapojit do obvodu dioku+ cievku+ keramicky kondenzotor cca10nF-100nF a ten spominany elektrolit ktory tam uz mas, ten keramicky kondik by to mal odrusit od brumu alternatora mozno by ho stacilo pripojit len na svorky radia alebo zosilovaca
[b]626 GE Comprex
Obrázok užívateľa
Casper
Prispievateľ
 
Príspevky: 334
Registrovaný: Uto Nov 28, 2006 1:57 pm
Bydlisko: Galanta okolie
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Maco222 » Pon Apr 20, 2009 1:14 pm

Ak by si chcel rusicky, mam 2, Caliber.. ale je to podla mna blbost, lebo moc to nepomohlo.
Vyskusat postup, aky mas vyssie, to by mohlo pomoct..
Totizto, brunenie, alebo zvuky z alternatora, to je veda :(((((
4.266 cm3 => 1.139 cm3 => 2.148 cm3 => 2.148 cm3.. Co bude dalej? Ze by 4.134 cm3 TDI?
Obrázok užívateľa
Maco222
VIP 2007
 
Príspevky: 2957
Registrovaný: Pia Sep 24, 2004 11:05 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 1. Netuším o autách vôbec nič, iba že to má volant, pedále a treba do toho tankovať.

Poslaťod azet » Pon Apr 20, 2009 2:23 pm

Casper píše:1.brni aturadio alebo zosilnovac?
skus zapojit do obvodu dioku+ cievku+ keramicky kondenzotor cca10nF-100nF a ten spominany elektrolit ktory tam uz mas, ten keramicky kondik by to mal odrusit od brumu alternatora mozno by ho stacilo pripojit len na svorky radia alebo zosilovaca


mno bzuci zvuk, ktory ide zo zosiku do repro. pri vypnutom motore to hra krasne cisto. radio samotne hra cisto (pokial napojim repro priamo na autoradio).

asi mi vznika niekde slucka medzi uzemnenim radia a zosiku. skusim este natiahnut kabel od radia do toho isteho bodu, kde je uzemneny zosik. uvidim ci to pomoze.

to riesenie, ktore navrhujes - vies to popisat nejako blizsie co a ako kam napojit?
MX-6, KL-DE 2.5 DOHC V6, r.v. 1995
Obrázok užívateľa
azet
VIP 2009
 
Príspevky: 269
Registrovaný: Str Nov 28, 2007 5:51 pm
Bydlisko: BA

Poslaťod azet » Pon Apr 20, 2009 2:29 pm

Maco222 píše:Ak by si chcel rusicky, mam 2, Caliber.. ale je to podla mna blbost, lebo moc to nepomohlo.
Vyskusat postup, aky mas vyssie, to by mohlo pomoct..
Totizto, brunenie, alebo zvuky z alternatora, to je veda :(((((


no mi hovor, je to teda veda :( . jeden hentaky "filter" mam aj ja este niekde pohodeny, skusim aj to. nevyhodou je, ze to istym sposobom skresluje zvuk...
MX-6, KL-DE 2.5 DOHC V6, r.v. 1995
Obrázok užívateľa
azet
VIP 2009
 
Príspevky: 269
Registrovaný: Str Nov 28, 2007 5:51 pm
Bydlisko: BA

Poslaťod Maco222 » Pon Apr 20, 2009 6:11 pm

Tiez som sa s tym hodne dlho trapil a aj tak to nebolo na 100% odstranene.. netrenovane ucho to nepoculo, ale mne to vadilo..
4.266 cm3 => 1.139 cm3 => 2.148 cm3 => 2.148 cm3.. Co bude dalej? Ze by 4.134 cm3 TDI?
Obrázok užívateľa
Maco222
VIP 2007
 
Príspevky: 2957
Registrovaný: Pia Sep 24, 2004 11:05 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 1. Netuším o autách vôbec nič, iba že to má volant, pedále a treba do toho tankovať.

Poslaťod Casper » Pon Apr 20, 2009 6:22 pm

Skus taku srandu, 1 zemniaci kabel zapojis od zosilovaca k radiu a z radia na zaporny pol baterie. Mozno by stacilo len cinch vystup autoradia spojit s cinchom zosilnovaca, toto su tie jednoduchsie pokusy, ak nepomoze, tak zapojit na + pol cievku vyrobenu z hrubeho dratu, prednou keramicky kondik 10nF medzi+ a-pol, za cievku jeden keramicky 10nF tiez medzi+ a-, pridas jeden elektrolyt 4,7mF cele to pripojis na zosilnovac, to je vlastne filtracia napajania( obycajny LC filter ale velmi ucinny)
Este je dobre zistit, ci zosik bzuci ked odpojis vstupny signal autoradia, ak ano, problem mas na 100% vo filtracii napajania, vtedy sa s kostrami ani nehraj, hned zapoj LC filter
pozri tento linkhttp://www.drp.fmph.uniba.sk/ESM/elfiltre.pdf
[b]626 GE Comprex
Obrázok užívateľa
Casper
Prispievateľ
 
Príspevky: 334
Registrovaný: Uto Nov 28, 2006 1:57 pm
Bydlisko: Galanta okolie
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod azet » Pon Apr 20, 2009 10:48 pm

chlapi, velice pekne dakujem za rady! zda sa, ze som to poriesil uplne jednoduchymi sposobmi. ako prve som odcvakol - pol z ISO konektoru autoradia a poriadne uzemnil autoradio s kostrou. nasledne som precistil/prestriekal - pol baterky a jej ukotvenia na rame. to uz bzucanie trochu stlmilo - i ked nie moc.

potom som sa zacal hrat so signalovymi kablami a ich ulozenim resp. vedenim od radia smerom k zosiku. zistil som, ze mojou hlupostou som ich viedol dost blizko palivoveho cerpadla. odviedol som ich dalekou oklukou a bzucanie a rusive zvuky zmizli uplne! :jupi som rad, ze sa to dalo vyriesit bez pouzitia veskerych filtrov. este raz dakujem!!!
MX-6, KL-DE 2.5 DOHC V6, r.v. 1995
Obrázok užívateľa
azet
VIP 2009
 
Príspevky: 269
Registrovaný: Str Nov 28, 2007 5:51 pm
Bydlisko: BA

Späť na Auto HiFi

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť