Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Zase ten volnoběh...

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

Zase ten volnoběh...

Poslaťod Harry FE3 » Pon Dec 06, 2004 11:12 pm

Ahoj přátelé,jediný problém,který mám se svou 626 GD 2.0 16V GT a nedokážu si s ním poradit je volnoběh,když je motor studený,není problém-sepne sitič,ale jak se zahřeje,stačí polechtat plyn a volnoběh nejdřív spadne hrozně nízko a pak stoupne,celé auto se třepe,někdy i zdechne.Když ho nastavuju šroubem u škrtící klapky,nereaguje na to.Motor se taky hrozně třepe,ale dřív nic takovýho nebylo.Možná mám taky silentbloky v háji.Mám strach,že když to dám na diagnostiku do Mazdy,že akorát zaplatím a bude to nakonec mechanická závada.Nevíte kolik vůbec ta diagnostika stojí?Prý je u škrtící klapky motorek,který otevírá volnoběžný ventil,jestli to není tím.Někdo taky říkal rozdělovač.Dělá to od doby,kdy mě fouklo těsnění v sání-ty kolena co nima proudí vzduch do bloku-jsou ze dvou dílů,kvůli tomu,že to sálo falešný vzduch s prachem mám taky horší tlaky v jednom válci,to by možná taky mohlo být ono.A taky nikdy nebyl měněnej benzínovej filtr.Prosím za rady,jestli s tímhle má někdo zkušenosti.Dík moc!
Obrázok užívateľa
Harry FE3
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2774
Registrovaný: Sob Dec 04, 2004 12:24 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod TomAnt » Pon Dec 06, 2004 11:25 pm

Test motora na Mazda diagnostike ma stal tusim 860 SKK priamo v Mazde... ak sa dobre pamatam...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod majki » Uto Dec 07, 2004 11:25 am

Harry FE3 píše:Ahoj přátelé,jediný problém,který mám se svou 626 GD 2.0 16V GT a nedokážu si s ním poradit je volnoběh,když je motor studený,není problém-sepne sitič,ale jak se zahřeje,stačí polechtat plyn a volnoběh nejdřív spadne hrozně nízko a pak stoupne,celé auto se třepe,někdy i zdechne.Když ho nastavuju šroubem u škrtící klapky,nereaguje na to.Motor se taky hrozně třepe,ale dřív nic takovýho nebylo.Možná mám taky silentbloky v háji.Mám strach,že když to dám na diagnostiku do Mazdy,že akorát zaplatím a bude to nakonec mechanická závada.Nevíte kolik vůbec ta diagnostika stojí?Prý je u škrtící klapky motorek,který otevírá volnoběžný ventil,jestli to není tím.Někdo taky říkal rozdělovač.Dělá to od doby,kdy mě fouklo těsnění v sání-ty kolena co nima proudí vzduch do bloku-jsou ze dvou dílů,kvůli tomu,že to sálo falešný vzduch s prachem mám taky horší tlaky v jednom válci,to by možná taky mohlo být ono.A taky nikdy nebyl měněnej benzínovej filtr.Prosím za rady,jestli s tímhle má někdo zkušenosti.Dík moc!

Mám úplně ten stejný problém. A co víc, taky jsem měl vadné dvoje těsnění, takže to taky nasávalo falešnej vzduch, když jsem to všechno pospravoval, myslel jsem si, že to bude OK. Ale dělalo to pořád, tak jsem si říkal, že to bude lambda, jenže to je blbost, páč ta si při problému nastaví "default" stav a jede dál. No a jednoho krásného dne jsem si nechal proměřit tlaky ve válcích a bylo to, můj nepříjemný kick down (9,8,6,4). Motor mám na odpis. Příčin může být plno, nejspíš to bude opotřebování (má 300.000km), ale problém s falešným vzduchem mu mohl pomoci. Myslím si, že ta diagnostika by nebyla od věci. Za klidný spánek to stojí (na druhou stranu po ní ten spánek klidný taky být nemusí :twist: )
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Peter Borek » Uto Dec 07, 2004 1:09 pm

nemas nahodou aj prasknute sacie potrubie? Je v poriadku vzduchova váha? Skus aj PCV ventil - ten vie urobit s otackami riadnu sarapatu. Mne to ties blbo islo - tak som ho vybral, vycistil v arve, vyfukal s kompresorom a potom to bolo OK. Taktiez prisada na cistenie vstrekovacich trysiek a palivoveho systemu vie celkom peknu ustalit volnobezne otacky.
MAZDA 626 GV Combi 2.Oi, r.v. 88
DAEWOO Nexia 1.5 16V 92 PS
Obrázok užívateľa
Peter Borek
Forum Guru
 
Príspevky: 1078
Registrovaný: Pon Nov 22, 2004 5:10 pm
Bydlisko: Michalovce

Poslaťod Harry FE3 » Uto Dec 07, 2004 3:51 pm

Majki,tu diagnostiku asi zkusím,pokud si neporadím sám,doufám,že ty tlaky na tom nebudou stejně jak ty tvoje :?: Před asi 2 rokama na tom tak špatně nebyly,no uvidíme.
Obrázok užívateľa
Harry FE3
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2774
Registrovaný: Sob Dec 04, 2004 12:24 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod Harry FE3 » Uto Dec 07, 2004 3:57 pm

Petře,PCV ventil je to dvětrávání vaček že?Jak poznám správnou funkčnost?Teď jsem si uvědomil,že přímo u víka ventilů mě ta hadička vůbec netěsní,to bych mohl zkusit.Vůbec nevím na jakým principu ten PCV funguje.Nevíš jak?Vzduchová váha je tam ta na principu drátku zahřátýho na určitou teplotu(mění se jeho odpor),ta by měla být v pořádku.Za potrubí neručím,ale myslím si že to nebude ono.A u škrtící klapky je taky nějakej el. ventil,kterej něco dělá s volnoběhem ne?Vím,že tam nějaký věci jsou a rád bych se v nich vyznal...A co EGR?
Obrázok užívateľa
Harry FE3
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2774
Registrovaný: Sob Dec 04, 2004 12:24 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod Šola » Uto Dec 07, 2004 4:01 pm

Je možné,že to dělá ta váha vzduchu na 60% :jo .Může to dělat i snímač škrtící klapky,oxidace klapky,takže pak přez klapku nasává i při volnoběhu vzduch jelikoš je zavřená a počítač si to myslí a je tomu tak,ale je tam prostě fuka a tím se pádem změní poměr vzduchu a benzínu a seš tam kde seš :( .To prasklé sání a těsnění je také možné.Falšák může spůspbovat i špatná hadička od posilovače,nebo spětný ventil(pokud tam je).Každopádně vyměň ten filtr na palivo,ten dělá taky své.zkus utáhnout na doraz ten šroub na volnoběh" na maximum co to jde" ,a jestli motor nechcípne,tak to dělá ta zoxidovaná klapka ajestli chcípne,tak je závada jinde asi váha.Šola
Obrázok užívateľa
Šola
Pisateľ
 
Príspevky: 72
Registrovaný: Pon Aug 30, 2004 9:22 am
Bydlisko: Trutnov

Poslaťod Harry FE3 » Uto Dec 07, 2004 4:12 pm

Šola píše:Je možné,že to dělá ta váha vzduchu na 60% :jo .Může to dělat i snímač škrtící klapky,oxidace klapky,takže pak přez klapku nasává i při volnoběhu vzduch jelikoš je zavřená a počítač si to myslí a je tomu tak,ale je tam prostě fuka a tím se pádem změní poměr vzduchu a benzínu a seš tam kde seš :( .To prasklé sání a těsnění je také možné.Falšák může spůspbovat i špatná hadička od posilovače,nebo spětný ventil(pokud tam je).Každopádně vyměň ten filtr na palivo,ten dělá taky své.zkus utáhnout na doraz ten šroub na volnoběh" na maximum co to jde" ,a jestli motor nechcípne,tak to dělá ta zoxidovaná klapka ajestli chcípne,tak je závada jinde asi váha.Šola



To s tím šroubkem je dobrej nápad!To zkusím.A co může být s tou váhou?
Obrázok užívateľa
Harry FE3
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2774
Registrovaný: Sob Dec 04, 2004 12:24 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod Peter Borek » Uto Dec 07, 2004 4:23 pm

ten PCV ventil by mal fungovat jednoducho ako spatny ventil. Ak do toho fuknes (jednym smerom) tak by vzduch mal prejst ak vzduch do seba chces nasat tak by to nemalo pustit (mal by byt celkom uzavrety). Tiez nezabudni ako si ho tam mal (myslim smer).
MAZDA 626 GV Combi 2.Oi, r.v. 88
DAEWOO Nexia 1.5 16V 92 PS
Obrázok užívateľa
Peter Borek
Forum Guru
 
Príspevky: 1078
Registrovaný: Pon Nov 22, 2004 5:10 pm
Bydlisko: Michalovce

Poslaťod Harry FE3 » Uto Dec 07, 2004 4:31 pm

Peter Borek píše:ten PCV ventil by mal fungovat jednoducho ako spatny ventil. Ak do toho fuknes (jednym smerom) tak by vzduch mal prejst ak vzduch do seba chces nasat tak by to nemalo pustit (mal by byt celkom uzavrety). Tiez nezabudni ako si ho tam mal (myslim smer).



Ale víš co na hov.. :potichu když nad tím teď přemýšlím,že kdybych ho chtěl vyndat,tak bych musel sundat víko ventilů ne?Jestli je ve víku,tak ho jinak u mího motoru nevyndám.A navíc tam mám 2 ne?Na každou vačku jeden,když mě z víka vedou do sání 2 hadičky.A nedá se jeho funkčnost zjistit při nastartovaným motoru a přikládáním prstu na hadičku?
Obrázok užívateľa
Harry FE3
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2774
Registrovaný: Sob Dec 04, 2004 12:24 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod majki » Uto Dec 07, 2004 5:03 pm

Harry FE3 píše:...řikládáním prstu na hadičku?


Tohle dost bolí, vím o čem mluvím :x
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Sumko » Str Dec 08, 2004 12:07 am

S diagnostikou motora vobec nezistis ci mas niekde prasklinu alebo zle tesnenie. Diagnostika zistuje ci su dobre cidla a ked je dobra napr. vaha vzduchu MAF a na IAC je vadne tesnenie tak ti to bude robit problem s volnobehom. Pisal som to raz a napisem to znovu ze platit servisu za diagnostiku je zbytocnost a zlodejina. V USA to robia na pockanie a zadarmo [AUTOZONE]. Ja som si radsej kupil nove tesnenie pod skrtiacu klapku [190 Sk orig mazda] a tesnenie pod supatko pridavneho vzduchu. To stalo okolo 400 Sk tiez original mazda. Potom som vycistil vsetko od privodu vzduchu az po skrtiacu klapku [MAF,IAC, puzdro na vzduch. filter...]. A navyse ked to vsetko vycistis, tak ti klesne trosku aj spotreba.
Obrázok užívateľa
Sumko
Opytovateľ
 
Príspevky: 41
Registrovaný: Sob Dec 20, 2003 2:00 am
Bydlisko: Trnava

Poslaťod Hosť » Str Dec 08, 2004 12:26 am

Sumko píše:S diagnostikou motora vobec nezistis ci mas niekde prasklinu alebo zle tesnenie. Diagnostika zistuje ci su dobre cidla a ked je dobra napr. vaha vzduchu MAF a na IAC je vadne tesnenie tak ti to bude robit problem s volnobehom. Pisal som to raz a napisem to znovu ze platit servisu za diagnostiku je zbytocnost a zlodejina. V USA to robia na pockanie a zadarmo [AUTOZONE]. Ja som si radsej kupil nove tesnenie pod skrtiacu klapku [190 Sk orig mazda] a tesnenie pod supatko pridavneho vzduchu. To stalo okolo 400 Sk tiez original mazda. Potom som vycistil vsetko od privodu vzduchu az po skrtiacu klapku [MAF,IAC, puzdro na vzduch. filter...]. A navyse ked to vsetko vycistis, tak ti klesne trosku aj spotreba.



Asi to někdy až budu mít přístup ke garáži celý rozeberu a vyčistím-komlet,akorát nevím,jak mám zjistit funkčnost některých věcí-např. jestli je v pořádku váha vzduchu,snímač polohy škrtící klapky atd. Doufám,že něco nepodělám,ale myslím,že to bude o.k.
Hosť
 

Poslaťod Harry FE3 » Str Dec 08, 2004 12:28 am

Anonymous píše:
Sumko píše:S diagnostikou motora vobec nezistis ci mas niekde prasklinu alebo zle tesnenie. Diagnostika zistuje ci su dobre cidla a ked je dobra napr. vaha vzduchu MAF a na IAC je vadne tesnenie tak ti to bude robit problem s volnobehom. Pisal som to raz a napisem to znovu ze platit servisu za diagnostiku je zbytocnost a zlodejina. V USA to robia na pockanie a zadarmo [AUTOZONE]. Ja som si radsej kupil nove tesnenie pod skrtiacu klapku [190 Sk orig mazda] a tesnenie pod supatko pridavneho vzduchu. To stalo okolo 400 Sk tiez original mazda. Potom som vycistil vsetko od privodu vzduchu az po skrtiacu klapku [MAF,IAC, puzdro na vzduch. filter...]. A navyse ked to vsetko vycistis, tak ti klesne trosku aj spotreba.



Asi to někdy až budu mít přístup ke garáži celý rozeberu a vyčistím-komlet,akorát nevím,jak mám zjistit funkčnost některých věcí-např. jestli je v pořádku váha vzduchu,snímač polohy škrtící klapky atd. Doufám,že něco nepodělám,ale myslím,že to bude o.k.


Ten anonym jsem já-zapomněl jsem se přihlásit :nene
Obrázok užívateľa
Harry FE3
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2774
Registrovaný: Sob Dec 04, 2004 12:24 pm
Bydlisko: Brno

Poslaťod Sumko » Str Dec 08, 2004 12:44 am

No vahu vzduchu a cidlo teploty vzduchu sa da skontrolovat iba diagnostikou. Neviem ako je rieseny snimac polohy skrtiacej klapky, lebo moze tam byt odporova draha a ta moze byt zasrana :prdel , alebo tam su mikrospinace a tie mozu byt vybuchane alebo nedajboze :pray znicene...
Zatial sa mi nepodarilo zistit ako sa robi diagnostika na GD, priznam sa moc GDckam som pod kapotu nepozeral (naposledy v Jelke :lol ), ale skusim zistit a dam vediet ako na to... :spik2
Obrázok užívateľa
Sumko
Opytovateľ
 
Príspevky: 41
Registrovaný: Sob Dec 20, 2003 2:00 am
Bydlisko: Trnava

Ďalší

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Google [Bot] a 1 hosť