Harry FE3 píše:Ahoj přátelé,jediný problém,který mám se svou 626 GD 2.0 16V GT a nedokážu si s ním poradit je volnoběh,když je motor studený,není problém-sepne sitič,ale jak se zahřeje,stačí polechtat plyn a volnoběh nejdřív spadne hrozně nízko a pak stoupne,celé auto se třepe,někdy i zdechne.Když ho nastavuju šroubem u škrtící klapky,nereaguje na to.Motor se taky hrozně třepe,ale dřív nic takovýho nebylo.Možná mám taky silentbloky v háji.Mám strach,že když to dám na diagnostiku do Mazdy,že akorát zaplatím a bude to nakonec mechanická závada.Nevíte kolik vůbec ta diagnostika stojí?Prý je u škrtící klapky motorek,který otevírá volnoběžný ventil,jestli to není tím.Někdo taky říkal rozdělovač.Dělá to od doby,kdy mě fouklo těsnění v sání-ty kolena co nima proudí vzduch do bloku-jsou ze dvou dílů,kvůli tomu,že to sálo falešný vzduch s prachem mám taky horší tlaky v jednom válci,to by možná taky mohlo být ono.A taky nikdy nebyl měněnej benzínovej filtr.Prosím za rady,jestli s tímhle má někdo zkušenosti.Dík moc!
Šola píše:Je možné,že to dělá ta váha vzduchu na 60% .Může to dělat i snímač škrtící klapky,oxidace klapky,takže pak přez klapku nasává i při volnoběhu vzduch jelikoš je zavřená a počítač si to myslí a je tomu tak,ale je tam prostě fuka a tím se pádem změní poměr vzduchu a benzínu a seš tam kde seš .To prasklé sání a těsnění je také možné.Falšák může spůspbovat i špatná hadička od posilovače,nebo spětný ventil(pokud tam je).Každopádně vyměň ten filtr na palivo,ten dělá taky své.zkus utáhnout na doraz ten šroub na volnoběh" na maximum co to jde" ,a jestli motor nechcípne,tak to dělá ta zoxidovaná klapka ajestli chcípne,tak je závada jinde asi váha.Šola
Peter Borek píše:ten PCV ventil by mal fungovat jednoducho ako spatny ventil. Ak do toho fuknes (jednym smerom) tak by vzduch mal prejst ak vzduch do seba chces nasat tak by to nemalo pustit (mal by byt celkom uzavrety). Tiez nezabudni ako si ho tam mal (myslim smer).
Harry FE3 píše:...řikládáním prstu na hadičku?
Sumko píše:S diagnostikou motora vobec nezistis ci mas niekde prasklinu alebo zle tesnenie. Diagnostika zistuje ci su dobre cidla a ked je dobra napr. vaha vzduchu MAF a na IAC je vadne tesnenie tak ti to bude robit problem s volnobehom. Pisal som to raz a napisem to znovu ze platit servisu za diagnostiku je zbytocnost a zlodejina. V USA to robia na pockanie a zadarmo [AUTOZONE]. Ja som si radsej kupil nove tesnenie pod skrtiacu klapku [190 Sk orig mazda] a tesnenie pod supatko pridavneho vzduchu. To stalo okolo 400 Sk tiez original mazda. Potom som vycistil vsetko od privodu vzduchu az po skrtiacu klapku [MAF,IAC, puzdro na vzduch. filter...]. A navyse ked to vsetko vycistis, tak ti klesne trosku aj spotreba.
Anonymous píše:Sumko píše:S diagnostikou motora vobec nezistis ci mas niekde prasklinu alebo zle tesnenie. Diagnostika zistuje ci su dobre cidla a ked je dobra napr. vaha vzduchu MAF a na IAC je vadne tesnenie tak ti to bude robit problem s volnobehom. Pisal som to raz a napisem to znovu ze platit servisu za diagnostiku je zbytocnost a zlodejina. V USA to robia na pockanie a zadarmo [AUTOZONE]. Ja som si radsej kupil nove tesnenie pod skrtiacu klapku [190 Sk orig mazda] a tesnenie pod supatko pridavneho vzduchu. To stalo okolo 400 Sk tiez original mazda. Potom som vycistil vsetko od privodu vzduchu az po skrtiacu klapku [MAF,IAC, puzdro na vzduch. filter...]. A navyse ked to vsetko vycistis, tak ti klesne trosku aj spotreba.
Asi to někdy až budu mít přístup ke garáži celý rozeberu a vyčistím-komlet,akorát nevím,jak mám zjistit funkčnost některých věcí-např. jestli je v pořádku váha vzduchu,snímač polohy škrtící klapky atd. Doufám,že něco nepodělám,ale myslím,že to bude o.k.
Užívatelia prezerajúci fórum: Google [Bot] a 1 hosť