Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

bouchani na predni naprave

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

bouchani na predni naprave

Poslaťod gomez » Štv Nov 18, 2004 1:40 pm

Zdravim priznivce Mazdy. Mam 626 GE 1.8 pri normalni jizde po silnici jsem si toho nevsiml, ale ted jsem jel par metru po polni ceste kde bylo posypano kamenou drti cca 5cm kameny. A od napravy se mi limuly zvuky ci spise tvrde narazy jako kdyz je tam neco hodne povoleneho. Zkousel jsem laicky zvednou auto a zkouset vule, ale na zadnou jsem neprisel. Na silnici se auto chova normalne drzi stopu nikde nic neboucha atd. ani kdyz prejizdim vetsi nerovnosti. Muzete me nasmerovat kde bych mel hledat problem ?? Vypada to jako kdyby se tam neco rozvibrovalo a natvrdo do sebe narazelo. Diky Gomez
Mazda 626 1.8i sedan (77kw) rv.93 červená (SU) Bydlište: Kolín :-)
Obrázok užívateľa
gomez
Pisateľ
 
Príspevky: 87
Registrovaný: Str Sep 29, 2004 7:58 pm

Poslaťod majki » Štv Nov 18, 2004 2:10 pm

gomez píše:Zdravim priznivce Mazdy. Mam 626 GE 1.8 pri normalni jizde po silnici jsem si toho nevsiml, ale ted jsem jel par metru po polni ceste kde bylo posypano kamenou drti cca 5cm kameny. A od napravy se mi limuly zvuky ci spise tvrde narazy jako kdyz je tam neco hodne povoleneho. Zkousel jsem laicky zvednou auto a zkouset vule, ale na zadnou jsem neprisel. Na silnici se auto chova normalne drzi stopu nikde nic neboucha atd. ani kdyz prejizdim vetsi nerovnosti. Muzete me nasmerovat kde bych mel hledat problem ?? Vypada to jako kdyby se tam neco rozvibrovalo a natvrdo do sebe narazelo. Diky Gomez


A co takhle cepy rizeni (ale to je vlastne blbost, kdyz ti auto drzi bez problemu stopu, kdyz an rovne ceste pustis volant)? Nebo stabilizatory? Taky to muze byt homokineticky kloub na poloose...treba zkontrolovat vsecky manzety a taky, jestli ti nekde z nejakeho spoje netece olej (loziska a pod.) :jo
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Pavel Rittich » Štv Nov 18, 2004 2:13 pm

Netvrdím, že je to správná diagnóza, ale rány na rozbité silnici a při zatáčení, jako by seděl na nápravě permoník s kladivem, mi dělaly suché čepy řízení. Na čas to jde odstranit, když injekční stříkačkou napíchneš gumové prachovky u čepů a natlačíš do nich olej.
Obrázok užívateľa
Pavel Rittich
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2345
Registrovaný: Štv Júl 15, 2004 2:34 pm
Bydlisko: Ústí nad Orlicí

Poslaťod Black » Štv Nov 18, 2004 2:15 pm

:rock Rolling Stone :rock .To ty šutry věř mi :lol :lol :lol .
Jedna Mazda nestačí :-)

www.cx7.cz
Obrázok užívateľa
Black
NadMazďák
 
Príspevky: 13851
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 5:05 pm
Bydlisko: Tihany, Morva
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Patko222 » Štv Nov 18, 2004 2:21 pm

homokineticke klby urcite nie. to je ina vec. a ta vazelina v manzetach asi tiez nie. capy mas spodne a vrchne. ked je niektory z nich zly, tak moze drzat stopu, ale na polnej sa mu to nemusi pacit. alebo mas moc vybuchane tlmice a nedokazu absorbovat otrasy v takomto, pre 626 silnejsom terene ale na dialnici to zvladaju
Mazda MX-6 2,2i BiTurbo 180 kW
Patko222
Prispievateľ
 
Príspevky: 267
Registrovaný: Pon Nov 15, 2004 6:18 pm
Bydlisko: Žilina

Poslaťod gomez » Štv Nov 18, 2004 2:27 pm

majki píše:
gomez píše:Zdravim priznivce Mazdy. Mam 626 GE 1.8 pri normalni jizde po silnici jsem si toho nevsiml, ale ted jsem jel par metru po polni ceste kde bylo posypano kamenou drti cca 5cm kameny. A od napravy se mi limuly zvuky ci spise tvrde narazy jako kdyz je tam neco hodne povoleneho. Zkousel jsem laicky zvednou auto a zkouset vule, ale na zadnou jsem neprisel. Na silnici se auto chova normalne drzi stopu nikde nic neboucha atd. ani kdyz prejizdim vetsi nerovnosti. Muzete me nasmerovat kde bych mel hledat problem ?? Vypada to jako kdyby se tam neco rozvibrovalo a natvrdo do sebe narazelo. Diky Gomez


A co takhle cepy rizeni (ale to je vlastne blbost, kdyz ti auto drzi bez problemu stopu, kdyz an rovne ceste pustis volant)? Nebo stabilizatory? Taky to muze byt homokineticky kloub na poloose...treba zkontrolovat vsecky manzety a taky, jestli ti nekde z nejakeho spoje netece olej (loziska a pod.) :jo


Poloosy byly uz venku pred cca mesicem menily se manzety a tak jsem to komplet rozebryl vycistil klouby a znova namazal (manzety i vazelina original Mazda) Prave me hrozne zarazi ze na bezne silnici je vsechno OK nikde nic netece a auto drzi stopu i kdyz pustim volant. Na svem starem aute (Renault clio) neco podobneho delal stabilizator, ale to bouchalo stale. Nicmene v sobotu to zvedneme u kamose na zvedaku a snad na to prijdeme. :)
Mazda 626 1.8i sedan (77kw) rv.93 červená (SU) Bydlište: Kolín :-)
Obrázok užívateľa
gomez
Pisateľ
 
Príspevky: 87
Registrovaný: Str Sep 29, 2004 7:58 pm

Poslaťod majki » Štv Nov 18, 2004 2:36 pm

Patko222 píše:homokineticke klby urcite nie. to je ina vec. a ta vazelina v manzetach asi tiez nie. capy mas spodne a vrchne. ked je niektory z nich zly, tak moze drzat stopu, ale na polnej sa mu to nemusi pacit. alebo mas moc vybuchane tlmice a nedokazu absorbovat otrasy v takomto, pre 626 silnejsom terene ale na dialnici to zvladaju


Byla to jen ma dedukce :), me kdyz odchazel levy spodni cep rizeni, tak mi auto porad ujizdelo doleva (ale socialista ani komunista neni, to ne :lol ), kdyz jsem mel v dupe pravou poloosu, tak mi to zase na nerovne vozovce klepalo jak vystrasenej permonik...

Cepy zjistis lehce, zvednes predek (prvne jednu stranu a pak druhou) tak aby ti kolo "viselo" volne, chytis ho a zkusis s nim pohybat ze strany na stranu, jemne...nemelo by se ani hnout, jestli se hne, je to cep. Pak to zase polozis na zem a zkusis to same na druhe strane (dycky jedno kolo musi sedet na zemi :!!: ).
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod dudo » Štv Nov 18, 2004 2:57 pm

Majki má pravdu sú to spodné čapy na ramene respektíve čap, ale ak budeš meniť jeden potom je lepšie vymeniť aj druhý.
dudo
Opytovateľ
 
Príspevky: 23
Registrovaný: Uto Sep 14, 2004 10:42 am
Bydlisko: Prešov

Poslaťod Peter » Štv Nov 18, 2004 3:36 pm

podla mna su to capy, ako sa uz pisalo je lepsie menit aj spodny cap, aj cap riadenia, samozrejme na oboch stranach (cca 1ks okolo 500Sk), taktiez treba skontrolovat silentbloky na spodnom ramene, ulozenie tlmica a zvisle stabilizatory. To ostatne - nepredpokladam az na tie silentbloky a stabilizatory.
Peter
 

Poslaťod gomez » Štv Nov 18, 2004 5:40 pm

Diky vsem za rady ted uz vim kde asi hledat. Cau :o)
Mazda 626 1.8i sedan (77kw) rv.93 červená (SU) Bydlište: Kolín :-)
Obrázok užívateľa
gomez
Pisateľ
 
Príspevky: 87
Registrovaný: Str Sep 29, 2004 7:58 pm

Poslaťod Doktor » Štv Nov 18, 2004 5:43 pm

Tak musím vás trochu zklamat - mohou to být čapy, ale: Já mám vyměněny oba spodní, oba řízení, obě tyčky stabilizátorů, oba tlmiče. Takže může to dělat i vymlácené řízení, nebo (v mém případe) kloub na pravé poloose (ne ten u kola, ani u rozvodovky, ale ten uprostřed). Projevuje se to boucháním právě na příčných nerovnostech, jinak auto drží stopu. Spodní čepy poznáš jednoduše - trošku ostřejší slalom a bouchání, ev click při zatížení daného kola. Ten kloub se dále projevuje ještě tím, že kolem 160km/h se vyosí, auto se začne malinko chvět, při 170 už je to v poho.
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod Zdeny » Uto Nov 23, 2004 10:04 am

Ahoj all. Měl jsem podobnou závadu a nakonec se ukázalo, že jsem zbytečně omladil celou pravou stranu nápravy... :?: Nakonec se totiž ukázalo, že to nebylo polosou, ložiskem, stabilizátorem ba ani spodním ramenem nápravy, ale přidřeným kloubem na tzv. axiálním táhle řízení - tyčka co vede od pístnice posilovače k rejdovému kloubu. Toto zjištění mě stálo 9.000 Kč, samotná oprava koupí nového táhla 470 Kč. Chce to více ďoubat a nestřílet.
Zdeny
Opytovateľ
 
Príspevky: 27
Registrovaný: Uto Jan 20, 2004 2:00 am
Bydlisko: Nový Knín

Poslaťod tesmar05 » Pia Okt 23, 2015 10:50 pm

Zdeny píše:Ahoj all. Měl jsem podobnou závadu a nakonec se ukázalo, že jsem zbytečně omladil celou pravou stranu nápravy... :?: Nakonec se totiž ukázalo, že to nebylo polosou, ložiskem, stabilizátorem ba ani spodním ramenem nápravy, ale přidřeným kloubem na tzv. axiálním táhle řízení - tyčka co vede od pístnice posilovače k rejdovému kloubu. Toto zjištění mě stálo 9.000 Kč, samotná oprava koupí nového táhla 470 Kč. Chce to více ďoubat a nestřílet.




Zdarec bouchači, mě odhalení bouchání stálo cca 25tis. zbytečně!!! Třeba tato moje zkušenost do budoucna někomu pomůže a nejen mazďákům! Čtěte až do konce. Omluvte prosím mojí češtinu.
Po koupi Mazdy 3 GT 110kw 2.0i rv.2004 po prvním majiteli 54 ročník najeto 97 tis. jsem si říkal dobrá koupě. Po čase ježdění jsem pořád slyšel od zadního pravého kola po přejetí nerovností takové divné bouchání. Dva mechanici nezávisle na sobě mě říkali že na zadní nápravě je vše v pořádku že jsou všeobecně Mazdy na podvozku hlučnější a nic volného tam není. Že si na to budu muset zvyknout. Tak jsem si hold zvykal. Po zimě když jsem si přehazoval kola 16" za 17" letní jsem zjistil že mě teče pravý zadní tlumič. Nechal jsem si vyměnit všechny čtyři tlumiče za značku KYB Excel G. Po výměně tlumičů jsem si užíval tichosti zadní nápravy. Na 17" palcích byla Mazda o něco tvrdší a začal jsem pociťovat na nerovnostech na přední nápravě u levého kola nějaké divné bouchání. Mechanik na STK řekl že je vše v pořádku a ať to nechám více projevit. Můj dlouholetý mechanik říkal že to můžou být silentbloky stabilizátoru. Vyměnil jsem tedy přední i zadní. Bouchalo to pořád stejně. Následovala výměna silentbloku obou ramen. Bouchalo to pořád. Už sám jsem si měnil tyčky stabilizátoru a horní uložení a ložisko tlumiče. Původní díly byly v pořádku ale už jsem ty nové tam nechal. Zajel jsem po nějakém čase do servisu Mazda kde mě řekli že to bude uložení motoru na nápravě. Dal jsem 1400 Kč za org. držák a doma namontoval. Bouchalo to pořád. V druhovýrobě jsem koupil uložení motoru na levou i pravou stranu. Pravá strana byla sice prasklá už bez oleje, tak jsem si myslel že bude po problému. Po výměně všech tří uložení motoru to bouchalo pořád stejně. Mezi tím jsem řešil kryt pod motorem,podběhy,vůle na chladiči ventilátoru, brzdové třmeny, táhla řízení a všechny čepy. Vyměnil jsem i ložisko na pravé poloose toho přidržovače, které mělo lehkou vůli a myslel jsem si že se vibrace přenášejí do převodovky která je vlastně na levé straně. Bouchalo to při jaké koliv rychlosti pořád. Vyměnil jsem i celé komplet repasované řízení. Bouchalo to pořád stejně, jen po všech těch úpravách ztuhl podvozek. Poslední varianta špatně nasazená pružina na ložisku tlumiče. Rozborka sborka, vše v pořádku ale bouchá to pořád. Ze zoufalství jsem kopil po půl roce nové přední tlumiče SACHS SUPER TOURING. Po namontování světe, div se, klídek tabáček na přední nápravě. Celý problém byl ve vadě nového kusu značky KYB. Jen pro srovnání Sachs je o něco málo komfortnější než KYB a pro běžné ježdění na naších silnicích i pro dvoulitr GT bohatě stačí. Až někdy kleknou zadní tlumiče KYB, kupuji SACHS a jen k vůli decentně většímu komfortu který neztratí na ovladatelnosti a řízení jakým Mazda 3 je. Jinak v této kombinaci SACHS předek KYB zadek funguje teď na naších cestách perfektně.
Předchozí auta: Mazda 323f 1.6 mrkačka, Mazda 2.0 GT 6V, honda acord 1.8.
tesmar05
Čitateľ
 
Príspevky: 1
Registrovaný: Pia Okt 23, 2015 7:50 pm
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť