Stránka 3 z 3

PoslaťNapísal: Ned Okt 29, 2006 2:45 pm
od Peter Borek
TomAnt píše:Ja len rozmyslam, preco je teda na mojej dolievacej nadrzke veko s ventilom, ktory sa otvori az pri tlaku 1 bar? a existuju aj take co sa otvoria pri 0.8... (cisla si len matne spominam, a upozornujem ze tie viecka su kompatibilne aj na 626 ci 323)

To asi nebude len tak pre srandu, a ze teda vlastne to mozme otvorit aj rucne a nechat tak a netreba ani cakat na ten tlak 1 bar...

No ale sak vyskusajte a dajte vediet vysledok...


tie tlakove ventily su koli tomu ze voda pri vyssom tlaku ma ja vyssiu teplotu varu (koli tomu ze tento ventil nemali skodovky, tak prevreli na kazdom kopci) autom sa nudzovo da ist aj bez ventilu ak mas nejaku cast chladiacej sustavy netesnu, tym ti tlak nevytlaca chladiacu kvap. a motor ma zabezpecene chladenie

PoslaťNapísal: Ned Okt 29, 2006 2:48 pm
od Peter Borek
pete04 píše:
tomasicek píše:
PePa píše:Mne to Milan včera meral, lebo tam mám ešte pôvodnú a ukázalo -50°C :hura


Nemeni sa nemrznuca kazde dva roky nezaleziac na tom do kolko minus este je? To pisu v manuale....

nove zmesi maju zivotnost az 5 rokov, myslim zarucenu zivotnost, napr. BP Antifreeze, a kopu dalsich ...


ano suhlasim ze nove su na 5 rokov...ale z vlastnej skusenosti a aj z chemickeho hladiska je lepsie menit kvapalinu kazde 2-3 roky nakolko chladiaca zmes vekom starne oxiduje a stava sa z nej viac menej zieravina ktora naleptava tesnenia.....

PoslaťNapísal: Ned Okt 29, 2006 3:08 pm
od tomasicek
Peter Borek píše:nove zmesi maju zivotnost az 5 rokov, myslim zarucenu zivotnost, napr. BP Antifreeze, a kopu dalsich ...


Peter Borek píše:ano suhlasim ze nove su na 5 rokov...ale z vlastnej skusenosti a aj z chemickeho hladiska je lepsie menit kvapalinu kazde 2-3 roky nakolko chladiaca zmes vekom starne oxiduje a stava sa z nej viac menej zieravina ktora naleptava tesnenia.....


s tym suhlasim viacej a este dodavam ze z auta nikdy nedostanes uplne vsetku chladiacu kvapalinu, takze vzdy zostane stara niekde v motore a vo vodnej pumpe

PoslaťNapísal: Ned Okt 29, 2006 4:19 pm
od pete
tomasicek píše:
Peter Borek píše:nove zmesi maju zivotnost az 5 rokov, myslim zarucenu zivotnost, napr. BP Antifreeze, a kopu dalsich ...


Peter Borek píše:ano suhlasim ze nove su na 5 rokov...ale z vlastnej skusenosti a aj z chemickeho hladiska je lepsie menit kvapalinu kazde 2-3 roky nakolko chladiaca zmes vekom starne oxiduje a stava sa z nej viac menej zieravina ktora naleptava tesnenia.....


s tym suhlasim viacej a este dodavam ze z auta nikdy nedostanes uplne vsetku chladiacu kvapalinu, takze vzdy zostane stara niekde v motore a vo vodnej pumpe

ma to asi taky efekt, ako ked do litra vodky ulejes stamperlik vody, cize ... 8-)

PoslaťNapísal: Pon Okt 30, 2006 7:11 pm
od tomasicek
pete04 píše:ma to asi taky efekt, ako ked do litra vodky ulejes stamperlik vody, cize ... 8-)


v mojom pripade to bolo cez 40% co mi tam ostalo kapaliny... :???

PoslaťNapísal: Uto Okt 31, 2006 1:06 pm
od TomAnt

PoslaťNapísal: Uto Nov 21, 2006 9:05 am
od janoK
tomasicek píše:
Peter Borek píše:nove zmesi maju zivotnost az 5 rokov, myslim zarucenu zivotnost, napr. BP Antifreeze, a kopu dalsich ...


Peter Borek píše:ano suhlasim ze nove su na 5 rokov...ale z vlastnej skusenosti a aj z chemickeho hladiska je lepsie menit kvapalinu kazde 2-3 roky nakolko chladiaca zmes vekom starne oxiduje a stava sa z nej viac menej zieravina ktora naleptava tesnenia.....


s tym suhlasim viacej a este dodavam ze z auta nikdy nedostanes uplne vsetku chladiacu kvapalinu, takze vzdy zostane stara niekde v motore a vo vodnej pumpe


G12 majú životnosť 5 rokov, G11 a staršie typy tie 2 roky. Tie roky sú nadsadené, takže som to aj s G11 prežil 6 rokov bez úhony.
Na vypustenie vody z bloku motoru je na ňom výpustná zátka. Teda aspon podla manuálu Haynes, ja som ju tam na Z5 r.v. 97 nenašiel a dostal som z toho cez chladič slabé 3L. Tak som tam vrzol čistú G12, spustil motor a nariedenie priamo v motore to tiež prežilo.