Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Ako vymenit chladiacu kvapalinu?

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

Poslaťod majki » Štv Okt 19, 2006 2:55 pm

Jaaaj, teraz si spominam, asi hej, moze byt otvoreny pri behucim motori, bo si spominam, ze ako som mal prasklu hadicku dakde medzi motorom a kabinou, tak mi mechanik hovoril, ze nech pred startom odsrubujem vicko z chladica a dojdem normalne ku nemu takto. Cize si myslim, ze asi to tak bude, ako hovoris :tlesk:
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Luke.cz » Štv Okt 19, 2006 2:57 pm

Doktor píše:
EDU píše:typujem ze taky navod co by sa ti pacil tu nikdo nema. Ale pozitivne je, ze az to budes robit, nafotis a taky navod sem hodis :-) :tlesk:


Dobre tipuješ. :lol


V neděli budu měnit chladičku na GE. Udělám fotodokumentaci a z Etzolda obšlehnu nějaký pokec.
VOLVO V70 Momentum D5, 2007
VOLVO S60 SUmmum D5, 2004
Obrázok užívateľa
Luke.cz
Luke.CZ
Luke.CZ
 
Príspevky: 1664
Registrovaný: Ned Aug 29, 2004 12:30 pm
Bydlisko: Valtice

Poslaťod TomAnt » Štv Okt 19, 2006 2:58 pm

Ja len rozmyslam, preco je teda na mojej dolievacej nadrzke veko s ventilom, ktory sa otvori az pri tlaku 1 bar? a existuju aj take co sa otvoria pri 0.8... (cisla si len matne spominam, a upozornujem ze tie viecka su kompatibilne aj na 626 ci 323)

To asi nebude len tak pre srandu, a ze teda vlastne to mozme otvorit aj rucne a nechat tak a netreba ani cakat na ten tlak 1 bar...

No ale sak vyskusajte a dajte vediet vysledok...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod EDU » Štv Okt 19, 2006 3:47 pm

dle navodu k naliti chladici soustavy je skutecne moment, kdy se doleje do otevreneho chladice chladici smes. Jinak jeste upozorneni. Nemelo by se tam nalit vic nez cca 1l/min. aby se neuzavreli bubliny. Resim to napoustenim chlazeni pres infuzni sadu. Vykecavam a vypaluju u toho zobak :-)
Naposledy upravil EDU dňa Uto Okt 31, 2006 10:49 am, celkovo upravené 1
Mazda 5 1,8i TX
626 GE HB - Comprex
Obrázok užívateľa
EDU
Forum Guru
 
Príspevky: 1563
Registrovaný: Str Jan 04, 2006 6:30 pm
Bydlisko: Děčín

Poslaťod tomasicek » Str Okt 25, 2006 4:15 pm

EDU píše:dle navodu k naliti chladici soustevy je skutecne moment, kdy se doleje do otevreneho chladice chladici smes. Jinak jeste upozorneni. Nemelo by se tam nalit vic nez cca 1l/min. aby se neuzavreli bubliny. Resim to napoustenim chlazeni pres infuzni sadu. Vykecavam a vypaluju u toho zobak :-)


si mal skor povedat :skler lebo ja to tam lial jak pivo v piatok vecer do seba....

mnoooo inac ma to dozralo ze vyslo len 3.5 litra namiesto 6l a este to potrebujem odvzdusnit lebo ked som nechal bezat motor s otvorenym vikom tak to zacalo kypiet a vytekat tak som dal ventil naspat a nechal otvorenu iba vyrovnavaciu nadrzku no a cez to to nejak nechce odvzusnit asi to budem musit riesit ako pri klasickych radiatoroch ze nechat zavrete viko na chladici a potom jemne pootocit nech to "vysici" doliat co chyba a hotove.....

skoda ze neni fotodokumentacia
tomasicek
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2705
Registrovaný: Str Nov 02, 2005 6:28 pm

Poslaťod EDU » Str Okt 25, 2006 9:31 pm

no ja som to napisal asi vcas, este tak citat :-)

a ze to pri otevrenem kypi nebo co pises je jasne. Musis nejdriv nalejt do plna, potom nechat bezet motor az do zahrati horni hadice. Potom muzes otevrit chladic (bacha pres hadr!!!) a nechat bublat. Pomalu dolejes do plna, nechas jeste ohrivat, zavres chladic, a jak psal Steve, nechas pres noc nacucnout system z vyrovnavaci nadoby (cuca diky zmenseni objemu chlad kapaliny vlivem vychladnuti. Rano otevres, o5 dolejes az do plna, nechas ohrat az do teple horni hadice a nechas jeste jednou vystydnout aby zas nacucal. Potom uz si jenom dolej nadrzku po rysku max a muzes to pomalu projet. Budes dolejvat tak jeste tyden, nez se to uplne uklidni .... Tolik moje nekolikanasobna zkusenost..
Mazda 5 1,8i TX
626 GE HB - Comprex
Obrázok užívateľa
EDU
Forum Guru
 
Príspevky: 1563
Registrovaný: Str Jan 04, 2006 6:30 pm
Bydlisko: Děčín

Poslaťod TomAnt » Str Okt 25, 2006 9:39 pm

Inac, som si vsimol, ze sa tu rozmohlo vymienanie chladiacich kvapalin v poslednom case :ho:
Da sa nejako zmerat teplota bodu mrazu tej co tam mam?
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod EDU » Str Okt 25, 2006 9:56 pm

TomAnt píše:Inac, som si vsimol, ze sa tu rozmohlo vymienanie chladiacich kvapalin v poslednom case :ho:
Da sa nejako zmerat teplota bodu mrazu tej co tam mam?


v servise ti to zmeraju, popripade na to su sady ako pre mladeho chemika :-)

este mozes nabrat a vrazit do mraznicky...:-)
Mazda 5 1,8i TX
626 GE HB - Comprex
Obrázok užívateľa
EDU
Forum Guru
 
Príspevky: 1563
Registrovaný: Str Jan 04, 2006 6:30 pm
Bydlisko: Děčín

Poslaťod Black » Str Okt 25, 2006 10:01 pm

TomAnt píše:Inac, som si vsimol, ze sa tu rozmohlo vymienanie chladiacich kvapalin v poslednom case :ho:
Da sa nejako zmerat teplota bodu mrazu tej co tam mam?
Ano dá v Tescu či nějakých autopotřebách si koupíš skleněnou trubičku se stupnicí a nabereš tam chladící kapalinu ze svého auta a odečteš na stupnici teplotu na kteoru to máš naředěné.
Jedna Mazda nestačí :-)

www.cx7.cz
Obrázok užívateľa
Black
NadMazďák
 
Príspevky: 13851
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 5:05 pm
Bydlisko: Tihany, Morva
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod PePa » Str Okt 25, 2006 11:09 pm

TomAnt píše:Inac, som si vsimol, ze sa tu rozmohlo vymienanie chladiacich kvapalin v poslednom case :ho:
Da sa nejako zmerat teplota bodu mrazu tej co tam mam?

Mne to Milan včera meral, lebo tam mám ešte pôvodnú a ukázalo -50°C :hura
Mazde zdar, Xedosu zvlášť !!!
Obrázok užívateľa
PePa
VIP 2013
 
Príspevky: 2614
Registrovaný: Štv Jún 01, 2006 2:52 am
Bydlisko: Bratislava, Wien

Poslaťod tomasicek » Sob Okt 28, 2006 12:07 pm

PePa píše:
TomAnt píše:Inac, som si vsimol, ze sa tu rozmohlo vymienanie chladiacich kvapalin v poslednom case :ho:
Da sa nejako zmerat teplota bodu mrazu tej co tam mam?

Mne to Milan včera meral, lebo tam mám ešte pôvodnú a ukázalo -50°C :hura



ja mam tiez do -50 ale to neni najlepsie lebo tych -35-40 by mal byt optimalne ked mas -50 to znamena ze tam asi mac viacej antifreezu v pomere z vodou ako ja...nejak 70-30 alebo 60-40 ... optimalne je to 50 na 50 ale tak uvidim ci nevytiahnem z vyrovnavacej nadrzky nejakeho pol litra a vlejem tam cistu destilku uvidiiime...dam si ju este raz zmerat lebo toto mi povedal tipek co to meral takym "dalekohladom" Proste si tam dal vzorku chladiacek kapaliny, kukol do slnka a povedal mi vysledok :lol
tomasicek
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2705
Registrovaný: Str Nov 02, 2005 6:28 pm

Poslaťod tomasicek » Sob Okt 28, 2006 12:09 pm

PePa píše:Mne to Milan včera meral, lebo tam mám ešte pôvodnú a ukázalo -50°C :hura


Nemeni sa nemrznuca kazde dva roky nezaleziac na tom do kolko minus este je? To pisu v manuale....
tomasicek
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2705
Registrovaný: Str Nov 02, 2005 6:28 pm

Poslaťod pete » Sob Okt 28, 2006 12:57 pm

tomasicek píše:
PePa píše:Mne to Milan včera meral, lebo tam mám ešte pôvodnú a ukázalo -50°C :hura


Nemeni sa nemrznuca kazde dva roky nezaleziac na tom do kolko minus este je? To pisu v manuale....

nove zmesi maju zivotnost az 5 rokov, myslim zarucenu zivotnost, napr. BP Antifreeze, a kopu dalsich ...
BA_323F_1.8_BP-DOHC_11N
Obrázok užívateľa
pete
VIP 2007
 
Príspevky: 1857
Registrovaný: Pon Dec 05, 2005 11:02 pm

Poslaťod pete » Sob Okt 28, 2006 1:01 pm

tomasicek píše:
PePa píše:
TomAnt píše:Inac, som si vsimol, ze sa tu rozmohlo vymienanie chladiacich kvapalin v poslednom case :ho:
Da sa nejako zmerat teplota bodu mrazu tej co tam mam?

Mne to Milan včera meral, lebo tam mám ešte pôvodnú a ukázalo -50°C :hura



ja mam tiez do -50 ale to neni najlepsie lebo tych -35-40 by mal byt optimalne ked mas -50 to znamena ze tam asi mac viacej antifreezu v pomere z vodou ako ja...nejak 70-30 alebo 60-40 ... optimalne je to 50 na 50 ale tak uvidim ci nevytiahnem z vyrovnavacej nadrzky nejakeho pol litra a vlejem tam cistu destilku uvidiiime...dam si ju este raz zmerat lebo toto mi povedal tipek co to meral takym "dalekohladom" Proste si tam dal vzorku chladiacek kapaliny, kukol do slnka a povedal mi vysledok :lol

idealne je, ak tam destilka nie je vobec, tie kvapaliny totiz nemaju len mrazuvzdorne vlastnosti ...
s destilkou to mas akurat lacnejsie a splni ucel 8-)
mas napr od Castrolu antifreeze ktory sa nesmie riedit, atd atd ...
BA_323F_1.8_BP-DOHC_11N
Obrázok užívateľa
pete
VIP 2007
 
Príspevky: 1857
Registrovaný: Pon Dec 05, 2005 11:02 pm

Poslaťod tomasicek » Ned Okt 29, 2006 11:34 am

pete04 píše:idealne je, ak tam destilka nie je vobec, tie kvapaliny totiz nemaju len mrazuvzdorne vlastnosti ...
s destilkou to mas akurat lacnejsie a splni ucel 8-)
mas napr od Castrolu antifreeze ktory sa nesmie riedit, atd atd ...


tak dik, no ja som tam lial Castrol ale ten sa mal riedit max 50-50 a to je -35 vyssie riedenie nebolo doporucene
tomasicek
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2705
Registrovaný: Str Nov 02, 2005 6:28 pm

PredchádzajúciĎalší

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť