Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Ako vymenit chladiacu kvapalinu?

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

Ako vymenit chladiacu kvapalinu?

Poslaťod tomasicek » Štv Okt 19, 2006 12:53 pm

Poprosim o nejaky dobry navodik a budte kontrektny.....nie ze "odsrubuj to pod chladicom" lebo tak to viem aj ja ale presne co mam odsrubovat a kde to je a co mam dat dole aby som sa tam dostal? najlepsie budu fotky

+este treba to nejak preplachnut destilovanou vodou alebo staci vypustit a naliat len to nove modre ci zelene svinstvo a hotove?

dik all

PS: este aby nejaky admin nehundral tak som si pozrel historiu a sice tam je ako vymenit kapalinu ale iba systemom dat dole hadicku a to nechcem robit aby to potom neobolo netesne...predsa ta moja hadicka ma uz 10 rokov
tomasicek
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2705
Registrovaný: Str Nov 02, 2005 6:28 pm

Poslaťod TomAnt » Štv Okt 19, 2006 12:59 pm

Osobna skusenost s hadickami ktore mali skoro 10 rokov. Po vymene chladiacej zmesi to zacalo presakovat, a nie ze presakovat, ale tiect UPLNE vsade, az tak ze nebolo mozne s tym prist do servisu po vlastnych. Takze skontroluj aj hadicky a tak...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17888
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Doktor » Štv Okt 19, 2006 1:01 pm

TomAnt píše:Osobna skusenost s hadickami ktore mali skoro 10 rokov. Po vymene chladiacej zmesi to zacalo presakovat, a nie ze presakovat, ale tiect UPLNE vsade, az tak ze nebolo mozne s tym prist do servisu po vlastnych. Takze skontroluj aj hadicky a tak...


Osobná skúsenosť s hadičkami - keď som po 220 000km robil GO, kúpil som nové aj všetky chladiace hadice, pretože čuduj sa svete, guma starne. Výsledok? Ani kvapka...
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod tomasicek » Štv Okt 19, 2006 1:06 pm

TomAnt píše:Osobna skusenost s hadickami ktore mali skoro 10 rokov. Po vymene chladiacej zmesi to zacalo presakovat, a nie ze presakovat, ale tiect UPLNE vsade, az tak ze nebolo mozne s tym prist do servisu po vlastnych. Takze skontroluj aj hadicky a tak...



samozrejme ze po vymene a po par KM si pozriem ci mi nic netecie a nepresakuje ale stale cakam na "navod" :roll

Od veci: Na prednom ostrekovaci som uz druhykrat menil hadicku lebo mi praskla na konci kde je motorcek. :koule
tomasicek
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2705
Registrovaný: Str Nov 02, 2005 6:28 pm

Poslaťod EDU » Štv Okt 19, 2006 1:09 pm

typujem ze taky navod co by sa ti pacil tu nikdo nema. Ale pozitivne je, ze az to budes robit, nafotis a taky navod sem hodis :-) :tlesk:
Mazda 5 1,8i TX
626 GE HB - Comprex
Obrázok užívateľa
EDU
Forum Guru
 
Príspevky: 1563
Registrovaný: Str Jan 04, 2006 6:30 pm
Bydlisko: Děčín

Poslaťod tomasicek » Štv Okt 19, 2006 2:03 pm

nasiel som cosi ale len pre anglicky hovoriacich (citajucich)

http://www1.excite.com/home/info/learn2 ... _0,00.html

a obrazok kde by mal byt ventil :lol kua ja som ale sikovnyyyyy

Obrázok
tomasicek
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2705
Registrovaný: Str Nov 02, 2005 6:28 pm

Poslaťod majki » Štv Okt 19, 2006 2:26 pm

Napodobno...je dobre to vzdy precistit, samozrejme sposobom, ze vylijes, nalejes destilku a ides sa s tym prejst, dobre to je urobit mozno aj 2x...a pak nalit chladiacu kvapalinu...a tie hadicky pravidelne kontrolovat aspon tyzden...aj pozerat, ci neubyva atd...
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod tomasicek » Štv Okt 19, 2006 2:29 pm

majki píše:Napodobno...je dobre to vzdy precistit, samozrejme sposobom, ze vylijes, nalejes destilku a ides sa s tym prejst, dobre to je urobit mozno aj 2x...a pak nalit chladiacu kvapalinu...a tie hadicky pravidelne kontrolovat aspon tyzden...aj pozerat, ci neubyva atd...



este tam cosi spominali ze ked nalejem novu kapalinu tak nastartovat ale nechat horny stupel odsroubovany a dat kurenie na plne gule a ze vraj to odstrani vzduch zo systemu....je to bezpecne nechat bezat motor s otvorenym chladicom?
tomasicek
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2705
Registrovaný: Str Nov 02, 2005 6:28 pm

Poslaťod majki » Štv Okt 19, 2006 2:31 pm

tomasicek píše:
majki píše:Napodobno...je dobre to vzdy precistit, samozrejme sposobom, ze vylijes, nalejes destilku a ides sa s tym prejst, dobre to je urobit mozno aj 2x...a pak nalit chladiacu kvapalinu...a tie hadicky pravidelne kontrolovat aspon tyzden...aj pozerat, ci neubyva atd...



este tam cosi spominali ze ked nalejem novu kapalinu tak nastartovat ale nechat horny stupel odsroubovany a dat kurenie na plne gule a ze vraj to odstrani vzduch zo systemu....je to bezpecne nechat bezat motor s otvorenym chladicom?


A u 323 nie je ta kondenzacna nadobka alebo ako sa to menuje??
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod majki » Štv Okt 19, 2006 2:32 pm

Ale mas pravdu v tom, ze nez s tym vyjdes na silnicu, tak nechaj motor po kazdom naplneni bezat aspon 3 minuty, nech sa to prezenie. A s tym fukarom/topenim mas tiez pravdu. na vsetko zapominam, kokos, nestiham trochu v robote :koule
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Doktor » Štv Okt 19, 2006 2:37 pm

EDU píše:typujem ze taky navod co by sa ti pacil tu nikdo nema. Ale pozitivne je, ze az to budes robit, nafotis a taky navod sem hodis :-) :tlesk:


Dobre tipuješ. :lol
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod Doktor » Štv Okt 19, 2006 2:39 pm

tomasicek píše:
majki píše:Napodobno...je dobre to vzdy precistit, samozrejme sposobom, ze vylijes, nalejes destilku a ides sa s tym prejst, dobre to je urobit mozno aj 2x...a pak nalit chladiacu kvapalinu...a tie hadicky pravidelne kontrolovat aspon tyzden...aj pozerat, ci neubyva atd...



este tam cosi spominali ze ked nalejem novu kapalinu tak nastartovat ale nechat horny stupel odsroubovany a dat kurenie na plne gule a ze vraj to odstrani vzduch zo systemu....je to bezpecne nechat bezat motor s otvorenym chladicom?


Je to najvyšší bod chladiaceho systému (kúrenie, aby si prepláchol aj radiátor), nič dramatické sa nestane. Tuším by si to tadiaľ mal aj nalievať.
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod tomasicek » Štv Okt 19, 2006 2:39 pm

majki píše:Ale mas pravdu v tom, ze nez s tym vyjdes na silnicu, tak nechaj motor po kazdom naplneni bezat aspon 3 minuty, nech sa to prezenie. A s tym fukarom/topenim mas tiez pravdu. na vsetko zapominam, kokos, nestiham trochu v robote :koule



neviem ako sa vola ta nadobka ani kde by mala byt akurat viem ze tam je ta vyrovnavacia nadrzka po kapotou kde si skontrolujes hladinu nemrznucej....

to nie ze ty zabudas ;) to ja som si precital len teraz ten navod co som postol hore xi xi
tomasicek
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2705
Registrovaný: Str Nov 02, 2005 6:28 pm

Poslaťod majki » Štv Okt 19, 2006 2:43 pm

No, ano, presne to je ono :), no a cez to by sa to malo aj odvzdusnit, nie? :hope
Fabbrica Italiana Automobili Torino
Obrázok užívateľa
majki
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 11830
Registrovaný: Str Apr 28, 2004 9:28 pm
Bydlisko: metropolitan
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod tomasicek » Štv Okt 19, 2006 2:45 pm

majki píše:No, ano, presne to je ono :), no a cez to by sa to malo aj odvzdusnit, nie? :hope



praveze v tom navode pisali aby som otvoril oba vrchnaky aj na nadrzke aj na samotnom chladici...
tomasicek
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2705
Registrovaný: Str Nov 02, 2005 6:28 pm

Ďalší

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Google [Bot] a 1 hosť

cron