Stránka 3 z 4

Re: Ruční brzda - brzdiče

PoslaťNapísal: Pon Sep 10, 2007 11:18 am
od whitex
Můžu se zeptat o jakém ložisku mluvíš?

Re: Ruční brzda - brzdiče

PoslaťNapísal: Pon Sep 10, 2007 11:28 am
od TOM.B
Páka, která je ovládaná lankem ruční brzdy a přes nějaký hejblismus působí na pístek brzdy je uložená v jehlovým ložisku. To ložisko, když se vysype, zatuhne...tak potom to nebrzdí. Tak mi to aspoň vysvětlovali. Z toho ložiska nezůstalo skoro nic. No a to ložisko mi bylo vyměněno za kluzný.

Re: Ruční brzda - brzdiče

PoslaťNapísal: Pon Sep 10, 2007 12:19 pm
od whitex
TOM.B píše:Páka, která je ovládaná lankem ruční brzdy a přes nějaký hejblismus působí na pístek brzdy je uložená v jehlovým ložisku. To ložisko, když se vysype, zatuhne...tak potom to nebrzdí. Tak mi to aspoň vysvětlovali. Z toho ložiska nezůstalo skoro nic. No a to ložisko mi bylo vyměněno za kluzný.

No budiš... Levná oprava, ale nevím jestli si pomůžeš... Kluzné ložisko se ti sice "nevysype", nicméně bude velice rychle zatuhat a přidírat se... Spíš bych to řešil vůlí, ale netuším jak ten "hejblismus" funguje :D

Re: Ruční brzda - brzdiče

PoslaťNapísal: Pon Sep 10, 2007 12:48 pm
od TOM.B
Souhlasím, kluzný ložisko pokud není namazaný tak se přidře, ale ono zase nedělá tak velký pohyb, je to jen pár stupňů, na brzdiči jsou dodělaný maznice a je potřeba to minimálně jednou ročně namazat. Nicméně oprava byla provedená letos myslím v únoru a dosud žádný přidírání nepozoruju.

Re: Ruční brzda - brzdiče

PoslaťNapísal: Štv Júl 17, 2008 8:03 am
od izuel
ahoj,

Prosím o radu jestli bude vůbec možna :(

Byl jsem na technické kontrole, tam na válcích mi zjistil dotyčný xxx ,že ruční brzda má malý brzdný účinek,
na obou kolech jiný a hlavně tedy ,že je malý.Na tom měřiči se pohybujou nějaký ručičky červená a zelená, prý to mám mít asi kolem 1,5 nevím co..
zuby na ručce mi to jede asi na osmý a pak těžko, mě přijde ,že brzda brzdí dobře, i v kopci to stojí jak přibyté, když jedu pomalu tak s ní i zabrzdím.
Kontroloval jsem přidřené bovdeny a lanka se mi zdá ,že se hýbou ok, samoštely taky ok.. navíc přední i zadní brzdy kotoučovky, když se sešlápne pedál brděj
také dost dobře, sem zoufalý co s tím, v servise by mi vyměnily půlku auta, to na tu technickou můžu jezdit do nekonečna, byl sem už na opravě a když sem
lanko utáhl moc tak mi kola zas moc brzdily , tak mě chtěl vyhodit uplně, tak sem to povolil ,ale brzdí to zase dobře ,nevím co s tím :ko

Re: Ruční brzda - brzdiče

PoslaťNapísal: Štv Júl 17, 2008 9:40 am
od whitex
Myslím, že u ruční brzdy (vevnitř v autě - v tunelu), se dá lanko dopnout... to by mohlo pomoct s tím, že ruční brzda ti bude brzdit řekněme na 3-4zub, né na osmý :P
A v nejhorším ty lanka vyměň, to snad nebude taková položka :)

Re: Ruční brzda - brzdiče

PoslaťNapísal: Štv Júl 17, 2008 9:54 am
od izuel
whitex píše:Myslím, že u ruční brzdy (vevnitř v autě - v tunelu), se dá lanko dopnout... to by mohlo pomoct s tím, že ruční brzda ti bude brzdit řekněme na 3-4zub, né na osmý :P
A v nejhorším ty lanka vyměň, to snad nebude taková položka :)


ahoj, nevím jestli si četl celý přízpěvek ,ale psal jsem že u brzdy jsem to lanko utahoval a pak kola brzdila sama.Tudíž to bylo špatně,jinak ty lanovody stojí
leva+prava strana asi 1300kč :-( a psal jsem také ,že se mi zdálo :ho: ,že lanka jsou ok podle bovdenu

ps: vyměň to je přesně to co sem psal, zavada se neodstraňuje vyměňováním jako to dělají servisy když nevědí :crazy

Re: Ruční brzda - brzdiče

PoslaťNapísal: Štv Júl 17, 2008 8:58 pm
od azet
platforma GE je tym znama - zadne brzdice su ... slusne povedane citlive, bez servitky povedane na hovno vyriesene. bud fungujes principom, ze pokial to brzdi neriesis a ked sa zadna brzda zasekne/zapecie vymenis komplet brzdice, alebo fungujes ako ja:

1x za rok si dam tu namahu, aby som na zadnych brzdicoch odstranil stupel, pod ktorym je stelovanie pritlaku zadnej brzdy. natlacim tam kvalitnu tepluvzdornu vazelinu urcenu na brzdove komponenty. pohram sa s dostelovanim zadnej brzdy - cez rovnaky otvor je pristup k stelovaciemu trnu/cervicku, ktory je tusim na 5mm inbus. zdvihni auto tak, aby si mal obidve kolesa vo vzduchu. nastavenie je jednoduche. pritahuj dovtedy, kym citis, ze ked roztocis koleso rukou, uz je brzdene. vtedy povol o 0,5 alebo 1 otacku, koleso by sa malo tocit takmer bez odporu. rovnaky ukon na druhej strane. testovacia jazda, najprv opatrne, potom plne brzdy. brzdy sa zohreju, vazelina je vlacnejsia a rozleje sa na potrebne miesta. takto sa uz zadne brzdice nezasekavaju, rucna funguje fajn a min. rok je pokoj. usetris si peniaze na repas alebo na komplet vymenu. pravda niekedy je uz neskoro a najlepsie je brzdice poriesit nove. resp za vymenu sa daju zohnat komplet repasovane - tak to riesi jeden britsky e-shop. alebo to chlapci riesia hlavne v amerike vymenou brzdicov z mazdy protege (323) novsich rocnikov. sadne fajn, jedine potrebujes aj nove platnicky.

Re: Ruční brzda - brzdiče

PoslaťNapísal: Štv Júl 17, 2008 9:28 pm
od dopr
azet : Zajimavy tip. Jinak zmrsene brzice mohu jen potvrdit. U MX-3 jsem nemel nikde nejmensi problem, ale u Xedose 6, cize stejne platformy jako GE jsem behem 2 mesicu menil 3 ze 4 brzdicu... otres. A kdyz mi brzdil levy predni, mel jsem spotrebu 15-20l a dynamiku jako s 1.6 :ho:

Re: Ruční brzda - brzdiče

PoslaťNapísal: Štv Júl 17, 2008 9:35 pm
od Suky
Nj, kdyby to byl jenom problém GE :-(
Už při poslední prohlídce (165 000 km) mi ručka moc nebrzdila, tedy ne moc je slabé slovo, spíše vůbec. Prý problém toho jehlového ložiska.
Nová brzdiče á 12 000, repasované á 4 000, tedy dohromady 24 000 nebo 8 000 :-(

Nedávno jsem měl údržbu při 180 000 km, tedy rozvody atd, a když se cena dostala na 40 000, odmítl jsem další prachy vysolit za brzdiče a nechal to "rozhýbat".
Teď to trochu brzdí, ale jak projdu technickou, to nevím.
Provozní brzda je OK, tak to zatím neřeším.

A to ručku vůbec nepoužívám, servisuji ve značkových servisech (kde to snad promazávají) a stejně je to na nic.

A to mi ještě rezne lem na levém zadním blatníku...

Re: Ruční brzda - brzdiče

PoslaťNapísal: Štv Júl 17, 2008 10:47 pm
od whitex
izuel ja sem to pochopil tak, že jsi dopnutí lanek kontroloval jen na samoštelech... Myslím, že se lanka dají dopnout i u ručky... Teda aspoň na Golfu to tak bylo (taky měl i samoštely)... Ale nejsem si jistý, neměl jsem s tim problém "zatím"...
A co se týče ručky... Na 323 mám najeto cca 130tis km... Brzdí dobře (technická před 2měsíci), ale vysoko... Na 626 má otec najeto přes 300tis km... A ruční brzda naprosto v pohodě (technická bez závad před 2týdny)... Asi před 30tis měl problém s pravým předním kolem... Zasekl se mu váleček a dojel z Šumperku z lehce "teplým" kolem... Mechanik zrepasoval oba přední brzdiče (těsnění 800CZK + práce, celkem ani ne 1500CZK)... A jak říkám, rok to zase jezdí v pohodě...

Jediný problém je, že když si chce člověk užít trošku sportovnější jízdu, tak brzdy velice rychle vadnou (po 5-10km v zatáčkách). Bavil jsem se se Stevem o tom a pak i s mechanikem a došli jsme k tomu, že by nebylo špatné koupit "kvalitní" kotouče a desky a ne takove ty "noname" z "auto stangel" XD

Re: Ruční brzda - brzdiče

PoslaťNapísal: Pia Júl 18, 2008 7:15 am
od izuel
tak děkuji všem, nějak to pořeším,sice ještě nevím jak ,ale.... :hmmhmm

Re: Ruční brzda - brzdiče

PoslaťNapísal: Ned Júl 20, 2008 11:15 am
od ivanhoe
ObrázokObrázokObrázokObrázok
Najväčší problém je vtedy, keď sa zmenší činná dĺžka piestika vplyvom zhrdzavenia a vypadania steny valca, v ktorom sa pohybuje. Ja som pri oprave predĺžil tyčku, ktorú sa prenáša pohyb z excentra na tento piestik, ale chcelo by to v v prasiatku vyvŕtať nový otvor namiesto pôvodného a vloženie vysústruženej vložky, čím by sa obnovila pôvodná činná dĺžka pohybu piestika.

Re: Ruční brzda - brzdiče

PoslaťNapísal: Pon Júl 21, 2008 2:08 pm
od azet
pekne. ale text na poslednej snimke je maly-necitatelny

Re: Ruční brzda - brzdiče

PoslaťNapísal: Pon Júl 21, 2008 8:09 pm
od 323.Hans.626
já už jsem to tu myslím někde psal pokud ne tak mně omluvte, pletu si to s ostatními kluby... shrnu to v kostce... brzdiče u Mazd jsou fakt problém, někdy přední ale většinou zadní. Zareznou, zatuhávají, zůstává viset ručka, kvůli tomu jsem poslední technickou s 626 prošel až nadvakrát a už jsem si řekl že příští technickou už nee... dělali jsme ty brzdiče se známým a je to fakt příšerná práce, rozdělat celej brzdič, rozhejbat, vyčistit, promazat, vyměnit těsnění, problém je ale hlavně samotný ložisko v třmenu který zůstává viset, případně nebrzdí... tahle procedura co mám vodzkoušený vydrží maximálně rok, pak je potřeba vše udělat zase znova...
lepší varianta toho celého je sehnat brzdič někde z vrakáče, dát si tu práci rozdělat ho a dát dohromady zase znova, než kupovat celej novej...
pakárna... protože jinak samotný brzdič novej stojí ranec tuším něco okolo 4-5tisíc jeden kousek, tzn dva kousky kolem deseti... takže tj problém všech mazd, ručku preventivně u 626 nepoužívám a pokud ji používám, lehám okamžitě pod auto a uvolňuju zatuhlou páčku na lanovodu... tzn pouze v případě nouze a že není jinak zbytí... takže to je takový výraznější slabší místo těhle aut a jak už tu bylo psáno, týká se to celé řady 626, Xedosů, 323BJ apod...
U 323 BA s bubnama vzadu nebyl za celou dobu s brzdama sebemenší problém, to jen tak na okraj... :)