Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Ruční brzda - brzdiče

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

Re: Ruční brzda - brzdiče

Poslaťod whitex » Pon Sep 10, 2007 11:18 am

Můžu se zeptat o jakém ložisku mluvíš?
Obrázok
Obrázok užívateľa
whitex
NadMazďák
 
Príspevky: 4517
Registrovaný: Pon Jún 14, 2004 7:08 pm
Bydlisko: Opava

Poslaťod TOM.B » Pon Sep 10, 2007 11:28 am

Páka, která je ovládaná lankem ruční brzdy a přes nějaký hejblismus působí na pístek brzdy je uložená v jehlovým ložisku. To ložisko, když se vysype, zatuhne...tak potom to nebrzdí. Tak mi to aspoň vysvětlovali. Z toho ložiska nezůstalo skoro nic. No a to ložisko mi bylo vyměněno za kluzný.
Obrázok užívateľa
TOM.B
Prispievateľ
 
Príspevky: 260
Registrovaný: Uto Apr 18, 2006 9:24 pm
Bydlisko: Holešov

Poslaťod whitex » Pon Sep 10, 2007 12:19 pm

TOM.B píše:Páka, která je ovládaná lankem ruční brzdy a přes nějaký hejblismus působí na pístek brzdy je uložená v jehlovým ložisku. To ložisko, když se vysype, zatuhne...tak potom to nebrzdí. Tak mi to aspoň vysvětlovali. Z toho ložiska nezůstalo skoro nic. No a to ložisko mi bylo vyměněno za kluzný.

No budiš... Levná oprava, ale nevím jestli si pomůžeš... Kluzné ložisko se ti sice "nevysype", nicméně bude velice rychle zatuhat a přidírat se... Spíš bych to řešil vůlí, ale netuším jak ten "hejblismus" funguje :D
Obrázok
Obrázok užívateľa
whitex
NadMazďák
 
Príspevky: 4517
Registrovaný: Pon Jún 14, 2004 7:08 pm
Bydlisko: Opava

Poslaťod TOM.B » Pon Sep 10, 2007 12:48 pm

Souhlasím, kluzný ložisko pokud není namazaný tak se přidře, ale ono zase nedělá tak velký pohyb, je to jen pár stupňů, na brzdiči jsou dodělaný maznice a je potřeba to minimálně jednou ročně namazat. Nicméně oprava byla provedená letos myslím v únoru a dosud žádný přidírání nepozoruju.
Obrázok užívateľa
TOM.B
Prispievateľ
 
Príspevky: 260
Registrovaný: Uto Apr 18, 2006 9:24 pm
Bydlisko: Holešov

Poslaťod izuel » Štv Júl 17, 2008 8:03 am

ahoj,

Prosím o radu jestli bude vůbec možna :(

Byl jsem na technické kontrole, tam na válcích mi zjistil dotyčný xxx ,že ruční brzda má malý brzdný účinek,
na obou kolech jiný a hlavně tedy ,že je malý.Na tom měřiči se pohybujou nějaký ručičky červená a zelená, prý to mám mít asi kolem 1,5 nevím co..
zuby na ručce mi to jede asi na osmý a pak těžko, mě přijde ,že brzda brzdí dobře, i v kopci to stojí jak přibyté, když jedu pomalu tak s ní i zabrzdím.
Kontroloval jsem přidřené bovdeny a lanka se mi zdá ,že se hýbou ok, samoštely taky ok.. navíc přední i zadní brzdy kotoučovky, když se sešlápne pedál brděj
také dost dobře, sem zoufalý co s tím, v servise by mi vyměnily půlku auta, to na tu technickou můžu jezdit do nekonečna, byl sem už na opravě a když sem
lanko utáhl moc tak mi kola zas moc brzdily , tak mě chtěl vyhodit uplně, tak sem to povolil ,ale brzdí to zase dobře ,nevím co s tím :ko
Mazda hybrid :-) 6266 GE (sedan) 2.0 16V 85KW (rv.1996)
izuel
Pisateľ
 
Príspevky: 63
Registrovaný: Ned Apr 16, 2006 10:54 pm

Poslaťod whitex » Štv Júl 17, 2008 9:40 am

Myslím, že u ruční brzdy (vevnitř v autě - v tunelu), se dá lanko dopnout... to by mohlo pomoct s tím, že ruční brzda ti bude brzdit řekněme na 3-4zub, né na osmý :P
A v nejhorším ty lanka vyměň, to snad nebude taková položka :)
Obrázok
Obrázok užívateľa
whitex
NadMazďák
 
Príspevky: 4517
Registrovaný: Pon Jún 14, 2004 7:08 pm
Bydlisko: Opava

Poslaťod izuel » Štv Júl 17, 2008 9:54 am

whitex píše:Myslím, že u ruční brzdy (vevnitř v autě - v tunelu), se dá lanko dopnout... to by mohlo pomoct s tím, že ruční brzda ti bude brzdit řekněme na 3-4zub, né na osmý :P
A v nejhorším ty lanka vyměň, to snad nebude taková položka :)


ahoj, nevím jestli si četl celý přízpěvek ,ale psal jsem že u brzdy jsem to lanko utahoval a pak kola brzdila sama.Tudíž to bylo špatně,jinak ty lanovody stojí
leva+prava strana asi 1300kč :-( a psal jsem také ,že se mi zdálo :ho: ,že lanka jsou ok podle bovdenu

ps: vyměň to je přesně to co sem psal, zavada se neodstraňuje vyměňováním jako to dělají servisy když nevědí :crazy
Mazda hybrid :-) 6266 GE (sedan) 2.0 16V 85KW (rv.1996)
izuel
Pisateľ
 
Príspevky: 63
Registrovaný: Ned Apr 16, 2006 10:54 pm

Poslaťod azet » Štv Júl 17, 2008 8:58 pm

platforma GE je tym znama - zadne brzdice su ... slusne povedane citlive, bez servitky povedane na hovno vyriesene. bud fungujes principom, ze pokial to brzdi neriesis a ked sa zadna brzda zasekne/zapecie vymenis komplet brzdice, alebo fungujes ako ja:

1x za rok si dam tu namahu, aby som na zadnych brzdicoch odstranil stupel, pod ktorym je stelovanie pritlaku zadnej brzdy. natlacim tam kvalitnu tepluvzdornu vazelinu urcenu na brzdove komponenty. pohram sa s dostelovanim zadnej brzdy - cez rovnaky otvor je pristup k stelovaciemu trnu/cervicku, ktory je tusim na 5mm inbus. zdvihni auto tak, aby si mal obidve kolesa vo vzduchu. nastavenie je jednoduche. pritahuj dovtedy, kym citis, ze ked roztocis koleso rukou, uz je brzdene. vtedy povol o 0,5 alebo 1 otacku, koleso by sa malo tocit takmer bez odporu. rovnaky ukon na druhej strane. testovacia jazda, najprv opatrne, potom plne brzdy. brzdy sa zohreju, vazelina je vlacnejsia a rozleje sa na potrebne miesta. takto sa uz zadne brzdice nezasekavaju, rucna funguje fajn a min. rok je pokoj. usetris si peniaze na repas alebo na komplet vymenu. pravda niekedy je uz neskoro a najlepsie je brzdice poriesit nove. resp za vymenu sa daju zohnat komplet repasovane - tak to riesi jeden britsky e-shop. alebo to chlapci riesia hlavne v amerike vymenou brzdicov z mazdy protege (323) novsich rocnikov. sadne fajn, jedine potrebujes aj nove platnicky.
MX-6, KL-DE 2.5 DOHC V6, r.v. 1995
Obrázok užívateľa
azet
VIP 2009
 
Príspevky: 269
Registrovaný: Str Nov 28, 2007 5:51 pm
Bydlisko: BA

Poslaťod dopr » Štv Júl 17, 2008 9:28 pm

azet : Zajimavy tip. Jinak zmrsene brzice mohu jen potvrdit. U MX-3 jsem nemel nikde nejmensi problem, ale u Xedose 6, cize stejne platformy jako GE jsem behem 2 mesicu menil 3 ze 4 brzdicu... otres. A kdyz mi brzdil levy predni, mel jsem spotrebu 15-20l a dynamiku jako s 1.6 :ho:
.: MX-5_NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino :. Obrázok
Obrázok užívateľa
dopr
Forum Guru
 
Príspevky: 1234
Registrovaný: Uto Jún 26, 2007 4:49 pm
Bydlisko: Senetářov, BRNO
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Suky » Štv Júl 17, 2008 9:35 pm

Nj, kdyby to byl jenom problém GE :-(
Už při poslední prohlídce (165 000 km) mi ručka moc nebrzdila, tedy ne moc je slabé slovo, spíše vůbec. Prý problém toho jehlového ložiska.
Nová brzdiče á 12 000, repasované á 4 000, tedy dohromady 24 000 nebo 8 000 :-(

Nedávno jsem měl údržbu při 180 000 km, tedy rozvody atd, a když se cena dostala na 40 000, odmítl jsem další prachy vysolit za brzdiče a nechal to "rozhýbat".
Teď to trochu brzdí, ale jak projdu technickou, to nevím.
Provozní brzda je OK, tak to zatím neřeším.

A to ručku vůbec nepoužívám, servisuji ve značkových servisech (kde to snad promazávají) a stejně je to na nic.

A to mi ještě rezne lem na levém zadním blatníku...
Obrázok užívateľa
Suky
Administrator VIP2011
Administrator VIP2011
 
Príspevky: 2883
Registrovaný: Uto Mar 09, 2004 2:00 am
Bydlisko: Kopřivnice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod whitex » Štv Júl 17, 2008 10:47 pm

izuel ja sem to pochopil tak, že jsi dopnutí lanek kontroloval jen na samoštelech... Myslím, že se lanka dají dopnout i u ručky... Teda aspoň na Golfu to tak bylo (taky měl i samoštely)... Ale nejsem si jistý, neměl jsem s tim problém "zatím"...
A co se týče ručky... Na 323 mám najeto cca 130tis km... Brzdí dobře (technická před 2měsíci), ale vysoko... Na 626 má otec najeto přes 300tis km... A ruční brzda naprosto v pohodě (technická bez závad před 2týdny)... Asi před 30tis měl problém s pravým předním kolem... Zasekl se mu váleček a dojel z Šumperku z lehce "teplým" kolem... Mechanik zrepasoval oba přední brzdiče (těsnění 800CZK + práce, celkem ani ne 1500CZK)... A jak říkám, rok to zase jezdí v pohodě...

Jediný problém je, že když si chce člověk užít trošku sportovnější jízdu, tak brzdy velice rychle vadnou (po 5-10km v zatáčkách). Bavil jsem se se Stevem o tom a pak i s mechanikem a došli jsme k tomu, že by nebylo špatné koupit "kvalitní" kotouče a desky a ne takove ty "noname" z "auto stangel" XD
Obrázok
Obrázok užívateľa
whitex
NadMazďák
 
Príspevky: 4517
Registrovaný: Pon Jún 14, 2004 7:08 pm
Bydlisko: Opava

Poslaťod izuel » Pia Júl 18, 2008 7:15 am

tak děkuji všem, nějak to pořeším,sice ještě nevím jak ,ale.... :hmmhmm
Mazda hybrid :-) 6266 GE (sedan) 2.0 16V 85KW (rv.1996)
izuel
Pisateľ
 
Príspevky: 63
Registrovaný: Ned Apr 16, 2006 10:54 pm

Poslaťod ivanhoe » Ned Júl 20, 2008 11:15 am

ObrázokObrázokObrázokObrázok
Najväčší problém je vtedy, keď sa zmenší činná dĺžka piestika vplyvom zhrdzavenia a vypadania steny valca, v ktorom sa pohybuje. Ja som pri oprave predĺžil tyčku, ktorú sa prenáša pohyb z excentra na tento piestik, ale chcelo by to v v prasiatku vyvŕtať nový otvor namiesto pôvodného a vloženie vysústruženej vložky, čím by sa obnovila pôvodná činná dĺžka pohybu piestika.
Mazda 626 GF 16V 2l 85kW r.v.1998
ivanhoe
Opytovateľ
 
Príspevky: 30
Registrovaný: Uto Apr 10, 2007 10:01 pm
Bydlisko: banskán bystrica

Poslaťod azet » Pon Júl 21, 2008 2:08 pm

pekne. ale text na poslednej snimke je maly-necitatelny
MX-6, KL-DE 2.5 DOHC V6, r.v. 1995
Obrázok užívateľa
azet
VIP 2009
 
Príspevky: 269
Registrovaný: Str Nov 28, 2007 5:51 pm
Bydlisko: BA

Poslaťod 323.Hans.626 » Pon Júl 21, 2008 8:09 pm

já už jsem to tu myslím někde psal pokud ne tak mně omluvte, pletu si to s ostatními kluby... shrnu to v kostce... brzdiče u Mazd jsou fakt problém, někdy přední ale většinou zadní. Zareznou, zatuhávají, zůstává viset ručka, kvůli tomu jsem poslední technickou s 626 prošel až nadvakrát a už jsem si řekl že příští technickou už nee... dělali jsme ty brzdiče se známým a je to fakt příšerná práce, rozdělat celej brzdič, rozhejbat, vyčistit, promazat, vyměnit těsnění, problém je ale hlavně samotný ložisko v třmenu který zůstává viset, případně nebrzdí... tahle procedura co mám vodzkoušený vydrží maximálně rok, pak je potřeba vše udělat zase znova...
lepší varianta toho celého je sehnat brzdič někde z vrakáče, dát si tu práci rozdělat ho a dát dohromady zase znova, než kupovat celej novej...
pakárna... protože jinak samotný brzdič novej stojí ranec tuším něco okolo 4-5tisíc jeden kousek, tzn dva kousky kolem deseti... takže tj problém všech mazd, ručku preventivně u 626 nepoužívám a pokud ji používám, lehám okamžitě pod auto a uvolňuju zatuhlou páčku na lanovodu... tzn pouze v případě nouze a že není jinak zbytí... takže to je takový výraznější slabší místo těhle aut a jak už tu bylo psáno, týká se to celé řady 626, Xedosů, 323BJ apod...
U 323 BA s bubnama vzadu nebyl za celou dobu s brzdama sebemenší problém, to jen tak na okraj... :)
Nové náhradní díly za nejlepší možné ceny !!!

dilynaauto1@seznam.cz
+420 730 602 247
8)
Obrázok užívateľa
323.Hans.626
VIP 2008
 
Príspevky: 2886
Registrovaný: Štv Dec 15, 2005 9:52 am
Bydlisko: severní čechy
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

PredchádzajúciĎalší

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron