Stránka 1 z 2

Odvzdusnenie chladiaceho systemu po vymene chlad. kvapaliny.

PoslaťNapísal: Pon Aug 02, 2004 1:46 pm
od mirec1xxx
Zdravim vsetkych, po uspesnej(resp. neuspesnej) vymene chladiacej
kvapaliny sa mi zda ze som vypustil a zaroven napustil malo chladiacej
kvapaliny. Motor som mal pri vypustani zohriaty, ale aj tak mi vytieklo
z chladica cca 3-4 litre kvapaliny. Take iste mnozstvo sa mi podarilo naliat, a ani kvapku viac. Chladic je plny, vyrovnavacia nadrzka mi ukazuje max. Pritom cela chladiaca sustava ma objem 6l. Odvzdusnovacie sroby som nasiel dva, jeden pri chladici, a jeden na trubke hore pod celnym sklom(pod stieracmi) Cez ne som pravidelne sustavu odzvzusnoval, ale aj tak sa mi zda ze este cast sustavy je bez kvapaliny. Neblokuje este nejake zariadenie velky okruh???
Alebo nieje este niekde nejaky odvzdusnovak???
Termostat tiez funguje spravne(predpokladam a dufam)
Teplotu motora mi pritom drzi perfektne.
Mazda 323 S, r.v. 96, 1.8i 84 kW

PoslaťNapísal: Pon Aug 02, 2004 4:31 pm
od Honza
Měl jsi při té výměně zapnutý topení?

chladenie

PoslaťNapísal: Pon Aug 02, 2004 9:52 pm
od marianko
potom zober 12ku kluc a na pravom boku motora najdes termostat,je prichyteny tusim dvoma ,alebo tromi sroubmi tie vysroubuj ale daj pozor na tesnenie.Alebo mi zavolaj na tel.0905 237 898 a poviem ti presne ako a co robit lebo takto je to na dlhe pisanie.

PoslaťNapísal: Pon Aug 02, 2004 10:58 pm
od Jonny
Kdyz uz jsme u toho odvzdusneni nevite jak je to s mazdou 626 rv89 2.2i ma taky nekde odvzdusnovak?

PoslaťNapísal: Uto Aug 03, 2004 12:40 am
od Honza
Jonny píše:Kdyz uz jsme u toho odvzdusneni nevite jak je to s mazdou 626 rv89 2.2i ma taky nekde odvzdusnovak?


Ne..otevře se naplno topení..voda se vypustí..případně se to propláchne..naplní se chladič plus vyrovnávací nádržka..nastartuje se a nechá zahřát na provozní teplotu a sleduje se jestli ve vyrovnávací nádržce neubývá,případně se doleje..pak se to zkontroluje ještě jednou až to vychladne..

PoslaťNapísal: Uto Aug 03, 2004 8:05 am
od Jonny
Jo tak jsem to delal. Diky

PoslaťNapísal: Uto Aug 03, 2004 8:32 am
od mirec1xxx
Honza píše:Měl jsi při té výměně zapnutý topení?


Jasne, mal som ho zapnute naplno. Chyba???
Zaujimave ale je ze aj ked este nebol zohriaty motor, fukalo uz relativne teply vzduch. Nepouzivaju mazdy aj nejaku cievku na vykurovanie, kym sa nezohreje motor???

Re: chladenie

PoslaťNapísal: Uto Aug 03, 2004 8:35 am
od mirec1xxx
marianko píše:potom zober 12ku kluc a na pravom boku motora najdes termostat,je prichyteny tusim dvoma ,alebo tromi sroubmi tie vysroubuj ale daj pozor na tesnenie.Alebo mi zavolaj na tel.0905 237 898 a poviem ti presne ako a co robit lebo takto je to na dlhe pisanie.


Diky za odpoved, ale nejako som presne nepochopil naco mam termostat vyberat von. Je to kvoli tomu aby sa "otvoril" aj velky okruh???

Ja

PoslaťNapísal: Uto Aug 03, 2004 11:45 am
od Matko01
Ja som nikdy neodvzušňoval, ani neviem, kde by som mal.

Re: Ja

PoslaťNapísal: Uto Aug 03, 2004 5:54 pm
od George
Matko01 píše:Ja som nikdy neodvzušňoval, ani neviem, kde by som mal.

Já taky ne.Prostě se tam jen musí častěji po vypuštění lít voda a ono se to odvzdušní samo přes přepadovou nádobku.

Re: chladenie

PoslaťNapísal: Uto Aug 03, 2004 5:57 pm
od George
mirec1xxx píše:
marianko píše:potom zober 12ku kluc a na pravom boku motora najdes termostat,je prichyteny tusim dvoma ,alebo tromi sroubmi tie vysroubuj ale daj pozor na tesnenie.Alebo mi zavolaj na tel.0905 237 898 a poviem ti presne ako a co robit lebo takto je to na dlhe pisanie.


Diky za odpoved, ale nejako som presne nepochopil naco mam termostat vyberat von. Je to kvoli tomu aby sa "otvoril" aj velky okruh???

Zatím jen dolívej vodu a až to začne normálně topit tak už všude vody dost.Pak akorát zkontroluj kolik jí máš v přepadovce a hotovo. To auto si to odvzdušní samo přes přepadovku.Jen teď víc dolejvej abys doplnil ty bubliny co utečou do přepadovky.

Re: chladenie

PoslaťNapísal: Uto Aug 03, 2004 10:40 pm
od marianko
mirec1xxx píše:
marianko píše:potom zober 12ku kluc a na pravom boku motora najdes termostat,je prichyteny tusim dvoma ,alebo tromi sroubmi tie vysroubuj ale daj pozor na tesnenie.Alebo mi zavolaj na tel.0905 237 898 a poviem ti presne ako a co robit lebo takto je to na dlhe pisanie.


Diky za odpoved, ale nejako som presne nepochopil naco mam termostat vyberat von. Je to kvoli tomu aby sa "otvoril" aj velky okruh???


Ja som si myslel ze chces komplet vypustit a vycistit chlad.sustavu a naliat tam novu chlad.kvapalinu.ale ked chces iba odvzdusnit tak pousti motor a zapnio kurenie a dolievaj vodu do chladica. :)

PoslaťNapísal: Str Aug 04, 2004 8:33 am
od Pavel Rittich
Hele kluci, za měsíc jsem asi 3x přiléval vodu do té nádobky, vždycky asi 1/4 litru, ale po delší cestě a po vychladnutí zase ubyla. Původně jsem si myslel, že když se pořádně ohřeje, vyteče něco tou přepadovou trubičkou. V oleji nic není, motor se nehřeje, úkap pod autem žádnej. Mám tu Majdu pár týdnů, bývalý majitel se s žádným problémem nesvěřil. Zatím to jen hlídám. Myslíte že se taky odvzdušňuje, nebo to někde netěsní?

Re: chladenie

PoslaťNapísal: Str Aug 04, 2004 9:59 am
od Hosť
marianko píše:
mirec1xxx píše:
marianko píše:potom zober 12ku kluc a na pravom boku motora najdes termostat,je prichyteny tusim dvoma ,alebo tromi sroubmi tie vysroubuj ale daj pozor na tesnenie.Alebo mi zavolaj na tel.0905 237 898 a poviem ti presne ako a co robit lebo takto je to na dlhe pisanie.


Diky za odpoved, ale nejako som presne nepochopil naco mam termostat vyberat von. Je to kvoli tomu aby sa "otvoril" aj velky okruh???


Ja som si myslel ze chces komplet vypustit a vycistit chlad.sustavu a naliat tam novu chlad.kvapalinu.ale ked chces iba odvzdusnit tak pousti motor a zapnio kurenie a dolievaj vodu do chladica. :)


Ja som mal v plane komplet vymenit chladiacu kvapalinu, lebo bola uz trosku kalna... Komplet som vypustil staru, ale vytieklo starej iba cca 3-4 litre(pritom podla knizky by malo byt 6 litrov) Tolko isto kolko som vypustil mi islo doliat, a vyrovnavacia nadrzka mi ukazuje max.
Tie dva litre by mohli byt zrovna v trubkach ktore idu ku kureniu, a v nich zda sa je stale iba vzduch. Odvzdusnovaky co som zatial nasiel su dva(maju modry plastovy uzaver), jeden je hned pri veku chladica a druhy na trubke pod stieracmi. Ten vrchny je asi najpodstatnejsi lebo sa nachadza v najvyssom bode sustavy.
Podla mna by mala po uplnom odvzdusneni zacat z neho vytekat chladiaca kvapalina, ale mne ide stale len ten blby vzduch.
Zeby bola nakoniec predsa v haji pumpa alebo termostat???
Podotykam ze motor mi to chladi perfektne.

Re: chladenie

PoslaťNapísal: Str Aug 04, 2004 10:01 am
od mirec1xxx
Anonymous píše:
marianko píše:
mirec1xxx píše:
marianko píše:potom zober 12ku kluc a na pravom boku motora najdes termostat,je prichyteny tusim dvoma ,alebo tromi sroubmi tie vysroubuj ale daj pozor na tesnenie.Alebo mi zavolaj na tel.0905 237 898 a poviem ti presne ako a co robit lebo takto je to na dlhe pisanie.


Diky za odpoved, ale nejako som presne nepochopil naco mam termostat vyberat von. Je to kvoli tomu aby sa "otvoril" aj velky okruh???


Ja som si myslel ze chces komplet vypustit a vycistit chlad.sustavu a naliat tam novu chlad.kvapalinu.ale ked chces iba odvzdusnit tak pousti motor a zapnio kurenie a dolievaj vodu do chladica. :)


Ja som mal v plane komplet vymenit chladiacu kvapalinu, lebo bola uz trosku kalna... Komplet som vypustil staru, ale vytieklo starej iba cca 3-4 litre(pritom podla knizky by malo byt 6 litrov) Tolko isto kolko som vypustil mi islo doliat, a vyrovnavacia nadrzka mi ukazuje max.
Tie dva litre by mohli byt zrovna v trubkach ktore idu ku kureniu, a v nich zda sa je stale iba vzduch. Odvzdusnovaky co som zatial nasiel su dva(maju modry plastovy uzaver), jeden je hned pri veku chladica a druhy na trubke pod stieracmi. Ten vrchny je asi najpodstatnejsi lebo sa nachadza v najvyssom bode sustavy.
Podla mna by mala po uplnom odvzdusneni zacat z neho vytekat chladiaca kvapalina, ale mne ide stale len ten blby vzduch.
Zeby bola nakoniec predsa v haji pumpa alebo termostat???
Podotykam ze motor mi to chladi perfektne.


Ja vuuuul, zabudol som sa prihlasit... Tak ten predchadzajuci prispevok som bol teda ja... :o)