mam problem koupil jsem mazdu 626 2,0i motor bezi nadherne ale kdyz nastartuji studeny motor tak cudi a hodne nez se zahreje pak to je docela o.k dival jsem se na vyfuk a zevnitr dost cernej a svicky to same cerne a mastne.nevite co by to mohlo presne byt nez to budu nejak resit.prosim zkuste odpovedet dal jsem na to ze mazdy jsou bez problemu a jak vidim tak tak to bude asi 5 auto co mi bude zrat olej asi mam na to smulu.poradte diky
mozna a velmi casta pricina spotreby oleje byva bud 1) nejaka netesnost - tesneni po vikem ventilu, kolem olej. filtru, olejova vana, atd. toto bych zkontroloval jako prvni, takovou netesnost musis objevit - mozna, ze se delaji i fleky pod autem, musis zkontrlovat poradne motor 2) v pripade, ze vyloucime bod 1. tak potom bych nechal vymenit gufera asi soucasne i s tesnitkama ventilu 3) pokud nepomuze ani bod 2. je na tom motor uz dost spatne a bude potreba vymenit pistni kroukzy, ale takovemu zasahu by melo spravne predchazet mereni talku ve valcich, pokud jsou ok, nema smysl kroukzy menit 4) no a na zaver - pokud nepomuze ani jeden ze tri vedenych bodu, tak muzes shanet nejaky jiny motor, protoze je po smrti a jeho renovace by stala nekolikanasobek za ktery sezenes jiny a dobry motor cca. 10 tis. Ja osobne jsem ted za prvni polovinou bodu 2) kdy jsem nechal vymenit gufera, ale olej to zere porad stejne, takze pristupuje k vymene tesnitek, ale vubec nevim kolik takovy zasah stoji. preji hodne stesti.
diky za odpoved jen jsem chtel rict ze motor je suchy bez mastnoty.zkusim zmerit tlaky a uvidim.jeste jsem se chtel zeptat ta mazda ma vystupy na klimu hadicky atd.nemato ale pred chladic tak nevim a kompresor najdu kde?jen me to zajima napred motor a pak budu resit klimu zkuste napsat jinak diky
Kompresor ak je, tak by mal byt vpredu pripevneny o blok motora, pri pohlade spredu je to vlavo dole, je to pohanane remenom, takze v tyh miestach. Je to tesne nad olejovou vanou, ak nie, tak tam budu len diery v bloku s vnutornymi zavitmi..
to Dabel: Kludne moze mat 150000 orig. kilometrov. Aj moj mal priblizne tolko, ked odisli simmeringy na ventiloch a tiez som mal zaolejovane sviecky a dym z vyfuku, btw spotreba oleja u mna bola 1 liter / 600 km.
dabel píše:Steve: ked ja som taky nedovercivy voci slovenskym "ojetinam". Moja Mazda ma mometalne 154tkm a necucne si ani deci...
Moje ma najetych uz skoro 300tis. (!!!) a bere uz 1L na 1000 km. Vymenil jsem gufera, ale nemelo to zadny efekt - spotreba stale stejna! Asi bude treba vymenit pistni krouzky, pres ktere to asi uz jde a spaluje. Oprava kolem 13tis. v nezack. servise.
Robert, nie je na co cakat, ak su to kruzky, cim skorej ich vymen.. Videl som min. tyzden taku istu 626-ku ako moja, zvonku rozbita, motor krasne tichy, nabehanych 522000 km!! A pred rokom 626 2,5 V6, hrdza na kasni, interier ako v najhorsom horore, motor uz poklepkaval, ale bez spotreby oleja, nikdy na nom nebolo nic robene, najazdenych 870000 km!!!! Tak to uz je pekne.. :
vim, ale ted neni prizniva financni situace na vymenu krouzku, tak cekam a jak bude lip, tak to asi necham udelat. porad jeste vaham jestli to doho jit a zda jsou to skutence koruzky. na mhm foru zminili jeste nejake tesnitka ventilu, ktere maji take podil na spotrebe oleje, ale zatim jsem nezjistil, jestli v mem motoru jsou ci nikoliv - na mhm se mi k tomu presne nevyjadrili, tak nevim. asi budu muset zajit primo do mazdy a hodit pokec s nejakym mechanikem.
to Robert: Z vlastnej skusenosti viem, ze v MHM toho vela nevedia! Bol som tam raz a stacilo.. Nakoniec, stav ich aut, na ktorych jazdia, hovori sam za seba. Mrknem do manualov ohladom tych ventilov, pamatam si nieco ako valve stem guide.. hmm... idem mrknut.
No pozeram tu na to, je tu nieco take.. vola sa to "valve guide", teda asi voditko ventilu, tam sa meria priemer, ma byt 6,01 - 6,03 mm, potom sa meraju aj ventily, priemer tycky - ma byt na sacom ventile 5,970 - 5,985 mm a na vyfukovom 5,965 - 5,980 mm, v pripade vacsich odchylok treba vymenit ventily. Ked je ventil vo voditku, tak odchylka medzi nimi ma byt na sani 0,025-0,060 mm a na vyfuku 0,030 - 0,065 mm. Vsjo.