Dobrý deň všetkým,
obraciam sa na Vás s otázkou ohľadom auta Mazda 5 (ročník 2007), 1.8.
Bola robená diagnostika a ukazuje mi tri kódy. P2178 (príliš bohatá zmes pri voľnobehu úsek 1), P2009 (regulátor sacieho potrubia nízky signál úsek 1a), P0300 (valec- detekované nezapálenie viac valcov/náhodného valca).
Vedeli by ste mi prosím nejako poradiť, v čom by mohla byť chyba?
Na internete je toho mnoho čo by mohlo byť poškodené, či regulátor tlaku, alebo valce, či tesnenie.
Auto bolo v oprave kvôli neprejdeniu na emisnej kontrole. Svietila mi taktiež kontrolka motora. V servise mi menili gufera na ventiloch, no kontrolka motora sa znovu objaví a zmizne. Minulý piatok som šiel dlhšiu trasu a už po 3 kilometroch mi kontrolka motora začala blikať, auto stratilo výkon.
Nie je to spôsobené tou výmenou, že niečo zle spravili v tom servise?
Sviečka na druhom valci je od oleja, ale i nad závitom. Skúšali sme každú sviečku či hádže iskru a v tom problém nie je. Sviečku sme vyčistili a zapli motor, po pár otáčkach bola sviečka znovu od oleja.
Ten olej uniká no neviem vôbec zistiť, že v čom je chyba keď môže byť toho toľko.
Neviem či sa mi oplatí investovať do opravy, alebo to nechať tak a predať na ND.
Ďakujem za každú radu.