Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

MAZDA 626 2.0 AT opakovane prehrievanie motora

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

MAZDA 626 2.0 AT opakovane prehrievanie motora

Poslaťod junyor » Str Sep 20, 2017 11:43 am

Ahojte mazdaci,
som vdacny za vasu pracu, rad si citam vase prispevky. No potrebujem poradit aj ja s prehrievanim. Ked som prisiel naposledy z opravy kvoli prehrievaniu, bol meneny termostat, vodna pumpa, rozvody, vymenena chladiaca zmes, tlakovy uzaver. Zavada sa mi prejavila opatovne a rovnako. Auto islo po oprave v pohode, po cca mesiaci sa zacne z nicoho nic prehrievat. prehrievaniu nepredchadza nic zvlastne, auto sa zahreje na prevadzkovu teplotu, po cca 10 min jazdy pri rychlosti 70-90km/h zacne stupat teplota motora nad ustanovenu hodnotu, asi o 25%, v tom momente uz zo skusenosti viem ze musim pridat, aby sa rucicka vratila do normalu ale opat pri rychlosti 60km/s zacne stupat dost rychlo tiez o cca 25% nad normalnu hodnotu a opat pridam aby sa ustalila no to je len nudzove riesenie pokial nenajdem miesto na odparkovanie vozidla a odtah. Ked je na volnobehu, teplotu si drzi stabilnu. Ventilator mi spina, no jazdit s nim viac ako 10min nemozem. Chladic som nemenil, opticky vyzera ok, z prednej strany je vsak zaneseny od musiek a nebol cisteny. Obavam sa ze to bude hlava motora, no ak by to bola hlava, ako je mozne ze sa teplota vratit do normalnej hodnoty, aspon na tu chvilu ale niesom odbornik. Chcel by som vas poprosit o radu, co skusit, prip. co to moze sposobovat, lebo ani po uvedenych vymenach sa problem zial neostranil a idem opat do servisu.Dakujem za vsetky rady/postrehy/prispevky.
junyor
Čitateľ
 
Príspevky: 2
Registrovaný: Str Sep 20, 2017 11:02 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Krenštík » Sob Sep 23, 2017 7:54 am

Zkoušel jsi přehřívání pomocitopení? Tím snížíš teplotu, sice budešmít v autě teplo, ale.... :ho:

A co voda v nadrzce, neni konatminovana?
Jak vypada olejove vicko?
Pri jakych teplotach venku se to prehriva?
Bezi u toho ten ventilator chlazeni?
A mas pro jistotu fotku predni casti auta?
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2173
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod junyor » Pon Sep 25, 2017 3:59 pm

Krenštík píše:Zkoušel jsi přehřívání pomocitopení? Tím snížíš teplotu, sice budešmít v autě teplo, ale.... :ho:

A co voda v nadrzce, neni konatminovana?
Jak vypada olejove vicko?
Pri jakych teplotach venku se to prehriva?
Bezi u toho ten ventilator chlazeni?
A mas pro jistotu fotku predni casti auta?


Ahoj Krenštík, dakujem pekne za odpoved a pomoc,
Chladiaca zmes je nova menila sa pri vymene vodnej pumpy. Olejove viecko je v poriadku je iba od oleja. Takisto tesniace viecko na chladiacom systeme. Problem s prehrievanim sa zacal v zime a riesim to uz cez 5 mesiacov. Vzdy po oprave si auto teplotu drzi a cca 1000km a potom z nicoho nic zacne prehrievat.
Ventilator chladenia ide a spina sa ked ma volnobeh prip ked su nizsie otacky. fotku prednej casti mozem doposlat, a co konkretne by bolo treba zachytit?
Este ma napadlo tym ze chladic je povodny a z prednej strany zasvineny od musiek, skusit ho vycistit a preplachunut mozno je to len nejaka usadenina ktora brani v prietoku..No neviem.
Komunikoval som aj s mechanikom a z jeho pohladu to vyzera skor na fuknute tesnenie pod hlavou. Takze som pred dilemou, ci skusit ten chladic a ak to on nebude zdiagnostikovat ci nieje prasknuta hlava a platit 2x za opravu, alebo ist priamo na opravu hlavy a ak to bude chladic, riesit ju zbytocne.
Je pravda ze aj po poslednej oprave (vymena termostatu) ked som dojazdil cca 80km tak pri zaparkovani som pocul zvuk ako ked sa vari voda z prednej casti motora alebo chladica, s takym mierne praskajucim zvukom ako ked sa vypnu kachle. Co by malo signalizovat zrejme slaby tlak v sustave, ale rucicka teploty motora bola v normalnej teplote v strede budika. tak neviem. Aky postup by ste navrhli vy? ja uz som mierne v koncoch.. Ak by to bola hlava, riesit opravu? alebo kupit motor a swap? Dakujem za cenne rady.
junyor
Čitateľ
 
Príspevky: 2
Registrovaný: Str Sep 20, 2017 11:02 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Google [Bot] a 1 hosť

cron