Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Mazda CX5,2,2D 129Kw,Automat Obcasna strata vykonu

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

Mazda CX5,2,2D 129Kw,Automat Obcasna strata vykonu

Poslaťod Robert69 » Sob Okt 22, 2016 1:43 pm

Ahojte Mazďáci, :o)
Som tu novo zaregistrovaný a chcel by som sa s vami poradiť a poprosiť o odbornú radu , pokiaľ navštívim autorizovaný servis Mazda. Info o aute: Mazda CX5,2,2D 129Kw, 175 PS. Automatická prevodovka, zakúpená v roku 2013. Mazda má nabehaných cca 55 000 km. z toho 50% nabehaných mesto a 50% dialnice. Dlhodobá spotreba leto-zima 7,6 L. / 100Km.
Problém č.1) Pri jazde na dialnici v rýchlosti 130 až 140 sa mi občas stáva, že auto stratí výkon a pri predbehovaní sotva to vymačknem na 150km /h. Strata výkonu trvá cca asi 5 Km a potom výkon nabehne späť a auto je zase živé a v pohode zvládne cez 200 km/h. Potom sa to opakuje zhruba po 200 - 500 Km . Zistil som to hlavne na Nemeckých dialniciach, kde je neobmedzená rýchlosť a pár krát som sa musel vrátiť do pôvodného pruhu a počkať pokiaľ nabehne výkon :( . Inak jazda s autom v meste je bezproblémová a nevykazuje stratu výkonu pri akcelerácii.
Problém č.2) Občas mi vybehne okamžitá spotreba na dvoj až troj násobné hodnoty. Minule som išiel konštantnou rýchlosťou 90 km / h a okamžitá spotreba z cca 5 L vybehla na približne 15 L / 100 Km. Taktiež pri konštantnej rýchlosti 90 km / h. A potom asi po 5-7 min. sa to vrátilo do normálu.
Skúste mi prosím poradiť čo to môže byť za problém.
Ďakujem
Robert69
Čitateľ
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Sob Okt 22, 2016 9:15 am
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod lakilaki » Sob Okt 22, 2016 9:17 pm

Robert69 píše:Ahojte Mazďáci, :o)
Som tu novo zaregistrovaný a chcel by som sa s vami poradiť a poprosiť o odbornú radu , pokiaľ navštívim autorizovaný servis Mazda. Info o aute: Mazda CX5,2,2D 129Kw, 175 PS. Automatická prevodovka, zakúpená v roku 2013. Mazda má nabehaných cca 55 000 km. z toho 50% nabehaných mesto a 50% dialnice. Dlhodobá spotreba leto-zima 7,6 L. / 100Km.
Problém č.1) Pri jazde na dialnici v rýchlosti 130 až 140 sa mi občas stáva, že auto stratí výkon a pri predbehovaní sotva to vymačknem na 150km /h. Strata výkonu trvá cca asi 5 Km a potom výkon nabehne späť a auto je zase živé a v pohode zvládne cez 200 km/h. Potom sa to opakuje zhruba po 200 - 500 Km . Zistil som to hlavne na Nemeckých dialniciach, kde je neobmedzená rýchlosť a pár krát som sa musel vrátiť do pôvodného pruhu a počkať pokiaľ nabehne výkon :( . Inak jazda s autom v meste je bezproblémová a nevykazuje stratu výkonu pri akcelerácii.
Problém č.2) Občas mi vybehne okamžitá spotreba na dvoj až troj násobné hodnoty. Minule som išiel konštantnou rýchlosťou 90 km / h a okamžitá spotreba z cca 5 L vybehla na približne 15 L / 100 Km. Taktiež pri konštantnej rýchlosti 90 km / h. A potom asi po 5-7 min. sa to vrátilo do normálu.
Skúste mi prosím poradiť čo to môže byť za problém.
Ďakujem

Bod 1 ) tipujem problem palivoveho systemu. Zacni vymenou palivoveho filtra, myslim ze je aktualny pri 60.000 km.
Bod 2 ) digitalny prejav zvysenej spotreby pocas regeneracie DPF.

Porovnavacia tabulka je dobre spracovana, cx5 nedopadla tak zle, ako som cakal :spik2 .
Mna utvrdila v mojich skusenostiach, ze priemove auta si naezasluzia svoju premrstenu cenu.
Ale pre koho je dolezity tzv. auto-image pred susedmi, a ma na to (a vacsina nema), nech plati.
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod Robert69 » Ned Okt 23, 2016 12:15 am

@lakilaki Ahoj.Dakujem Ti za rychlu odpoved a tip urcite to vyriesim s tym palivovym filtrom a potom napisem ako to dopadlo.A co sa tyka regen.DPF zaujima ma preco to tak castejsie regeneruje a ci pri regeneracii je skutocne taka vysoka spotreba al.je to len digitalny prejav ako pises.A tabulku s porovnanim premioviek a Cx 5 co som pisal pre chalana k tomu este dodam.Auto som kupoval ako predvadzacie vozidlo od majitela Mazdy v Ke na ktorom bolo nabehane nieco cez 5tis.km.Uz skoro som bol rozhodnuty pre predvadzacku bmw x3 2.0d a ako poslednu som si zapozical Mazdu a pravdupovediac som bol milo prekvapeny ze Mazda mu moze skvelo konkurovat ba v niektorych vlastnostiach az vyrovnat.A ked mi majtel este k skvelej cene pridal zimne gumy s el.diskami nebolo co riesit.Ako jeden z prvych majitelov ciernej cx5 a s ciernymi el.diskami v KE sa vsetci pristavovali a chvalili spracovanie auta a dizajn a poniektori vlastnici premioviek ktori sa osobne zviezli ostali milo prekvapeni a skonstatovali ze okrem vysky platby za havarijne a zakonne poistenie :o) nevidia ziaden rozdiel.Mna to len a len potesilo ze som sa spravne rozhodol a pritom usetril kopec penazi. :o) A ani po troch rokoch to auto ma neprestalo bavit.Verim a dufam,ze tu zavadu s obcasnou stratou vykonu odstranim a ze to bude len to co pises stym palivovym filtrom a auto bude znova tip top.Prajem pekny vecer.
Robert69
Čitateľ
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Sob Okt 22, 2016 9:15 am
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod lakilaki » Ned Okt 23, 2016 9:21 am

Čiselne udaje na display o spotrebe pri regeneracii DPF su "bohuzial" pravdive.
U mna znizuje prebehnuta regeneracia dojazd auta (obsah nadrze nafty) cca o 100 km +- 20 km.
Skyactiv motory su nastavene na castejsiu regeneraciu DPF, po kazdych 200-300 odjazdenych km-och,
ale riadene je to cidlami tlaku v DPF, km-ove intervaly medzi regeneraciami mozu byt preto kratsie aj dlhsie.
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod blacklemon4 » Ned Okt 23, 2016 11:30 am

no nexcem ťa strašit ale 15/l na 100km pri regeneracii nemám ani pri 150km/h na dilanici , nieto este pri 90tke. Normálne regenerácia DPF +2-3l/100km k aktuálnej spotrebe. :shock
Mazda CX-5, 2.2, 129kW, revolution
Mazda MX-5 NC 2.0
blacklemon4
Prispievateľ
 
Príspevky: 272
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 10:25 am
Bydlisko: Košice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod lakilaki » Ned Okt 23, 2016 12:55 pm

Ked sa u Teba dviha spotreba pri regeneracii o 2-3 litre, asi mas vysoku tu beznu spotrebu. U mna z beznych 4.5-6 litrov to ide na 14-16 litrov, na zaciatku skokovo dokonca na 22-24 litrov.
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod blacklemon4 » Pon Okt 24, 2016 9:51 am

no ty si jaky diadnostik . u mna pri regeneracii DPF a 90km/h spotreba aktual od tých 7,5-9,5 ... pri dialnicnich GPS 140kmh --aktual spotreba 10-12l.
..take bludy ze jazdis za 4,5-6l a potom počas regeneracie za 14-15l ..rozpravaj starej materi
Mazda CX-5, 2.2, 129kW, revolution
Mazda MX-5 NC 2.0
blacklemon4
Prispievateľ
 
Príspevky: 272
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 10:25 am
Bydlisko: Košice
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod lakilaki » Pon Okt 24, 2016 12:03 pm

blacklemon4 píše:no ty si jaky diadnostik . u mna pri regeneracii DPF a 90km/h spotreba aktual od tých 7,5-9,5 ... pri dialnicnich GPS 140kmh --aktual spotreba 10-12l.
..take bludy ze jazdis za 4,5-6l a potom počas regeneracie za 14-15l ..rozpravaj starej materi

diadnostik nie som, to je pravda.
Pisem iba o tom, ake udaje vidim na displayi o spotrebe, pred - pocas - po regeneracii DPF.
Ked take udaje ma / vidi aj Robert69 tak s tym nie som asi iba sam.
Moja mazda nie je CX5, ale mam v mazde motor 2.2 MZR CD s DPF.
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod Robert69 » Str Okt 26, 2016 12:38 pm

Ahojte ked budem môct skusim odfotit pc pri regeneracii pri 90tke po rovine.Ale uz ma to netankuje pretoze pochopil som a precital som si problematiku o regeneracii DPF-ka.A mimochodom ako jazdim sportovo tak dlhodoba spotreba 7,6 je myslim ok.Sice na zaciatku ma to bavilo setrit.No ale nevyuzi tu dynamiku a krutiak ked mate moznost :jupi A zatial dlhodoba spotreba nestupa.Skor teraz ked pridem domov sa zameriam na odstranenie problemu s obč.stratou vykonu.Ked to vyriesim vyriesim urcite dam vediet.Cauky.Robert69
Robert69
Čitateľ
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Sob Okt 22, 2016 9:15 am
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Sedvo » Pon Nov 07, 2016 9:52 pm

Ztráta výkonu nemůže být způsobena opotřebenou vačkou?
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Robert69 » Uto Nov 08, 2016 12:16 am

Ahoj Sedvo dakujem za postreh.Kazda nejaka rada mi pomoze sa zorientovat v danom probleme. Ako som spominal auto sem tam na dialnici strati vykon. Do 130 ok ale niekedy ked potrebujem zrychlit zo 130 napr. na 160 km ide to tazsie ako obvykle.Niekedy mi to pripada ako keby turbo vypadlo.A potom prejdem zhruba 5km a vykon je znova spät a potom v pohode 200. A tak sa ten problem sem tam zopakuje a zase zmizne.Nie som sice ziaden odbornik ale keby bola opotrebovana vacka ako spominas nevydavala by nejaky klepot? Al.ine zvlastne zvuky? ako som pozeral na niektorych videach co boli na nete kde im tie vacky vydavali cudne zvuky. A moje auto tieto zvuky ani ked je zohriate a ani pri studenom starte nevydava.Bol som v Mazde kde ma objednali do servisu na 16.11.Tak ze uvidime.Prijmaci tech.len tak medzi recou spomenul ze sa to moze stavat aj pri regeneracii DPF.Ale do 45tis km.sa mi to nestavalo.Polozil som mu jednoduchu otazku ci DPF regeneruje len nad urcity pocet najazd.km? U mna som to prvy krat zaregistroval pri tych spomynanych cca 45tis km Odoved som uz nedostal .Pozdravujem Robert69
Robert69
Čitateľ
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Sob Okt 22, 2016 9:15 am
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Sedvo » Uto Nov 08, 2016 8:35 am

Ne neprojevuje se to žádným zvukem. Jde o to, že vačka se ohobluje a pouští piliny a ty kolují po celém motoru.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Robert69 » Uto Nov 08, 2016 12:08 pm

Hm? K tej vacke som cital ze niektore tie prve modely tychto aut mali problem.Je mozne ze bude sa to tykat aj mna.Ale som pripraveny pri nasledujucej vymene oleja byt v Mazde aj s nezavislym odbornikom ktory to prezrie ci sa nenachadzaju drobne piliny v oleji.Ale aj tak mi to neda ze ten vykon sa strati obcasne a potom opät nabehne a vsetko je ok niekedy aj 500km hovorim stale o plynulom cestovani po dialnici.Mesto je ok.Otazka keby to bola opotrebovana vacka nebol by ten vykon pernamentne slabsi a nie len obcasne?Nie som mechanik ani odbornik len sa snazim uvazovat logicky.No dufam ze servis Mazda v Ke si s tym problemom poradi.Dakujem za odpoved.Robert69
Robert69
Čitateľ
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Sob Okt 22, 2016 9:15 am
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Lubos1 » Pon Nov 14, 2016 11:01 am

Problem s vackovym hriadelom sa prejavuje rozne. Ak mas diesel vyrobeny prve 2 roky (je to presne zdokumentovane), tak by som to riesil. Moze sa prejavit znizenym brzdoveho ucinku a to moze byt niekedy sranda :)
A hlavne men castejsie olej :)
Mazda 6 GJ kombi Revolution Top 2.5 141kW (čakateľ)
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť