Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Mazda 6 2008 103 kw - škubání motoru

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

Mazda 6 2008 103 kw - škubání motoru

Poslaťod amos.zamba » Štv Sep 17, 2015 7:35 pm

Zdravím,
určitě se to tady už řešilo, ale zatím jsem nenašel příčinu toho problému.
Na 1 a 2 rychlostní stupeň při mírném rozjezdu motor kolem 1500 až 2000 otáček škube. Jak překročí 2000 tak se motor teprve "chytne".
Dělá to, jen když je motor zahřátý (ale i po 8mi hodinovém odstavení auta), ráno jak jedu tak mi to nedělá.
Na diagnostice nic nenašli a prý se technikovi závada ani při zkušební jízdě neprojevila. Jak jsem odjížděl ze servisu tak hned škubalo.
Neměl někdo podobný problém? Pokud ano, jaká byla příčina?
Dík moc za každou radu.
amos.zamba
Čitateľ
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Uto Sep 15, 2015 8:21 pm
Bydlisko: Havířov

Poslaťod Sedvo » Štv Sep 17, 2015 7:40 pm

A nedělá to i na volnoběh, když zvedneš otáčky? Může to být vstřik, který nedává palivo, tak jak by měl. Ono by to chtělo originál diagnostiku a ta by ti to měla odhalit.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod amos.zamba » Pia Sep 18, 2015 9:37 am

Na volnoběh jsem to nezkoušel. Akorát občas jak stojím na semaforech tak motor jemně škubne i na volnoběhu, jako by chtělo zdechnout, ale je to jenom takový malý záškub.
Na originální diagnostice jsem byl v Kodecaru a nic nenašli. Technik to jel projet a škubání nezaregistroval, jak jse odjížděl já ze servisu tak to hend škubalo.
amos.zamba
Čitateľ
 
Príspevky: 6
Registrovaný: Uto Sep 15, 2015 8:21 pm
Bydlisko: Havířov

Poslaťod hornikluki » Str Jan 13, 2016 12:39 am

mam presne ten isty problem, to iste aj pred rokom, skoncilo to DPF filtrom, ktory som musel dat "prefuknut" a prestalo to, vtedy mi povedal mechanik, ze treba raz do mesiaca ist na dialnicu a nepreradit 6, nech sa vyplavia necistoty z filtra
teraz po mrazoch mi to zasa robi a uz aj svieti kontrolka DPF a kontrolka motora
hornikluki
Čitateľ
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Ned Júl 07, 2013 6:19 pm
Bydlisko: Nitra
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Sedvo » Str Jan 13, 2016 10:05 am

No s tím profouknutí na dálnici je to nesmysl. Řídící jednotka si to sama pohlídá, můžeš to překontrolovat přes palubní počítač, kdy probíhá regenerace DPF - okamžitá spotřeba je dost vysoká.

Pokud diagnostika neukáže nic, tak je potřeba s vozidlem se projet a mít to napíchnuté, aby se ta chyba projevila.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Gregi » Štv Jan 14, 2016 1:44 pm

Presne tento problem mam aj ja a zatial co som vycital na forach tak nikto presne nenappisal ze preco ale vyzera to ze vtedy prebieha regen.DPF. A vies napisat ako sa to da overit na palubovke? Co ja viem tak len zvysenou spotrebou ale to si malo kto vsimne alebo rozsvietenim DPF ale to je uz asi aj neskoro.
Gregi
Čitateľ
 
Príspevky: 12
Registrovaný: Pon Jún 10, 2013 8:01 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Sedvo » Pia Jan 15, 2016 7:00 am

Cca každých 200 až 250 km se spouští regenerace, vypozoruješ to právě podle okamžité spotřeby. Někdy se může stát,že auto cukne,ale většinou he to v klidu. Sleduji regenerace už cca 240000km,co jsem s autem najel a zatím mu nikdy kontrolka DPF neblikala ani nesvítila, snažím se je dokončovat,aby se neředil olej a nikdy jsem se nedostal pi bod X na měrce od oleje.
Mazda 6 2.0 MZR - CD GTA Obrázok
Obrázok užívateľa
Sedvo
NadMazďák
 
Príspevky: 3333
Registrovaný: Sob Mar 04, 2006 7:25 pm
Bydlisko: Klobouky u Brna
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Gregi » Pia Jan 15, 2016 10:15 am

ďakujem, este mala otazka, ten narast spotreby je dost vyssi? aspon o daky liter? liter a pol? a nevies ci nahodou by to neporiesila aplikacia na smartfone sparovana s tou srandou bluetooth zastrcenou v obd-cku, to som skusal hladat po forach ci to ma ukazovatele a u niektorych to ukazuje aj zaplnenie dpf a popripade by sa dalo na tom lahsie zbadat ci nabehla regeneracia alebo nie. Dakujem
Gregi
Čitateľ
 
Príspevky: 12
Registrovaný: Pon Jún 10, 2013 8:01 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod miso7711 » Pon Mar 14, 2016 6:09 pm

Bud máš zanesené potrubie na egr ventile, alebo poloosa. Ale ta to robí pri určitej rýchlosti. Ale ak to robí pri určitých otáčkach a pri rozbehu je to na 99% EGR ventil.
miso7711
Čitateľ
 
Príspevky: 4
Registrovaný: Pon Mar 14, 2016 5:29 pm
Znalosť automobilov: 9. Dokážem vám pomôcť s takmer akýmkoľvek problémom týkajúcim sa Mazdy.

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron