Takže:
1. pokud začne blikat kontrolka DPF, není to nic zlého, je to pouze signál, že je potřeba provést regeneraci, která se dosud nezdařila z důvodu nevhodného jízdního režimu. V takové situaci (viz manuál!!!) je potřeba auto trochu protáhnout v zátěži a vše se pěkně spraví.
2. pokud kontrolka DPF svítí, nebyl provedeno nic viz první bod. V takovém případě je to tuším na manuální regeneraci v servisu.
3. to, že ti to s dírou v DPF v zápchach dými je způsobené tím, že elektronika detekuje ucpaný DPF a snaží se spustit regeneraci, tj. tam cpe víc paliva, aby se saze v DPF spálily.
4. přidávám se k ostatním kolegům výše, mechanik je neznalý a z důvodu své neznalosti z tebe akorát tahal peníze a dělal na autě věci, které nejsou potřeba.
Jinak ještě prvním signálem, že se auto pokouší o regeneraci DPF, je zvýšená spotřeba. Například já pozoruji při běžném ježdění po městě spotřebu při jízdě po rovince 50 km/h kolem 3 litrů. Když se mi auto pokouší o regeneraci DPF, vylétne mi spotřeba na 6-8 litrů. To je pro mě první signál, že bych na to měl dát trošku pozor a auto zbytečně nedusit, případně ho trochu protáhnout po dálnici.
Například předevčírem jsem si toho všiml a místo cesty po okresce jsem se projel po dálnici - asi 15 km, tempomat asi 130 km/h, pětka, necelé 3000 otáček - po sjetí z dálnice vše v normě a spotřeba opět nicotná