Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

M6 (2006) - kolisanie otacok a zdochnutie motora na volnobeh

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

M6 (2006) - kolisanie otacok a zdochnutie motora na volnobeh

Poslaťod Stevo98 » Sob Dec 29, 2012 11:46 am

Ahojte vsetci,

uz dlhsie pozorujem toto velmi uzitocne forum a hla - nadisiel cas, kedy sa o svoj problem musim podelit aj ja, ten cas leti a auto starne, ze..

Je to vsetko cerstva vec..ako pisem v predmete, mame doma 2006kovu Mazdu 6, klasicka benzinova 1.8cka je pod kapotou, ma to asi 70k km (vacsinou to stoji na dvore), kupovana ako nova, takze vieme presne co vsetko s autom bolo-nebolo (je pravdou, ze doteraz v podstate nebolo nic :) ), je to uz ta faceliftova verzia, teda trochu viac vyladene motory tam boli atd, ale stale ide o prvu generaciu, akurat pofaceliftovu.

Co cert nechcel, v poslednych 2-3 dnoch ked sme ju jazdili zacali kolisat otacky motora a to vtedy, ked som pocas jazdy alebo aj po zastaveni hodil neutral/volnobeh..t.j. ak som na volnobehu netlacil spojku alebo nepridaval plyn, otacky zakolisali niekolkokrat (v rozmedzi asi 800 az 1,200 - ale mohlo to byt aj vacsie rozmedzie; stiahlo aj napatie, lebo stmievali sa aj predne svetla) a motor nasledne zdochol - ako pisem, stalo sa to vzdy po niekolkonasobnom zakolisani otacok, pricom bolo jedno, ci auto bolo v pohybe alebo stalo - ak som nezosliapol spojku alebo nepridaval plyn, tak motor zdochol.

Jazda bola okrem volnobehu uplne normalna, motor siel nastartovat po nabiti baterky normalne, standardne rychlo sa zohrial a taha ako ma aj teraz, problem nastava jedine pri tom volnobehu.

Auto doteraz tieto problemy nemalo a to uz zacalo svoj 7.rok zivota. Je pravdou, ze v poslednych 2-3 rokoch sa seeeem-tam stalo, ze na semaforoch zakolisali otacky, ale vzdy jednorazovo a potom dalsie tisicky km ziadny problem.

Browsoval som forum, ci na nieco nenatrafim a zda sa, ze tych pricin moze byt niekolko..ci uz vaha vzduchu, sanie, elek.klapka a neviem co vsetko, az tak do detailov sa do motorov nevyznam.

Faktom tiez je, a podla mna ako laika to je aj mozna pricina, ze auto ma stale povodnu fabricku bateriu, ktora teda zacala svoj 7.rok zivota v aute, aj ked len 70k km..problem je vsak v tom, ze ani po nabiti baterky problemy neodisli, naopak, je to este horsie (aj ked nabitie baterky by som do priameho suvisu so zhorsenim tych symptomov nedaval..).

Dalsim faktorom, ktory nepomahal asi ani samotnej zivotnosti baterky su caste starty a kratke trasy, ktore toto auto robi takmer vyhradne, motor sa niekedy ani nestihne zohriat, ale kezde je to este stale pomerne jednoduchy atmosfericky benzin, to zohriatie tam nastava pomerne rychlo.

Neviete mi poradit, co by s tym mohlo byt?

Vdaka,
Stevo
Stevo98
Čitateľ
 
Príspevky: 1
Registrovaný: Sob Dec 29, 2012 10:49 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod lakilaki » Sob Dec 29, 2012 8:15 pm

Si stastny clovek, ze Ti akumulator vydrzal viac ako 6 rokov.
Teraz uz bude len oštara s nim. Neodkladaj kupu noveho accu a vymen ihned.

K Tvojmu problemu, kolisaniu otacok, rozmyslal si o tom, ze by si isiel do mazda servisu na diagnostiku ? :hmmhmm
Ktovie, mozno za pol hodinu Ti najdu , aj odstrania "problem".
Alebo si tam uz bol a nevedia si rady ?
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod dunajsky zavinac » Str Aug 21, 2013 11:39 am

mam ten isty problem, v servisoch si ani po diagnostike nevedia rady, mam uz vymenenu skrtiacu klapku, IAC ventil, sviecky a zopar hadic. A stale to iste, akurat motor uz nezhasina, teda zatial.
dunajsky zavinac
Čitateľ
 
Príspevky: 9
Registrovaný: Štv Feb 21, 2013 8:53 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť