M6 GH GTA píše:tvoja zavada vyzera na poruchu cerpadla, ale tazko to urcit ked to nevidim. A len pre istotu nenatankoval si omylom benzin?
Benzín určite nie. Ale aj ja si myslím ,že to bude čerpadlom resp. nejakým čidlom,ktoré sú na čepadle. Problém nastal tak,že po bezproblémovom chode motor začal slabúčko cukať ale po jednom - dvoch cuknutí motor bežal normálne. Tie cuknutia sa zvyšovali počtom pribúdajúcich km a až pozdejšie/asi po 10km som zistil,že pri cuknutí mi zadymí z výfuku čierny dym/,ale ten dym sa stratil,ked motor bežal normálne. Žiadna kontrolka sa nerozvietila,ani kontrolka žhavenia nevyblikovala chybu. Asi po 40 km motor začal cukať už nepretržite,prestával reagovať na plyn,otáčky sa sami od seba zvyšovali a dymil poriadne na čierno, a stalo sa mi aj to, že keď som chcel motor vypnúť klúčikom motor bežal v kolísavých otáčkach ďalej. Najprv som si myslel,že odišlo turbo,že sa dostáva olej do sania a spaľuje ho/ale to by dymilo na bielo/, ale aj tak som vybral turbo a dal ho skontrolovať v KE. Tam mi povedali, že turbo je OK, a že mám hladať chybu v čerpadle, v strekoch, v palive. Tak som vybral vstreky a dal ich na skúšku do Boschu v KE. Tam zistili,že jeden vstrek tečie,dali to do poriadku a nahodil som ich naspäť. Predstav si,že auto som naštartoval na prvykrát,motor bežal v normálnych otáčkach,na začiatku trochu zadymil ale po zohriatí sa dym stratil. Motor bežal ako pred poruchou, ale pri pridaní plynu do vyšších otáčok a pri jazde, pri vytočení motora do vyšších otáčok sa mi zdal zvuk motora ostrejší,akoby paliv. čerpadlo bolo pootočené - zle nastavený predzápal ako pri starších typoch dieslových čerpadiel. Myslel som si,že to môžu byť aj ventili, že ich nastavím, ale cca po 25 km motor som odstavil a už nenaštartoval a keď som ho naštartoval tak sa prerdchádzajúce problémy vrátili.
Známy mi má priniesť paliv. čerpadlo ale typ Denso 2F, ja mám 4f, môžem ho na skúšku nahodiť? Je to tiež z Premacy ale slabšia kubatúra.Keď ho budem mať tak Ti opíšem číslo zo štítku.
Mám náhradné paliv. čerpadlo, opíšem Ti údaje zo štítka : RF 2A 13 800A, VE4/11E2200RND500, 096500 - 50016, 09U002810
a moje terajšie má tieto údaje: RF4F 13 1800, VE4/1E2200RND502, 096500 - 50207, 09B012259. Vedel by si mi poradiť, či ho môžem prehodiť a vyskúšať?