Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

MAZDA 121 ukrutne vysoké otáčky voľnobehu

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

MAZDA 121 ukrutne vysoké otáčky voľnobehu

Poslaťod mucha39 » Ned Máj 06, 2012 8:46 am

Ahoj "japonci", necelý týždeň som šťastnou? majiteľkou Mazdy 121, 93 ročník 54KW najazdené 125 tis. Mam po par kilometroch jazdy zatiaľ jeden problem. Auto ide v ukrutne vysokých otáčkach na voľnobeh, za studena(nad 2000) po zahriatí(1500)niekedy aj vyššie. Počas preradovania rychlosti si drží otáčky tiež dosť vysoko. V obci nemusím ani plyn pridávať skôr brzdiť.Náležite k tomu prudko klesá aj ručička palivomeru. Stihla som vymeniť olej, vzduch.filter, palivový čaká na sedadle,chladiaci system postupne preplachujem. Da sa urobiť svojpomocne nejaká rýchla diagnostika?? dakujem za vsetky dobre rady.
mucha39
Čitateľ
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Ned Máj 06, 2012 8:27 am

Poslaťod lakilaki » Ned Máj 06, 2012 8:17 pm

Kolko ze stala 121-ka z roku 93 ?
Je to este "bublina" , alebo uz, a lá ford fiesta ?

Na nežné pohlavie celkom to zvladas, vymena oleja ...etc.

Co tak skontrolovat zaseknute lanko akceleratora ???
Pripadne nastavit napnutie toho lanka ?
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod mucha39 » Pon Máj 07, 2012 10:28 am

Mazda je pekna gulata, stala 450 eciek.hm, celkom sa vyznam ked otvorim kapotu, ale predsa su veci na ktore radsej nesaham a ked len s instrukciami. Lanko akceleratora som premazala, doraz, taky piestik v manzete tiez, ale neda si povedat. Volnobeh sa reguluje elektronicky, kde je tato carovna vecicka? Povodny majitel takyto problem nemal, len akosi mu vzdy voda zmizla z chladiaceho systemu. S tou diagnostikou svojpomocnou nevies poradit? dakujem za odpoved.
mucha39
Čitateľ
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Ned Máj 06, 2012 8:27 am

Poslaťod mucha39 » Pon Máj 07, 2012 4:46 pm

Tak som si to dala skontrolovať odborníkmi v servise. Najprv po velkych studiach a hlavach ponorenych pod kapotou z toho vzišlo: za škrtiacou klapkou je umiestnená nejaká čarovná skrinka, ktorá reguluje privod paliva za studena a za tepla. podla vsetkeho dostava momentalne pokyny ze motor je studeny, tak mu treba pridat. Potom na moju ziadost urobili aj diagnostiku a tam sa nic podobne nepisalo, ale je vraj vadne tesnenie pod vyfukovym potrubim, teda lambda sonda vyhodnocuje vela vzduchu, tak treba pridat palivo. Čomu teraz uveriť, diagnostike alebo človeku.??!!
mucha39
Čitateľ
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Ned Máj 06, 2012 8:27 am

Poslaťod lakilaki » Pon Máj 07, 2012 4:53 pm

Cena M 121 celkom dobra - skoro ako za bicykel - :lol

Nastavenie, kontrola napnutia lanka sa vynechalo ? :hmmhmm

Lankovod sa nastavuje v mieste vid cerveny kruzku na obrazku.
Vyskusaj aj odpojit - vyhačknút lanko-valcek z ovladania skrtiacej klapky.
Ak este aj vtedy ostanu stale vysoke otacky, az potom prejdeme k regulacii volnobehu .... ak bude treba.
Vaznejsia vec je, ze chladiaca kvapalina unika niekde mimo okruh, straca sa bez mlaky pod autom ?

Obrázok

"Mam rad" odbornikov, ktorí obchádzaju jednoduché závady a takmer vsetko zacinaju riesit vymenou motora
Tu je vyfukovy system .... co, kde je prepalene ?

Obrázok
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod mucha39 » Pon Máj 07, 2012 7:49 pm

musim to uviest na spravnu mieru. Ked som brala auto z bazara, tak som po par km zistila ze je zle. Moja chyba, ze som to neskontrolovala vopred. Auto bolo bez vody. Teraz momentalne denne vodu doplnam a vypustam aby som to trochu precistila. Kontaktovla som povodneho majitela ,upozornil ma, ze mu voda mizla. Mne teraz ked nalejem drzi.
V servise mi vytlacil chybu z diagnostiky č. 17 (zmes je bohatá/chudobná)a 15 (Druckdifferenz zwischen 2 Fahrzyklen unplausibel.Lambda regelung vor Katalyzator). Viem sice po nemecky, ale toto je na mna už trochu moc technicke.Jedným slovom mi povedal, že pod výfukovým potrubím, a pod celou prednou časťou výfuku mám vymeniť tesnenie. Bol by to určite heroický výkon, lebo je to po 20-tke značne chrumkavé :twist:
s plynovým lankom vyskúšam.neviem či tomu dobre rozumiem, ale odpojuje sa pri pedaly a nastavuje pri klapke? Podľa obrázku mi to tak vychádza.
mucha39
Čitateľ
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Ned Máj 06, 2012 8:27 am

Poslaťod lakilaki » Pon Máj 07, 2012 8:53 pm

mucha39 píše:musim to uviest na spravnu mieru. Ked som brala auto z bazara, tak som po par km zistila ze je zle. Moja chyba, ze som to neskontrolovala vopred. Auto bolo bez vody. Teraz momentalne denne vodu doplnam a vypustam aby som to trochu precistila. Kontaktovla som povodneho majitela ,upozornil ma, ze mu voda mizla. Mne teraz ked nalejem drzi.
V servise mi vytlacil chybu z diagnostiky č. 17 (zmes je bohatá/chudobná)a 15 (Druckdifferenz zwischen 2 Fahrzyklen unplausibel.Lambda regelung vor Katalyzator). Viem sice po nemecky, ale toto je na mna už trochu moc technicke.Jedným slovom mi povedal, že pod výfukovým potrubím, a pod celou prednou časťou výfuku mám vymeniť tesnenie. Bol by to určite heroický výkon, lebo je to po 20-tke značne chrumkavé :twist:
s plynovým lankom vyskúšam.neviem či tomu dobre rozumiem, ale odpojuje sa pri pedaly a nastavuje pri klapke? Podľa obrázku mi to tak vychádza.

Auto z bazaru bez vody ????? Byt na Tcojom mieste, tak im to vratim okamzite spaet .... aj ked je to M 121.
Nie, lanko od pedalov sa neodpaja.
Tam kde je cerveny kruzok na fotke, (je to pri skrtiacej klapke), su dve nastavovacie matice myslim, ze na 10-ku, alebo 13-ku vidlicovy kluc.
Najlepsie mat naraz dve take vidl. kluce.
Jedna napina lanko od skrtiacej klapky a druha isti - aretuje nastavenu polohu.
Nastavovanie lanka rob pri beziacom motore - prevadzkovej teplote motora ! ! !
K diagnostike Ti nepoviem nic, lebo som to nevidel. To si si nafotila ten text, ze presne citujes ?
Mozno je v tahu λ sonda, alebo len ulomena kabelaz, kontakt ku nej. Asi by stalo ju aj vymenit, ale to ukaze TK, EK
Aj vyfuk moze byt v koncoch, vpredu medzi chladicom a motorom "vynikajuco" koroduje,
ale dlho sa drzi napriek korozii.
Vtedy este robili auta z poctivych materialov.
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod M6 GH GTA » Pon Máj 07, 2012 10:14 pm

lakilaki M 121 nepozna 13-ku vidlicovy kluc bude to asi 12-ka :o) nema skrtiaca klapka nahodou nastavovaciu skrutku dorazu klapky? (skrutku s pruzinkou?) :hmmhmm
ex M3 Mps, Mazda 6 GJ 2.5 AT, Mazda RX-8,
M6 GH GTA
VIP 2013
 
Príspevky: 651
Registrovaný: Str Jan 14, 2009 1:21 am
Bydlisko: Hiroshima
Znalosť automobilov: 1. Netuším o autách vôbec nič, iba že to má volant, pedále a treba do toho tankovať.

Poslaťod leichnam » Pon Máj 07, 2012 10:43 pm

Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod lakilaki » Uto Máj 08, 2012 7:21 am

M6 GH GTA píše:lakilaki M 121 nepozna 13-ku vidlicovy kluc bude to asi 12-ka :o) nema skrtiaca klapka nahodou nastavovaciu skrutku dorazu klapky? (skrutku s pruzinkou?) :hmmhmm

Ked nie 10-ka ani 13-ka, tak to bude 12-ka vidl. kluc, spravne :jo
Ano, ma aj nastavovaciu skrutku dorazu.
Ale chcel som aby sme vylucili najprv najjednoduchsi mozny problem - lanko a potom iďme dalej.


Obrázok
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod mucha39 » Uto Máj 08, 2012 12:31 pm

zatial dakujem, všetko preverím zajtra. Dnes sú na rade živé tvory, ideme trénovať. :o)
mucha39
Čitateľ
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Ned Máj 06, 2012 8:27 am

Poslaťod lakilaki » Uto Máj 08, 2012 6:35 pm

lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod mucha39 » Str Máj 09, 2012 10:19 am

Lanko som odpojila, otáčky zostali na pôvodnej úrovni, nehol sa ani chlp.
Takže dala som si tú námahu a postála som si nad otvorenou kapotou a nechala bežať motor na voľnobeh cca 10 min. Klasika 1300 ot., potom trochu pokles ale vzápätí cvaknutie z nejakej mudrej skrinky a znovu otáčky stúpli. Teplota motora bola stabilná, teda ručička aspon tak ukazovala( trvá trochu dlhšie kým vôbec niečo ukáže). Po asi 7 nudných minútach znovu cvaknutie a otáčky klesli na 700. Ručička teplomera stála nepohnute, dokonca sa motor ani neprehrial. Odkiaľ to cvaknutie prišlo neviem. Momentálna bezradne sedím a rozmýšlam, Čo je tomu na príčine, že motor dostane príkaz na zvýšenie otáčok potom až po značnej chvíli na zníženie????a potom zasa zvýšenie vlastne kolobeh meniacich sa otáčok.
Naposledy upravil mucha39 dňa Str Máj 09, 2012 5:10 pm, celkovo upravené 1
mucha39
Čitateľ
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Ned Máj 06, 2012 8:27 am

Poslaťod lakilaki » Str Máj 09, 2012 5:07 pm

Ano , vyskusaj
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod lakilaki » Str Máj 09, 2012 6:18 pm

Takze uz nemas stale tie ukrutne vysoke otacky ?
Spominas polkles na normalnych 700 ot.

Riadiaca jednotka je velmi citliva v M121.
Staci ak zapnes iba parkovacky , smerovky a uz su zdvihnute volnobezne otacky.
Povypinaj vsetko elektricke vetranie, svetla, radio etc. a tak skus ako sa sprava motor.
A myslim si , ze to čudne spravanie, ("bezdovodne" zapinanie akehosi cidla) moze byt dosledok najskor toho,
ze nebola voda v systeme chladenia, je zavzdusneny system, alebo podobne.
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Ďalší

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Google [Bot] a 1 hosť

cron