Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Mazda 6-DPF filter

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

Mazda 6-DPF filter

Poslaťod Stanley6 » Sob Mar 24, 2012 10:51 pm

Cawte,

Potreboval by som poradit.Mam MAZDU 6 2,0l diesel a zacala mi svietit na palubovke DPF kontrolka,ze to je tusim nejaky filter pevnych castic.no a co mam s tym teraz robit?
Stanley6
Čitateľ
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Sob Mar 24, 2012 10:40 pm

Poslaťod leichnam » Sob Mar 24, 2012 10:59 pm

A to DPF ti svieti neprerusovane, alebo blika? Svieti aj kontrolka motora?
Kontrolka DPF svieti ked nie je mozne automaticky odstranit pevne castice vyfukovych plynov a ked ich zadrzane mnozstvo dosiahlo urcitu hranicu. Mal by si drzat otacky nad 2000, ist rychlostou vacsou ako 40km/h po dobu 10-15 minut.
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod Stepas » Ned Mar 25, 2012 2:23 pm

Ahoj,
mal som podobny problem!!! DPF je svina! Dali ho do auta aby sme mali len problemy kedze nasa nafta nie je ani z daleka tak kvalitna ako za hranicami smerom na zapad. Mam odskusane ak nataknujem napr. V-power tak je regeneracny interval zriedkavejsi ale plna nadrz 90€. Takze co robit?
Ja tankujem obyc fuel Save na Shell-ke a pridavam Metabond pre diesle. Takto si vyrabam premium diesel a stoji to neporovnatelne menej kedze balenie stoji 26 € a mas to na 25 plnych nadrzi takze pridavok na 60 l je cca 0,02 €/l.

Ak ti svieti DPF a nic ine tak to moze mat viac pricin nie len DPF.
Mas priskrteny aj vykon?
Mal som to asi pred mesiacom - vysledok cca 20 € Mazda Komarno (na madarskej strane) a pokoj - Zatial!

vela oleja (ked je na mierke nad oznacenim X )
nevymazana vymena oleja po vymene (tym sa auto chrani pred jazdou na vyjazdeny)
nefunkcne jedno z troch cidiel na filtri
vadna klapka sania
plny filtr (ale tomu vraj musi predchadzat stale svietenie kontrolky potom staci istna regeneraciu ale mne to nesvietilo pre...)

Potom je uz aj druhe riesenie, ktore je sice drahsie
cca 700€ vymena DPF

A priblizne za obdobnu cenu je vypnutie-odstranenie - riesenie na vzdy, ktore ti bude setrit naftu kedze uz nebude auto regenerovat a vykon ti narastie tiez, lebo nebudes mat stupel vo vyfuku. Ak mas k tomu dobre nastavene spalovanie tak emisna tiez nebude problem... :o))

okrem toho viem vela dielov aj nove aj pouzite za bezkonkurencne ceny...
Mal som problem s Mazdou na slovensku nehorazne vysoke ceny ND ale z Madarska zozeniem takmer vsetko!

Dufam, ze som ti trosku pomohol!
Stevo
Stepas
Čitateľ
 
Príspevky: 11
Registrovaný: Ned Mar 25, 2012 2:01 pm

Poslaťod leichnam » Ned Mar 25, 2012 2:38 pm

S DPF maju problemy len ti, co setria na udrzbe, nevedia jazdit, necitaju manualy a kupuju si diesel na 2km po meste.
700 eur za vypitvanie je moc, da sa to aj lacnejsie poriesit. Ale naco, pokial auto funguje, resp. da sa zavada lacno odstranit? Aby som usetril trochu nafty a zaroven cuchal aj s celou familiou vo vlastnom aute smrad pocas statia, cuvania? Nie, dakujem. Novy originalny DPF stoji okolo 2200 eur, nahrada 800 eur, jeho zivotnost pri spravnom zaobchadzani je cez 200000km.
Po SVK beha tolko vozidiel s DPF, az strach. Problemy ma len par z nich. Hadajme preco...
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod Stepas » Ned Mar 25, 2012 5:56 pm

Asi budes odbornik ale poviem Ti, nemas pravdu!
O akej udrzbe hovoris? Co urobis aby a ti filter vycistil? Regeneruje sa automaticky a v skutocnosti ani nevies kedy, takze to nevies ani urychlit". Jasne ze nesmies jazdit na 1300 otacok, a drzat dlhy volnobeh!
Okrem toho mas pravdu v tom, ze ti ho vyberu a odpoja aj lacnejsie avsak nie na mazde od roku 2007, t.z. modeloch GH!
Len pre informaciu Denso nie je primitivny Bosch, v ktorom len vypnes DPF a hotovo.
Mal som tu cest vidiet "Profika" co dal vyoperovat DPF za lacno a potom uz neslo ani ESP a ani ABS. Mozete sa pokusat vsetci, co setrite!!!

Ja mam pravidelny servis Mazda jazdim denne 150km mimo mesto a skutocne na aute nesetrim, a predsa sa mi uz 1x upchal! Vies ked mas v dizli uz miesto 10 az 20% cohokolvek okrem ropy tak si nepomozes!

Jo je pravda, mestska jazda auto neprispieva ale co potom ked musis jazdit v meste? Co s autami co DPF nemaju? smrdia?
Nesmrdia...

Keramika sa da este chemicky vycistit ale toho sa ja osobne bojim. Napokon ked mas nedostatocne spalovanie tak je to riesenie na cca 6 mesiacov...
Mas ty vobec DPF alebo si mudry od stola???
Nehnevaj sa, ale trosku mi vadi ak niekto hned obvinuje druhych a sam o tom co hovori len cital alebo pocul!
S.
Stepas
Čitateľ
 
Príspevky: 11
Registrovaný: Ned Mar 25, 2012 2:01 pm

Poslaťod leichnam » Ned Mar 25, 2012 6:07 pm

O Boschu tu pises akurat TY a obhajujes to, ako keby si sa na tom dobre nabalil dohodenim kuchaca. Asi si si nevsimol, ale ja nie som zastanca vyberania stuplov z vyfuku, to ste vy, co setrite na nespravnych miestach a davate mazdackym servisom zarobit vasou neinformovanostou a lakomostou. Ja ta neobvinujem, ja tie vase stuple obnovujem, aby ste mohli zasa spokojne jazdit a hundrat na ekologiu. Noze mi napis, kolko dvojlitrov s DPF ma problemy, aby to bolo nutne vybrat? Udrzbou myslim pravidelne menit olej za predpisany C1, filtre a nepouzivat srackove aditiva. Kolko tu je na fore takych clenov, ktori sa o to aj staraju? Mozno 5%. Je smutne vidiet na tychto motoroch nalepku s 30000km intervalom. Majitelia DPFiek tiez nejako zabudaju aj na to, ze 20000km interval je na dlhe trasy, nie do mesta a uz vobec nie do stazenych podmienok. Regeneraciu nevies urychlit, ani odlozit, ta sa spusta v momente, kedy sa vozidlo dostane do optimalnych podmienok pre spustenie regeneracie, cize je taky problem raz za par dni to ist niekam "prevetrat"? Asi hej, lebo diesel musi setrit penazenku a tu trochu nafty, ktora by sa pocas regeneracie minula, by slovensky narod horko-tazko oplakal. Pokial mas problemy s DPFkom, tak sa v prvom rade pokus zistit, ze preco. Ci nie je problem v tvojich jazdach, startoch, doplnkoch, olejoch atd. DPF sa vzdy da vycistit, ci cez PC, chemiou, alebo novou vlozkou (nie celym DPF). Este je tu jedna vec, ktoru si budes musiet pripustit, ci chces, alebo nechces. Po vykuchani bude tvoj kar hlucnejsi a bude smrdiet. Ze bude smrdiet do ovzdusia a inym do nosa, to ti je fuk. Ale nebude ti fuk, ze to budes citit aj vo vlastnom aute a potom mozeme o tom polemizovat. No a aj pri bezchybnych a optimalnych podmienkach jazdy vie pre jednu chybnu vec zasvietit DPF, co bol mozno aj tvoj pripad, ale nenapisem ti to. Pohladaj si to sam ak ta to bude zaujimat, ked si taky mudry z Komarnanskej Mazdy :o)
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod Stepas » Ned Mar 25, 2012 6:59 pm

Nie nie nie!!!
Nejde mi o to aby som DPF vybrakoval, ja som len kolegovi popisal, ze ake ma moznosti!
Nic zle som tym dosiahnut nechcel a ani nechcem!
Tiez nie som zastanca "smaradlavych aut" ale zvazujem, lebo zainvestovat vyse 2000€ sa mi zda byt vela! Ja sa o svoju mazdu staram a to uz pravidelnejsie ani nemozem! Ólej menim kazdych 15-20t km a vobec nie som ani lakomy a ani opravar, ktory by sa nabaloval lebo z toho nezijem!
Pozri, mozno by sme mohli zacat este raz a inac! Mna od chem cistenia odhovarali ale ak ma uistis, ze to funhguje tak ho dam vycistit tebe! Ja tazke najst dnes cloveka, ktory ma seriozny zaujem na tom aby ti pomohol a nemal zaujem z teba stiahnut aj kozu! Mozno aj preto som bol trosku neprijemny a mozno aj nespravodlivy! Nehnevaj sa nebolo cielom sa Ta dotknut!
Takze moznosti, ktore som dostal:
- nove DPF,
- vypnutie ale tak ze ostane filter v aute no k ECU sa pripoji maly comp co bude simulovat dpf v aute
- mech vycistenie - vraj je to nebezpecne kvoli cidlam teploty a tlakov
- chem cistenie
- vymena keramickej vlozky

Tak a teraz cakam tematicku diskusiu aby sme si vedeli vymenit nejake nazory a hlave aby si nam vsetkym co maju mozno problem pomohol!

O aky problem moze teda v mojom pripade ist? Zaujima ma to lebo ak je vsetko pravda co mi v servise povedali, tak neviem co by to mohlo byt!
Mam vsak pocit, ked zapne regeneracia tak auto ide tsosku nerovnomernejsie a cca okolo 2200-2500 r/min. akoby cuklo akoby bola bublina v krivke regulacie! podotykam, ze nemam ziadny tunning box a ani ine kraviny...
Dakujem!
S.
Stepas
Čitateľ
 
Príspevky: 11
Registrovaný: Ned Mar 25, 2012 2:01 pm

Poslaťod Stepas » Ned Mar 25, 2012 7:05 pm

Klapka Sania alebo chyba na cidle DPF???
Stepas
Čitateľ
 
Príspevky: 11
Registrovaný: Ned Mar 25, 2012 2:01 pm

Poslaťod TomasVFR » Ned Mar 25, 2012 8:13 pm

k teme nemam co povedat, lebo auto som volil bez DPF aby som nemusel riesit taketo temy :spik2 len ma zaujala veta- vypnutie ale tak ze ostane filter v aute no k ECU sa pripoji maly comp co bude simulovat dpf v aute a ten DPF sa bude zapchavat az do uplneho zapchatia ? :hmmhmm
Mazda 6 2.0 MZR-CD 100kw 04
Obrázok užívateľa
TomasVFR
Forum Guru
 
Príspevky: 1093
Registrovaný: Sob Jan 03, 2009 8:16 pm
Bydlisko: Banka
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Lubos1 » Ned Mar 25, 2012 8:58 pm

Ja mam na svojej GH zatial najazdenych skoro 50 000 km a DPF mi zatial ani nebliklo. Regeneruje sa kazdych cca 400 km (niekedy som myslel, ze kazdych 800) a trva to 15-20 km.
Olej mam stabilne od vymeny stale ma maxime, nestupa, neklesa. Jazdim prevazne dlhsie trasy, vzdy pridavam zimne aj letne aditiva VIF.
Ked som sa o problemoch s DPF bavil s technikom v Mazde v Breclavi, tak som sa dozvedel, ze rozsvietenie DPF nemusi znamenat problem s filtrom, ale oznam, ze by bolo vhodne sa dostavit na servis. Ci je to pravda, neviem, ale asi to moze znamenat prekroceny pocet zacatych regeneracii filtra medzi prehliadkami.
Mazda 6 GJ kombi Revolution Top 2.5 141kW (čakateľ)
Mazda CX-3 Revolution 2.0 88kW
ex Mazda 6 GJ sedan Revolution 2.0 121kW
ex Mazda 6 GJ kombi Attraction 2.2 110kW
ex Mazda 6 GH liftback 2.2 120kW
ex Mazda 6 GG liftback 2.0 89kW
Obrázok užívateľa
Lubos1
Forum Guru
 
Príspevky: 1104
Registrovaný: Pon Sep 20, 2004 10:29 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Stepas » Ned Mar 25, 2012 9:01 pm

Vlozka by sa vybrala. No dymenie to neodbura. Mozno, ze v pripade prenastavenia spalovania by sa dymenie mohlo eliminovat!
Ja som to pochopil tak, ze asi to ma dovod len oklamat na EK/STK kedy sa niekto pozrel...
Potom je auto ako bez DPF!
Velkym prolemom je komplikovane DENSO riadenie! Bosch sa vraj vypne bez problemov ale toto je vraj ovela ovela tazsie. Odbornik nie som, ale viem, ze nie vela ludi sa odvazi pustit do tychto jednotiek!
Stepas
Čitateľ
 
Príspevky: 11
Registrovaný: Ned Mar 25, 2012 2:01 pm

Poslaťod Stepas » Ned Mar 25, 2012 9:13 pm

JA mam cca 150t km a na regeneracii som bol 1x. Moze to znamenat aj vymenu oleja ale pokial viem a rozumiem tomu dobre, tak tu mozu vzniknut 2 stavy!
a.) zabudlo sa na vyresetovanie pocitadla regeneracii pri poslednej vymene oleja - podla mna malo pravdepodobne
b.) Obsah nafty v oleji stupa, dosiahne hladinu "X" a strati vizkozitu. Za ucelom ochranit a usetrit motor a periferie pred poskodenim sa auto akosi "pyta" na vymenu oleja.

Mne regeneruje teraz uz kazdych cca 150-200 km co je podla mna zle! Je pravda, ze jazdim mesto aj mimo mesto prevazne vsak autu nechavam priestor na "predychanie" ale aj tak...
Myslim si, ze tu je cesta uz len nove DPF (cca 700€), cistenie, pripadne nova vlozka, no tam cenu neviem! Cakam, ze niekto to tu prezradi a pomoze vsetkym, co maju takyto problem.
Mam uz jeden kontakt na nieco podobne /nova metoda cistenia/ tak si tam zajtra zavolam...

Z dovodu castej regeneracie rastie aj spotreba a kedze sa to neda ustriehnut, tak moze byt nova servisna regeneracie coraz blizsie! A to je problem, lebo v takom pripade mi auto prejde do Safety mod-u a zredukuje vykon aby setril motor!
toto mi povedali na Mazda Europe Service, ked som im volal nakolko sa mi to stalo v Rakusku!
Tak asi tolko
S.
Stepas
Čitateľ
 
Príspevky: 11
Registrovaný: Ned Mar 25, 2012 2:01 pm

Poslaťod M6 GH GTA » Ned Mar 25, 2012 9:16 pm

Je dobre precitat si manual od vozidla, aby kazdy majitel Mazdy s DPF vedel ze nemusi stresovat ked kontrolka DPF svieti a co treba robit ked uz zacne blikat. Na M6 chemicke cistenie neohrozi snimac tlaku DPF lebo sa na nom nenachadza a ak je DPF ucpane len sadzami podari sa vycistit takmer na 100%. (ak v nom zhori olej z netesneho turba DPF väcsinou zomrie na veky!) Mechanicke cistenie DPF si nedokazem predstavit! Pri zapojeni (maleho compu) teda DPF emulatora ktory nahradza signaly z DPF je nutne DPF vlozku odstranit a ostava len KAT.! Nie je to velmi stastne riesenie, lebo nadalej sa spusta regeneracia a pribuda nafta v oleji. Ked uz je nutne DPF odstranit tak to treba urobit tak aby sa auto spravalo ako bez DPF. Daval som to robit aj na M6 aj na M5, cena bola 400eur a auta funguju vyborne!!!!
ex M3 Mps, Mazda 6 GJ 2.5 AT, Mazda RX-8,
M6 GH GTA
VIP 2013
 
Príspevky: 651
Registrovaný: Str Jan 14, 2009 1:21 am
Bydlisko: Hiroshima
Znalosť automobilov: 1. Netuším o autách vôbec nič, iba že to má volant, pedále a treba do toho tankovať.

Poslaťod Stepas » Ned Mar 25, 2012 10:15 pm

Ahoj, ako zistim, ci je turbo netesne a ci je dovodom mojho problemu prave ono?
Ja s dynamikou auta problem nemam ale medzi 2300-2500 ot mi auto pri regeneracii cukne ak chcem tahat na maximum a prave sa to spustilo!
Okrem toho nie je cistenie nebezpecne ani pre teplotne cidla? CHcel by som to dat do kopy lebo sa obavam, ze ked sa filter zase upcha budem niekde na ceste a mozem si piskat ako aj minule. Zahada je, ze pred upchnim mi nesvietila kontrolka len zacala blikat a zasvietila aj EOBD kontrolka. Pri regeneracii v servise som mal 13 g sadzi na liter.
Kde si a ako by som ti v pripade potreby vedel doniest auto na liecenie?
Podlozky pod vstrekmi mam vymenene pri 120 t aj s nastavenim. Olej menim kazdych 15-20t km LEN DPF DELEXIA!
Teraz ale neviem kam s tym a ako to spravit - ktorou cestou sa vydat. MAm pocit, ze ak budem skusat tak ma to bude stat viac ako ked si radsej hned na zaciatku zvolim mozno tu drahsiu ale aj ucinnejsiu cestu!

Ja mam 10/2008 GH 103kW - viete v pripade potreby vyriesit aj tu?

Dakujem Ti za radu a pomoc!
S.
Stepas
Čitateľ
 
Príspevky: 11
Registrovaný: Ned Mar 25, 2012 2:01 pm

Poslaťod lakatos77 » Pon Mar 26, 2012 10:59 am

caute vsetci co mate problemy s filtrami. mozem vam doporucit cistic dpf od protecu.ja som mal 15 gramov sadzi podla diagnostiky a neslo im to v Lucenci spravit tak som to zhodil sam a nalial som tam ten cistic,obcas som to pretrepal a dolial doplna.Po 12hodinach ho stacilo vyplachnut nahodit na auto prejst 30 kilometrov a kontrolka zhasla. dokopy ma to so vsetkym stalo okolo 30eu a je po problemoch.
lakatos77
Čitateľ
 
Príspevky: 9
Registrovaný: Pon Mar 26, 2012 10:35 am
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Ďalší

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Google [Bot] a 1 hosť