Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Mazda 6 Nizke otacky motora - volnobeh

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

Mazda 6 Nizke otacky motora - volnobeh

Poslaťod Martan » Štv Feb 24, 2011 7:22 pm

Ahojte,

Vsimol som si, ze v tejto teme sa riesil tiez problem s nizkymi otackami motora na volnobehu - aj ked nazov temy znie inak, preto zakladam novu temu.

Mate/Mali ste niekto tento problem, riesili ste ho??

U mna nasledovne:
Otacky na volnobehu(zastavene auto) okolo 750 ot./min., v pravidelnych intervaloch citit ako motor ide uz-uz 'skapat' a cele auto sa trasie.
Ked manualne plynom zvysim trocha otacky trasenie samozrejme zmizne.
Po vycisteni skrtiacej klapky problem prestal - par mesiacov - potom sa to opat vratilo do stavu vyssie.

Rozmyslam to zaniest na diagnostiku motora do Bosch-Service v Petrzalke(DK Zrkadlovy Haj), ale velmi pochybujem, ze mi tam nejak pomozu, co vy na to?

Dik.
Martan
Čitateľ
 
Príspevky: 12
Registrovaný: Pia Júl 10, 2009 6:51 pm
Bydlisko: Bratislava|Petržalka
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod wewek » Štv Feb 24, 2011 9:24 pm

diagnostika v Bosch je lepsia/lacnejsia nez v Mazde?
Obrázok Mazda - 3 - Sedan 2.0 MZR i-stop
Obrázok užívateľa
wewek
Prispievateľ
 
Príspevky: 152
Registrovaný: Ned Máj 16, 2010 7:29 pm

Poslaťod Klubo » Štv Mar 03, 2011 9:57 pm

Cau. Mam take iste auto čo ty a tiež mam problem s volnobehom.
Ja to mam tak že ked naštartujem a auto je studene tak samozrejme je volnobeh vyšší ale ako nahle sa zohreje tak volnobeh mi klesne na zhruba 550 - 600 ot/min. Ale zaujímavé na tom je že ked idem napriklad zastaviť na červenú tak vyhodim rychlost a na neutrali dojdem. Ale ako nahle zastavim volnobeh klesne na spomínané otáčky. Mam taky dojem že to može byt odpor prevodovky ale ked vymačknem spoju nič sa nedeje. Už som čisti aj klapku ale stale nič. Nerozumiem tomu niekedy ten volnobeh tak klesne že už mi to vyhadzuje kontrolku palivoveho systemu.
Mazda 6 2.3i sport
Obrázok užívateľa
Klubo
Opytovateľ
 
Príspevky: 38
Registrovaný: Pia Okt 02, 2009 4:46 pm
Bydlisko: Prievidza
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Kosto » Pia Mar 04, 2011 7:00 pm

Tiež mám ten istý problem... :?: :?:
Kosto
Opytovateľ
 
Príspevky: 21
Registrovaný: Štv Okt 30, 2008 9:16 pm
Bydlisko: Trencin

Poslaťod iron-racing » Pon Mar 14, 2011 12:19 am

mazdar lidi. skusali ste niekto nastartovat, zohriat motor a ked tie otacky klesnu pustit brzdovy pedal? :lol
626GD; 2.0i 66kW 1991 FE6E
Xedos 9; 2.5i V6 24V 149kW 1993 KLZE? :)
Obrázok užívateľa
iron-racing
Prispievateľ
 
Príspevky: 401
Registrovaný: Sob Okt 03, 2009 1:00 am
Bydlisko: Blízko hlavného mesta
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Rtrainer » Pia Apr 15, 2011 8:48 pm

Ahoj.
S Boscháckym testerom sa dá tak akurát tak zablokovat riadiaca jednotka.Nebola by to prvá ani posledná Mazda bohužial.Už máte vyriešený ten volnobeh?
Rtrainer
Opytovateľ
 
Príspevky: 30
Registrovaný: Uto Apr 12, 2011 3:08 pm

Poslaťod marclucpicard » Uto Apr 19, 2011 9:30 pm

Tak to aby som sa bál dať robiť diagnostiku v Bosch servise :crazy
M6 GG 2.3L - moj dlhorocny sen ktory sa mi splnil 7.6.07
Obrázok užívateľa
marclucpicard
Prispievateľ
 
Príspevky: 422
Registrovaný: Str Okt 17, 2007 9:56 pm
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod GarfielD » Ned Apr 24, 2011 10:55 am

Ahojte, ja mam mazdu mx-3, 1.8 V6 a mam rovnaky problém. Najprv som dostal radu od jedneho mechanika aby som si dolial kvapalinu do chladenia. Myslel som si ze to bude hlupost ale ozaj som jej tam mal malo a z vyrovnavacej nadrzky si motor nemal čo čerpať a ťahal vzduch ale to pomohlo asi iba na pol roka a teraz to tu mam znovu. No kvapaliny mam dosť. Tak skusim vyčistit škrtiacu a vzduchovy filter. Moja teória je že by mohol byť aj palivovy filter zaneseny.
GarfielD
Čitateľ
 
Príspevky: 9
Registrovaný: Štv Júl 08, 2010 9:57 pm
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Jinba ittai » Pon Apr 25, 2011 12:38 pm

Zdravim vás.
pokial sa jedná o M6 GG,GY pred f/l- nepomože-vyčistit IAC ventil.V extrémnom prípade ak je klapka vyosená musí sa vymenit..Ak je ale klapka elektronická tzv. drive by wire- IAC odpadá,nakolko nemá..
Jinba ittai
Čitateľ
 
Príspevky: 7
Registrovaný: Uto Apr 19, 2011 8:42 am

Poslaťod GarfielD » Pon Apr 25, 2011 9:46 pm

Ja som už problem vyriešil. :) Ked som isiel vyčistiť škrtiacu klapku tak som nasiel popraskane vzduchove potrubie za (regulatorom vzduchu). momentálne ma nenapadne presný názov :D . Čiže mi motor nasaval zbytočny vzduch. Takže problem je momentálne vyriešený. Ale či aj toto može byť problem na vašich novších autách to veru neviem :/ .
GarfielD
Čitateľ
 
Príspevky: 9
Registrovaný: Štv Júl 08, 2010 9:57 pm
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod dunajsky zavinac » Pia Okt 25, 2013 11:03 am

dobry den, Mazda Tribute, ma ten isty problem plus trasenie motora na volnobehu... po 2 rokoch bezradnost
doterajsie opravy a pokusy:

1/ cistenie/vymena skrtiacej klapky
2/ vymena rozvodov
3/ vymena IAC ventilu (ventil volnobeznych otacok)
4/ vymena PCV ventilu (ventil odvetravania klukovky)
5/ vymena spojky

teraz nasleduje vymena (spojenej) cievky a kablov zapalovania

mate este nejake rady? odporucania co vymenit? zeby auto?
dunajsky zavinac
Čitateľ
 
Príspevky: 9
Registrovaný: Štv Feb 21, 2013 8:53 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Black » Pia Okt 25, 2013 11:11 am

Já měla ten stejný problém a pomohla výměna váhy vzduchu a poté nastavení otáček v Mazda servisu. Od té doby mám klid.
Jedna Mazda nestačí :-)

www.cx7.cz
Obrázok užívateľa
Black
NadMazďák
 
Príspevky: 13851
Registrovaný: Str Júl 18, 2012 5:05 pm
Bydlisko: Tihany, Morva
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod dunajsky zavinac » Pon Okt 28, 2013 10:29 am

:shock hm, vdaka za radu, znie to dost ako rada priamo z autorizovaneho servisu, kde totiz auto pocas dvoch rokov uz bolo asi 4x, vymenili uz vsetlico mozne... nechal som tam cca 1000e, myslis ze im dam dalsich 1000e za vahu vzduchu a robotu? :twist: a co ked to v tom nebude???
dunajsky zavinac
Čitateľ
 
Príspevky: 9
Registrovaný: Štv Feb 21, 2013 8:53 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť