Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Klimatizácia

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

Re: Klimatizácia

Poslaťod beatlesak » Pon Jún 29, 2015 1:19 pm

mate niekto aj iny problem ako s mediom???
Ja mam na Mazda 6 rv.2005 GG 100kw diesel pred FL model....funkcny kompresol tlakovy spinac taktiez medium je naplnene v poriadku ked dam napriamo 12V na spojku kompresora tak vsetko ide v poriadku

...problem je ze tych 12V nedostava ked mu dam prikaz z kabiny napriklad ked zapnem AUTO...

Mate nejaky napad co by som este mohol skusit?
Obrázok užívateľa
beatlesak
Prispievateľ
 
Príspevky: 121
Registrovaný: Str Dec 10, 2008 9:51 am
Bydlisko: Lucenec

Poslaťod kayman » Pon Aug 15, 2016 1:27 pm

horvatm píše:Prosim o radu, prestal sa zapinat kompresor na klime, dnes som bol na teste tesnosti, chladivo je v poriadku.
Zapne sa iba ventilator, je tam elektricky problem alebo poistka? Strestli ste sa niekto s týmto (MAZDA 5) 2007. Problem zacal ze sa zapla po zapnuti, ked som ju vypol a zapol uz nesla ale po prestavke v ceste sa zasa zapla a dnes uz opet neslo zapnut. Ktora poistka je ku klime alebo moze sa stat je zla spojka v kompresore?

Musim najst servis kde toto vedia zdiagnostikovat....

Dakujem

Ahoj, vyriešil si to nakoniec?
Ja mám niečo podobné, klíma funguje ale za pár minút prestane chladiť, postupne až ide teplý vzduch z výduchov (len na ventilátor to nejde také teplé). Keď vypnem klímu cez A/C alebo zastavím a vypnem motor na pár minút tak zase chvíľku chladí. Kompresor sa zohreje do cca 98-100 stupňov, to už ide teplý vzduch. Pri cca 70-75 na povrchu ešte chladí. Meral som to pištoľovým infra teplomerom. Mohla sa tá tepelná sonda odpáliť a kompresor sa prehrievať a potom následne ohrievať chladivo a tým klíma nechladiť?
Mazda 626 GF 1.8 74kW, strieborná, hatchback :)
Obrázok užívateľa
kayman
Prispievateľ
 
Príspevky: 309
Registrovaný: Štv Mar 01, 2012 12:26 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Krenštík » Pon Aug 15, 2016 6:19 pm

Ne, tak to není. Jaké máš teploty na vstupu a výstupu z kondenzátoru?
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2175
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod kayman » Str Aug 17, 2016 8:51 am

Kondenzátor mal tuším okolo 30 a 40. Pomeriam večer ak nebude pršať vstup/výstup
Mazda 626 GF 1.8 74kW, strieborná, hatchback :)
Obrázok užívateľa
kayman
Prispievateľ
 
Príspevky: 309
Registrovaný: Štv Mar 01, 2012 12:26 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod kayman » Str Aug 17, 2016 9:25 pm

Dnes nebolo tak teplo takže ani kompresor nešiel nad cca 75 stupňov. Kondenzátor mal podľa miesta a doby bežania od 15 do 20 stupňov.
Meral som keď už to nechladilo.

Kondenzátor, na trubkách idúcich do kondenzátora boli teploty okolo 19-21 a 23-25

trubky pred vstupom dnu do interiéru
hrubšia - 29
tenšia - 27

trubky v mieste pri remeni, tam kde sa oddeľujú, hrubá (23) do kompresora, tenká (22,5) dopredu do toho valčeka :).

Pri tom valčeku - dryer, sušič? sú teploty 17,5 a 17,2
Mazda 626 GF 1.8 74kW, strieborná, hatchback :)
Obrázok užívateľa
kayman
Prispievateľ
 
Príspevky: 309
Registrovaný: Štv Mar 01, 2012 12:26 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Krenštík » Štv Aug 18, 2016 3:06 pm

Tak to nejede, vstup kondenzatoru min 50. a kondenzator (chladič) musi být horký.... 20 je nic....

Takze zmerit kdyz klima jede.
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2175
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod kayman » Štv Aug 18, 2016 8:15 pm

Keď po štarte ešte chladí sa to zohreje celkom rýchlo tá hrubá trubka do kondenzátora (meral som najbližšie ku kondenzátoru ako sa dalo) max 46 stupňov. Toto chvíľku držalo a postupne to šlo dole. Kondenzátor mal od 40 do 35 na druhej strane.
S klesajúcou teplotou na vstupe šla teplota kondenzátora až na 30. Vstup vtedy 37, ale to už skôr len fúkalo ako chladilo. Po 10 minútach už teplý vzduch potom chodí.
Trubka z kondenzátora cca 20-22, no tam sa to ťažko meria tak to nie je moc presné :dobry
Mazda 626 GF 1.8 74kW, strieborná, hatchback :)
Obrázok užívateľa
kayman
Prispievateľ
 
Príspevky: 309
Registrovaný: Štv Mar 01, 2012 12:26 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod kayman » Str Aug 24, 2016 2:16 pm

Tak nejako som vylúčil všetko okrem kompresora. Všetko ostatne keď sa odpojí tak sa vypnú oba ventilátory, no mne sa krútia aj keď klíma už nejde.
Predpokladám, že magnetická spojka už nespína tak ako má keď sa zohreje. Po nete som našiel, že sa také môže diať (aj keď to mali na Volvách :) ).
Mám aj pocit, že je iný zvuk zopnutia keď to chladí a keď už nie, to sa ale ťažko overuje keď tam vpredu to všetko hučí. Akoby keď nechladí tak to stlačilo gumu, keď ešte chladí tak len cvaknutie :hmmhmm

Vypustiť klímu by som asi nemal len tak na dvore? :ho: Dať vypustiť, vymeniť kompresor (za použitý) a dať naplniť. Hádam to pomôže..
Mazda 626 GF 1.8 74kW, strieborná, hatchback :)
Obrázok užívateľa
kayman
Prispievateľ
 
Príspevky: 309
Registrovaný: Štv Mar 01, 2012 12:26 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Krenštík » Str Aug 24, 2016 7:56 pm

Zacal bych jinak, kolik mas chladiva?

JInak si najdi jak funguje klima, usetri to spoustu casu. Treba hella Behr ma aplikaci pro Android / Jabko kde je vse popsane.

A vymenit za pouzity je nesmysl.


Obrázok

Ten system je na tom hur, nez ojete kotouce takze koroduje takrka okamzite.


S kompresorem vzdy proplach a novy vysousec.
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2175
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod kayman » Str Aug 24, 2016 8:44 pm

Chladivo bolo dva krát doplnené, na 625g a druhý krát tuším 700g lebo v tabuľke mali aj aj a keď som prišiel reklamovať, že to nefunguje tak dali vyššiu hodnotu. Nepomohlo, už na ceste domov to prestalo chladiť.

Meniť nový kompresor s vysúšačom je už pomaly cena toho auta :D.

Aplikáciu pozriem, ja som už študoval ako to má fungovať, teóriu aj viem no nejako mi to nejde do hlavy si to predstaviť na reálnych súčiastkach.
Skúšal som ešte pozerať tú spojku a je vidieť, že sa to spína keď rozpájam a spájam konektor vedúci do spojky aj keď už to nechladí. Takže problém bude asi mimo mojich síl. ja som dúfal, že sa klíma bude dať aj takto nejako zistiť kde je problém, ale takto to asi nepôjde tak ľahko :bee Ďakujem :)
Na nové diely mať nebudem, teraz sme kolaudovali a stavba domu nás totálne finančne vyšťavila. Len keď rátam koľko som dal na rôzne poplatky na úradoch tak je mi do plaču
Mazda 626 GF 1.8 74kW, strieborná, hatchback :)
Obrázok užívateľa
kayman
Prispievateľ
 
Príspevky: 309
Registrovaný: Štv Mar 01, 2012 12:26 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Krenštík » Štv Aug 25, 2016 2:27 pm

Až budu příště v BA tak napíšu, dáme někde kafe a vysvětlim jak to funguje :o)

Jinak s klimou to neni až taková legrace, ale zas už jen týden a je po létě ;-)
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2175
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod kayman » Štv Aug 25, 2016 6:53 pm

OK :)

No to som zistil.. :D Dnes som bol u môjho mechanika vymeniť čapy, ktoré už mám pol roka doma len nemal čas on alebo ja. Pýtal som sa ho na klímu a on vravel, že mi tam naplnili príliš veľa chladiva.

Ja som to dal plniť niekedy začiatkom leta lebo to už skoro nechladilo - každý rok to bolo slabšie, ale vždy to stačilo. Tento rok už prakticky nič. Tak som to dal doplniť/vymeniť na kupón. Všetko ok no kým som prišiel domov už nechladilo. Tak som tam šiel zas a vraveli, že to musí fungovať, tak všetko odsali, vákuovanie (čo neodhalí všetky úniky) a nasali znova. Vtedy som s ním pozeral tabuľku a tam bolo 625g alebo 700g podľa riadkov na chladiči. 26 alebo 32 ak si dobre pamätám. Ja ich mám 35.. Takže asi nejaký z druhovýroby a ktovie koľko tam toho má byť. Druhý krát mi to plnil niekto iný v tom servise takže nevedel koľko mi tam dali prvý krát (a ja som to vtedy nezisťoval). Možno dali dva krát po 700 a aj pri tomto náhradnom chladiči má byť 625g. Môže veľa chladiva toto spraviť, že po chvíli nechladí?
Vypustiť trochu by som asi nemal :crazy tak asi skúsim tam ísť znova nech dajú 625g alebo čo.. Klímu som dal plniť prvý krát ja po kúpe lebo to nechladilo vôbec, to bolo ale ešte 2011 :D

No ešte má byť teplo dva týždne a akurát ideme na malú dovolenku po rodine takže len benzín nás to stojí :). A ono klíma je fajn aj v zime, pri daždi. Aby sa nezahmlievali okná :palec
Mazda 626 GF 1.8 74kW, strieborná, hatchback :)
Obrázok užívateľa
kayman
Prispievateľ
 
Príspevky: 309
Registrovaný: Štv Mar 01, 2012 12:26 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Krenštík » Štv Aug 25, 2016 9:42 pm

Da se to overit na budikach, pripoji se na nizky a vysoky tlak, zapne se to a podle tlaku se da poznat.....

Jinak to vypina potom vysoky tlak, ale to spis prerusovane.....
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2175
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod kayman » Štv Aug 25, 2016 9:55 pm

Vysoký tlak by ale potom vyplo aj kompresor, ventilátory, nie? Ono to beží všetko stále..
Mazda 626 GF 1.8 74kW, strieborná, hatchback :)
Obrázok užívateľa
kayman
Prispievateľ
 
Príspevky: 309
Registrovaný: Štv Mar 01, 2012 12:26 am
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Krenštík » Pia Aug 26, 2016 8:50 pm

Ne, jen kompresor.
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2175
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

PredchádzajúciĎalší

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Google [Bot] a 1 hosť