Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Klimatizácia

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

Re: Klimatizácia

Poslaťod Krenštík » Str Jún 30, 2010 7:42 am

Tak si nech doplnit chladivo, UV barvivo a nezminuj se o tech 150 ml. :)
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2175
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod leichnam » Str Jún 30, 2010 9:02 am

laki píše:Noooooo, mozno to mam, zo Service manual M6 :hmmhmm


Mas to z Tolerance, ktory tam v niektorych informaciach uvadza ine haluze, ze ano :o)
Diagnostika, upravy a opravy DPF, nahradne diely a servis BA-TT-NR
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod laki » Str Jún 30, 2010 10:15 am

Info, ktore som napisal o mnozstve fluidu a oil do klimatizacie pre M6, su zo Service manual M6.
Inak aj v ToleranceData pre M6 su tie iste udaje.
Sorry, ja s tym nic nenarobim, ci sa vam to pozdava, ci nie.
laki
Prispievateľ
 
Príspevky: 354
Registrovaný: Ned Apr 18, 2010 8:24 pm
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Krenštík » Str Jún 30, 2010 10:22 am

To mnozstvi oleje muze byt spravne, nicmene pri doplneni klimatizace se olej v kompresoru nemeni.
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2175
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod zsoltee89 » Pia Júl 02, 2010 11:35 am

Sorry keď to niekomu vadí, nechcel som zakladať znova tému klíma ale aj ja mám otázku ohľadom nej tak sa spýtam tu. Keď už mám klímu v aute chcem ju aj využívať v týchto horúčavách. Ale keď ju zapnem fúka mi len teplý vzduch. Možno by aj u mňa stačilo doplniť chladiace médium (neviem kedy bolo menené ak vôbec bolo, auto je dovezené z rakúska). Nevyznám sa v tematike sorry ked píšem sprostosti. Viacerý píšu že pri zapnutej klíme badateľne poklesne výkon motora, u mňa nič necítiť. Keď počuvam kamošové auto pri zapnutej klíme počuť zvuk ventilátora (asi), u mňa nič nepočuť. Preto myslím že tam može byť pokazené aj niečo iné, ako len chýbajúce chladiace médium, čo vy nato? Mám M 323 BA 1997 1,5 16V. Mal už niekto niečo podobné s klímou?

Ďakujem :palec

(Poprípade čo mám skontrolovať, čo viem aj ja bez špec. prístrojov doma spraviť)
Mazda 323 BA 1997 1,5 16V
Obrázok užívateľa
zsoltee89
Pisateľ
 
Príspevky: 81
Registrovaný: Štv Jan 08, 2009 1:11 pm
Bydlisko: Gbelce
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod laki » Pia Júl 02, 2010 1:51 pm

zsoltee89 píše:Sorry keď to niekomu vadí, nechcel som zakladať znova tému klíma ale aj ja mám otázku ohľadom nej tak sa spýtam tu. Keď už mám klímu v aute chcem ju aj využívať v týchto horúčavách. Ale keď ju zapnem fúka mi len teplý vzduch. Možno by aj u mňa stačilo doplniť chladiace médium (neviem kedy bolo menené ak vôbec bolo, auto je dovezené z rakúska). Nevyznám sa v tematike sorry ked píšem sprostosti. Viacerý píšu že pri zapnutej klíme badateľne poklesne výkon motora, u mňa nič necítiť. Keď počuvam kamošové auto pri zapnutej klíme počuť zvuk ventilátora (asi), u mňa nič nepočuť. Preto myslím že tam može byť pokazené aj niečo iné, ako len chýbajúce chladiace médium, čo vy nato? Mám M 323 BA 1997 1,5 16V. Mal už niekto niečo podobné s klímou?
Ďakujem :palec
(Poprípade čo mám skontrolovať, čo viem aj ja bez špec. prístrojov doma spraviť)

Tvoj pripad je typicky prejav uniku chladiaceho media zo systemu klimatizacie a tym aj znizenie tlaku v systeme.
Elektromagneticky istic-spinac kompresora preto nespusti system klimatizacie.
Riesenim je doplnenie systemu klimy chladiacim plynom R134A.
Sam s tym nic nespravis, bez spec. vybavenia. Navstiv servis mazda, alebo klima service.
Pred naplnenim systemu, by ale bolo vhodne zistit co spsobuje unik chladiaceho plynu a odstranit ten problem.
Take problemy by sa mali riesit pred zaciatkom horucav, lebo teraz, kym na Teba pride rad v service , skoncia aj horucavy :ho: .
.
Predosle roky mi doplnali plyn uz kazdy rok, kvoli netesnosti systemu a vydrzalo tak 3-4 mesiace chladit a potom nastastie prislo chladnejsie pocasie. :ho:
Pridavali mi cca 200-400g plynu (plyn bol uz miesany s olejom) a klima system fungoval, ale na dalsi rok sme museli to iste opakovat. :(
Existuje akysi pripravok, ktory utesnuje system zvnutra, ale som sa k nemu uz nedostal ... mazdu som predal. :bee
laki
Prispievateľ
 
Príspevky: 354
Registrovaný: Ned Apr 18, 2010 8:24 pm
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod Peacemaker » Pia Júl 02, 2010 7:34 pm

CHLAPI!! Problém vyriešený. Takže nakoniec to bolo predsa len trochu inak. Majster odmeral chladiace médium a vraj mu ukazovalo, že chýba iba cca 10%. Čiže únik hneď vylúčil. Potom pozrel lepšie na motor a zbadal, že na dne kapoty niečo je. Zasvietil si a zistil, že je to spojka kompresora. Proste odpadla. Drží to tam vraj nejaký šróbik, ktorý nemá opačný závit a preto sa takto občas lúbi povoliť. Ale na Mazde to vraj vidí prvý krát. Na Renaultoch to videl už viac krát. Vraj som mal šťastie, že tam dolu má Mazda kryt a spadlo to na ten. Lebo inak to stojí okolo 100€, keby to stratím. Takže to namontoval naspäť a klíma opäť chladí na -90 stupňov :ho:
MAZDA6 nero, r.v2003, diesel 2.0, 100kW
Boh stanovil medze ľudskej múdrosti,ale nestanovil žiadne medze pre ľudskú hlúposť-a to nie je fér.
Obrázok užívateľa
Peacemaker
Komunikátor
 
Príspevky: 729
Registrovaný: Štv Feb 26, 2009 8:08 pm
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod laki » Pia Júl 02, 2010 10:31 pm

Peacemaker píše:CHLAPI!! Problém vyriešený. Takže nakoniec to bolo predsa len trochu inak. Majster odmeral chladiace médium a vraj mu ukazovalo, že chýba iba cca 10%. Čiže únik hneď vylúčil. Potom pozrel lepšie na motor a zbadal, že na dne kapoty niečo je. Zasvietil si a zistil, že je to spojka kompresora. Proste odpadla. Drží to tam vraj nejaký šróbik, ktorý nemá opačný závit a preto sa takto občas lúbi povoliť. Ale na Mazde to vraj vidí prvý krát. Na Renaultoch to videl už viac krát. Vraj som mal šťastie, že tam dolu má Mazda kryt a spadlo to na ten. Lebo inak to stojí okolo 100€, keby to stratím. Takže to namontoval naspäť a klíma opäť chladí na -90 stupňov :ho:

.. na dne kapoty niečo je. :shock Zasvietil a zistil ze spojka ... ? :shock
Ze sa take stava na Renaultoch to neprekvapi asi nikoho :ho:
Uvolnit sa mohol akurat kryt elektromagnetickej spojky s akymysi podlozkami pre kompresor, ktory je pridrziavany centralnym sroubom.
Keby spadla spojka, musel by spadnut aj klinovy remen pohanajuci kompresor. Stalo sa take nieco ?
Vyzera to tak , ze uz niekto manipuloval s klimatizaciou - kompresorom. Mozno pri vymene kliňáku.
Neviem o tom, ze bez vonkajsieho zasahu by komukolvek sa take nieco stalo na Mazde.
Ale som rad spolu s Tebou , ze sa nasla zavada a je odstranena.
laki
Prispievateľ
 
Príspevky: 354
Registrovaný: Ned Apr 18, 2010 8:24 pm
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod leichnam » Sob Júl 03, 2010 11:06 am

Jasna vec-niekto s tym uz manipuloval, spojka nema sancu sama od seba vypadnut :nene A ten kryt tiez nie, stopercentne ho tam nasadil nejaky lempl :neverim
Diagnostika, upravy a opravy DPF, nahradne diely a servis BA-TT-NR
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod Peacemaker » Sob Júl 03, 2010 11:48 am

Tak to ja už neviem. Majstra prekvapilo len to, že je to Mazda. Vraj na Mazde to vidí prvý krát v živote, že to vypadlo (na rozdiel od spomínaného Renaulta). Možno s tým niekto pred tým manipuloval, možno fakt len nešťastná náhoda. Podstatné je, že všetko je už ok a vraj ku žiadnemu úniku nedochádza.
MAZDA6 nero, r.v2003, diesel 2.0, 100kW
Boh stanovil medze ľudskej múdrosti,ale nestanovil žiadne medze pre ľudskú hlúposť-a to nie je fér.
Obrázok užívateľa
Peacemaker
Komunikátor
 
Príspevky: 729
Registrovaný: Štv Feb 26, 2009 8:08 pm
Znalosť automobilov: 2. Viem, kde sa dolieva voda do ostrekovača a že treba chodiť na pravidelné servisné prehliadky.

Poslaťod zsoltee89 » Pon Júl 05, 2010 5:17 pm

Problém z klímatizáciou zdá sa že je vyriešený.

Dnes som si dal klímu doplniť, najprv tam napojili červenú hadicu, neskôr modrú z nejakého špec. stroja, robilo to cca 15 min. niečo, potom som naštartoval pustil klímu a pekne to šlo. Aj motor bol slabší po zapnutí aj ventilátor sa točil pri tom tak ako má. Chlapík hovoril že skúšal aj tesnosť systému. Dúfam že to vydrží dlho a nevyfučí predčasom. Platil som v prepočte nejakých 29 Euri (robili to v HU).

Podľa Vás to je aká cena?
Mazda 323 BA 1997 1,5 16V
Obrázok užívateľa
zsoltee89
Pisateľ
 
Príspevky: 81
Registrovaný: Štv Jan 08, 2009 1:11 pm
Bydlisko: Gbelce
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod Kris » Pon Júl 05, 2010 5:23 pm

Cena je paradna. :) Das na nich link?
Každý sa sťažuje na málo peňazí, ale nikto sa nesťažuje na nedostatok rozumu :)
Obrázok užívateľa
Kris
VIP 2008
 
Príspevky: 6765
Registrovaný: Pon Aug 16, 2004 9:41 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Krenštík » Pon Júl 05, 2010 5:27 pm

Nevim cenu, ale k postupu, obe hadice se pripojuji najednou, rychleji to potom vysaje zustatkove chladivo, cca 3 minuty odsava puvodni chladivo, do minuty sestuje vzestup tlaku a nasledne jeste ev. 3 minuty odsava chladivo, 30 s odfoukava prebytecny olej co odsal spolu s chladivem, aspon minutu ceka jestli vytvorene "vakuum" drzi a nenarusta mu v okruhu tlak, minimalne 8 minut (jde opravdu o minimalni dobu vakuaovani, silne nedoporucenou) odsava okruh, doporucena dle vyrobcu je 20-30 minut !!! a pak velmi rychle naplni olejem, UV barvivem a chladivem ( to od minuty do 4, zalezi dle tlaku v nadobe a komplikovanosti okruhu, nevim proc ale treba BMW X5 ackoliv ma lehce pres 400 g tak se jen plni pres tri minuty, vyzkouseno mnou 3x na ruznych autem v ruznych mestech).

Suma sumarum nejkratsi rozumne doplneni chladiva do okruhu klimatizace vidim tak na 20 minut, optimalni tak 40. Muze nasledovat jeste test na cca 4 minuty, pro overeni vystupni teploty z pruduchu a tlaku na nizkem a vysokem okruhu.

Pokud z jakehokoliv duvodu pouzil jen jednu hadici tak se cas navysuje, opet doporuceny minimalne o 50%.
Naposledy upravil Krenštík dňa Pon Júl 05, 2010 5:37 pm, celkovo upravené 1
Každá cesta jednou končí.....
Mám rád velké a silné stroje, čím větší, tím líp. ( p.s. už nee - MX 5 :hmmhmm )
Obrázok užívateľa
Krenštík
VIP 2007
 
Príspevky: 2175
Registrovaný: Pia Sep 03, 2004 11:10 pm
Bydlisko: Jižní morava
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod zsoltee89 » Pon Júl 05, 2010 5:29 pm

Kris píše:Cena je paradna. :) Das na nich link?


Hovorím je to maďarská firma ale ak myslíš (Je to v Ostrihome, blízko Štúrova Juh Slovenska)

http://www.vihariauto.hu/

Robia diagnostiku na všetko aj nákladiaky, klíma servis spojler servis proste všetko, dá sa s nimi dohodnúť a platiť sa dá aj Eurom :)
Mazda 323 BA 1997 1,5 16V
Obrázok užívateľa
zsoltee89
Pisateľ
 
Príspevky: 81
Registrovaný: Štv Jan 08, 2009 1:11 pm
Bydlisko: Gbelce
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod leichnam » Pon Júl 05, 2010 7:06 pm

Ja som dal plnit tiez a dopadlo to tak, ze cele to trvalo cca 50 minut. Oleja odsalo 14ml, doplnilo 24ml, chladiva 750g a platil som 30€.
Diagnostika, upravy a opravy DPF, nahradne diely a servis BA-TT-NR
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

PredchádzajúciĎalší

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron