Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Kolísanie otáčok pri voľnobehu

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

Kolísanie otáčok pri voľnobehu

Poslaťod JanoM » Sob Júl 19, 2008 7:47 pm

Ahojte, Už nejaký čas mi pri voľnobehu kolíšu otáčky. Pri štartovaní za studena mi motor naštartuje ale za pár sekúnd zdochne. Musím mačkať pedál. Keď štartujem ešte za horúca tak časti je problém ho naštartovať bez stlačenia plynového pedálu. Je to mazda 626 2,0 benzín 100kW, r. v. 1999. Kde môže byť problém? Ak niekto tu pozná nejakého spoľahlivého mechanika v Martine, ktorý sa vyzna v týchto japoncoch nech mi dá vedieť. ďakujem
JanoM
Opytovateľ
 
Príspevky: 25
Registrovaný: Sob Júl 19, 2008 7:35 pm

Poslaťod Rainbow » Sob Júl 19, 2008 11:59 pm

Treba spravit diagnostiku, mozno to bude cidlo teploty.
Mazda 323 BA 3HB, Z5
Obrázok užívateľa
Rainbow
Forum Guru
 
Príspevky: 1837
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 9:52 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Gazda » Pia Júl 25, 2008 1:30 pm

Ja by som najprv skusil, ci spravne funguje ventil volnobehu, t.j. treba pozriet na teleso skrtiacej klapky a vsetko okolo a precistit...
323S BA 1.5 (Z5)
Obrázok užívateľa
Gazda
Pisateľ
 
Príspevky: 58
Registrovaný: Str Máj 17, 2006 6:52 pm
Bydlisko: BA

Poslaťod JanoM » Sob Júl 26, 2008 5:14 pm

Skrtiaca klapka je vycistena lebo tento nazor ma viac mechanikov. Moj otec sa na to pozeral a zistil ze bud nevstrekuje do jedneho valca alebo tam nezapaluje. Bolo tam aj povolene lanko, po dosponovani mi pomohlo to, ze po nastartovani za studena mi to nezdochlo po chvilke. Ideme skusit vyment sviecku v tom valci. Inak dakujem ti za radu
JanoM
Opytovateľ
 
Príspevky: 25
Registrovaný: Sob Júl 19, 2008 7:35 pm

Poslaťod Rainbow » Sob Júl 26, 2008 5:35 pm

Lanko nesmie byt tak napnute, aby zvysovalo volnobezne otacky. Tie si musi udrzat motor sam.
Mazda 323 BA 3HB, Z5
Obrázok užívateľa
Rainbow
Forum Guru
 
Príspevky: 1837
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 9:52 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod JanoM » Sob Júl 26, 2008 5:45 pm

Ono nie je uplne napnute. Bolo moc volne, tak sme ho trochu dotiahli, ale stale tam je este iny problem a ked sa nan pride tak sa to potom vsetko ostatne doladi.
JanoM
Opytovateľ
 
Príspevky: 25
Registrovaný: Sob Júl 19, 2008 7:35 pm

Poslaťod yman12 » Uto Aug 19, 2008 2:00 pm

Ahoj,
podobny problem som mal aj ja na svojej mazde ale mne motor nastastie nezdochynal, len mu blbli otacky a sem tam ako keby stracal vykon...
vymenil som kable k svieckam a bolo po probleme...inak skontroluj si este vodu v systeme, bo mne raz chybalo asi cca 1l vody a auto uz nevedelo co so sebou a suviselo to aj s otackami.Idealne to postavit do kopca predkom hore a nechat nastartovane aby sa to co najlepsie odvzdusnilo. Tiez som pozeral skrtiacu a vsetko okolo a nakoniec som dolial iba vodu a bolo.J e to banalna chyba ale potrapilo ma to...tak snad som poradil a mas stejne lahky problem ako som mal ja.
Aj bracho ma mazdu a cim sa nam zdalo, ze je to strasne velky problem tim to bola väčšia banalita, tak snad to rychlo vyriesis...vela stastnych km.
Inak jednoduchu diagnostiku si dokazes urobit aj doma, skontroluje to par cidiel ale aspon nieco.Posli mi mail a poslem ti schemu a popis kodov.inak teraz som v GB a v utorok som doma tak najskor v utorok ti to mozem poslat na mail...
nazdar
yman12
Pisateľ
 
Príspevky: 89
Registrovaný: Uto Máj 08, 2007 8:58 pm

Poslaťod JanoM » Pon Sep 01, 2008 11:45 pm

Ahoj,
Dik za radu. Tu schemu na diagnostiku mi mozes poslat na melis.jano@gmail.com . Uz dlho som nenazrel na toto forum. Inak vymenil som sviecky, palivovy a vzduchovy filter, jeden automechanik mi precistil krokovy motorcek (zevraj aj v tom moze byt problem) a stale nic. Otec si vsimol, ze motor pri vyssich otackach trochu seka ale len trochu, ze to skoro vobec necitit. Najviac ma hneva, ze kazdy mechanik ma na to iny nazor ale nevie sa poriadne do toho pustit, ze je to robota na dlho.
JanoM
Opytovateľ
 
Príspevky: 25
Registrovaný: Sob Júl 19, 2008 7:35 pm

Poslaťod JanoM » Sob Sep 13, 2008 12:43 pm

Vymenil som svieckove kable a trochu to pomohlo. Otacky stale kolisu ale uz nemam problem so startovanim. Uz aj viem ze motor pracuje na vsetky 4 valce. Predtym som odpajal sviecky a vstrekovacie ventily a sledoval chod motora. Uz sa to meni pri vsetkych valcoch. Mozno to bude predsa tou skrtiacou klapkou aj ked bola vycistena ale nie dokonale. Ti co to robili, tak vycistili ju len zvrchu a nie uplne celu. Vraj to takto treba. Mam to kopu veci novych a stale to nie je vyriesene
JanoM
Opytovateľ
 
Príspevky: 25
Registrovaný: Sob Júl 19, 2008 7:35 pm

Poslaťod yman12 » Ned Sep 14, 2008 4:28 pm

skrtiacu klapku treba skontrolovat a pripadne cidlo ktore je na nej ktore kontroluje polohu v akej sa vlastne nachadza ale nemyslim ze by tam mal byt problem...
ako som spominal urcite sontroluj ci mas dostatok vody v systeme...znie to velmi jednoducho ale mna to dost potrapilo...a chvilu trva nez sa to ovzdusni a nez sa otacky daju do povodneho stavu...ja som presiel cca 20km kym sa mi otacky ustalili mam M626 GE 2,0i
a ako citam tak startovanie mas vyriesene...len tak dalej
yman12
Pisateľ
 
Príspevky: 89
Registrovaný: Uto Máj 08, 2007 8:58 pm

Poslaťod JanoM » Ned Sep 14, 2008 8:51 pm

vody mam dost ale neviem ci to mam odvzdusnene. O podobnom probleme tu bola diskusia pri mazde 121 kde sa bavili o MAF senzore. Ja som ten senzor skusil odpojit a vsimol som si, ze chod motora sa vyrazne zmenil len som nepozrel na otackomer ci tie otacky drzi. Tak ked to nabuduce budem skusat tak to pozriem. Nepozeram na auto kazdy den lebo nemam na to tolko casu. Pravdu moze mat kazdy kto pise o tychto problemoch. Vdaka
JanoM
Opytovateľ
 
Príspevky: 25
Registrovaný: Sob Júl 19, 2008 7:35 pm

Poslaťod JanoM » Sob Sep 27, 2008 9:44 pm

Moze tento problem byt sposobeny aj znizenym tlakom vo valci? Alebo ako sa prejavi benzinovy motor ked sa mu znizi tlak iba v jednom valci? Je tam vidiet nejaku vyraznu zmenu?
JanoM
Opytovateľ
 
Príspevky: 25
Registrovaný: Sob Júl 19, 2008 7:35 pm

Poslaťod mazdakmilos » Str Okt 01, 2008 6:08 pm

No ja by som povedal, že to bude elektronický sitič, čiže snímač teploty motora, podľa ktorého riadiaca určuje prísun paliva, tebe keď zdochýňa za studena, tak máš chudobnú zmes {dáva mu palivo ako nahriatemu } Pri nižších teplotách v zime to bude horšie :(
mazdakmilos
Prispievateľ
 
Príspevky: 165
Registrovaný: Sob Júl 19, 2008 10:40 am

Poslaťod Stevo718 » Str Okt 01, 2008 10:50 pm

mazdakmilos píše:No ja by som povedal, že to bude elektronický sitič, čiže snímač teploty motora, podľa ktorého riadiaca určuje prísun paliva, tebe keď zdochýňa za studena, tak máš chudobnú zmes {dáva mu palivo ako nahriatemu } Pri nižších teplotách v zime to bude horšie :(

To nie, to by ráno nenaštartoval vôbec.
Stevo718
Čitateľ
 
Príspevky: 5
Registrovaný: Uto Sep 30, 2008 9:19 pm
Bydlisko: Banská Bystrica

Poslaťod JanoM » Štv Okt 02, 2008 9:04 pm

Za studena to startuje dobre len niekedy to zdochne niekedy nie. Sitic sa po case zapne a vtedy otacky drzia a pocase zacnu kolisat. Ako by sa dala resetnut riadiaca jednotka? Kde sa vlastne nachadza? Nebude treba po resetovani nahrat tam udaje znova pomocou diagnostiky? Aj o tomto sa tu pise len neviem ako to mam urobit
JanoM
Opytovateľ
 
Príspevky: 25
Registrovaný: Sob Júl 19, 2008 7:35 pm

Ďalší

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron