Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Kolísanie otáčok pri voľnobehu

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

Re: Kolísanie otáčok pri voľnobehu

Poslaťod leichnam » Štv Okt 02, 2008 9:27 pm

Resetneš ju tak, že odpojíš baterku, stúpiš na brzdu a budeš držat cca 15 sekúnd, udaje tam do nej potom netreba nahrávať.
Diagnostika, upravy a opravy DPF, nahradne diely a servis BA-TT-NR
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod JanoM » Štv Okt 02, 2008 9:50 pm

dakujem.vyskusam
JanoM
Opytovateľ
 
Príspevky: 25
Registrovaný: Sob Júl 19, 2008 7:35 pm

Poslaťod JanoM » Sob Okt 11, 2008 4:27 pm

Reset riadiacej jednotky nepomohol ale pri volnobehu tam okrem kolisania aj nieco hrkoce, pri vyssich otackach to nepocut
JanoM
Opytovateľ
 
Príspevky: 25
Registrovaný: Sob Júl 19, 2008 7:35 pm

Poslaťod leichnam » Sob Okt 11, 2008 5:14 pm

A čo sacie potrubie, nenasáva "falošný" vzduch? A bolo by dobré, keby si dal zmerať tlaky. To hrkotanie "niečoho" definuj podrobnejšie, inak sa poriadnej odpovede asi nedočkáš.
Diagnostika, upravy a opravy DPF, nahradne diely a servis BA-TT-NR
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod JanoM » Ned Nov 30, 2008 8:14 pm

Ahojte, potreboval by som zohnať ventil voľnobehu na mazdu 626 2.0, 16V, 100 kW, benzin, r. v. 1999 najlepšie z použitého auta.
Mám ten opakujúci sa problém o ktorom sa tu píše a to je kolísanie otáčok. Aj ja som s touto temou prispel do fora. Nepotrebujem nový lebo to stoji veľa peňazí a nechcem zbytočne vyhadzovať. Príp. ak vie niekto poradiť čo by sa s tým dalo ešte urobť nech mi dá vedieť. Už sa skúšali všeljake možnosti ale s týmto ventilom nie. Dnes som naštartoval a odpojil som kabel na ventile a chod motora sa nezmenil. Podľa toho uvažujem, že to može byť tým. Ďakujem
JanoM
Opytovateľ
 
Príspevky: 25
Registrovaný: Sob Júl 19, 2008 7:35 pm

Poslaťod leichnam » Ned Nov 30, 2008 8:53 pm

Ja by som ti s tým vedel pomocť, ty budeš ale asi zďaleka :hmmhmm
Diagnostika, upravy a opravy DPF, nahradne diely a servis BA-TT-NR
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod JanoM » Ned Nov 30, 2008 9:30 pm

Ja som z Martina ale pracujem v Dubnici nad Vahom. Odkial si?
JanoM
Opytovateľ
 
Príspevky: 25
Registrovaný: Sob Júl 19, 2008 7:35 pm

Poslaťod Jonny » Str Dec 10, 2008 5:34 pm

Mam podobny problem, kolisaji mi otacky za tepla, behem rozbehu je to OK. Kdyz dam ECU do nouzoveho rezimu,auto celkem drzi otacky obcas skubne,jak ji pripojim zacnou padat otacky na 500 a stoupnou na 1000.Volnobeh je nastaveny na 800 a v nouzovem rezimu drzi.Vycistil jsem klapu a kanalky, zmeril snimac skrtici klapky, vycistil termoventil volnobehu, vycistil magnet. ventil volnobehu, vymenil vahu vzduchu, cidlo teploty,palivovy filtr, netesnost jsem nenasel, co ted???diky za radu
Jonny
Prispievateľ
 
Príspevky: 103
Registrovaný: Štv Júl 20, 2006 9:53 am
Bydlisko: Ostrava CZ

Poslaťod Jonny » Ned Dec 14, 2008 10:18 am

Tak jsem odzkousel i jine ECU a problem to nevyresilo !!! Podivam se jeste na mag. ventil zpetneho vedeni vyfukovych plynnu
Jonny
Prispievateľ
 
Príspevky: 103
Registrovaný: Štv Júl 20, 2006 9:53 am
Bydlisko: Ostrava CZ

Poslaťod JanoM » Pon Mar 02, 2009 8:50 pm

Tak som sa s mojim problemom vybral na diagnostiku do TN. Najprv vyhodilo snimac polohy vackoveho hriadela. Pytal sa ma co sa robilo. Spomenul som mu ze sa aj klapka cistila a nepomohlo to a ze boli podvihnute otacky pomocou 2 skrutiek na klapke. On na to, ze to sa nesmie robit, ze to uz nebude sa dat nastavit do povodneho stavu. Podla mna blbost. Potom skusal sa tam vrtat a robil diagnostiku po 2x a tam mu vyhodilo aj EGR ventil. To viem, ze ten ventil by to mohol byt ale s tou klapkou sa mi nehce verit, ze sa o uz nedanastavit
JanoM
Opytovateľ
 
Príspevky: 25
Registrovaný: Sob Júl 19, 2008 7:35 pm

Poslaťod alexander84 » Str Mar 11, 2009 5:22 pm

Ahojte,
už to tu bolo ale predsa...mam MAZDA 626 GF rv.2000 facelift, 2.0l 16V + LPG
Od kedy som si tam dal LPG autu začali kolísať otáčky...

- Vymenene sviečky
- Vymenene svieč. kable
toto nepomohlo

Teraz idem vymeniť celé sanie + tesnenia...ale ak ani to nepomôže tak neviem.
V mazde mi na PC povedali, že to saje falošný vzduch... ale ak nepomôže vymena sania tak neviem :(((

Nejaké dobre rady???

Ďakujem.
alex
alexander84
Čitateľ
 
Príspevky: 5
Registrovaný: Str Mar 11, 2009 3:55 pm

Poslaťod alexander84 » Štv Apr 02, 2009 8:44 am

len pre info ostatnym.... bolo prasktnute tesnenie pod saním...vymenilo sa a all ide ako hodinky ;o)))
alexander84
Čitateľ
 
Príspevky: 5
Registrovaný: Str Mar 11, 2009 3:55 pm

Poslaťod JanoM » Ned Dec 13, 2009 6:24 pm

Kde presne sa to tesnenie pod sanim nachadza? mozes mi prosim poslat fotku
JanoM
Opytovateľ
 
Príspevky: 25
Registrovaný: Sob Júl 19, 2008 7:35 pm

Poslaťod Gazda » Uto Feb 09, 2010 6:05 pm

JanoM píše:... boli podvihnute otacky pomocou 2 skrutiek na klapke. On na to, ze to sa nesmie robit, ze to uz nebude sa dat nastavit do povodneho stavu....


Skrutka, ktorou sa nastavuje doraz klapky moze byt problem...
Ale skrutka na vrchu, ktorou sa nastavuje privod vzduchu na volnobehu sa da v pohode nastavit:

Treba vyradit ecu premostenim TEN a GND v diagnostickom konektore (napr. spinkou alebo vhodnym drotom) vid.http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=26&t=12912 a potom dostelovat tak, aby sa otacky ustalili na predpisanej hodnote.

Samozrejme pri zahriatom motore a vypnutych el. spotrebichoch.

Potom este mozno bude treba resetnut riadiacu jednotku a znova ju "naucit" riadit volnobeh v roznych rezimoch. Je na to presny postup, ale snad staci normalne pouzivanie a trocha casu...
323S BA 1.5 (Z5)
Obrázok užívateľa
Gazda
Pisateľ
 
Príspevky: 58
Registrovaný: Str Máj 17, 2006 6:52 pm
Bydlisko: BA

Poslaťod Markus » Pon Mar 08, 2010 9:52 am

skúšal niekto diagnostikovať BJ-čk podľa schémy vyššie (v príspevku od Gazdu ?) cez víkend som to skúšal presne na svoje Mazde BJ (motor 1840 cm3 / 84kW, 227-tis. najazdených km) ale neviem či tam nie sú chyby alebo to nefunguje.
-po zapojení a otočení klúču do polohy ON dióda zasvietila, zhasla a už viac nič, nič neblikala. Keď som odpojil uzemnenie tak naopak, začala trvale svietiť.

Aj ja mám problém s kolísaním otáčok. Motor kolíše okolo nominálnych otáčok, potom ho trochu pridusí, ale sa rozbehne sám(nedochne). S výfuku sa ozýva "traktorové pobafkávanie" ako keby nešiel jeden valec. Pri vytočení otáčok na neutrály mi s výfuku ide voda. Stratu chladiacej vody som však nezaznamenal. A ten "traktorový zvuk zmizne.
Preštudoval som takmer všetky príspevky, všetko poskúšal výmena sviečok aj baterky. Sviečky som vymenil po 45 tis. km, boli dosť opálené. Trochu sa to zlepšilo ale kolísanie sa neodstránilo.
Gazda : kde priblibližne nájdem tú skrutku ktorou sa nastavuje privod vzduchu na volnobehu ? Nech zase neroštelujem všetky :hmmhmm

Pri jazde pod zaťažením žiadne anomálie, ani pokles výkony ani čudné zvuky. Má niekdo nejaké nápady ? Čím šialenejší tým lepší lebo už neviem .... :bee
Markus
Žihadlo 323F
Markus
Opytovateľ
 
Príspevky: 16
Registrovaný: Sob Máj 07, 2005 1:27 pm
Bydlisko: Nitra

PredchádzajúciĎalší

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť