Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

kolísanie otáčok M 323F BA

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

kolísanie otáčok M 323F BA

Poslaťod Pietro 323F BA » Str Máj 14, 2008 3:24 pm

Ahojte mazdaci,

Mam taky problem ze pri volnobehu mi kolisu otacky az mi to ide skapat a este viac sa to prejavuje pri toceni volantu zanutí svetiel, pusteni kurenia, som zistil pri vymene vzduchoveho filtra, ze mi tam nateka olej, samozrejme mi stupla spotreba oleja :hmmhmm

Prosim poradte mi ako postupovat pri tomto probleme.

Dakujem za pomoc . Pietro :(
Pietro 323F BA
Čitateľ
 
Príspevky: 4
Registrovaný: Štv Mar 20, 2008 2:30 pm

Poslaťod Bootleg » Str Máj 14, 2008 4:13 pm

Zdiagnostikovat vsetky solenoidy, prejst vzduchove hadice (vakuove), ci nemaju praskliny, vymenit PCV ventil a nastavit volu na ventiloch. Zatial tolko.
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod tomasicek » Štv Máj 15, 2008 8:01 am

Co su solenoidy?

Pietro: Tymto mazdam takmer kazdej jednej kolisaju otacky. Je to taky virus, ktory postihne tento motor v urcitom veku a nie a nie sa ho zbavit. Je to otravne ale kym to nedochne tak to neriesim. Musim ale mat vzdy zapnute svetla lebo pri vypnutych je to uplna katastrofa. Samozrejme si myslim ze tam bude treba nastavit volu ventilov lebo je to aj ako povinny ukon pri 90tis. km ale v Mazde sa na to vy :prdel
tomasicek
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2705
Registrovaný: Str Nov 02, 2005 6:28 pm

Poslaťod Bootleg » Štv Máj 15, 2008 11:01 am

Treba na to dat pozor, lebo sa zvzknu podpalit ventily, potom sa da ocakavat aj to kolisanie otacok.
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod azet » Štv Máj 15, 2008 2:11 pm

tomasicek píše:Co su solenoidy?

Pietro: Tymto mazdam takmer kazdej jednej kolisaju otacky. Je to taky virus, ktory postihne tento motor v urcitom veku a nie a nie sa ho zbavit. Je to otravne ale kym to nedochne tak to neriesim. Musim ale mat vzdy zapnute svetla lebo pri vypnutych je to uplna katastrofa. Samozrejme si myslim ze tam bude treba nastavit volu ventilov lebo je to aj ako povinny ukon pri 90tis. km ale v Mazde sa na to vy :prdel


solenoidy = elektromagneticke cievky/spinace
MX-6, KL-DE 2.5 DOHC V6, r.v. 1995
Obrázok užívateľa
azet
VIP 2009
 
Príspevky: 269
Registrovaný: Str Nov 28, 2007 5:51 pm
Bydlisko: BA

Poslaťod tomcat » Štv Máj 15, 2008 7:58 pm

Pri zapnutí svetiel, alebo kúrenia, resp. pri natáčaní volantom je normálne, že motor je v zábere /alternátor, servo/ tým poklesnú otáčky, ale RJ by automaticky mala zvýšiť otáčky motora. Na týchto motoroch sú problémy s ventilmi, pred týždňom som počul motor, ktorý mal najazdené/vraj/ cca 160 tkm, ale to bola hrôza. Podľa všetkého podpálené ventily, resp. vybité sedlá ventilov a tým aj zníženie kompresie a následne zníženie výkonu motora. Zmerať kompresiu urobiť repas ventilov.
tomcat
Prispievateľ
 
Príspevky: 361
Registrovaný: Štv Jan 03, 2008 5:18 pm
Znalosť automobilov: 1. Netuším o autách vôbec nič, iba že to má volant, pedále a treba do toho tankovať.

Poslaťod Rurkar » Pia Máj 16, 2008 10:45 am

No mal som podobny problem ale uz je to poriesene..
Pomohlo dokladne precistenie vonobezneho ventilu, ERG ventilu /ktory bol zaseknuty/ skrtiacej klapky ktora bola fakt zababrana a nedobre dosadala, vycistenie vahy vzduchu.To cele som zakoncil resetom RJ nastavila aby si natiahla nove hodnoty od jednotlivych ventilov,
Teraz je to uz ok. Motor si otacky drzi nekolisu pri zapnuti ventilatorov mierne podskocia smerom hore nie ako niekedy dole.Celkovo motor ozil a zivsie reaguje na slapnutie plynu.
Popracujem na fotkach a potom to tu hodim, snad sa to niekomu bude hodit.
Obrázok užívateľa
Rurkar
Pisateľ
 
Príspevky: 89
Registrovaný: Pia Sep 08, 2006 1:08 pm
Bydlisko: Strážske

Poslaťod Pietro 323F BA » Štv Jún 19, 2008 9:29 am

Ahojte nakoniec som si dal zmerat tlaky motora a mam nedostatocne tlaky cize odporucaju vymenu piestnych kruzkov a simeringov ... :hmmhmm
Pietro 323F BA
Čitateľ
 
Príspevky: 4
Registrovaný: Štv Mar 20, 2008 2:30 pm

Poslaťod tomasicek » Štv Jún 19, 2008 10:24 am

Nic nebrus, daj si radsej nastavit volu ventilov, pripadne vybrus ventilov. Je to aj ako pozadovany ukon pri 90,000km ale nikto to tu nerobi (myslim v Mazda servise).


RURKAR: Cakam navod s fotkami, alebo mi to pridi spravit :o) hadam mi to tiez pomoze.
tomasicek
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2705
Registrovaný: Str Nov 02, 2005 6:28 pm

Poslaťod vili22 » Pon Aug 10, 2009 5:04 pm

Poznam jedneho pana v Ruzomberku, ktory to robi za celkom ludove ceny si myslim...kompletne vam vsetko prezrie, zabrusi, zrepasuje...
vili22
Opytovateľ
 
Príspevky: 42
Registrovaný: Str Júl 01, 2009 9:04 am

Poslaťod tomcat » Pia Aug 14, 2009 7:58 am

ja poznám v KE.
tomcat
Prispievateľ
 
Príspevky: 361
Registrovaný: Štv Jan 03, 2008 5:18 pm
Znalosť automobilov: 1. Netuším o autách vôbec nič, iba že to má volant, pedále a treba do toho tankovať.

Poslaťod Karolklima » Ned Aug 30, 2009 3:34 am

Na sacom potrubí máš klapku so snímačom polohy za vzduchovím filtrom . ten snímač má vydratú stopu alebo má zlí kontakt. buď ho najprv vyčisti alebo ho pootoč do protismeru. na niktorých typoch su polmesiacové výrezy na šrouby takže sa to dá jednoducho povoliť a pootočiť. Stačí 2 3mm.
Vlastnil som MAZDA 626 GE 2,0 GLX 16V
a teraz Vlastním MAZDA XEDOS 6 2,0 24V
Obrázok užívateľa
Karolklima
Opytovateľ
 
Príspevky: 44
Registrovaný: Pon Feb 19, 2007 6:40 pm
Bydlisko: Bratislava- Stupava

Poslaťod JanoM » Str Dec 09, 2009 9:17 pm

Podobny problem ja stale riesim uz 1,5 roka na mojej Mazde 626 GF. Uz som to su vypisoval. Bol som v servise a robilo sa cokolvek. Cistenie klapky, volnobezneho ventilu, EGR, vymena sviecok a kablov, vzduchoveho a palivoveho filtra. Bol som na diagnostike kde vyhodilo snimac polohy vackoveho hriadela. Po vymene ziadna zmena. Par krat som urobil aj reset ECU odpojenim baterky a slapnutim na brzdu a nic. Sprava sa to tak ze ked nastartujem za studena tak mi to zdochyna az po viacerych startovaniach prepne na sytic, prip. to musim rozbehat plynovym pedalom. Rozmyslam, ze nikto mi nepozeral Lambdu. Tu treba tiez obcas vymenit a neviem ci sa niekedy menila. Mam prave nabehanych cca 270 tis. km. Docital som sa o lambde rozne veci. Vraj zvysuje spotrebu ale mne sa nezda zebypalubny pocitac mi ukazoval viac. Buduci tyzden pojdem na emisnu tak uvidim v akom stave je. Odkedy mi to zacalo robit som presiel 13-14 tis. km a motor ide stale rovnako. V pripade ak je ta lambda zla moze sa nieco stat s motorom? Nejake poskodenia. Poradte niekto.
JanoM
Opytovateľ
 
Príspevky: 25
Registrovaný: Sob Júl 19, 2008 7:35 pm

Poslaťod live86 » Pon Dec 14, 2009 11:23 am

Čaute, mám prosbu, potrebujem radu ohľadom otáčok na voľnobehu veľmi kolíšu a niekedy motor aj shasne. Vymenil som sviečky, káble, hlavu rozdelovača, palec, vyčistil klapku. Neviete v čom by mohla byť chyba? Díky za rady. Prípadne poraďte mechanika v Bratislave alebo v okolí.
live86
Čitateľ
 
Príspevky: 3
Registrovaný: Pon Dec 14, 2009 11:01 am

Poslaťod vili22 » Uto Máj 25, 2010 9:40 am

Mne robil ventile ten pan v Ruzomberku....seriozny stary pan ktory sa bavka cele dni v garazi...rozumne ceny a spravi vam ,,vsetko,, , nielen co sa tyka aut.
vili22
Opytovateľ
 
Príspevky: 42
Registrovaný: Str Júl 01, 2009 9:04 am

Ďalší

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť