Tak kdyby to někoho zajímalo, tak bych tu měl vyluštění, které mě bude stát přes 40 tisíc.
Ona totiž tahle "pidizávada", kterou mi v autorizovaném servisu "opravili" zvednutím volnoběžných otáček, vyeskalovala v to, že jednoho krásného dne už ta spojka přestala fungovat úplně; motor prostě po sešlápnutí spojky (a to i třeba jen při podřazení) chcípl. Na laně se to dovleklo to (jiného) autorizovaného servisu, kde prohlásili spojku za zničenou a objednali díly na její opravu.
Tím to ale neskončilo. Ani zdaleka. Když to měli rozebrané, zjistili, že počáteční problém je ještě někde úplně jinde. Kliková hřídel měla totiž vůli, díky který se jí podařilo na jakémsi axiálním ložisku vybrousit přenádhernou drážku zvící asi dvou milimetrů (opravitelných je údajně max 0,75 mm).
Nicméně, abych to zkrátil - řekli mi, že ve stavu, v jakém se to nacházelo, už to muselo kolem toho ložiska žrát poměrně dost olej, že na výfuku je to jasně vidět (nevšiml jsem si, jezdí tím 95 % času přítelkyně a ta pozná prd) a že při výměně oleje (zhruba před dvěma měsíci) v něm museli (nebo spíš měli) najít špony. Taky mi řekli, že to u GF (a snad i GE) Mazd zase není tak neobvyklé, že ty klikovky se jim tam vyloženě "dařily".
No abych to zkrátil: k té spojce mi ještě mění celý motor, hotovo by mělo být někdy příští týden...