Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Pokles otáček při zmáčknutí spojky

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

Pokles otáček při zmáčknutí spojky

Poslaťod harmasan » Pia Feb 08, 2008 5:34 pm

Přátelé, poraďte - moje Mazda 626 GF začala někdy minulý týden dělat zajímavou věc - když vyřadím, jsou volnoběžné otáčky někde na 700. V okamžiku, kdy zmáčknu spojku, otáčky o něco spadnou (tak někam na 600, 650). JENŽE v některých případech se stane, že to jde mnohem níž, hádám tak 200-300, motor se začne dusit a klepe se jak ratlík. Totéž se stane (zase někdy) i v okamžiku, kdy mám zařazenou rychlost a zmáčknu na další dobu spojku i za jízdy.

Nemáte někdo tušení, co to může být za piškuntálii?
harmasan
Opytovateľ
 
Príspevky: 19
Registrovaný: Pon Mar 14, 2005 9:50 pm
Bydlisko: Jindřichův Hradec

Poslaťod PUMA » Str Feb 13, 2008 11:39 am

Ahoj,

presne to iste robi moja 323ka, po zoslapnuti spojky otacky klesnu skoro az na minimum, motor ide zhasnut. Ked trochu popridavas na plyn otacky sa ustalia a vsetko zas v norme vsak ???
Mam taky pocit, ze toto robi vacsinou v zime, ked je potrebne svietit, mam pustene vetranie naplno, cize dost velky odber elektrickej energie o to horsie, ze pri zimnych startoch a nizkych teplotach bateria dost trpi.
Tento isty problem mam tiez, ked pustim naplno audio aparaturu, otacky rapidne kolisu...preto si myslim, ze to bude problem spojeny s velkym odberom prudu a bud nestiha alternator alebo baterka je slaba.

Raz sme toto uz riesili na fore a spominal sa tam ventil pri klapke vzduchu, ktory by mal zabezpecit zvysovanie otacok...mal som to rozobrate az po ventil, no nepomohlo. :-(
Obrázok
Obrázok užívateľa
PUMA
Prispievateľ
 
Príspevky: 268
Registrovaný: Ned Júl 10, 2005 5:51 pm
Bydlisko: Bratislava

Poslaťod harmasan » Ned Máj 18, 2008 6:41 pm

Tak kdyby to někoho zajímalo, tak bych tu měl vyluštění, které mě bude stát přes 40 tisíc.

Ona totiž tahle "pidizávada", kterou mi v autorizovaném servisu "opravili" zvednutím volnoběžných otáček, vyeskalovala v to, že jednoho krásného dne už ta spojka přestala fungovat úplně; motor prostě po sešlápnutí spojky (a to i třeba jen při podřazení) chcípl. Na laně se to dovleklo to (jiného) autorizovaného servisu, kde prohlásili spojku za zničenou a objednali díly na její opravu.
Tím to ale neskončilo. Ani zdaleka. Když to měli rozebrané, zjistili, že počáteční problém je ještě někde úplně jinde. Kliková hřídel měla totiž vůli, díky který se jí podařilo na jakémsi axiálním ložisku vybrousit přenádhernou drážku zvící asi dvou milimetrů (opravitelných je údajně max 0,75 mm).
Nicméně, abych to zkrátil - řekli mi, že ve stavu, v jakém se to nacházelo, už to muselo kolem toho ložiska žrát poměrně dost olej, že na výfuku je to jasně vidět (nevšiml jsem si, jezdí tím 95 % času přítelkyně a ta pozná prd) a že při výměně oleje (zhruba před dvěma měsíci) v něm museli (nebo spíš měli) najít špony. Taky mi řekli, že to u GF (a snad i GE) Mazd zase není tak neobvyklé, že ty klikovky se jim tam vyloženě "dařily".

No abych to zkrátil: k té spojce mi ještě mění celý motor, hotovo by mělo být někdy příští týden...
harmasan
Opytovateľ
 
Príspevky: 19
Registrovaný: Pon Mar 14, 2005 9:50 pm
Bydlisko: Jindřichův Hradec

Poslaťod azet » Pon Máj 19, 2008 10:55 am

:hmmhmm aky tam mas vlastne motor?

stale vsak nechapem suvis medzi klukovkou a volnobeznymi otackami pri zoslapnutej spojke...
MX-6, KL-DE 2.5 DOHC V6, r.v. 1995
Obrázok užívateľa
azet
VIP 2009
 
Príspevky: 269
Registrovaný: Str Nov 28, 2007 5:51 pm
Bydlisko: BA

Poslaťod Jeff » Pia Jún 06, 2008 9:06 am

Přesně tento problém jsem měl u 323f BA taky. Po vymáčknutí spojky za jízdy nebo při dobržďování do křižovatky s vymáčklou spojkou šel motor někam ke 300ot. Problém byl v nízké hladině oleje. Měl jsem ho zhruba 2mm nad ryskou minima, což by ještě mělo být OK. Dolil jsem do středu mezi rysky a už to nedělá.
Úplně to stejné se mi stávalo kdysi na škodovce a opět to bylo nízkou hladinou oleje.
Jeff
Jeff 323f BA 97
Obrázok užívateľa
Jeff
Opytovateľ
 
Príspevky: 18
Registrovaný: Pon Máj 28, 2007 10:01 am
Bydlisko: Brno

Poslaťod MrSix » Pia Jún 06, 2008 2:02 pm

azet píše:stale vsak nechapem suvis medzi klukovkou a volnobeznymi otackami pri zoslapnutej spojke...

Neviem presne ako to maju motory mazdy, ale na niektorych je to tak, ze klukovku mas axialne vystredenu prave tym ze sa do nej "oprie" spojka. Pokial spojku vyslapnes, klukovka sa oprie o niektoru stranu axialneho loziska lebo ju nic nedrzi v strede (axialne sily mas v motore vzdy). A axialne lozisko je na 99% klzne, cize ak mas menej oleja, uz nestaci premazat poriadne axialne lozisko, trenim ploch sa zvysi odpor, a teda poklesnu otacky.

Axialne lozisko prve pociti nedostatok oleja, pretoze olejovy film v nom ma tendenciu unikat na vonkajsi priemer a von z loziska, odstredivou silou (ale ax.lozisko prakticky nepotrebujes kym nevyslapnes spojku). Naproti tomu hlavne a ojnicne klzne loziska su "klasicke" vodorovne, tam odstrediva sila nema taky efekt ze by vytlacala olej z medzery. Spojka (teda ked je spojena a dobre nastavena) drzi klukovku v strednej polohe, ziadna strana klzneho axialneho loziska sa nedotyka, a teda tam ziadne trenie nemas (nizsi odpor pre motor)...
Mazda6/Sport, CD143, Plusline (2007)
Mazda6/SportCombi, G194, Revolution (2019)
MrSix
Prispievateľ
 
Príspevky: 486
Registrovaný: Ned Dec 30, 2007 7:33 pm

Poslaťod azet » Uto Jún 10, 2008 10:01 am

uhm, uhm, dakujem MrSix, to by som nebol typoval.

@harmasan: mas to uz poriesene? a problem bol v klukovke a lozisku, alebo hlavny problem bol v tom, ze si (resp. priatelka) jazdil s nizkou hladinou oleja - podobne ako pisal Jeff? o aky motor sa vlastne jedna? (spominal si, ze podla vsetkeho su nachylne aj GEcka)
MX-6, KL-DE 2.5 DOHC V6, r.v. 1995
Obrázok užívateľa
azet
VIP 2009
 
Príspevky: 269
Registrovaný: Str Nov 28, 2007 5:51 pm
Bydlisko: BA

Poslaťod harmasan » Uto Jún 17, 2008 11:59 am

azet píše:uhm, uhm, dakujem MrSix, to by som nebol typoval.

@harmasan: mas to uz poriesene? a problem bol v klukovke a lozisku, alebo hlavny problem bol v tom, ze si (resp. priatelka) jazdil s nizkou hladinou oleja - podobne ako pisal Jeff? o aky motor sa vlastne jedna? (spominal si, ze podla vsetkeho su nachylne aj GEcka)


To je právě to, že oleje jsem nikdy za celou dobu, co to mám (tři roky) neměl nikdy ani o chlup míň - vždycky jsem si hrozně lebedil, že si to nevzalo snad ani kapku (což vždycky rozčilovalo kamaráda, který má Mazdu 323, a ten dolévá cca deci na tisíc kilometrů). Prostě bez oleje to nejelo nikdy.

Jak mi to ukazovali chlapi v servisu, klikovka prostě vybrousila do axiálního ložiska hezkou dvoumilimetrovou vůli; čím to je nemám tušení. Takže pořešené to mám, vyměnili mi motor (je to ta klasická 1,8 74 kW)...
harmasan
Opytovateľ
 
Príspevky: 19
Registrovaný: Pon Mar 14, 2005 9:50 pm
Bydlisko: Jindřichův Hradec

Poslaťod dunajsky zavinac » Str Sep 11, 2013 8:35 am

Tak pani, presne tato porucha sa mi zrejme vyskytla tiez. Uz dlhsiu dobu som tu riesil pokles otacok a zhasinanie motora pri volnobehu, resp. vytlacenej spojke a dobrzdovani. Cistila sa a vymenila sa skrtiaca klapka, bateria, IAC ventil (krokovy motorcek), nastalo mierne zlepsenie, motor uz nezhasinal. Nakoniec mi odisla spojka (123 000 km), neslo vobec zaradit rychlost. Teraz pri vymene spojky mechanici zistili ze je rozbite aj ihlove lozisko klukovky, presne ako v popise vyssie... Ubytok oleja som si doteraz nevsimol, musim to skontrolovat. Lozisko je objednane, po vymene spojky a zlozeni vsetkeho naspat dam info o vysledku. Problem poklesu otacok som bezvysledne riesil 2 roky v autorizaku aj inde... dakujem za rady.
dunajsky zavinac
Čitateľ
 
Príspevky: 9
Registrovaný: Štv Feb 21, 2013 8:53 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť