Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

M6 trasenie brzd po opakovanej výmene

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

M6 trasenie brzd po opakovanej výmene

Poslaťod Peter Pan » Str Máj 10, 2017 8:39 pm

Zdravím majiteľov M a prosím o radu pri riešení problému, ktorý skúšam riešiť už takto na fóre, nakoľko sa mi už naozaj nechce opätovne trieskať hlavu o stenu v servise. Problém existuje už okolo pol roka, preto najprv krátky sumár a následne detailnejší popis pre tých, ktorí si to chcú prečítať:

- M6 Kombi, 163Hp, 2012
- servis ALZ Mazda Prešov (nie je to priamo sťažnosť, nuž ale zvážte sami...)
- šetrný šofér, brzdím hlavne motorom, agresívne brzdenie z 140-0 max. 2-3 krát z dôvodu zápchy na diaľnici. Po dobrzdení nenechávam pedál stlačený aby som kotúč pod stlačenou platničkou neprehrial.
- problém existuje jedine pri brzdení, inak je auto kľudné, tiché, drží stopu.

Krátky sumár: Za posledných 13 tis. km som prestriedal už 3tí pár kotúčov + obložení. Po 3tis. km na každom páre začne mierne trhanie volantom aj pedálom, po ďalších 2 tis. km je trhanie pod brzdením neúnosné. životnosť prvých 2 párov bola identická, t.j. 5tis. km, teraz jazdím originál M diely a po 3 tis. km to začalo znova.

Zdĺhavejší popis:

- pri SP na 112tis km. som dával meniť komplet brzdy, keďže to pod brzdením triaslo pedálom aj volantom, inak kľudný chod + zadná ľavá v zákrute pískala. Brdzy už mali okolo 60tis km, čiže bežná spotreba. Zadné kotúče posúdili ako OK, menili iba obloženia. Predné kotúče aj obloženia nové. Použité náhrady kotúče (Brembo) aj obloženia (Ridex).

- najazdil som 3 tis. km a začal som cítiť opätovné chvenie pod brzdením aj volantom aj pedálom. Začalo jemným chvením, no každým 100km sa to zhoršovalo. Kým som došiel do servisu tak som najazdil ešte + 2tis. km, čiže menené kotúče aj obloženia mali spolu niečo cez 5tis km. Trasenie pod brzdením bolo v tomto čase extrémne (brzdenie z 80 na 60 trhalo volantom do strán cca. 2cm).

- chcel som to riešiť reklamáciou, kľudne, stane sa. Reklamovať sa im v Mazde prvotne nechcelo a po prehliadke mi bolo povedané, že to robí ložisko náboja a brzdy nevedia zamerať, a teda ani reklamovať kým nemám ložisko. Keďže som musel cestovať, tak som dal ložisko robiť v servise EsiCar Bosch, rovnako v Prešove na počkanie. Pri kontrole v Bosch servise mi ukázali, že celý predný náboj ma vôľu = kúpil som nový náboj aj ložisko. Mechanik v Bosh servise indikoval, že chvenie brzd s najväčšou pravdepodobnosťou spôsobilo predčasnú smrť náboja, čiže ma potešil.

- Po návrate do ALZ Mazda Prešov som im ukázal nový náboj aj ložisko. Zameranie nebolo vôbec potrebné, keďže sa kotúč nedal cez strmeň pretočiť voľnou rukou. Po zdvihnutí auta na zdvihák mi bol prezentovaný pravý predný kotúč s tmavšie vypáleným pruhom s reakciou, že reklamáciu posúvajú na dodávateľa dielu a že som to jednoducho prebrzdil agresívnym brzdením. Reklamácia bola neskôr samozrejme zamietnutá. Kúpil som teda ďalšie predné brzdy, rovnako Brembo + Ridex. Zadné ostali nemenené.

- Po pripomienke, aby som brzdil naozaj jemne, som prvých 3tis. km na druhom páre brzd odjazdil bez problému, po 3 tis. km ten istý scenár, t.j. na začiatku jemné chvenie ktoré po cca 2tis dodatočných km prerástlo do agresívneho trhania volantom pod brzdením. Auto mimo brzdenia tiché, stabilné, bez akýchkoľvek príznakov. Životnosť druhých brzd teda rovnako 5 tis. km a znova do servisu.

- ALZ Mazda Prešov = opätovná reklamácia. Prístup tentokrát úplne milý a profesionálny, brzdy boli zamerané a pravý kotúč mal značnú hádzavosť. Tentokrát mi vymenili v zmysle reklamácie kotúče aj obloženia priamo od Mazdy, čiže originál diely. Pri montáži všetko prečistené, premazané. Pred nahodením zameraná prípadná hádzavosť náboja, tá bola ale nulová. Po nahodení kotúčov rovnako zameraná hádzavosť, ktorá bola niečo minimálne nad nulu = OK. Opakovaný problém sme pripísali nekvalitným dielom Brembo a Ridex a všetko vybavené. Dodatočne som im pre istotu dal robiť aj geometriu pri nahodení letných pneu.

- Momentálne teda jazdím tretí pár predných brzd, a po opätovných 3tis km sa chvenie objavilo zasa a scenár sa opakuje aj s originál dielmi rovnako ako pri prvých dvoch pároch. V servise bolo avizované, že ak problém nastane aj do tretice, a chybu musíme hľadať niekde na náprave (dáva zmysel). Indikované bolo aj, že prípadná opätovná reklamácie nebodaj aj toho tretieho páru nebude akceptovaná, keďže mám niečo zlé s autom.

- Teraz teda hľadám dobrý servis v Bratislave, ktorý by mi brzdy ešte raz detailne prezrel a opravil. Kotúče plánujem dať presústružiť, keďže chvenie je ešte stále minimálne a sú to originál diely + štvrtý pár by som už naozaj nerád kupoval.

Máte pre mňa nejakú radu alebo nebodaj skúsenosti s obdobným problémom?
Za všetko konštruktívne budem vďačný.

Ďakujem všetkým už vopred!
Peter Pan
Čitateľ
 
Príspevky: 1
Registrovaný: Ned Mar 12, 2017 6:06 pm
Znalosť automobilov: 5. Trúfam si na elementárny servis, ako je výmena vadnej žiarovky, výmena brzdných kotúčov a pod.

Poslaťod lakilaki » Pia Máj 19, 2017 7:57 pm

Bohuzial ani ja nemam dobe skusenosti s vymenou kotucov a dosticiek za diely dodane mazda servisom.
Menil som prvykrat po 103.000 km, ale tie nove boli naprd po 4.000 km.-och reklamacia neuznana,
vraj na vine som bol ja , nespravny styl jazdy ..... bolo mi to hned jasne, po predoslych 103.000 km-och som zo dňa na deň, zblbol a zabudol spravne jazdit
:crazy
Ani s Brembo som nemal dobre skusenosti na inom, predoslom aute. ,Vyrabaju ich aj v PL a tomu zodpoveda aj kvalita.

Kupil som napokon ATE aj s dostickami a bolo po probleme.
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 846
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť