Tak sa mi skoro po 6 týždňoch vrátil môj milovaný
6 z GO motora. Celú opravu robil jeden veľmi šikovný mechanik tu v BJ,
špecializuje sa na GO motorov, v prípade potreby poskytnem kontakt.
Tak tu je teda zoznam všetkých vecí, ktoré boli opravované resp. vymenené. Musím povedať, že väčšina použitých ND nebola originál Mazda
a tomu zodpovedá aj celková cena ktorú som za opravu a materiál zaplatil.
Tak poďme na to:
- výbrus a zarovnanie obidvoch hláv (jedna bola mierne deformovaná)
- výbrus všetkých styčných plôch bloku motora
- výbrus valcov
- kompletná dekarbonizácia všetkých častí (chemicky aj mechanicky)
- výbrus kľukového hriadeľa
- výbrus sediel ventilov aj samotných ventilov
- skrátenie ventilov o 0,2 mm
- úprava piestov pre hrubší kompresný krúžok (pôvodne 1.2 mm, teraz 2 mm)
- navŕtané piesty pod stieracím (olejovým) krúžkom pre lepší odvod stieraného oleja (6 otvorov pod každým stieracím krúžkom)
- kompletne nové ložiská na na všetkých pohyblivých častiach motora
- nové piestne krúžky
- nové semeringy ventilov
- komplet nové tesnenia (pod hlavy, zvody, sanie aj olejovú vaňu)
- komplet nová spojka (lamela, prítlačný tanier a aj ložisko)
- komplet nové remene
- opravený a vyčistený EGR ventil (hrozne zanesený nespáleným olejom)
- vyčistená váha vzduchu
- vyčistené všetky sacie a výfukové kanály
- nové sviečky NGK
- utesnenie serva riadenia
- všetky nové manžety na poloosiach
- nové uhlíky v štartéri
- nový chladič vody
- všetky nové filtre (olejový, palivový, vzduchový)
- nové náplne (olej, olej v prevodovke, chladiaca zmes, brzdová kvapalina, olej do serva, ostrekovač
)
- nové brzdové kotúče Brembo vpredu + nové brzdové obloženia
- komplet nový výfuk za katalyzátorom (Bosal, ale nesedí veľmi dobre)
- novy katalyzator Bosal
- nove spatne zrkadlo vodica (dakujem Kakaukovi)
- novy brzdovy strmen vzadu vlavo (Kakauko)
- nova horna hadica (hruba) k chladicu
To bude asi všetko.
No a teraz subjektívne dojmy:
Zhruba po prvých 1000 km musím povedať, že auto ide úplne skvele, ľahko ide do otáčok, voľnobeh si drži bez problémov, neprehrieva sa,
zatiaľ síce točím len do 3000 ot. ale aj tak cítim ako výkon auta stúpol (pôvodne krúžky boli totálne zapečené). Motor je dokonale tichý,
až na hlučnejší výfuk oproti originálu, z motora nepočuť absolútne žiadne pazvuky, ani za studena, točí sa rovnomerne, bez výkyvov.
Spotreba sa teraz hýbe niekde medzi 8-10 litrov, olej neubúda, ani chladiaca zmes, výfuk je čistý, nedymí pri žiadnych otáčkach.
Tu sú ilustračné foto, ako motor vyzeral pred a po oprave (zvnútra):
Osobne som veľmi spokojný, zatiaľ všetko beží hladko a pevne verím, že to tak zostane najbližších pár rokov.
Cena celej opravy bola pre mňa veľmi priaznivá, keďže je mechanik môj kamarát a robil mi to skoro zadarmo.
Za celú opravu a materiál som mu zaplatil rovných 61.000,- Sk