Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Xedos 6 po GO. Konečne.

Máte novú Mazdu? Opravenú? Upravenú? Podeľte sa o svoju radosť...

Xedos 6 po GO. Konečne.

Poslaťod hackra » Štv Aug 09, 2007 9:29 am

Tak sa mi skoro po 6 týždňoch vrátil môj milovaný :Xedos 6 z GO motora. Celú opravu robil jeden veľmi šikovný mechanik tu v BJ,
špecializuje sa na GO motorov, v prípade potreby poskytnem kontakt.

Tak tu je teda zoznam všetkých vecí, ktoré boli opravované resp. vymenené. Musím povedať, že väčšina použitých ND nebola originál Mazda
a tomu zodpovedá aj celková cena ktorú som za opravu a materiál zaplatil.

Tak poďme na to:

- výbrus a zarovnanie obidvoch hláv (jedna bola mierne deformovaná)
- výbrus všetkých styčných plôch bloku motora
- výbrus valcov
- kompletná dekarbonizácia všetkých častí (chemicky aj mechanicky)
- výbrus kľukového hriadeľa
- výbrus sediel ventilov aj samotných ventilov
- skrátenie ventilov o 0,2 mm
- úprava piestov pre hrubší kompresný krúžok (pôvodne 1.2 mm, teraz 2 mm)
- navŕtané piesty pod stieracím (olejovým) krúžkom pre lepší odvod stieraného oleja (6 otvorov pod každým stieracím krúžkom)
- kompletne nové ložiská na na všetkých pohyblivých častiach motora
- nové piestne krúžky
- nové semeringy ventilov
- komplet nové tesnenia (pod hlavy, zvody, sanie aj olejovú vaňu)
- komplet nová spojka (lamela, prítlačný tanier a aj ložisko)
- komplet nové remene
- opravený a vyčistený EGR ventil (hrozne zanesený nespáleným olejom)
- vyčistená váha vzduchu
- vyčistené všetky sacie a výfukové kanály
- nové sviečky NGK
- utesnenie serva riadenia
- všetky nové manžety na poloosiach
- nové uhlíky v štartéri
- nový chladič vody
- všetky nové filtre (olejový, palivový, vzduchový)
- nové náplne (olej, olej v prevodovke, chladiaca zmes, brzdová kvapalina, olej do serva, ostrekovač :blee )
- nové brzdové kotúče Brembo vpredu + nové brzdové obloženia
- komplet nový výfuk za katalyzátorom (Bosal, ale nesedí veľmi dobre)
- novy katalyzator Bosal
- nove spatne zrkadlo vodica (dakujem Kakaukovi)
- novy brzdovy strmen vzadu vlavo (Kakauko)
- nova horna hadica (hruba) k chladicu

To bude asi všetko.

No a teraz subjektívne dojmy:
Zhruba po prvých 1000 km musím povedať, že auto ide úplne skvele, ľahko ide do otáčok, voľnobeh si drži bez problémov, neprehrieva sa,
zatiaľ síce točím len do 3000 ot. ale aj tak cítim ako výkon auta stúpol (pôvodne krúžky boli totálne zapečené). Motor je dokonale tichý,
až na hlučnejší výfuk oproti originálu, z motora nepočuť absolútne žiadne pazvuky, ani za studena, točí sa rovnomerne, bez výkyvov.
Spotreba sa teraz hýbe niekde medzi 8-10 litrov, olej neubúda, ani chladiaca zmes, výfuk je čistý, nedymí pri žiadnych otáčkach.

Tu sú ilustračné foto, ako motor vyzeral pred a po oprave (zvnútra):

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Osobne som veľmi spokojný, zatiaľ všetko beží hladko a pevne verím, že to tak zostane najbližších pár rokov. :jupi

Cena celej opravy bola pre mňa veľmi priaznivá, keďže je mechanik môj kamarát a robil mi to skoro zadarmo.

Za celú opravu a materiál som mu zaplatil rovných 61.000,- Sk
Naposledy upravil hackra dňa Str Okt 31, 2007 12:25 am, celkovo upravené 5
Mazda Xedos 6 r.94 V6 2.0L 106kW/144k
Suzuki Ignis - maly gazik :)
Obrázok užívateľa
hackra
VIP 2009
 
Príspevky: 616
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 8:16 pm
Bydlisko: Bardejov, Slovensko

Poslaťod Doktor » Štv Aug 09, 2007 10:29 am

Nuz, co dodat? Vela stastnych km, hehe.
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod Bootleg » Štv Aug 09, 2007 10:48 am

Zrovnanie ovality valcov?
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod hackra » Štv Aug 09, 2007 12:31 pm

neodborny termin, chap to akoze to vnutri kde sa hybe piest bolo opotrebovane a tak sa to zarovnalo nejako :o) byvaly majitel bol hovado
a tak ten motor zvnutra aj vyzeral.
Mazda Xedos 6 r.94 V6 2.0L 106kW/144k
Suzuki Ignis - maly gazik :)
Obrázok užívateľa
hackra
VIP 2009
 
Príspevky: 616
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 8:16 pm
Bydlisko: Bardejov, Slovensko

Poslaťod Bootleg » Štv Aug 09, 2007 7:25 pm

Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Kubis » Štv Aug 09, 2007 7:43 pm

no ja myslim že to napsal spravně srovnani ovality valcu, protože tim že klikový mechanizmus převadí posuvný pohyb na točivý, se z valce dělá elipsa, no a pokud je mimo určitou mez tak to taky neni dobre, a vybrus se zase děla když maš ve valci rýhy nebo nějake nerovnosti, aspon co ja vim..
ObrázokObrázok Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
Audi A6 Avant 2,5TDi QUATTRO
Obrázok užívateľa
Kubis
VIP 2007
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: Ned Mar 06, 2005 2:30 pm
Bydlisko: Ostrava, CZ
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Bootleg » Štv Aug 09, 2007 8:04 pm

A ako zrovnas ovalitu? Viem, co to je, to mi pisat nemusis. :)
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod hackra » Štv Aug 09, 2007 9:47 pm

no ako laik si to predstavujem tak, ze ak chces z duteho valca s eliptickou vnutornou zakladnou spravit dokonale kruhovy,
musis ubrat (odbrusit) zo stien ktore su k sebe blizsie vzhladom na priemer idealne kruhovej zakladne. alebo sa mylim ?
Mazda Xedos 6 r.94 V6 2.0L 106kW/144k
Suzuki Ignis - maly gazik :)
Obrázok užívateľa
hackra
VIP 2009
 
Príspevky: 616
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 8:16 pm
Bydlisko: Bardejov, Slovensko

Poslaťod Bootleg » Štv Aug 09, 2007 10:00 pm

takze vybrus
Bootleg
NadMazďák
 
Príspevky: 8488
Registrovaný: Uto Mar 18, 2008 8:07 pm

Poslaťod Kubis » Pia Aug 10, 2007 7:52 am

ok, ja jen at se každy nebavime o něčem jinem, no ja bych si převložkoval motor, to je proti ovalitě nejlepši a nebo...
vybrus :crazy
ObrázokObrázok Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
Audi A6 Avant 2,5TDi QUATTRO
Obrázok užívateľa
Kubis
VIP 2007
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: Ned Mar 06, 2005 2:30 pm
Bydlisko: Ostrava, CZ
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod hackra » Str Okt 31, 2007 12:17 am

Dnes som nechal namontovat novy katalyzator Bosal, mam pocit ze je teraz vyfuk o kvapku hlucnejsi,
zajtra pojdem na EK, uvidim ake budu vysledky.
Mazda Xedos 6 r.94 V6 2.0L 106kW/144k
Suzuki Ignis - maly gazik :)
Obrázok užívateľa
hackra
VIP 2009
 
Príspevky: 616
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 8:16 pm
Bydlisko: Bardejov, Slovensko

Poslaťod Michal 4WS » Str Okt 31, 2007 12:30 am

JA som dal tiež BOSAL :o)
Dal si univerzal alebo origo?
Každý správny gazda má auto MAZDA! Ak si dobrý gazda, nechýba Ti Mazda!
Mazda 626 GD 2,0i 16V DOHC FE3N Engine 109 kw/148 hp 183Nm / 4000rpm Mgr. !!!
Obrázok užívateľa
Michal 4WS
VIP 2006
 
Príspevky: 3268
Registrovaný: Štv Jún 16, 2005 8:41 am
Bydlisko: Banská Bystrica

Poslaťod hackra » Str Okt 31, 2007 12:35 am

Univerzal do 2500 cm, pouzili priruby z povodneho, boli ok, len nove tesnenia tam isli.
Mazda Xedos 6 r.94 V6 2.0L 106kW/144k
Suzuki Ignis - maly gazik :)
Obrázok užívateľa
hackra
VIP 2009
 
Príspevky: 616
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 8:16 pm
Bydlisko: Bardejov, Slovensko

Poslaťod Michal 4WS » Str Okt 31, 2007 12:37 am

Ja tak isto! :spik2

A cena?
Každý správny gazda má auto MAZDA! Ak si dobrý gazda, nechýba Ti Mazda!
Mazda 626 GD 2,0i 16V DOHC FE3N Engine 109 kw/148 hp 183Nm / 4000rpm Mgr. !!!
Obrázok užívateľa
Michal 4WS
VIP 2006
 
Príspevky: 3268
Registrovaný: Štv Jún 16, 2005 8:41 am
Bydlisko: Banská Bystrica

Poslaťod hackra » Str Okt 31, 2007 12:47 am

Kat stal myslim 3.050,- a nejakych 400,- robota.
Mazda Xedos 6 r.94 V6 2.0L 106kW/144k
Suzuki Ignis - maly gazik :)
Obrázok užívateľa
hackra
VIP 2009
 
Príspevky: 616
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 8:16 pm
Bydlisko: Bardejov, Slovensko

Ďalší

Späť na Chcem sa pochváliť...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť