Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

dnes jsem jezdil s ....

Máte novú Mazdu? Opravenú? Upravenú? Podeľte sa o svoju radosť...

dnes jsem jezdil s ....

Poslaťod Luke.cz » Sob Júl 28, 2007 2:13 pm

Peugeot 106 electric

otevírám tento blog s čerstvým zážitkem z opravdu neobvyklého auta. Prosím zachovejte tento thread on topic.

Obrázok

Na Peugeotu 106 opravdu není nic neobvyklého, až na to, že tohle auto nemělo výfuk a mezi sedačkami nebyla žádná řadicí páka.

vot éto Téchnika
První překvapení mě čekalo hned když mi majitel vyparkovával auto z garáže. Očekával jsem alespoň nějaký zvuk, tak jak třeba u tramvaje. V autě se jen na chvíli rozbzučelo čerpadlo servořízení a pak v naprosté tichosti vynořilo z garáže. Mám i fotky, ale protože je nemám jak dostat na web použiju ty co jsem našel na webu.
Obrázok
Pod kapotou na první pohled zaujmou dvě věci, ta pod černým krytem není motor jak jsem si původně myslel, ale baterie. Ta hliníková žebrovaná krabice před nimi je modul pro řídicí počítač, nabíječku a regulátor od firmy SAGEM. Baterie jsou chlazené vodním okruhem a jediná jejichúdržba spočívá v pravideném dolívání vodou.
Technické informace na webech se poměrně liší. Našel jsem údaje o výkonu 18-20kW, majitel mi říkal že auto disponuje 21kW . Údaje o dojezdu na jedno nabití se pohybuje okolo 100 km, podle zkušeností z praxe je to prý kolem 150 km. Doba nabíjení je se pohybuje kolem 4 hodin a baterie by měly vydržet na cca 250 tkm. Auto nemá žádnou převodovku, motor je spojen přímo s přední nápravou a změna směru jízdy se provádí jeho přepólováním.
Obrázok

Bydlíme

Po usednutí za volant je na první pohled všechno jako u normálního auta. Pedály jsou ale jenom dva jako u automatu. Volič ale chybí, zpátečka se volí tlačítkem který je pod ovladači topení. Po zapnutí klíčku se rozsvítí úplně jiné kontrolky než na které je člověk zvyklý a vlastně se ani nic jiného neděje.
Obrázok
Budíky obsahují mimo obligátního tachometru také ukazatel kapacity akumulátoru a nahoře uprostřed je další důležitý budík, který kočímu elektrokoní říká, nakolik vybíjí baterie a kdy je auto rekuperací při zpomalování opět dobíjí. Nalevo a napravo jsou ještě další dvě kontrolky, které ukazují, zda se peugeot rozjede dopředu, nebo dozadu. Auto má nezávislé topení Webasto s časovačem a možností dálkového startu. Kufr je identický se standartním autem.

Jedeme
Dost teorie, jedem.
Jízda s autem je velmi příjemná, měkká. Auto naprosto konstantně táhne od nuly až po maximální rychlost. Tu jsem teda nezkoušel, jel jsem asi 80kmh. Tím že odpadlo řazení a z klidu se motor rozebíhá poměrně měkce odpadlo takové to kopnutí do zad a subjektivně by se dalo říct "že to nejede", ale je potřeba pořád hlídat tachometr. Velmi nenápadně a ve vší tichosti se tam rychle objeví cifra kterou by člověk ve městě nerad viděl na displayi nějakého policejního radaru. Vzhledem k tomu že baterie jsou uloženy místo nádrže a nad přední nápravou přišlo mi rozložení hmotnosti daleko lepší než u normálního auta a v zatáčkách se chovalo velmi neutrálně. Citelné je taky i nižší těžiště. Co mi až skoro vadilo bylo absolutní ticho. Měl bych strach, že s tím někde někoho srazím, protože lidi se začnou rozhlížet až když něco slyší. A tady nebylo co.

A na závěr

Vzhledem k tomu že nové auto stálo prý něco přes milion a nové baterie stojí zhruba další půlmilion nedivím se že se z toho stala taková rarita. Vyrobilo se prý jen pár tisíc kusů a v roce 2000 byla výroba ve vší tichosti ukončena. Auto se kterým jsem jel mělo najetých cca 30t takže si svoje ještě teprv odslouží. Bylo zakoupeno před dvěma lety ve švýcarsku v přepočtu za 220000 Kč. Za ty dva roky se s ním najelo po Brně a okolí 120000km a spotřebovalo na to elektriku za 1500,- Kč. Není to auto pro jakoukoliv zábavu za volantem, ale pro co nejlevnější přepravu z bodu A do bodu B, pokud nejsou tyto body od sebe nějak moc daleko. Každý ať si zpočítá jestli se mu nevyplatí koupit to stejné s 1.1 za 50-80t kč a rozdíl v ceně investovat do klasického paliva. Vzhledem k tomu, že se po odchodu baterií na věčnost a za to co by stály nové se dá koupit nový slušný turbodiesel, se stává auto naprosto bezcenné, vzhledem k relativně nízkému dojezdu i max rychlosti, která jej odsuzuje pro použití výhradně ve městě a blízkém okolí bych si jej určitě nekoupil i přes veškeré výhody které nabízí.

PS:Našel jsem na netu inzeráty SAXO za 220 tis. Kč (56 tisíc km), Berlingo za 320 tis Kč (21tisíc km)Peugeot 106 za 270 tis. Kč, najeto: 10 000 km
VOLVO V70 Momentum D5, 2007
VOLVO S60 SUmmum D5, 2004
Obrázok užívateľa
Luke.cz
Luke.CZ
Luke.CZ
 
Príspevky: 1664
Registrovaný: Ned Aug 29, 2004 12:30 pm
Bydlisko: Valtice

Poslaťod nOvYl » Sob Júl 28, 2007 2:46 pm

superr, jsem rad ze znam nekoho kdo s tim ma osobni zkusenost, urcite o tom musime dat pri nejblizsi prilezitosti rec.
ses si jistej ze za tech ujetych 120kkm zaplatil jen 1500,- moc se mi to nezda zvlast pri prepoctu na cenu 1kw/h
Souhlasim s tebou ze zatim neni dost dobre mozne si to koupit, zvlast pro to ze to auto je urcene prevazne pro provoz ve meste, ale to si protireci s tim ze ve meste je minimalni moznost auto garazovat, a dokazu si dost zive predstavit problemy s dobijenim auta parkovaneho na na ulici, zvlast za deste nebo v zime by to musel byt uzasny zazitek.
:pimp Jsem nejlepsi a nejskromnejsi !! :kecy
Obrázok užívateľa
nOvYl
VIP 2006
 
Príspevky: 486
Registrovaný: Ned Máj 15, 2005 1:17 pm

Poslaťod Kubis » Pia Aug 03, 2007 3:22 am

ObrázokObrázok Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
Audi A6 Avant 2,5TDi QUATTRO
Obrázok užívateľa
Kubis
VIP 2007
 
Príspevky: 1600
Registrovaný: Ned Mar 06, 2005 2:30 pm
Bydlisko: Ostrava, CZ
Znalosť automobilov: 7. Nemám problém rozobrať a zložiť motor či prevodovku a adekvátne k tomu ostatné sučasti auta

Poslaťod Luke.cz » Pia Aug 03, 2007 6:11 pm

Yes, BME E36 318iA. Dopíšu dnes, nebo během víkendu.
VOLVO V70 Momentum D5, 2007
VOLVO S60 SUmmum D5, 2004
Obrázok užívateľa
Luke.cz
Luke.CZ
Luke.CZ
 
Príspevky: 1664
Registrovaný: Ned Aug 29, 2004 12:30 pm
Bydlisko: Valtice

Poslaťod Luke.cz » Sob Aug 04, 2007 11:12 pm

Tady je avizovaná reportáž o mém seznámení s BMW 318iA řady E36 roku výroby 1992. Použiju fotky z netu, ale jedná se o fotky přímo toho kusu se kterým jsem jel.

http://www.tipcars.cz/applications/scri ... 6256610000

Takové ty plky na úvod jako kdy se tohle vyrábělo, s jakou motorizací atd vynechám a přejdu tak nějak hned k věci. Koho by to speciálně zajímalo, tak najde si to na netu. Jak označení říká dostalo se mi do ruky auto s druhým nejslabším motorem který se do něj montoval, čtyřválec 1,8l s 83kW. Ještě se pod kapotu tohoto auta nějakým omylem dostal motor 1,6 a to se museli baworští inženýři na Oktoberfestu hondě zkalit, jinak si to nedokážu vysvětlit. Ale zpátky k tématu 1.8 papírově slibuje téměř stejné zážitky jako dvoulitr v GE. Otevřu kapotu a koukám že tam chybí dva válce, hluoboko v motorovém prostoru se krčil zastrčený čtyřválec. Ten mě ale po nastartování příjemně překvapil tichým a sametovým chodem téměř hodným očekáváného šestiválce. Tak dost wokukování si říkám, sedám za volant, řadím D a vyrážím do Vyškovských ulic.

Je to BMW, tak se snažím o nějakou dynamickou jízdu. Automatická převodovka bez protestů řadí až u 6 tis otáček, ke kterým se motor s radostí a ochotou nechá vytáčet ale na nějakou výrazně dynamickou jízdu to opravdu nestačí. Motor sám o sobě i přes veškerou jeho snahu svýmy výkony dostačuje spíše pro klidnější jízdu, než na to, co se od auta tohoto charakteru očekává. Převodovka řadila naprosto vynikajícně už ve staré E30 a přesně to jsem čekal i od tohoto auta a rozhodně jsem nebyl zklamaný. Bezchybné reakce a jemnost přeřazování bez doprovodu jakýchkoliv trhnutí, kopnutí nebo jiných nežádoucích efektů, tak jak jsem jej zaznamenal třeba u Audi A6 stejné genarace. Kickdown z klidu není žádný oheň a nehrábne si to ani kdyby jste se sebevíc snažili. Za to když už se to rozjelo, byla to jedna radost. Rčení že zatáčky se dají jezdit pomalu, rychle a nebo s BMW je prostě pravda až do posledního písmene a i s těmi 11O koňmi jsem se pěkně pobavil. Je poznat že podvozek a potažmo celé auto je stavěno na motor dvojnásobného objemu a výkonu. Pevná karoserie nemá vůbec sklony se v zatáčkách kroutit, tak jak to dělá třeba Escort. Čitelný podvozek který i v seriovém provedení nabízí dostatečnou oporu, nízký posez, krátká řadící páka, přístrojovka pod kterou se člověk zasuně a která jej obklopí, to všechno pak dodává člověku oprávněnou odvahu a sebevědomí pustit se do toho ostřeji, než jak by jel s druhým autem. Zjistil jsem to už u své staré trojky a nedávno mi to potvrdil kamarád který si pořídil 32Od. Vyjel jsem z domu s předsevzetím, že pojedu slušně. Po třech zatáčkách jsem vžycky zjistil, že předsevzetí vzalo dávno za své a já tu zatáčku zase drtím pěkně zostra. A i tady to nebylo jinak...

Jako nové tohle auto stálo docela ranec a tučně se připlácelo naprosto za všechno a to i u vrcholných motorizací. Takže není problém potkat 328 která je naprostý holobyt. Tohle auto mělo z fabriky pouze příplatkovou automatickou dvouzónovou klimatizaci, která je docela vzácná. Jinak to mělo původně švihadla na všech oknech, které někdo nahradil univerzálním el stahováním a doplnil auto o centrál s alarmem. Na auto z premiové třídy to je docela slabota. Co mě ale totálně zklamalo byly materiály v interiéru. Zvlášť látka použitá na čalounění dveří a sedačkách byla doslova nechutná. Interiér pokud není vyvedený v kůži, ve mě budí stejný dojem, jako první korejská auta z počátku devadesátých let. Dnes snad neexistuje kus který by neměl prodřenou a roztrhanou řidičovu sedačku, a i u tohohle auta to nebylo jiné. Stejně staré A4, což by se dalo považovat za ekvivalent z jednoho segmentu, tenhle problém neznají. Zato grafika přístrojů a rozmístění ovladačů se nezměnilo od dob E30 až do dneška a to už o něčem svědčí. Překvapil mě i použitelný prostorný kufr, který byl v podstatě limitován jen malým vstupním otvorem.

Takže?

Ano, rozhodně ne se čtyřválcem, ale ano. Pro naftomilné by se dala doporučit výborná 325tds, kterou je ideální zkombinovat právě s automatem. Pro ty co se chtějí bavit doporučuju 328 s manuálem, což by byla i moje jasná volba.
VOLVO V70 Momentum D5, 2007
VOLVO S60 SUmmum D5, 2004
Obrázok užívateľa
Luke.cz
Luke.CZ
Luke.CZ
 
Príspevky: 1664
Registrovaný: Ned Aug 29, 2004 12:30 pm
Bydlisko: Valtice

Poslaťod Kris » Sob Aug 04, 2007 11:37 pm

Mozno by si mohol pouvazovat pisat do auto.cz alebo niecoho podobneho...myslim ze vsetky kriteria splnas :palec.
Obe reportaze boli velmi pohodove citanie.
Každý sa sťažuje na málo peňazí, ale nikto sa nesťažuje na nedostatok rozumu :)
Obrázok užívateľa
Kris
VIP 2008
 
Príspevky: 6765
Registrovaný: Pon Aug 16, 2004 9:41 am
Znalosť automobilov: 3. Mam už čosi odjazdené, začínam sa rozhliadať po olejoch, filtroch a spotrebnom materiáli.

Poslaťod Doktor » Ned Aug 05, 2007 8:34 am

Ja len doplnim Lukea - muj deda vlastni cerveny E36 320i, bylo to predvadeci auto v Mnichovske prodejne BMW, takze nejaka ta vybava tam byla. Je to radovy sestivalec, manual petikvalt. Zvuk to ma famozni, vykon je 150 koni. Osobne si myslim, ze z daneho obdobi byli nejlepsi motory v 325i, 328i se potykali se zvysenou spotrebou oleje. Jinak plati, co psal Luke, deda ma nejakou priplatkovou cernou latku a volant a radicku v kuzi, takze je to OK. Naopak bych doporucoval se vyhnout 325 tds - tenhle motor se casto odvdecil tim, ze mu praskla hlava, taky proti dnesnim dieselum byla jeho charakteristika spis benzinova. Za to se ale montoval i treba do Omegy. DIeselova volba obsahovala taky jeste ctyrvalec 318tds, ale ten bych nepral ani svemu nejvetsimu nepriteli. Naopak dle meho nazoru svizne svezeni za rozumnou cenu nabizi ridce se vyskytujici 318iS.

P.S. Plne suhlasim s Krisom.
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod Luke.cz » Ned Aug 05, 2007 9:17 am

Ta příplatková černá látka byla k dispozici myslím až od roku 1997 kdy to prošlo mírným faceliftem. Problémy s 325tds byly co já vím docela ojedinělé, ten motor snesl opravdu hodně. Opel si jej převzal do Omegy osadil jej vlastní hlavou a teprv tam byl problematický. Co se týče spotřeby oleje u 328, kamarád má kabrio kterému teda slušně zatápí pod kotlem, ale na spotřebu oleje si nikdy nestěžoval.
No a 318tds byl obsah 1,7 s 90 koňma, vyráběl se někdy od roku 96-97 a dával se hlavně do Compactů, nikdy jsem s ním nejel, ani neslyšel na něj nějaké reference. 318is měla 16v hlavu a byla pouze v pozdějších kupéčkách.

PS: Jo a pokud to není jeden z faceliftovaných modelů, popřípadě M-Packet, tak to má místo volantu obrovské kormidlo.
VOLVO V70 Momentum D5, 2007
VOLVO S60 SUmmum D5, 2004
Obrázok užívateľa
Luke.cz
Luke.CZ
Luke.CZ
 
Príspevky: 1664
Registrovaný: Ned Aug 29, 2004 12:30 pm
Bydlisko: Valtice

Poslaťod Doktor » Ned Aug 05, 2007 5:10 pm

Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod Beaver » Uto Aug 07, 2007 5:58 am

O 325TDS momentalne uvazuju. Hlavy praskaji jen pokud s tim nekdo jezdi stejne jako s motorem do zemedelskych stroju 1.9 TDI od VW - tj. plnej kotel u studenyho motoru. Kazdopadne je to inline six, takze se nekona zadnej odpornej klokotavej zvuk jako ma VW a diky mirne benzinovemu prubehu se s tim fajn jezdi i v zimne (majitelum naftovych "sportaku" Fabia RS bez lehke nohy na kluzkem povrchu obvykle velmi brzo tecou nervy pri pokusu o rozjezd bez prokluzu).
Škoda Favorit 136L
Toyota Corolla 1.6
Toyota Supra Mk.III 3.0T
Vždycky můžete bydlet v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům.
Obrázok užívateľa
Beaver
Prispievateľ
 
Príspevky: 450
Registrovaný: Pia Júl 07, 2006 9:36 am

Poslaťod Doktor » Uto Aug 07, 2007 10:41 am

No, na najel asi 70 000km s BMW 524td z roku 1989 - supr auto i motor. Sice mel jen 115 PS, ale mohls ho vytocit, supr rizeni, brzdy, a ten podvozek :zerute: . Parada. Nicmene 325tds je lepsi volba - ma to myslim mezichladic.
Caterham CSR R500
Obrázok užívateľa
Doktor
VIP 2013
 
Príspevky: 6540
Registrovaný: Pon Okt 04, 2004 2:02 pm
Bydlisko: Praha, Bratislava, United Kingdom

Poslaťod Beaver » Str Aug 08, 2007 3:48 am

Jo, mechanicky by ten motor mel byt shodnej nebo velice podobnej (M51 myslim), ale ma mezichladic. Oba dva trpi na stejny neduhy zpusobeny spatnym zachazanim (coz ale ja vim a proto se k nim nebudu chovat tak, abych zpusobil zniceni turba nebo prasknuti hlavy atd.). Kazdopadne to neni definitivni, ale mam na nej docela spadeno. Draha polovicka se hrozila, ze 325 TDS Touring je moc velky a dlouhy auto, ale je kupodivu snad jeste o par milimetru kratsi nez 626ka Coupe.
Škoda Favorit 136L
Toyota Corolla 1.6
Toyota Supra Mk.III 3.0T
Vždycky můžete bydlet v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům.
Obrázok užívateľa
Beaver
Prispievateľ
 
Príspevky: 450
Registrovaný: Pia Júl 07, 2006 9:36 am

Poslaťod Luke.cz » Ned Aug 12, 2007 11:01 am

Co mám sepsat teď? Mám tu v seznamu čekatelů Saintovu A5, Mazdu Premacy, Pontiac TransSport, BMW 320d, 530d, 33Od, Peugeot 806, Jeep Cherooke 4.0, Grand Cherooke 5.8 HEMI a včera jsem měl možnost se krátce seznámit s Chevroletem Trail Blazer.
VOLVO V70 Momentum D5, 2007
VOLVO S60 SUmmum D5, 2004
Obrázok užívateľa
Luke.cz
Luke.CZ
Luke.CZ
 
Príspevky: 1664
Registrovaný: Ned Aug 29, 2004 12:30 pm
Bydlisko: Valtice

Poslaťod Michal 4WS » Ned Aug 12, 2007 12:25 pm

Každý správny gazda má auto MAZDA! Ak si dobrý gazda, nechýba Ti Mazda!
Mazda 626 GD 2,0i 16V DOHC FE3N Engine 109 kw/148 hp 183Nm / 4000rpm Mgr. !!!
Obrázok užívateľa
Michal 4WS
VIP 2006
 
Príspevky: 3268
Registrovaný: Štv Jún 16, 2005 8:41 am
Bydlisko: Banská Bystrica

Poslaťod dabel » Ned Aug 12, 2007 12:39 pm

Napis nieco o TrailBlazerovi - o jeho predchodcovi Blazerovi vazne uvazujem ako o aute do bratislavskych ulic ;)
dochodcovsko-kolotocarsko-taxikarsko-cigansky nemecky vyrobok + japonska polo-elektricka ('19 E53AMG + '20 RX450hL)
Obrázok užívateľa
dabel
VIP 2009
 
Príspevky: 7476
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Doma

Ďalší

Späť na Chcem sa pochváliť...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron