Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

Nove brzdove kotuce

Máte novú Mazdu? Opravenú? Upravenú? Podeľte sa o svoju radosť...

Re: Nove brzdove kotuce

Poslaťod Pavel Rittich » Str Máj 30, 2007 2:28 pm

Jenže je podstatný rozdíl žíhat autogenem, nebo doma nad sporákem. Myslím si, že to bude jeden neodborný zásah za druhým. Může to být k dobrému, ale třeba taky ne, nevím, jsem laik. Ale brzdy, to je otázka přežití, já bych neexperimentoval!
Obrázok užívateľa
Pavel Rittich
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2345
Registrovaný: Štv Júl 15, 2004 2:34 pm
Bydlisko: Ústí nad Orlicí

Poslaťod EDU » Str Máj 30, 2007 3:40 pm

Enzo píše:Tak mi nedalo a popytal som sa kamosa co uci na strojnickej fakulte v BA. Na 99% su dierky na odvetranie do origo sportovych kotucov robene vrtanim na NC stroji. Kedze po navrtani, sa moze a aj nieco malo zmeni vnutorne pnutie, je potrebne kotuc po takejto uprave vyzihat, aby sa vnutorne pnutie dosledkom vrtania eliminovalo. Aspon takto som si to zapamatal. Takze to co rurkar urobil, vobec nie je scestne riesenie. Akurat to vyzihanie asi neurobil. A pri takto malych dierkach ani nejaka desatinka v nepresnosti nebude mat nejaky neblahy vplyv na jazdne vlastnosti. Co mi na toto povies ty kozmonaut?



Aaaaa pan stavitel je vtipny, nepredpokladam ze to je na mna, ale aj tak trocha teorie, ktoru zelezobetonove konstrukcie asi uplne neriesie. (Kurna jak mozes s tym co robis, argumentovat takou blbostou ako je ucitel na strojnickej fakulte.. )

prosim, uz to bolo dost vtipne, toto uz je opakovanie vtipu a uplne mimo.... ako si sa uz mohol skor docitat, tepelne opracovanie a vyvazenie povazujem za minimum u tejto upravy.

Problem ale nastava s takou hlupostou, ako je vlakno materialu, nerovnomerne pnutie vznikajuce jak od materialovej, tak od geometrickej nepresnosti. neviem ako ten efekt vizualizovat pre jednoduchost, ale

material je tvoreny strukturou, a u kovu je podstatne, akym smerom je material namahany s ohladom na smer vlakien. Funguje to velmi podobne, ako pevnost napriklad niektorych textilii, jednym smerom unesu neskutocnu zataz, inym sa trhaju ako cesto na rezance... ak take vlakno prerusis, meratelne tym zmenis pevnost materialu, minimalne az do bodu, nez sa na/za mezou klzu "vyrovna" lokalne pnutie a je mozne ze sa struktura dostane o5 do rovnovahy...Toto je dovod preco sa kvalitne dierkovane kotuce odlievaju, a nevrtaju....Berry ctes to???

od cesta som sa dostal k problemu nevyvazenia zloziteho rotujuceho telesa. Nevetrany kotuc este ako tak je mozne povazovat za homogenne rotujuce teleso, a vpliv lokalneho nevyvazenie je malicky. (lokalne nevyvazenie vznikne napriklad tym, ze ked robis langos, niekde je nepatrne viac cesta nez inde, ked ho potom ten langos roztocis, zacne sa ti trhat od poruchy smerom do "lahsej" casti telesa/langosa). V pripade chladenych kotucov ale narazis na problem "netrafit sa" alebo "trafit sa" do prechodovej casti vnutrneho zebra( technologicky su tieto rebra robene asi ako???) S geometriou rozmiestnenia tych peknych otvorov do akehosi oblucika je sanca trafit vzdy rovnako hmotnu cast kotuca odhadujem blizko nule. (preto analyza konecnymi prvkami musi byt v tomto pripade doplnena aj o objemovu analyzu...) Naviac hra rolu, ci su tie dieky na rovnakom priemere vyvazene (teda ci nehadze len prstenec s predposlednymi dierkami napriklad) Mno, bez ohladu na tieto moje mudra, v ziadnom pripade nezhadzujem ani nezatracujem sikulu co si to urobil... a ak mu budu fungovat, len mu to prajem...(neviem preco mam ale pocit, ze budu zrat dosticky ako svina, najskor sa mi tam nepacia tie zrazene hrany tych otvorov, budu hadzat a velni skoro budu kopat do brzdoveho pedalu. Ak ich poriadne prismazi, tak to ma na dost kratku dobu.)... ak s nimi teda dodrzi min tlstku a vcas ich vymeni.....Nemalo by sa ale zabudnut ani na teoriu teplych a studenych sportovych dosticiek a tak bla bla bla, sportove dosticky sa tu uz riesili...
Mazda 5 1,8i TX
626 GE HB - Comprex
Obrázok užívateľa
EDU
Forum Guru
 
Príspevky: 1563
Registrovaný: Str Jan 04, 2006 6:30 pm
Bydlisko: Děčín

Poslaťod Enzo » Str Máj 30, 2007 4:11 pm

No EDU. A takuto odpoved som cakal od niekoho kto tomu rozumie a vysvetli to. A to, ze som sa popytal kamosa na to, tak to je, je pravda. A povedal mi to, co som napisal. Ako vidim, asi sa z danou problematikou este nestretol. Nevadi. Som rad, za sa nasiel niekto, kto nam to tu vysvetli. Ale dalsie vec je, ze preco dvaja strojari maju uplne inu teoriu na tuto jednu vec.
kazdy kon navyse potesi
Obrázok užívateľa
Enzo
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2634
Registrovaný: Pia Jún 17, 2005 2:00 pm
Bydlisko: Piešťany

Poslaťod Enzo » Str Máj 30, 2007 4:12 pm

A samozrejme, nebolo to myslene na teba.

A ked som sa mylil, chybu priznavam. Len som zastaval nazor strojara, kt. by mal vediet co robi, proti nazorom laika, kt. hned bez rozmyslu povie, ze je to hovadina. Tot vse.
kazdy kon navyse potesi
Obrázok užívateľa
Enzo
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2634
Registrovaný: Pia Jún 17, 2005 2:00 pm
Bydlisko: Piešťany

Poslaťod Enzo » Str Máj 30, 2007 5:08 pm

Posledna moja otazka. Su tie diery vrtane, alebo je kotuc uz odliaty aj s tymi dierami?

Vysek clanku ku kotucom Zimmermann:

Všetky brzdové kotúče firmy Zimmermann majú predimenzované vrty na brzdovej ploche a to najmä kvôli zlepšeniu brzdných vlastností. Ďalším dôvodom, pre ktorý boli navrhnuté otvory je odľahčenie kotúča, zníženie plynového tlaku (vlastnosti takzvaného „fadingu“) a lepší termický rozptyl. Pri jazde po mokrom povrchu pomáhajú zbaviť kotúče povrchovej vody a tým sa zvýši opäť brzdný výkon kotúčov.

Tieto predimenzované vrty (diery) s dodatočným zahĺbením ponúkajú ale ešte jednu ďalšiu výhodu všetkým užívateľom týchto kotúčov, pretože zahĺbenie vrtov je vykonávané tak, že vám vždy zobrazí dosiahnutie minimálnej hrúbky kotúčov. Ak totiž zahĺbenie vo vrte už nie je na kotúči viditeľné, tak Vám tým pádom signalizuje, že treba dané kotúče čo najskôr vymeniť za nové aby ste mohli opäť pokračovať bezproblémovo na svojich cestách s dôverou v kvalitné brzdenie, čoho výsledkom je aj jeden z faktorov pri bezpečnosti na cestnej premávke.
kazdy kon navyse potesi
Obrázok užívateľa
Enzo
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2634
Registrovaný: Pia Jún 17, 2005 2:00 pm
Bydlisko: Piešťany

Poslaťod toudyy » Str Máj 30, 2007 6:19 pm

cau enzo to co som pisal bolo mierene na rurkara a nie na teba tak sa neurazaj. Kerd hovoris ze som laik tak nech 8) 8) ale to co urobil rurkar , to nepochopim nikdy. Robit taketo zasahy do brzd :ko :ko :ko
toudyy
Čitateľ
 
Príspevky: 5
Registrovaný: Pia Apr 06, 2007 5:06 pm

Poslaťod Enzo » Štv Máj 31, 2007 8:12 am

Sorry Toudyy. Ja som len chcel fakt vediet, ako sa vyrabaju ventilovane kotuce. A pripadalo mi, ze Rurkar vie co robi. Takze este raz sorry. Ale aj tak by som rad vedel fabricky vyrobny proces.
kazdy kon navyse potesi
Obrázok užívateľa
Enzo
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2634
Registrovaný: Pia Jún 17, 2005 2:00 pm
Bydlisko: Piešťany

Poslaťod yano » Štv Máj 31, 2007 11:10 am

myslim ze tu uz doktor pisal, ze kvalitne kotuce su tusim odlievane uz s tymi dierami. ak som dobre cital teda
Obrázok - Roadster maniac
Obrázok užívateľa
yano
VIP 2007
 
Príspevky: 1151
Registrovaný: Str Apr 26, 2006 3:31 pm
Bydlisko: 323F [BA]

Poslaťod Enzo » Štv Máj 31, 2007 11:39 am

Lenze Zimmermann pise nieco o vrtanych a dodatocne zahlbenych dierach/vrtoch. Ja ked som kupoval OMP vrtane kotuce, tak tie dierky boli uplne hladke. To co bolo odlievane (vnutorne prepazky) tak mali ten povrch ako krupica. Preto som si myslel, ze su vrtane. Su to tak male dierky, ze nepredpokladam, ze by to bolo odlievane.
kazdy kon navyse potesi
Obrázok užívateľa
Enzo
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2634
Registrovaný: Pia Jún 17, 2005 2:00 pm
Bydlisko: Piešťany

Poslaťod Rurkar » Štv Máj 31, 2007 12:05 pm

Chcem napisat uz len jedno, som dost nemilo prekvapeny z niektorych nazorov a teorii ktore tu padli.
Ja nikomu nevnucujem svoj nazor ani neziadam nikoho aby si to spravil. Ja som len chcel poukazat na to, ako sa nieco da spravit ked sa chce a je na com.
Co sa tyka papierovej sablony neviem ci niekomu vravi nieco diskriptivna geometria ktoru som si len chcel pomoct ako to bude v realy vyzerat a ci vsetky diery sadnu tam kde maju, cize do medzirebroveho otvoru.
Vrtanie som nerobil doma na kolene ale v strojarskej firme na NC vrtacke co myslim, ze s presnostou asi nema problem.
A uz ked sa bavime o nebezpecnosti keby som sa chcel zabit tak sa rozflakam niekde o most zatial nemam sebevrazebne sklony nato aby som si sam robil zle, ci autu.

Je mi jedno ked si o mne niekto nieco mysli a to ma ani nepozna a nevie co mam za sebou, mame kazdy svoj nazor, ale nie som len teoretik navrhoval som komponenty do strojov. ktore funguju v 3 smenej prevadzke uz niekolko rokov a zatial s nimi nebol ziaden problem.
Naposledy upravil Rurkar dňa Štv Máj 31, 2007 12:43 pm, celkovo upravené 4
Obrázok užívateľa
Rurkar
Pisateľ
 
Príspevky: 89
Registrovaný: Pia Sep 08, 2006 1:08 pm
Bydlisko: Strážske

Poslaťod Rurkar » Štv Máj 31, 2007 12:11 pm

PS ,,Kotuce maju za sebou uz 1200km..a zeby ma kopal pedal, klepal volant alebo nieco podobne sa neprejavilo ale to je len prax..teoria je predsa len o niecom inom´´
Obrázok užívateľa
Rurkar
Pisateľ
 
Príspevky: 89
Registrovaný: Pia Sep 08, 2006 1:08 pm
Bydlisko: Strážske

Poslaťod Enzo » Štv Máj 31, 2007 1:17 pm

Nikto mi tu neodpovedal. Dierky su odlievane, alebo vrtane? Bavime sa teraz o fabrickych ventilovanych (dierovanych)kotucoch.
kazdy kon navyse potesi
Obrázok užívateľa
Enzo
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2634
Registrovaný: Pia Jún 17, 2005 2:00 pm
Bydlisko: Piešťany

Poslaťod TomAnt » Štv Máj 31, 2007 1:28 pm

Asi ako ktore nie?
Aj noze su niektore vylisovane priamo z oceloveho platu a niektore su rucne kompletka...
Obrázok užívateľa
TomAnt
Administrator VIP2012
 
Príspevky: 17889
Registrovaný: Sob Feb 02, 2002 1:06 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Rurkar » Štv Máj 31, 2007 1:31 pm

Podla mna sa to cele riesi poctom dier, viac dier mohol by byt odliatok. Aj keby to bol odliatok tak diera sa i tak nasledne sa musi bud odfrezovat ci prevrtat, vsetko je to o tom aku drznost chceme dosiahnut v diere.
Obrázok užívateľa
Rurkar
Pisateľ
 
Príspevky: 89
Registrovaný: Pia Sep 08, 2006 1:08 pm
Bydlisko: Strážske

Poslaťod Enzo » Štv Máj 31, 2007 1:39 pm

Tak potom neviem preco sa EDU smial, ked som v skratke povedal to co mi povedal kamos zo strojnickej fakulty. Nakoniec mal chalan pravdu. NC stroj a vyzihat. Lebo stale su tu len dohady, ako takyto sportovy kotuc vlastne vznika, ale nikto tu nenapisal presny postup.
kazdy kon navyse potesi
Obrázok užívateľa
Enzo
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2634
Registrovaný: Pia Jún 17, 2005 2:00 pm
Bydlisko: Piešťany

PredchádzajúciĎalší

Späť na Chcem sa pochváliť...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron