08.06.2007
Od včerajšieho dňa si môžete toto impozantné vozidlo objednať, ale tiež aj dôkladne prezrieť.
Mazda CX-7 bola po prvýkrát predstavená na medzinárodnom autosalóne v Los Angeles v roku 2006. Dôkladnejšie zoznámenie a prvé predstavenie na európskom trhu nasledovalo na jeseň minulého roka pri príležitosti autosalónu v Paríži. Vozidlo sa vyznačuje ladnými, ale robustnými líniami (4680x1870x1645 mm).
Za jeho uhladenou fasádou sa skrýva preplňovaný zážihový motor MZR 2,3 l DISI Turbo s výkonom 260 koní pri 5500 ot./min. a krútiacim momentom 380 Nm pri 3000 ot./min., známy z najsilnejších verzií modelov značky - Mazda 6 MPS a Mazda 3 MPS (Mazda Performance Series). Auto vážiace 1745 kg tento výkonný motor rozbehne z pokoja na rýchlosť 100 km/h za rovných 8 sekúnd a ručička rýchlomera sa zastaví až na 210 km/h. Výrobca pri tom udáva kombinovanú spotrebu 10,2 l benzínu na 100 km. Mazda CX-7 sa štandardne ponúka s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies.
V ponuke budú tri stupne výbavy: Challenge, Revolution a najvyššia Revolution High. Aj „najnižšia“ výbava je skutočne bohatá. Za vozidlo so šiestimi airbagmi, všetkými bezpečnostnými systémami vrátane systému riadenia jazdnej stability (DSC) a protipreklzového systému (TCS) si Mazda pýta 1 005 900 Sk. CX-7 má disky kolies z ľahkých zliatin s pneumatikami 235/60 R18, bočné smerové svetla integrované v spätných zrkadlách, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, elektrické ovládanie všetkých okien, automatickú aktiváciu svetlometov, ovládanie audiosystému na volante, tempomat, kožený volant, hlavicu radiacej páky aj hlavicu ručnej brzdy a automatickú klimatizáciu. Výbava Revolution za 1 100 900 Sk pridáva okrem iného aj automatické nastavenie reflektorov, xenónové svetlomety s ostrekovačmi, predné hmlové svetlomety alebo kožené čalúnenie interiéru. Jediným, ale luxusným prídavkom najvyššej výbavy Revolution High (1 129 900 Sk) je sklenené elektrické strešné okno.
Rovnako ako všetky ostatné vozidlá značky Mazda sa i CX-7 vyrába v Japonsku a prvé vozidlá budú do Slovenskej republiky dodané už na jeseň tohto roka. Preto Mazda pre záujemcov o vozidlo, alebo jednoducho pre tých, ktorí sú na neho skutočne zvedaví a fotografie im nestačia, pripravila špeciálne webové stránky. Na
http://www.newmazdacx-7.com/default/sk-SK si možno vozidlo doslova virtuálne „preliezť“. Záujemca si ho môže prezrieť zo všetkých strán, zistiť o ňom všetky detaily vrátane technických špecifikácií, spustiť si video z autosalónu alebo si len objednať katalóg. Najzaujímavejšou finesou tejto webovej prezentácie je ale možnosť si auto online objednať. Priamo na stránke je možné vozidlo našpecifikovať, odoslať požiadavku na najbližšieho dealera a potom už len treba zájsť k dealerovi potvrdiť objednávku.
Zdroj:
http://www.auto.zoznam.sk